Lotuzzz 17.066 Geplaatst: 7 december 2021 Geplaatst: 7 december 2021 4 minuten geleden, ICM zei: En op basis van welk artikel zouden ze dat nu doen? Ik insinueer alleen maar, en jij en @Subaru555 gaan dat nu opzoeken Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 7 december 2021 Geplaatst: 7 december 2021 43 minuten geleden, Le Capri Mauve zei: Ik vind dat toch een moeilijke. Verstappen wil dat Hamilton voor de DRS voorbijgaat maar die wil dat uitstellen. Dus wil Verstappen het forceren door te remmen maar slechte timing want net op dat moment kruist Hamilton? Of zoekt Verstappen eigenlijk het incident? Uit de manier dat Hamilton naderde kon ge toch opmaken dat hij ging inhalen. Dan krijgt ge toch wat ge wilt? Wat betekent dat weaven? Teken doen of onvoorspelbaar doen? VER zoekt het incident idd, dat is wat ik er van denk. Hamilton gaat sowieso ALLES doen om een incident te vermijden. Dat dat "basis" idee hier sommigen niet willen zien, snap ik eerlijk gezegd niet. Allez de grootste kans om WK te worden, is voor Verstappen een DNF of crash van Hamilton, dat hij daar bij in zit of niet speelt geen rol. Maar het mag niet te hard opvallen. In die optiek zou je kunnen stellen dat het nu ook al een goede poging was, en, sorry dat was het ook , vind ik. De grooste kans om WK te worden, is voor Hamilton een crash vermijden. Als je dat al weet, kan je ook veel beter het incident interpreteren. Quote
Lotuzzz 17.066 Geplaatst: 7 december 2021 Geplaatst: 7 december 2021 3 minuten geleden, Jokke_vlo zei: VER zoekt het incident idd, dat is wat ik er van denk. Hamilton gaat sowieso ALLES doen om een incident te vermijden Kijk nu aub nog eens naar die onboard van HAM. 2 seconden voor de brakecheck rijdt HAM er al VLAK achter, zowel in de lengte als in de breedte. Omdat ie schrik heeft erin geluisd te zullen worden imo. Is Verstappen fout; ok ja, die brakecheck wel. Blijft Hamilton erachter omdat ie schrik heeft van een aanrijding, nee. 1 Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 7 december 2021 Geplaatst: 7 december 2021 42 minuten geleden, Subaru555 zei: 2 dagen discuteren vs 0.5" reactietijd ofzo... @Jokke_vlo : jouw referral naar Senna's quote brengt me in de war. Hamilton moet daar dan toch niet twijfelen? Het kon evengoed motorische pech zijn bij Verstappen. Wat had hij er dan bij gewonnen van zijn kant? En van de kant van Verstappen was het allicht tot op zekere hoogte een berekend risico? We'll never know. Enige positieve is dat ik eindelijk tegen mijn vader kan zeggen: jaja Prost vs Senna was spannend, maar dat kennen wij nu ook wel hoor. Na paar jaar hegemonie van Schumacher, Red Bull en Mercedes. Mag het ook wel eens spannend worden. Een rijder voor jou vertraagt plots abnormaal, wat je dan doet is ook inhouden om de situatie in te schatten (wetende ook dat je alleen te winnen hebt bij alles clean te houden). Ondertussen doet je voorganger "rare" dingen, aka in het midden gaan rijden en wat zwabberen met zijn stuur. Wetende dat die voor jou alles te winnen heeft bij een aanrijding ga je dan niet in gat kruipen bij iemand die in het midden van de baan zwabbert. Nogmaals tel alle factoren op, dan weet je dat Max den aapt uithangt, je kan dan zelfs in het midden laten of Hamilton al dan niet om de DRS niet voorbij wou. Telkens ik hier commentaren lees ontbreken er stukken in het relaas. Er is GEEN ENKELE geldige reden (race technisch) gezien waarom Max, indien hij een clean pass wil toestaan in het middan gaat rijden, daar wat zwabbert en een brake check doet. Enfin ge ziet daar niet 1 ding maar 3 dingen opgeteld. Dan is de conslusie toch dat hij bewust geen clean pass wil en het conflict/aanrijding op zoekt? En jij zegt: toch moet Hamilton in het gat duiken. Wat ga je zeggen wanneer Max dan toch instuurt? Hamilton wou eerst niet door dus is het normaal dat Max terug zijn lijn neemt en gaat racen? Enfin....... het ENIGE dat je Hamilton eventueel kan verwijten is dat hij eerst niet wil passeren omwille van de DRS (wat ik zelfs betwijfel). Ik heb maar op laag niveau geraced, maar wat Hamilton hier doet (bekeken vanuit zijn/mijn auto) vind ik Hamilton zijn reacties heel natuurlijk, ik zou EXACT hetzelfde doen wanneer het kampioenschap op het spel staat, alles wat hij doet zou ik ook doen. Tis genen iracing he mannen 1 Quote
PJH 21.018 Geplaatst: 7 december 2021 Geplaatst: 7 december 2021 't is toch simpel. Hamilton wou er niet voorbij voor de DRS activation zone. Je hoort hem 3 seconden ofzo vertragen en terwijl hij dichter komt had hij zicht op de baan. Als hij denkt dat er misschien een incident voor hem is, dan gaat die toch gewoon vanachter de andere auto en zelf eens gaan kijken hoe het zit? Maar nee, er achter blijven zodat hij zeker niet eerst er voorbij is... 1 Quote
Bouncing Bullet 2.932 Geplaatst: 7 december 2021 Geplaatst: 7 december 2021 10 minuten geleden, Jokke_vlo zei: . Tis genen iracing he mannen Arrggghhh, #spoatig 3 Quote
Lotuzzz 17.066 Geplaatst: 7 december 2021 Geplaatst: 7 december 2021 10 minuten geleden, Jokke_vlo zei: Wetende dat die voor jou alles te winnen heeft bij een aanrijding ga je dan niet in gat kruipen bij iemand die in het midden van de baan zwabbert. En toch komt het tot een, jawel, aanrijding. Mede doordat HAM heel dichtbij gaat rijden. Leg dat uit??? Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 7 december 2021 Geplaatst: 7 december 2021 38 minuten geleden, Lotuzzz zei: Kijk nu aub nog eens naar die onboard van HAM. 2 seconden voor de brakecheck rijdt HAM er al VLAK achter, zowel in de lengte als in de breedte. Omdat ie schrik heeft erin geluisd te zullen worden imo. Is Verstappen fout; ok ja, die brakecheck wel. Blijft Hamilton erachter omdat ie schrik heeft van een aanrijding, nee. Jup dat wil ik aannemen hoor. Ik denk niet dat het met de DRS te maken heeft maar het kan, hoewel als ik mezelf als piloot zie en vervang F1 door een Porsche cup, dan hou ik in eerste instantie ook in, wanneer ik als te verliezen heb bij een fout. Jullie zitten vertraagde beelden te bekijken, wetende ook dat Max (zogezegd?) wil voorbijlaten enz enz enz...... ik bekijk het als piloot die komt aangestormd en de plotse situatie zonder zichtbare vlaggen, schade, reden.... moet inschatten. Zo simpel is het IMO; Maar stel dat het omwille van de DRS is, zelfs dan blijft verhaal Verstappen een optelling van zaken he die niet kunnen. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 7 december 2021 Geplaatst: 7 december 2021 6 minuten geleden, PJH zei: 't is toch simpel. Hamilton wou er niet voorbij voor de DRS activation zone. Je hoort hem 3 seconden ofzo vertragen en terwijl hij dichter komt had hij zicht op de baan. Als hij denkt dat er misschien een incident voor hem is, dan gaat die toch gewoon vanachter de andere auto en zelf eens gaan kijken hoe het zit? Maar nee, er achter blijven zodat hij zeker niet eerst er voorbij is... Waarom is dat simpel? Je doet een aanname. Die "kan" waar zijn maar ik ben daar niet zo zeker van daar ik bij zulke situatie en met het beetje real race ervaring dat ik heb net hetzelfde zou doen. Maar uiteindelijk wat doet die discussie op zich er toe. Max doet niet 1 "rare" move, maar 3. Dat is voldoende om te stellen dat er bewust conflict gezocht wordt. Je kan proberen om te stellen dat hij naar het midden kwam om uit het vuil te blijven (sorry dat is geen reden om een pass manoeuvre af te breken voor de neus van iemand). Die brake check daar kan ik geen valabele uitvlucht voor geven. Dat zwabberen kan je alleen proberen te zeggen dat het geen weaven was, maar het was dat wel degelijk. Hij zaait daar verwarring, bewust, door geen duidelijkheid te geven over zijn bedoeling. Conclusie: Het stoppen van Hamilton kan zowel voor DRS zijn als de reden ik het meest natuurlijk bekijk als "piloot". Verstappen steekt minstens twee stoten uit waar geen andere plausibele verklaring kan zijn dan het opzoeken van miserie. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 7 december 2021 Geplaatst: 7 december 2021 13 minuten geleden, Lotuzzz zei: En toch komt het tot een, jawel, aanrijding. Mede doordat HAM heel dichtbij gaat rijden. Leg dat uit??? Moet ik nu echt nog eens gaan uitleggen dat hij een brake check doet???? Allez serieus..... en zie mijn betoog hierboven. Ik tel 1+1+1=3 Ge moogt er dan nog eentje schrappen, de intentie is toch duidelijk? Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 7 december 2021 Geplaatst: 7 december 2021 3 uren geleden, ICM zei: En Verstappen heeft dat in tweede instantie willen afdwingen door een 2,4g vertraging, en dat mocht niet. Want gevaarlijk, QED. Sinds wanneer mag je niet harder remmen dan een ander? 49 minuten geleden, Lotuzzz zei: Prost versus Senna waren teamgenoten. Wordt/Werd dat door de FIA wel op dezelfde manier bestraft? Prost reed bij Ferrari, Senna voor McLaren toen hij Prost in bocht 1 het decor inreed. 33 minuten geleden, Lotuzzz zei: Kijk nu aub nog eens naar die onboard van HAM. 2 seconden voor de brakecheck rijdt HAM er al VLAK achter, zowel in de lengte als in de breedte. Omdat ie schrik heeft erin geluisd te zullen worden imo. Is Verstappen fout; ok ja, die brakecheck wel. Blijft Hamilton erachter omdat ie schrik heeft van een aanrijding, nee. Hier geef ik Lotuzzz gelijk. Hij gaat niet duidelijk aan een inhaalmanneuver beginnen. Hij blijft er veel te lang pal achter en probeert dan plots toch ernaast te geraken. Quote
TCT 6.311 Geplaatst: 7 december 2021 Auteur Geplaatst: 7 december 2021 Los van dit incident. Elke passage van Max bij Lewis was er eentje om uit te tikken. Max heeft extreem vuil gereden. Mijn visie is sowieso gekleurd( hahaha, heddem?) Maar ik heb Max ook wel graag. Lewis is even achterlijk maar rijdt zoveel volwassener, is drie keer de betere coureur. Heb geen enkele race gemist van de F1 waarbij Lewis meedeed. Fucking natuurtalent die hier van't weekend zijn meest bevochten titel gaat binnenhalen. 36 jaar hé. Max is ook een fantastisch coureur, maar is meer 'pure breed'/fokpaard, niet enkel zijn ouders/families, maar hebt ge da manneke zijnen bouw al eens gezien? Nek is breder dan heel zijn lijf. Quote
vince522 2.493 Geplaatst: 7 december 2021 Geplaatst: 7 december 2021 7 minuten geleden, The Swede zei: Sinds wanneer mag je niet harder remmen dan een ander? Denk dat het wel ergens in de regeltjes van de FIA staat, maar je mag niet remmen op een plaats waar andere rijders het niet verwachten (aka buiten de remzone) als daar geen goeie reden voor is. Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 7 december 2021 Geplaatst: 7 december 2021 16 minuten geleden, Jokke_vlo zei: Jup dat wil ik aannemen hoor. Ik denk niet dat het met de DRS te maken heeft maar het kan, hoewel als ik mezelf als piloot zie en vervang F1 door een Porsche cup, dan hou ik in eerste instantie ook in, wanneer ik als te verliezen heb bij een fout. Jullie zitten vertraagde beelden te bekijken, wetende ook dat Max (zogezegd?) wil voorbijlaten enz enz enz...... ik bekijk het als piloot die komt aangestormd en de plotse situatie zonder zichtbare vlaggen, schade, reden.... moet inschatten. Zo simpel is het IMO; Maar stelt dat het omwille van de DRS is, zelfs dan blijft verhaal Verstappen een optelling van zaken he die niet kunnen. Je gaat er van uit dat Hamilton en Verstappen op dat moment beiden aan een mogelijke fout / crash denken. Dat is wat me misschien een wat te makkelijke conclusie lijkt. Op de beelden hoor je dat Verstappen net dan de opdracht krijgt Hamilton voorbij te laten. Die zit echter niet rustig achter zijn scherm op AM ipv velos te verkopen, maar in volle strijd met zijn naaste concurrent in een F1 wagen. Je moet dan op een fractie van een seconde gaan nadenken waar je hem voorbijlaat en bedenkt je dan dat deze bocht ideaal is want de DRS zone komt erna. Dan kan ik erin komen dat je efkes twijfelt, vertraagt en naar rechts wat gaat en dan, als hij er niet voorbijkomt, je bedoeling wat meer duidelijkheid wil bijzetten door te remmen. Zit je dan echt te denken "als ik nu eens doe alsof ik hem voorbijlaat, maar ik rem wat harder en hij knalt tegen mij dan liggen we er uit en..." ? Lijkt me niet per definitie het eerste dat dan in je opkomt. Bovendien, als hij een incident wou uitlokken, dan had hij discreetweg in gelijk welke bocht ervoren even harder kunnen remmen of wat later kunnen insturen wanneer Hamilton in zijn gat hing en dan was het een race incident geweest zonder meer. Ook Hamilton zit me dunkt daar niet te denken van "er is hier het risico dat ik erop rij". Die zit gewoon aan de volgende rechte lijn al te denken en het feit dat hij er dan net achter kan hangen en er daar voorbij kan. Dus die zit gewoon te proberen achter den Hollander te blijven. Met waarschijnlijk een Oh-Fcuk moment op het ogenblik dat Verstappen sneller vertraagt. Quote
ICM 24.885 Geplaatst: 7 december 2021 Geplaatst: 7 december 2021 14 minuten geleden, The Swede zei: Sinds wanneer mag je niet harder remmen dan een ander? "was determined by the Stewards to be erratic". https://www.fia.com/sites/default/files/2021_formula_1_sporting_regulations_-_iss_5_-_2020-12-16.pdf 27.4 At no time may a car be driven unnecessarily slowly, erratically or in a manner which could be deemed potentially dangerous to other drivers or any other person. 1 1 Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 7 december 2021 Geplaatst: 7 december 2021 Nee Verstappen had die opdracht al gehad, op de beelden is hij zelfs bezig aan dat "do it strategically" voorbij laten. Hamilton wist het nog niet. Maar voor de rest: uw uitleg pleit Max niet vrij. Waarom komt hij naar het midden? Iedereen, maar dan ook iedereen, die al eens in een kart of race auto gekropen heeft, weet dat het midden van de baan nemen om iemand voorbij te laten het domste is wat je kan doen en alleen maar miserie kan veroorzaken, dat loopt bijna nooit goed af, theoretisch plaats of niet. Ofwel hou je rechts, ofwel race je verder en neem je je lijn. Waarom zou een professioneel zeer ervaren piloot in het midden gaan rijden? Waarom ook, zwabbert hij met zijn stuur? Ik hoor u en anderen hier daar NIETS over zeggen, jullie doen of dat niet gebeurde. En tenslotte waarom ga je zo hard (hou er rekening mee dat 2.4g aan die relatieve lage snelheid, wel degelijk HARD IS) gaan remmen in het midden van de baan (wetende dat Hamilton niet voorbij komt of wil) dat is dan toch om hem te laten crashen? We gebruiken hier assumpties, en dat mag en is leuk als discussie, maar er zijn ook feiten. En die zijn toch duidelijk? De assumpties zijn dat niet, of je ze nu vanuit de auto van Max of die vanuit Lewis bekijkt. (Mijn mening dat hij bij de plotse situatie (beslissingstijd een stukje van een seconde, je mag zelfs 2 sec nemen, kiest voor de veilige optie wachten is ook een plausible assumptie, even goed als die waar je stelt dat Max niet goed snapt wat Hamilton doet). Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 7 december 2021 Geplaatst: 7 december 2021 Interessant wel dat hij blijkbaar 5 bochten eerder al wist dat hij de leiding moest afstaan. Voor Hamilton om te zeggen van dat hij het niet wist, is zever in pakskes. Ik kan dan ook wel Verstappen begrijpen dat hij na 5 bochten wat harder ging proberen. Maar nog altijd niet om een crash te hebben, wel om Hamilton er voorbij te krijgen. Als je wil zien hoe je er ECHT iemand afrijdt, fast forward naar 30s. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 7 december 2021 Geplaatst: 7 december 2021 6 minuten geleden, ICM zei: "was determined by the Stewards to be erratic". https://www.fia.com/sites/default/files/2021_formula_1_sporting_regulations_-_iss_5_-_2020-12-16.pdf 27.4 At no time may a car be driven unnecessarily slowly, erratically or in a manner which could be deemed potentially dangerous to other drivers or any other person. Voila dat is al een clear error op zich. Quote
TCT 6.311 Geplaatst: 7 december 2021 Auteur Geplaatst: 7 december 2021 En ook alle toogpraat terzijde hier. Beide coureurs zijn bij stewards moeten komen, stewards hadden ook data en hebben Max uiteindelijk een harde straf gegeven. 'nough said. Maar tis maFIA zekers? 1 Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 7 december 2021 Geplaatst: 7 december 2021 Zojuist, The Swede zei: Interessant wel dat hij blijkbaar 5 bochten eerder al wist dat hij de leiding moest afstaan. Voor Hamilton om te zeggen van dat hij het niet wist, is zever in pakskes. Ik kan dan ook wel Verstappen begrijpen dat hij na 5 bochten wat harder ging proberen. Maar nog altijd niet om een crash te hebben, wel om Hamilton er voorbij te krijgen. Maar allez Swede, waar hoor jij op de team radio of op beelden dat Hamilton dat al wist? Hij wist van totaal niets, het is de eerste keer op zijn radio gekomen midden in de bewust actie. Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 7 december 2021 Geplaatst: 7 december 2021 1 minuut geleden, Jokke_vlo zei: Nee Verstappen had die opdracht al gehad, op de beelden is hij zelfs bezig aan dat "do it strategically" voorbij laten. Hamilton wist het nog niet. Maar voor de rest: uw uitleg pleit Max niet vrij. Waarom komt hij naar het midden? Iedereen, maar dan ook iedereen, die al eens in een kart of race auto gekropen heeft, weet dat het midden van de baan nemen om iemand voorbij te laten het domste is wat je kan doen en alleen maar miserie kan veroorzaken, dat loopt bijna nooit goed af, theoretisch plaats of niet. Ofwel hou je rechts, ofwel race je verder en neem je je lijn. Waarom zou een professioneel zeer ervaren piloot in het midden gaan rijden? Waarom ook, zwabbert hij met zijn stuur? Ik hoor u en anderen hier daar NIETS over zeggen, jullie doen of dat niet gebeurde. En tenslotte waarom ga je zo hard (hou er rekening mee dat 2.4g aan die relatieve lage snelheid, wel degelijk HARD IS) gaan remmen in het midden van de baan (wetende dat Hamilton niet voorbij komt of wil) dat is dan toch om hem te laten crashen? We gebruiken hier assumpties, en dat mag en is leuk als discussie, maar er zijn ook feiten. En die zijn toch duidelijk? De assumpties zijn dat niet, of je ze nu vanuit de auto van Max of die vanuit Lewis bekijkt. (Mijn mening dat hij bij de plotse situatie (beslissingstijd een stukje van een seconde, je mag zelfs 2 sec nemen, kiest voor de veilige optie wachten is ook een plausible assumptie, even goed als die waar je stelt dat Max niet goed snapt wat Hamilton doet). Ik denk niet dat er hier iemand vrij te pleiten is. Ze spelen beiden het spelleke en het is zoals op school: den éne wordt gepakt en krijgt de schuld maar den anderen is even schuldig. Dat Verstappen waarschijnlijk ene fout maakt, daar ga ik je niet tegenspreken. Dat Hamilton en zijn gans Mercedes team al 5 bochten niet op de hoogte te zijn van zo een belangrijke beslissing?... Quote
vince522 2.493 Geplaatst: 7 december 2021 Geplaatst: 7 december 2021 5 minuten geleden, The Swede zei: Interessant wel dat hij blijkbaar 5 bochten eerder al wist dat hij de leiding moest afstaan. Voor Hamilton om te zeggen van dat hij het niet wist, is zever in pakskes. Ik kan dan ook wel Verstappen begrijpen dat hij na 5 bochten wat harder ging proberen. Maar nog altijd niet om een crash te hebben, wel om Hamilton er voorbij te krijgen. Als je wil zien hoe je er ECHT iemand afrijdt, fast forward naar 30s. Het zou het kampioenschap enorm ontsieren, maar stel je voor dat VER net hetzelfde doet bij HAM, wetende dat Senna het idool is van HAM Worst case scenario krijg VER een DQF en HAM een DNF, tenzij er een regeltje is om kampioenschap punten af te nemen? Quote
Riskitalltowin 3.293 Geplaatst: 7 december 2021 Geplaatst: 7 december 2021 Blabla, te veel tekst en meningen. Ik kijk wel naar de race op zondag en roep wel wat dingen naar mijn scherm dan, zoals neger of kutollander. Norris wint en iedereen viert het afscheid van Kimi (behalve Kimi zelf ). 6 Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 7 december 2021 Geplaatst: 7 december 2021 8 minuten geleden, Jokke_vlo zei: Maar allez Swede, waar hoor jij op de team radio of op beelden dat Hamilton dat al wist? Hij wist van totaal niets, het is de eerste keer op zijn radio gekomen midden in de bewust actie. Horen wij echt alles? Quote
ICM 24.885 Geplaatst: 7 december 2021 Geplaatst: 7 december 2021 4 minuten geleden, Riskitalltowin zei: Blabla, te veel tekst en meningen. Ik kijk wel naar de race op zondag en roep wel wat dingen naar mijn scherm dan, zoals neger of kutollander. Norris wint en iedereen viert het afscheid van Kimi (behalve Kimi zelf ). bwoah 2 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.