Ga naar inhoud

F1 Nieuws


TCT

Aanbevolen berichten

"In deciding to penalise the driver of Car 33, the key point for the Stewards was that the driver of car 33 then braked suddenly (69 bar) and significantly, resulting in 2.4g deceleration.

READ MORE: Title rival Verstappen ‘over the limit for sure’ in Saudi Arabian GP, says race winner Hamilton

"Whilst accepting that the driver of Car 44 could have overtaken Car 33 when that car first slowed, we understand why he (and the driver of Car 33) did not wish to be the first to cross the DRS [line]. However, the sudden braking by the driver of Car 33 was determined by the Stewards to be erratic and hence the predominant cause of the collision and hence the standard penalty of 10 seconds for this type of incident, is imposed."

 

https://www.formula1.com/en/latest/article.breaking-verstappen-handed-further-10-second-penalty-for-lap-37-collision.7GGfMvAnRIGPtMQphh7zCd.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Lotuzzz zei:

Heel raar dat. 'we have a proposal'

Welja omwille van de rode vlag konden ze het niet meer op het circuit regelen 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, Maxime S zei:

Hoeda? Zeker in het voordeel van MB dan. 

chicane voor de haarspeld is weg, chicane na het 2e 'rechte stuk' samen met de 90 graden linkse zijn nu 1 vloeiende bocht. Alle andere 90° bochten zijn ook wat vloeiender/ronder gemaakt.

image.png.f072019b707ba8b83e6d96fa867df358.png

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Le Capri Mauve zei:

Ik verwacht helemaal van Hamilton dat hij erachter bleef hangen opdat Verstappen niet kon remmen.

...en verstappen die dan kwaad wordt en ff op de rem tikt om aan te tonen dat hij nu toch echt wel voorbij moet gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden, Simoni zei:

...en verstappen die dan kwaad wordt en ff op de rem tikt om aan te tonen dat hij nu toch echt wel voorbij moet gaan.

Niet kwaad, wel een bewuste 'zeer assertieve' aanpak van duidelijke te communiceren dat ge u nooit opzij laat zetten, ook al geeft dat een crash.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 moves van Verstappen vond ik toch wel echt magistraal: 

- Herstart vanop P3 naar P1, hoe hij zich daar nog tussen steekt (tussen muur en Hamilton) 😮

- Wanneer hij zijn positie afgeeft aan Hamilton en hem meteen voor de bocht al terug inhaalt. Zelfs Toto Wolf moest er om glimlachen 😁

  • Vind ik leuk 2
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, korneeldebruyn zei:

- Wanneer hij zijn positie afgeeft aan Hamilton en hem meteen voor de bocht al terug inhaalt. Zelfs Toto Wolf moest er om glimlachen 😁

Maar mag blijkbaar niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, CHARLE5 zei:

Deed hieraan denken: 

 

Heeft er wat van mee inderdaad. Geen idee of de regels toen anders waren (voor het weaven alleszins wel blijkbaar), maar het is even geniepig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Le Capri Mauve zei:

Niet kwaad, wel een bewuste 'zeer assertieve' aanpak van duidelijke te communiceren dat ge u nooit opzij laat zetten, ook al geeft dat een crash.

Verstappen heeft alles te winnen met een crash, dat viel er aan te zien. Verstappen dit weekend magistraal noemen vind ik fout, hoe goed hij ook is.

Ipv zich neer te leggen vecht hij tot op het bot, dat is super en siert een groot piloot, maar hij gaat er ook over. Hij en wij moeten aanvaarden dat het er "over" was en hij dus niet zomaar de muur in ging bij Q3 en niet zomaar een straf krijgt. 

Als Hamilton bij die move waar Verstappen hem "pakt", heel assertief of agressief is, maken ze misschien contact zonder dat het een duidelijke fout van VER is....... Hamilton weet dat ook en weet ook dat zijn kansen dan weg zijn. 

Wat sommigen hier vergeten is dat Hamilton best wat veiligheid kan inbouwen want een crash was game over voor het kampioenschap geweest. Verstappen had alleen maar te winnen bij een crash van hun beiden en kon dus een pak meer risico en gevaar in zijn rijden leggen.

Trouwens niemand opgevallen dat Mercedes / Hamilton op het einde paarse sectoren en fastest lap reed met banden die over hun hoogtepunt heen waren en een beschadigde vleugel. Voor mij duidt dat er op dat hij pas op het einde zijn raketmotor "mapje" heeft boven gehaald en dat Mercedes heel het weekend op veiligheid gereden hebben tot ze het nodig vonden........ 

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Jokke_vlo zei:

Verstappen heeft alles te winnen met een crash, dat viel er aan te zien. Verstappen dit weekend magistraal noemen vind ik fout, hoe goed hij ook is.

Ipv zich neer te leggen vecht hij tot op het bot, dat is super en siert een groot piloot, maar hij gaat er ook over. Hij en wij moeten aanvaarden dat het er "over" was en hij dus niet zomaar de muur in ging bij Q3 en niet zomaar een straf krijgt. 

Als Hamilton bij die move waar Verstappen hem "pakt", heel assertief of agressief is, maken ze misschien contact zonder dat het een duidelijke fout van VER is....... Hamilton weet dat ook en weet ook dat zijn kansen dan weg zijn. 

Wat sommigen hier vergeten is dat Hamilton best wat veiligheid kan inbouwen want een crash was game over voor het kampioenschap geweest. Verstappen had alleen maar te winnen bij een crash van hun beiden en kon dus een pak meer risico en gevaar in zijn rijden leggen.

Trouwens niemand opgevallen dat Mercedes / Hamilton op het einde paarse sectoren en fastest lap reed met banden die over hun hoogtepunt heen waren en een beschadigde vleugel. Voor mij duidt dat er op dat hij pas op het einde zijn raketmotor "mapje" heeft boven gehaald en dat Mercedes heel het weekend op veiligheid gereden hebben tot ze het nodig vonden........ 

 

Akkoord.

VER zijn mediums waren gaar + beschadigde vloerplaat.

HAM had harde banden + beschadiging rechter voorvleugel.

Hoe die laatste er niet volledig is afgevlogen bij de aanrijding is toch frappant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Verstappen heeft alles te winnen met een crash, dat viel er aan te zien. Verstappen dit weekend magistraal noemen vind ik fout, hoe goed hij ook is.

Ipv zich neer te leggen vecht hij tot op het bot, dat is super en siert een groot piloot, maar hij gaat er ook over. Hij en wij moeten aanvaarden dat het er "over" was en hij dus niet zomaar de muur in ging bij Q3 en niet zomaar een straf krijgt. 

Als Hamilton bij die move waar Verstappen hem "pakt", heel assertief of agressief is, maken ze misschien contact zonder dat het een duidelijke fout van VER is....... Hamilton weet dat ook en weet ook dat zijn kansen dan weg zijn. 

Wat sommigen hier vergeten is dat Hamilton best wat veiligheid kan inbouwen want een crash was game over voor het kampioenschap geweest. Verstappen had alleen maar te winnen bij een crash van hun beiden en kon dus een pak meer risico en gevaar in zijn rijden leggen.

Trouwens niemand opgevallen dat Mercedes / Hamilton op het einde paarse sectoren en fastest lap reed met banden die over hun hoogtepunt heen waren en een beschadigde vleugel. Voor mij duidt dat er op dat hij pas op het einde zijn raketmotor "mapje" heeft boven gehaald en dat Mercedes heel het weekend op veiligheid gereden hebben tot ze het nodig vonden........ 

 

't Is heel Senna he. Niet enkel de vastberadenheid in de duels, maar ook de zo ervaren onrechtvaardige houding van koersdirectie etc. Hamilton nu meer de Prost, de professor, de berekende die het allemaal wel op enige reserve doet.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Lotuzzz zei:

't Is heel Senna he. Niet enkel de vastberadenheid in de duels, maar ook de zo ervaren onrechtvaardige houding van koersdirectie etc. Hamilton nu meer de Prost, de professor, de berekende die het allemaal wel op enige reserve doet.

Indeed.

En de ironie: Senna is Hamiltons idool :D 

 

Onrechtvaardige houding: Ben wel benieuwd naar de data van de vertraging voorafgaand aan 'de brake test'. Vanuit de onboard zag het er al uit alsof hij significant trager reed, waarom haalde Hamilton daar niet in? Ben oprecht benieuwd hoeveel lager zijn snelheid lag ten opzichte van de eerdere ronde.

Het kan toch ook niet anders alsof Hamilton zijn onschuldige uitstraling in zijn uitleg 'Ik wist echt niet dat hij me door wilde laten' niet klopt? Elke analist heeft het ook over het DRS detectie punt... 

En andersom: Stel je voor dat je te horen krijgt dat je iemand voorbij moet laten, je gaat aan de kant en hij komt niet voorbij. Zo onlogisch is het niet dat je dan nog eens remt... maar goed, 2.4G is niet een beetje natuurlijk :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Verstappen heeft alles te winnen met een crash, dat viel er aan te zien. Verstappen dit weekend magistraal noemen vind ik fout, hoe goed hij ook is.

Ipv zich neer te leggen vecht hij tot op het bot, dat is super en siert een groot piloot, maar hij gaat er ook over. Hij en wij moeten aanvaarden dat het er "over" was en hij dus niet zomaar de muur in ging bij Q3 en niet zomaar een straf krijgt. 

Als Hamilton bij die move waar Verstappen hem "pakt", heel assertief of agressief is, maken ze misschien contact zonder dat het een duidelijke fout van VER is....... Hamilton weet dat ook en weet ook dat zijn kansen dan weg zijn. 

Wat sommigen hier vergeten is dat Hamilton best wat veiligheid kan inbouwen want een crash was game over voor het kampioenschap geweest. Verstappen had alleen maar te winnen bij een crash van hun beiden en kon dus een pak meer risico en gevaar in zijn rijden leggen.

Trouwens niemand opgevallen dat Mercedes / Hamilton op het einde paarse sectoren en fastest lap reed met banden die over hun hoogtepunt heen waren en een beschadigde vleugel. Voor mij duidt dat er op dat hij pas op het einde zijn raketmotor "mapje" heeft boven gehaald en dat Mercedes heel het weekend op veiligheid gereden hebben tot ze het nodig vonden........ 

 

Het is duidelijk dat de Mercedes de veel sterkere auto is sinds enkele GP. En HAM blijven uitschijnen dat Redbull de betere package heeft. Onzin natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, mrbbs zei:

Het is duidelijk dat de Mercedes de veel sterkere auto is sinds enkele GP. En HAM blijven uitschijnen dat Redbull de betere package heeft. Onzin natuurlijk.

Op 1 ronde is de RedBull minstens even snel, het is op de long runs dat Mercedes veel sterker is. Was dit weekend ook zo, op 1 ronde volgens F1.com binnen het honderdste, op long run pace was Mercedes 0.5s per ronde sneller dan Ferrari en RedBull. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, ir_fuel zei:

Alles is relatief. Dat is maar de helft van wat ze anders remmen.

Eens, persoonlijk vind ik het onzinnig dat Hamilton erachter bleef hangen en dan Verstappen beschuldigt van een braketest.... en dat die er ook nog voor bestraft wordt. Bizar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, msxx zei:

Eens, persoonlijk vind ik het onzinnig dat Hamilton erachter bleef hangen en dan Verstappen beschuldigt van een braketest.... en dat die er ook nog voor bestraft wordt. Bizar.

Van @dragonfly:

https://the-race.com/formula-1/mark-hughes-ferocious-verstappen-made-saudi-f1-on-the-edge/

Hamilton wist nog niet dat Verstappen dat ging/moest doen. Wist dus even niet wat er gaande was waardoor Verstappen op een 'onlogische' plaats zo sterk vertraagde. Bleef er uit veiligheid achter, want misschien was er een incident dat Verstappen zag. Hamilton zal dan wel doorgehad hebben dat Verstappen hem extra vroeg ging voorlaten op terug te pakken, en bleef er achter. Verstappen zal dan bijgeremd hebben (die 2,4g) om Hamilton te dwingen er langs te komen, maar dat is mislukt.

De ronde later heeft hij hetzelfde manoeuvre dan 'met succes' opnieuw gedaan.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid