Ga naar inhoud

F1 Nieuws


TCT

Aanbevolen berichten

6 minutes ago, Mich said:

Het gaat hier niet om ALO, ik haal gewoon paar voorbeelden aan waarom ik dat een gevaarlijk uitspraak is. Jonger is niet noodzakelijk beter. Waarom moet iemand van wat leeftijd die super presteert perse aan de kant voor een jongere? Ik wil in de F1 de beste piloten zien strijden die het beste van zichzelf geven... of ze nu 20 of 50 zijn maakt me geen fuck uit.

Wat ALO betreft: als hij zijn teammaat overklast heeft hij zijn doel bereikt. Die kerel wil gewoon rijden en zolang dat in F1 kan, dan doet hij dat. Dat is een racer pur-sang die ergens rond z'n 80ste pas de helm aan de haak hangt.

Ja ik weet het maar nu ALO toch ter sprake kwam. Het probleem is dat je nieuwe instroom van piloten moet hebben om betere te vinden dan de huidige...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Ice_Ken zei:

Ja ik weet het maar nu ALO toch ter sprake kwam. Het probleem is dat je nieuwe instroom van piloten moet hebben om betere te vinden dan de huidige...

Eens, maar laat de verliezers dan vertrekken. In dit geval dus Bottas en niet Hamilton

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, msxx said:

Eens, maar laat de verliezers dan vertrekken. In dit geval dus Bottas en niet Hamilton

ja zeker en vast! Ik zeg hierboven ook ergens dat Bottas weer een zwakke race getoond heeft, het geblunder van Mercedes hielp niet maar dan nog...Hamilton is gewoon al zo lang dominant dat er iemand in die Mercedes moet komen (zoals Russel) die hem het vuur aan de schenen kan leggen zoals Rosberg vroeger.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minutes ago, Ice_Ken said:

ja zeker en vast! Ik zeg hierboven ook ergens dat Bottas weer een zwakke race getoond heeft, het geblunder van Mercedes hielp niet maar dan nog...Hamilton is gewoon al zo lang dominant dat er iemand in die Mercedes moet komen (zoals Russel) die hem het vuur aan de schenen kan leggen zoals Rosberg vroeger.

vollledig mee eens. Rosberg was echt goed. Van de andere kant, wat is er echt met Bot gebeurd? Als buitenstaander altijd moeilijk over te oordelen. Enfin ik vond hem heel het weekend niet echt overtuigen... ni in de trainingen, ni in de qualif... scheelde er iets? Vond hij de goeie afstelling ni? Stress? Normaal heeft hij meer marge tov de rest vh veld (ondanks het korte circuit).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer van het accident in de eerste ronder Chareltje en Max verliezen hier hard vandaag, Max zelfs een quasi gegarandeerde win. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, TCT zei:

Jammer van het accident in de eerste ronder Chareltje en Max verliezen hier hard vandaag, Max zelfs een quasi gegarandeerde win. 

Denk niet dat het circuit de RB zou liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, DenDuvel zei:

Denk niet dat het circuit de RB zou liggen.

Haal 0.3seconden per ronde van Albon zijn tijd af en je had een winst in handen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Mich zei:

vollledig mee eens. Rosberg was echt goed. Van de andere kant, wat is er echt met Bot gebeurd? Als buitenstaander altijd moeilijk over te oordelen. Enfin ik vond hem heel het weekend niet echt overtuigen... ni in de trainingen, ni in de qualif... scheelde er iets? Vond hij de goeie afstelling ni? Stress? Normaal heeft hij meer marge tov de rest vh veld (ondanks het korte circuit).

Bottas is toch altijd een beetje een kleurloze racer geweest. Ik kan me moeilijk iets "wauw" van hem herinneren.

Het is ook niet enkel deze race dat hij te traag of niet sluw genoeg is, het is gewoon het hele seizoen aan de gang.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Martini Racing zei:

Bottas is toch altijd een beetje een kleurloze racer geweest. Ik kan me moeilijk iets "wauw" van hem herinneren.

Het is ook niet enkel deze race dat hij te traag of niet sluw genoeg is, het is gewoon het hele seizoen aan de gang.

Hij kan de druk niet aan. De eerste 2  races van het seizoen zit er nog vuur in maar zodra Hamilton toeslaat is het over en out.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat dat ook zijn probleem was dit weekend, hij kon enkel verliezen van Russell. Als je zijn sessies in de vrije training ging ontleden kwam dat ook naar boven. Als hij in 1 ronde al zijn snelste minisectoren kon evenaren, dan was hij met voorsprong de snelste in de trainingen. Lukte hem maar niet. 

Bij de start van de race had je dan eigenlijk hetzelfde, kwam niet goed weg, kan gebeuren, maar verliest het dan in bocht 2-3. Verremde zich in 4, komt met geluk weg, want als hij zich niet verremt zat Perez waarschijnlijk tegen hem. Herstart mist hij een beetje en heeft als gevolg meer problemen met Sainz dan dat hij Russell kon bedreigen. Vanaf dan was het vooral managen denk ik. Race over.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, msxx zei:

Altijd als zijn zitje nog niet binnen is. De RP had met afstand 3e moeten staan dit jaar. Perez is goed, maar was in kwali een pak langzamer dan Ocon... die zwaar op zijn doos krijgt van Ric.

En Hamilton zijn contract is zojuist de helft minder waard geworden 😄 

Kennelijk ben ik niet de enige die vindt dat Racing Point eigenlijk beter is dan wat de rijders er dit jaar uitgehaald hebben:

Quote vandaag van Sainz:

Door het resultaat viel McLaren zoals gezegd terug naar de vierde plaats in het kampioenschap. Het staat nu tien punten achter Racing Point. Alles zal dus neerkomen op de laatste Grand Prix, komend weekend in Abu Dhabi. “Dit keer zullen wij de uitdagers zijn. Zij [Racing Point] zijn al het hele jaar sneller en eerlijk gezegd snap ik niet waarom ze niet al definitief derde zijn geworden in het kampioenschap", zei Sainz. “Een race zoals Perez die zondag reed laat zien hoe goed hij en die auto op het moment zijn. Ik ben erg blij voor Checo, echt waar, maar tegelijkertijd toont het maar weer eens aan hoe snel die Racing Point is. Ik begrijp niet hoe ze die derde plaats nog niet voor zich hebben opgeëist. We zullen ons best doen, maar eerlijk is eerlijk: zij hebben nu de beste papieren.”

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minutes ago, msxx said:

Kennelijk ben ik niet de enige die vindt dat Racing Point eigenlijk beter is dan wat de rijders er dit jaar uitgehaald hebben:

Quote vandaag van Sainz:

Door het resultaat viel McLaren zoals gezegd terug naar de vierde plaats in het kampioenschap. Het staat nu tien punten achter Racing Point. Alles zal dus neerkomen op de laatste Grand Prix, komend weekend in Abu Dhabi. “Dit keer zullen wij de uitdagers zijn. Zij [Racing Point] zijn al het hele jaar sneller en eerlijk gezegd snap ik niet waarom ze niet al definitief derde zijn geworden in het kampioenschap", zei Sainz. “Een race zoals Perez die zondag reed laat zien hoe goed hij en die auto op het moment zijn. Ik ben erg blij voor Checo, echt waar, maar tegelijkertijd toont het maar weer eens aan hoe snel die Racing Point is. Ik begrijp niet hoe ze die derde plaats nog niet voor zich hebben opgeëist. We zullen ons best doen, maar eerlijk is eerlijk: zij hebben nu de beste papieren.”

Perez 2 races uit, Stroll heeft een race gemist, paar onnodige akkefietjes op de baan (ik kan mij zo al vorige week en Rusland herinneren waar Stroll uit de race gereden werd door iemand anders), 15 punten kwijt door hun brakeducts, pech ook.

Maar inderdaad, de RP is de 3e auto dit jaar. Op sommige banen volgens mij de 2e, voor RedBull, al haalt Verstappen meer uit de auto dan er in zit, terwijl Stroll en Perez wat laten liggen (de ene een pak meer dan de andere).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was ook grappig dat er geen reactie kwam toen Perez vroeg of hij Stroll mocht aanvallen. Hij was nog vriendelijk voor een rijder die mag vertrekken 🤣

't Was gelukkig snel opgelost na Stroll z'n misser.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Monterey Jack zei:

Perez 2 races uit, Stroll heeft een race gemist, paar onnodige akkefietjes op de baan (ik kan mij zo al vorige week en Rusland herinneren waar Stroll uit de race gereden werd door iemand anders), 15 punten kwijt door hun brakeducts, pech ook.

Maar inderdaad, de RP is de 3e auto dit jaar. Op sommige banen volgens mij de 2e, voor RedBull, al haalt Verstappen meer uit de auto dan er in zit, terwijl Stroll en Perez wat laten liggen (de ene een pak meer dan de andere).

Vergeet de uitvalraces en kijk naar de stand en resultaten tot dat moment, de eerste helft dus. Het middendeel hadden ze pech en het slotstuk presteren ze goed.

Maar het was Norris die vierde stond na enkele races, met Leclerc er kort in de buurt en Stroll was ook nog van de partij. Perez nergens te bekennen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6/12/2020 om 22:05, gTa zei:

Heerlijke race, met wel enkele serieuze missers. :D 

Waauw, Perez. Standing strong. Heerlijk.
Russel ook wel, gewoon Bottas tonen hoe het moet. Klasse.
Benieuwd hoeveel dit Hamilton nerveus maakt, én ook Bottas.
Ocon heeft toch ook een mooie race getoond.
Vettel :fp:  zend die hasbeen toch op pensioen en laat de zitjes voor de jonge piloten!

Langs één kant jammer dat Verstappen niet mee kon battlen.

Vettel deed toch weinig verkeerd.
Ik zou eerder zeggen: stuur gans de pitcrew van Ferrari naar huis en vervang door capabele mensen.
Ik ben geen echte VET fan, maar heb echt wel sympathie voor hem. 
Die zit nu gewoon in een ongelooflijke negatieve spiraal, waaraan gelukkig voor hem bijna een eind komt. 
 

 

Op 6/12/2020 om 22:05, Ice_Ken zei:

Hamilton is een machine maar zijn tijd in F1 is voor mijn part voorbij, heeft niets meer te bewijzen en is met veel andere zaken bezig buiten F1...geef die kans dan aan anderen, hij mag vertrekken zoals Rosberg het deed.

Wat voor een uitspraak is dat nu? 
Ben ook geen HAM fan, maar die man kan toch nog heel veel bewijzen. Hij kan alle records verbreken. Is de beste piloot en beschikt normaal ook volgend seizoen over de beste machine. Waarom zou ie dan stoppen? 

Rosberg is gestopt omdat ie goed genoeg wist dat het hem te veel moeite kosten om het nog eens op te nemen tegen een superieure teammaat. Hij heeft het (denk ik) nooit met zoveel woorden gezegd, maar hij wist goed genoeg dat HAM meer talent had dan hij...

Als we jouw redenering volgen moet iedere piloot die eens WK geworden is, stoppen omdat ze niks meer te bewijzen hebben? Bizar. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verder was het in deze GP wel pijnlijk duidelijk hoe het volledige Mercedes-team rond HAM draait.

Hij is er eens niet en gans de boel flopt zoals we het bij MB nog nooit gezien hebben. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Maxime S zei:

Vettel deed toch weinig verkeerd.
Ik zou eerder zeggen: stuur gans de pitcrew van Ferrari naar huis en vervang door capabele mensen.
Ik ben geen echte VET fan, maar heb echt wel sympathie voor hem. 
Die zit nu gewoon in een ongelooflijke negatieve spiraal, waaraan gelukkig voor hem bijna een eind komt. 
 

 

Wat voor een uitspraak is dat nu? 
Ben ook geen HAM fan, maar die man kan toch nog heel veel bewijzen. Hij kan alle records verbreken. Is de beste piloot en beschikt normaal ook volgend seizoen over de beste machine. Waarom zou ie dan stoppen? 

Rosberg is gestopt omdat ie goed genoeg wist dat het hem te veel moeite kosten om het nog eens op te nemen tegen een superieure teammaat. Hij heeft het (denk ik) nooit met zoveel woorden gezegd, maar hij wist goed genoeg dat HAM meer talent had dan hij...

Als we jouw redenering volgen moet iedere piloot die eens WK geworden is, stoppen omdat ze niks meer te bewijzen hebben? Bizar. 

Rosberg was net zo snel, maar met minder wheel-to-wheel talent. 

Ben zeer benieuwd naar Vettel-Stroll volgend jaar. Als hij hem crushed dan komt alles in een ander perspectief te staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opvallend dat Hamilton op niet veel sympathie kan rekenen.

Omdat het een showkikker is? 50j terug konden ze er nochtans ook wat van. Maar dat zijn ondertussen halfgoden geworden.

Schumacher was een arrogante zak, en ook Senna was een enorme lul on track. En dat zijn goden geworden.

Allemaal terecht trouwens.

Hamilton zal dus ook nog moeten wachten. Je kan die records niet negeren. Wij maken dat nu mee hé jongens.

Alle mogelijk kandidaten om zijn -bvb- aantal titels te evenaren hebben er nog 0 op dit moment. We zijn dus nog voor vele jaren goed eer er nog iemand die status bereikt.

Screenshot 2020-12-08 at 10.57.22.png

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat voor een uitspraak is dat nu? 
Ben ook geen HAM fan, maar die man kan toch nog heel veel bewijzen. Hij kan alle records verbreken. Is de beste piloot en beschikt normaal ook volgend seizoen over de beste machine. Waarom zou ie dan stoppen? 

Rosberg is gestopt omdat ie goed genoeg wist dat het hem te veel moeite kosten om het nog eens op te nemen tegen een superieure teammaat. Hij heeft het (denk ik) nooit met zoveel woorden gezegd, maar hij wist goed genoeg dat HAM meer talent had dan hij...

Als we jouw redenering volgen moet iedere piloot die eens WK geworden is, stoppen omdat ze niks meer te bewijzen hebben? Bizar. 
Wel, HAM zit al heel lang in de F1. En van wat ik zie wordt die niet echt happy van de plannen van F1 naar de komende jaren. Nu hij alle records heeft kan hij zich buiten F1 gaan bewijzen, ik denk dat hij ook daaraan zit te denken. Waarom is zijn contract nog niet rond voor volgend jaar? Hij heeft al gehint op een vertrek in Monza, en nu hij die nieuwe Pirelli's getest heeft ziet hij het de verkeerde richting uit gaan met de autos. Hij trok dat letterlijk in twijfel in het interview van 2 weken geleden na de vrije trainingen.

Er is zoveel meer autosport dan F1, in F1 kan hij enkel blijven om zijn statistieken op te drijven wat niet echt een meerwaarde is als je al de beste ooit bent.

Verstuurd vanaf mijn RNE-L21 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Ice_Ken zei:

Wel, HAM zit al heel lang in de F1. En van wat ik zie wordt die niet echt happy van de plannen van F1 naar de komende jaren. Nu hij alle records heeft kan hij zich buiten F1 gaan bewijzen, ik denk dat hij ook daaraan zit te denken. Waarom is zijn contract nog niet rond voor volgend jaar? Hij heeft al gehint op een vertrek in Monza, en nu hij die nieuwe Pirelli's getest heeft ziet hij het de verkeerde richting uit gaan met de autos. Hij trok dat letterlijk in twijfel in het interview van 2 weken geleden na de vrije trainingen.

Er is zoveel meer autosport dan F1, in F1 kan hij enkel blijven om zijn statistieken op te drijven wat niet echt een meerwaarde is als je al de beste ooit bent.

Verstuurd vanaf mijn RNE-L21 met Tapatalk
 

Je snapt Hamilton duidelijk niet. Als hij stopt met F1 dan hangt hij zijn helm aan de wilgen, die gaat niet meer racen maar zich concentreren op andere bezigheden. Verwacht je maar aan een kledinglijn of zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid