Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
9 minutes ago, #166 said:

misschien toch 'ns tijd dat ze die mannen een integraalhelm laten opzetten. geeft toch een klein beetje meer bescherming, als ze op zo een vlammenzee aflopen.

dat is een welafgewogen beslissing neem ik aan. Op een vuurzee aflopen doen ze 1x op de ??? keer. Doorgaans voor hun job is een goed gezichtsveld en makkelijke communicatie allicht belangrijker.

Geplaatst:

Ene da ge naar beneden kunt klikken?

Geplaatst:

22 sekonden na de crash zijn ze al aan het blussen. Mooi werk. En de halo. En de cel.

Dat de blussers geen helm aanhebben zullen ze wel een argument voor hebben. Dat is heel gestruktureerd. John Helms zijn presentatie over de TT eerste hulp legt dat ook uit en dat is niet van de orde van F1.

Geplaatst:

Hij spreekt over 137mph impact, wat de schatting van 220km/h dus bevestigt.

Als die 50g klopt, dan is die 5m van impact tot stilstand te lang, wat de beelden bevestigen. De cijfers kloppen dus:

Afstand van impact aan 220km/h tot 0 is volgens mijn berekeningen 3,81m. 

Klim dan maar uit je auto in een vuurbal in 27 seconden. ?

Geplaatst:

image.thumb.png.43c43cbf8418734560da35011607e7d9.png

En nu, Vandoorne, Gutierrez of Russell?

• Vind ik leuk 2
  • Grappig 1
Geplaatst:

Edit: Iemand was me voor :D 

Geplaatst:

De week daarna meteen ook al Abu Dhabi, dus daar mogelijks ook geen Hamilton?

Gaetan Vigneron zei zondag dat Stoffel er niet bij was voor co-commentaar wegens Formula-E tests, maar dat 'ie er volgende week wel zou zijn... 

Geplaatst:
12 minuten geleden, Lefty zei:

IL ARRIVE COMME UN BOULET DE CANON

ouhlala ouhlala

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
16 minutes ago, Lotuzzz said:

De week daarna meteen ook al Abu Dhabi, dus daar mogelijks ook geen Hamilton?

Gaetan Vigneron zei zondag dat Stoffel er niet bij was voor co-commentaar wegens Formula-E tests, maar dat 'ie er volgende week wel zou zijn... 

Het is een complot

Eindelijk een Stoffel die alles geeft in een duel :D 

Geplaatst:
1 hour ago, Lefty said:

et ça passe

• Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Geplaatst:

Il est quand même audacieux, ce gaillard.  

• Grappig 1
Geplaatst:

God-ver-domme... 

Geplaatst:
6 uren geleden, Lefty zei:

:lolz:

Est-ce que c'est une Williams qui a sorti la-bas au fond? C'est certainnement une williams… je ne la vois plus.

.
.
.
(een ronde later)
Ah non, apperement c'est une Alpha Tauri. 

:lolz: 

Man heeft soms een beetje laat door wat er gebeurt, maar heeft wel een goede brede kennis van het F1 en zijn gebeurtenissen in het verleden.
En zijn fichenbak (want ik geloof niet dat ie al volledig gedigitaliseerd is) zou ik ook wel eens willen zien. Komt soms met hele interessante cijfers/weetjes af!

Geplaatst:

Op Sporza staat er al een interview van Stoffel

Stoffel Vandoorne: "Normaal gezien zit ik in de Mercedes van Lewis Hamilton"

De Belgische autocoureur Stoffel Vandoorne is positief ingesteld. Als ze zijn contract naleven, neemt hij volgend weekend het stuur over van wereldkampioen Lewis Hamilton in de Formule 1. Dat vertelde hij ons onlangs tijdens opnames voor een nieuwe podcastreeks. Lewis Hamilton (Mercedes) kampt met corona en kan volgend weekend niet deelnemen aan de voorlaatste grand prix van het Formule 1-seizoen. De 2 namen die vooruitgeschoven worden als invaller voor de wereldkampioen zijn die van de Belgische reserverijder Stoffel Vandoorne en die van de Britse Williams-coureur George Russell.

10 dagen geleden sprak Ruben Van Gucht met Vandoorne in zijn woonplaats in Monaco voor een nieuwe podcastreeks. Onze reporter wilde graag weten wat er zou gebeuren als een van de vaste coureurs (Hamilton of de Fin Bottas) uitvalt. "Ik heb een contract met Mercedes als reserverijder, maar zij beslissen", antwoordde Vandoorne. "In de Formule 1 wil een contract niet altijd iets zeggen, maar ik ben alleszins positief ingesteld: als er iets gebeurt, kruip ik normaal gezien in de auto." In de Formule 1 wil een contract niet altijd iets zeggen, maar ik ben alleszins positief ingesteld.

Reserverijder Formule 1 en vaste rijder in Formule E

Stoffel Vandoorne ligt net als Lewis Hamilton onder contract bij Mercedes. De Belgische autocoureur, die in 2017 en 2018 Formule 1 reed voor het McLaren-team, concentreert zich nu op het Formule E-kampioenschap. Met succes. Het voorbije seizoen loodste hij de Duitse autofabrikant meteen naar de 2e plaats in het elektrische racekampioenschap. Momenteel bereidt Vandoorne het nieuwe Formule E-seizoen voor in Valencia. Als reserverijder bij het Formule 1-team van Mercedes vliegt hij later deze week naar Bahrein voor de voorlaatste race van het seizoen. Om in te vallen voor Lewis Hamilton? Of om toe te kijken?

Vandoornes concurrent: George Russell

Als Mercedes volgend weekend niet voor Stoffel Vandoorne kiest, wordt het meer dan waarschijnlijk George Russell. De jonge Brit heeft een verleden als junior bij Mercedes en leert nu de knepen van het vak bij Williams, dat met een motor van Mercedes racet. Punten pakken, lukte hem nog niet in de Formule 1. Simpelweg omdat de Williams-auto niet vooruit te branden is (en omdat hij al eens een beginnersfout maakt). Kan Russell zich zondag wel tonen met de beste auto van het pak? Afwachten wat Mercedes-teamchef Toto Wolff beslist.

https://sporza.be/nl/2020/12/01/stoffel-vandoorne-normaal-gezien-zit-ik-in-de-mercedes-van-lewis-hamilton~1606821633586/

Ergens hoop ik echt dat het Vandoorne wordt, anderzijds zou ik Russell ook graag eens zien vooraan meestrijden. Had het kampioenschap nog niet beslist geweest, leek de kans dat ze Russell nemen mij groter, aangezien die in het ritme zit, nu liggen de kaarten iets gunstiger. 

Benieuwd naar de uitkomst en hopelijk heeft sporza het niet gejinxed :D 

Geplaatst:

Wat is er aan de hand met Hamilton?

Geplaatst:

Covid positive

Geplaatst:

Ik hoop op Russel alleszins, Stoffel is nen te droge rijder.

Geplaatst:

Als ze Russell erin planten ziet iedereen (in het beste geval) wel rechtstreeks hoeveel sneller die Mercedes is. Op +- hetzelfde trace dan nog. Ik weet niet of Hamilton/Mercedes dat graag heeft. Van Vandoorne hebben we als publiek minder referentie.

Toch vrees ik ergens dat Vandoorne de reserve op de reserverijder zal worden...

Geplaatst:
8 minutes ago, Lotuzzz said:

Als ze Russell erin planten ziet iedereen (in het beste geval) wel rechtstreeks hoeveel sneller die Mercedes is. Op +- hetzelfde trace dan nog. Ik weet niet of Hamilton/Mercedes dat graag heeft. Van Vandoorne hebben we als publiek minder referentie.

Toch vrees ik ergens dat Vandoorne de reserve op de reserverijder zal worden...

Had Mercedes geen kampioen geweest Russell zat er in.

Ik denk niet dat Mercedes veel andere opties heeft he. Gutierrez heeft nog minder recente ervaringen, daar heeft Stoffel zijn Formule E. Hulkenberg gaat ook rond, maar die kent het team totaal niet, heeft natuurlijk wel ervaring opgedaan met de 2019 Mercedes, euh 2020 Racing Point. Al vermoed ik dat daar ook nog serieus wat verschil gaat opzitten. Vandoorne rijdt toch simulator, dus de handelingen kent hij al. Is ook aanwezig op GPs dus kent het team, ...

Afwachten.

Geplaatst:
1 uur terug, The Swede zei:

Wat is er aan de hand met Hamilton?

Hij is gaan skiën en heeft nu corona. 

Geplaatst:

Imo een vrij laconieke post, alsof het al in orde is:

image.png.cef870c8c5c02b55da7df756b29ed674.png

Geplaatst:

Opzich maakt het weinig uit wie Mercedes erin zet, beide titels zijn toch al binnen.
Ik zou wel eerder m'n geld op Hulkenberg zetten.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid