Ga naar inhoud

F1 Nieuws


TCT

Aanbevolen berichten

https://the-race.com/formula-1/wily-hamilton-does-the-same-as-verstappen-horner/

En dat is het gewoon met hun domme circuits. Zet een muur of een zandbak en het probleem lost zichzelf op

Quote

“These are two guys that are fighting over such fine margins, pushing to the boundary.

“If you don’t want them to have the ability to run wide, put a gravel trap there.”

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, mrbbs zei:

Waarom kreeg HAM trouwens geen penalty voor het van de baan rijden van VER de bocht vóór de finish?

misschien wel omdat hamilton, itt verstappen, wel op het circuit bleef?

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, mrbbs zei:

Waarom kreeg HAM trouwens geen penalty voor het van de baan rijden van VER de bocht vóór de finish?

 

1 minuut geleden, #166 zei:

misschien wel omdat hamilton, itt verstappen, wel op het circuit bleef?

Mercedes heeft daarvoor een waarschuwing gekregen

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, mrbbs zei:

Waarom kreeg HAM trouwens geen penalty voor het van de baan rijden van VER de bocht vóór de finish?

Is een black and white flag voor 'unsportmanship'. Is niet pushing off and gaining advantage.

Masi heeft dat inderdaad aangehaald.

Ik vind trouwens dat Michael Masi veel te veel zelf kan beslissen zonder de stewards. Was de voorbije races meer dan eens duidelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, ICM zei:

Hamilton’s gat laten is ook niet bestraft. 
 

Verstappen’s griptest in de pits ook niet.

En Bottas die een double stack afdwong door enorm traag te rijden…

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, ICM zei:

Hamilton’s gat laten is ook niet bestraft. 
 

Verstappen’s griptest in de pits ook niet.

Volgens de commentaar van Masi is een standing restart anders dan een gewone start van een grandprix. Bij die laatste mag je niet zo’n groot gat laten, voor de standing restart is die regel niet van toepassing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Regeltjes kunnen alle kanten op gaan. Als er geen harde regels worden gesteld kennen we de uitkomst van de race van volgende week al.

Hoe komisch is het eigenlijk dat teams zelf een voorstel gaan doen aan Race Control? Met Charlie had dat geen waar geweest. Volgens mij is de regel identieke startgrid van voor het incident.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, mrbbs zei:

Regeltjes kunnen alle kanten op gaan. Als er geen harde regels worden gesteld kennen we de uitkomst van de race van volgende week al.

Hoe komisch is het eigenlijk dat teams zelf een voorstel gaan doen aan Race Control? Met Charlie had dat geen waar geweest. Volgens mij is de regel identieke startgrid van voor het incident.

 

Hebben ze op sky gezegd. Dat kon vroeger ook zo geweest zijn, we kregen dat toen gewoon niet mee

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden, ICM zei:

Hamilton’s gat laten is ook niet bestraft. 
 

Verstappen’s griptest in de pits ook niet.

Zoals kefkie aanhaalde was het eerste niet van toepassing want geen safetycar, wel onderweg naar de grid. Die griptest, nja, was geen practice start maar ook niet slim

42 minuten geleden, msxx zei:

En Bottas die een double stack afdwong door enorm traag te rijden…

Er is geen minimum laptime onder geel voor safetycar, daarom dat vsc veel beter is. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel veel comments (wat normaal is, daar niets van) zijn toch echt wel supporter biased, vind ik. 

Je merkt gewoon of iemand pro Ham of Ver is.

Ikzelf moet van beiden niet hebben als persoonlijkheid. Hoed af voor de piloten echter.

Uiteindelijk heeft de FIA de strijd niet echt wil beïnvloeden en mag Max van beiden het minst klagen. Als er iemand een straf verdiende was hij het. Echter het zijn bijna voorwaardelijke straffen die op het klassement of einduitslag geen impact hebben. 

Zo slecht vind ik dat niet beslist......................... ondanks alle geroep langs de zijlijn.

Max speelt toch al eventjes met vuur en heeft echt al wat domme dingen gedaan he. Dingen als dat weaven in Brazilië, dat weet de wedstrijdleiding ook he....... op dat niveau van racen zijn zulke dingen eigenlijk een echt no go, vind ik. 

Ik geloof echt niet dat de wedstrijdleiding het kampioenschap naar hun hand wil zetten, ok die complot theorie is heel leuk aan den toog, maar ik geloof daar in dit geval echt niet in. 

 

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Monterey Jack zei:

Er is geen minimum laptime onder geel voor safetycar, daarom dat vsc veel beter is. 

Behalve als je Kimi heet, dan vergeet je dat al eens dat je naar je timer moet kijken onder VSC :lolz: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, msxx zei:

En Bottas die een double stack afdwong door enorm traag te rijden…

 

53 minuten geleden, kefkie zei:

Volgens de commentaar van Masi is een standing restart anders dan een gewone start van een grandprix. Bij die laatste mag je niet zo’n groot gat laten, voor de standing restart is die regel niet van toepassing.

 

25 minuten geleden, Monterey Jack zei:

Zoals kefkie aanhaalde was het eerste niet van toepassing want geen safetycar, wel onderweg naar de grid. Die griptest, nja, was geen practice start maar ook niet slim

Er is geen minimum laptime onder geel voor safetycar, daarom dat vsc veel beter is. 

Ik bedoelde Bottas, die Hamilton meer plaats liet om te gaan pitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Los van dit alles: wat gezegd van de motivatie van Bottas. Waar komt die plots terug vandaan? En het lijkt wel alsof ie plots de beste vriend is van Lewis.

Ofwel heb ik dat gemist en was dat altijd wel zo ofwel zijn daar serieuze incentives bepaald na het deurtje dat hij openliet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Subaru555 zei:

Los van dit alles: wat gezegd van de motivatie van Bottas. Waar komt die plots terug vandaan? En het lijkt wel alsof ie plots de beste vriend is van Lewis.

Ofwel heb ik dat gemist en was dat altijd wel zo ofwel zijn daar serieuze incentives bepaald na het deurtje dat hij openliet...

Motivatie: rust over toekomst, voor het eerst in zijn carrière een meerjarige deal op zak. Sindsdien rijdt hij weer van voren mee. De vorm van Mercedes zie je ook het sterkst terug bij Bottas.

Voor de rest heb ik hem niet straffer zien racen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, msxx zei:

Motivatie: rust over toekomst, voor het eerst in zijn carrière een meerjarige deal op zak. Sindsdien rijdt hij weer van voren mee. De vorm van Mercedes zie je ook het sterkst terug bij Bottas.

Voor de rest heb ik hem niet straffer zien racen?

OK, zo kan je het ook bekijken. Maar dat klinkt allemaal minder spannend :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Jokke_vlo zei:

Heel veel comments (wat normaal is, daar niets van) zijn toch echt wel supporter biased, vind ik. 

Je merkt gewoon of iemand pro Ham of Ver is.

Ikzelf moet van beiden niet hebben als persoonlijkheid. Hoed af voor de piloten echter.

Uiteindelijk heeft de FIA de strijd niet echt wil beïnvloeden en mag Max van beiden het minst klagen. Als er iemand een straf verdiende was hij het. Echter het zijn bijna voorwaardelijke straffen die op het klassement of einduitslag geen impact hebben. 

Zo slecht vind ik dat niet beslist......................... ondanks alle geroep langs de zijlijn.

Max speelt toch al eventjes met vuur en heeft echt al wat domme dingen gedaan he. Dingen als dat weaven in Brazilië, dat weet de wedstrijdleiding ook he....... op dat niveau van racen zijn zulke dingen eigenlijk een echt no go, vind ik. 

Ik geloof echt niet dat de wedstrijdleiding het kampioenschap naar hun hand wil zetten, ok die complot theorie is heel leuk aan den toog, maar ik geloof daar in dit geval echt niet in. 

 

Voila 100% gelijk. Ik zie Hamilton ook liever op zijn bek gaan, maar de all-in move's van Verstappen waren gewoon F1 onwaardig. Ik begrijp zijn frustratie maar dan is dit niet de manier, al zou ik waarschijnlijk hetzelfde doen in zijn schoenen op een zucht van zijn eerste WK titel. 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is wel dankzij Verstappen dat we nog een spannend einde hebben.

Perez bakt er niets van in dezelfde auto dus Hamilton was anders al wereldkampioen geworden 🙂 

Met DRS moet je het wel vuil spelen, Hamilton moest maar op een knopje drukken en kon Verstappen inhalen.

En die crash, Hamilton wist verdomme goed genoeg wat er aan de hand was. Hij wilde gewoon niet inhalen omwille van DRS. Elke racer vliegt daar links voorbij als de eerste vertraagd. Bij een crash of debry had zijn team hem wel gewaarschuwd. Vergeet ook niet dat ze kunnen communiceren via hun dash, dan hoor je dat niet op de team radio.

Ik ben zeker geen Verstappen fan maar Hamilton is geen engeltje. Hij heeft er Albon 2x afgereden om geen plaats te verliezen.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Jokke_vlo zei:

Heel veel comments (wat normaal is, daar niets van) zijn toch echt wel supporter biased, vind ik. 

Je merkt gewoon of iemand pro Ham of Ver is.

Ikzelf moet van beiden niet hebben als persoonlijkheid. Hoed af voor de piloten echter.

Uiteindelijk heeft de FIA de strijd niet echt wil beïnvloeden en mag Max van beiden het minst klagen. Als er iemand een straf verdiende was hij het. Echter het zijn bijna voorwaardelijke straffen die op het klassement of einduitslag geen impact hebben. 

Zo slecht vind ik dat niet beslist......................... ondanks alle geroep langs de zijlijn.

Max speelt toch al eventjes met vuur en heeft echt al wat domme dingen gedaan he. Dingen als dat weaven in Brazilië, dat weet de wedstrijdleiding ook he....... op dat niveau van racen zijn zulke dingen eigenlijk een echt no go, vind ik. 

Ik geloof echt niet dat de wedstrijdleiding het kampioenschap naar hun hand wil zetten, ok die complot theorie is heel leuk aan den toog, maar ik geloof daar in dit geval echt niet in. 

 

Ik volg de races niet echt van dichtbij meer (paint, dry and wall come to mind), maar ik heb de indruk dat de Mercedes gewoon sneller is en Verstappen op elke manier probeert nog de meubelen te redden. 

 

13 minuten geleden, dragonfly zei:

Het is wel dankzij Verstappen dat we nog een spannend einde hebben.

Perez bakt er niets van in dezelfde auto dus Hamilton was anders al wereldkampioen geworden 🙂 

Met DRS moet je het wel vuil spelen, Hamilton moest maar op een knopje drukken en kon Verstappen inhalen.

En die crash, Hamilton wist verdomme goed genoeg wat er aan de hand was. Hij wilde gewoon niet inhalen omwille van DRS. Elke racer vliegt daar links voorbij als de eerste vertraagd. Bij een crash of debry had zijn team hem wel gewaarschuwd. Vergeet ook niet dat ze kunnen communiceren via hun dash, dan hoor je dat niet op de team radio.

Ik ben zeker geen Verstappen fan maar Hamilton is geen engeltje. Hij heeft er Albon 2x afgereden om geen plaats te verliezen.

Kan ik me ook in vinden. Als je zoveel keer wereldkampioen bent, en je strijdt voor een nieuwe titel, dan denk ik niet "dat je het niet wist". 

En Hamilton is een Engelsman => niet te vertrouwen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allez even serieus.

Bij je EERSTE les op circuit leer je om helemaal buitenkant te rijden en plaats te maken als je iemand door wil laten.

Verstappen zijn team post deze foto. Een foto welke het probleem nog eens perfect illustreert en zo in de les circuitrijden kan gebruikt worden.

Daar bovenop zie ik zowel op de beelden bij HAM als de onboard bij Max hoe die ook nog eens subtiel zijn auto wat laat weaven (genoeg om als achter ligger in verwarring gebracht te worden aan die snelheden).

Hamilton heeft enkel en alleen te verliezen bij een aanrijding en Verstappen enkel en alleen te winnen. Je mag dus 100% zeker zijn dat Hamilton alles doet om een aanrijding te vermijden (itt tot Verstappen)

Max heeft al veel meer onbezonnen dingen gedaan dan Hamilton, naast het feit dat het bij de beoordeling van de fout in principle geen invloed mag hebben, is het fout te denken dat men bij die beoordeling gaat denken aan fouten van Hamilton. ALS “voorgaande” fases of races al invloed hebben dan is het wel duidelijk dat Verstappen al wat meer op de kerfstok heeft.

Ik ben het 200% eens dat we zonder Max een saai seizoen hadden. Maar dat wil niet zeggen dat men de basis regels aan zijn laars mag lappen. Je kan deze fase echt niet in de schoenen  van Lewis schuiven als je ook maar een beetje objectief bent. 

 

 

D5D8A2D9-D78D-4BA6-BEA3-FC7D478897DC.jpeg

B1A2E436-191C-45D1-9861-9F4B26289590.jpeg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Jokke_vlo zei:

Heel veel comments (wat normaal is, daar niets van) zijn toch echt wel supporter biased, vind ik. 

Je merkt gewoon of iemand pro Ham of Ver is.

Ikzelf moet van beiden niet hebben als persoonlijkheid. Hoed af voor de piloten echter.

Uiteindelijk heeft de FIA de strijd niet echt wil beïnvloeden en mag Max van beiden het minst klagen. Als er iemand een straf verdiende was hij het. Echter het zijn bijna voorwaardelijke straffen die op het klassement of einduitslag geen impact hebben. 

Zo slecht vind ik dat niet beslist......................... ondanks alle geroep langs de zijlijn.

Max speelt toch al eventjes met vuur en heeft echt al wat domme dingen gedaan he. Dingen als dat weaven in Brazilië, dat weet de wedstrijdleiding ook he....... op dat niveau van racen zijn zulke dingen eigenlijk een echt no go, vind ik. 

Ik geloof echt niet dat de wedstrijdleiding het kampioenschap naar hun hand wil zetten, ok die complot theorie is heel leuk aan den toog, maar ik geloof daar in dit geval echt niet in. 

 

 

43 minuten geleden, Waky zei:

Voila 100% gelijk. Ik zie Hamilton ook liever op zijn bek gaan, maar de all-in move's van Verstappen waren gewoon F1 onwaardig. Ik begrijp zijn frustratie maar dan is dit niet de manier, al zou ik waarschijnlijk hetzelfde doen in zijn schoenen op een zucht van zijn eerste WK titel. 

 

Daar zeg je het en dat verklaart volgens mij ook waarom hij met vuur speelt de laatste GP's.

Sinds Brazilië is de RB duidelijk minder performant dan de MB dankzij de nieuwe motor. Bij RB weten ze dat ook en ze zien hun comfortabele voorsprong toch vrij snel verdwijnen als sneeuw voor de zon. VER is sowieso van nature al een vrij agressieve piloot (dat is HAM btw ook, maar door zijn ervaring al iets meer beredeneerd) en dat moet hij nu 200% uitspelen wil hij nog kans maken op de titel. 

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Allez even serieus.

Bij je EERSTE les op circuit leer je om helemaal buitenkant te rijden en plaats te maken als je iemand door wil laten.

Verstappen zijn team post deze foto. Een foto welke het probleem nog eens perfect illustreert en zo in de les circuitrijden kan gebruikt worden.

Daar bovenop zie ik zowel op de beelden bij HAM als de onboard bij Max hoe die ook nog eens subtiel zijn auto wat laat weaven (genoeg om als achter ligger in verwarring gebracht te worden aan die snelheden).

Hamilton heeft enkel en alleen te verliezen bij een aanrijding en Verstappen enkel en alleen te winnen. Je mag dus 100% zeker zijn dat Hamilton alles doet om een aanrijding te vermijden (itt tot Verstappen)

Max heeft al veel meer onbezonnen dingen gedaan dan Hamilton, naast het feit dat het bij de beoordeling van de fout in principle geen invloed mag hebben, is het fout te denken dat men bij die beoordeling gaat denken aan fouten van Hamilton. ALS “voorgaande” fases of races al invloed hebben dan is het wel duidelijk dat Verstappen al wat meer op de kerfstok heeft.

Ik ben het 200% eens dat we zonder Max een saai seizoen hadden. Maar dat wil niet zeggen dat men de basis regels aan zijn laars mag lappen. Je kan deze fase echt niet in de schoenen  van Lewis schuiven als je ook maar een beetje objectief bent. 

 

 

D5D8A2D9-D78D-4BA6-BEA3-FC7D478897DC.jpeg

 

 

Niet volledig akkoord Jokke. Kijk nog eens naar de beelden:

 

Daar is toch meer dan plaats genoeg. Aanvankelijk rijdt hij zelfs helemaal rechts om dan wat naar het midden te gaan voor de linkse bocht (logisch lijkt me?)
Ik vind het bij die onboards echt duidelijk dat HAM er gewoon niet voorbij wilde...
 

  • Vind ik leuk 2
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jokke_vlo Ik denk ook niet dat Hamilton express op die Red Bull knalt. Maar hij dacht het zonder twijfel "slim" te spelen en het gat even te "negeren" (sorry voor de woordspeling) omdat hij wist dat dan voorbij steken niet ideaal was. Waar hij zonder twijfel niet aan had gedacht is dat Verstappen én de deur zou open zetten én dan ook nog es in de remmen zou gaan wanneer hij niet voorbij kwam. Dat zorgt dan wel voor een verrassing waardoor hij duidelijk te laat toch naar dat gat probeert te gaan. 

Vraag is dan: deed Verstappen dit manneuver opzettelijk om een crash te veroorzaken (waarvoor hij dan nadien onschuldig kon pleiten van "ik moest hem voorbijlaten")? Of denk hij daar echt: "Dit is de perfecte plek om hem voorbij te laten, dus deur open zetten... verdju, die kwakkel komt niet, efkes wat meer remmen, dan moet hij er wel voorbij...". Om dan te merken dat de ezel achter hem echt koppig was en dus veel te laat merkt wat er gaande is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid