Ga naar inhoud

F1 Nieuws


TCT

Aanbevolen berichten

7 minuten geleden, Maxime S zei:

 

Niet volledig akkoord Jokke. Kijk nog eens naar de beelden:

 

Daar is toch meer dan plaats genoeg. Aanvankelijk rijdt hij zelfs helemaal rechts om dan wat naar het midden te gaan voor de linkse bocht (logisch lijkt me?)
Ik vind het bij die onboards echt duidelijk dat HAM er gewoon niet voorbij wilde...
 

Max gaat naar midden baan en doet aan subtiel weaven. Ik ga hier nooit voorbij. Dat is roulette. 
 

Max duwt dan nog maar eens goed op de rem ook.

Ik had die beelden al 10 keer bekeken trouwens. Voor mij is dat duidelijk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo zie je maar dat er verschillende meningen zijn...

Ik ga daar sowieso voorbij. Draai de posities in dit gegeven om en VER twijfelt volgens mij geen halve seconde om er voorbij te gaan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Max gaat naar midden baan en doet aan subtiel weaven. Ik ga hier nooit voorbij. Dat is roulette. 
 

Max duwt dan nog maar eens goed op de rem ook.

Ik had die beelden al 10 keer bekeken trouwens. Voor mij is dat duidelijk. 

Dat weaven doet hij pas later, zowel VER als HAM gaan ettelijke seconden voor die fase al van het gas. Dan is het mij toch duidelijk dat HAM er heel bewust niet voorbij wil gaan omwille van de DRS zone (en terecht).

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, vince522 zei:

Dat weaven doet hij pas later, zowel VER als HAM gaan ettelijke seconden voor die fase al van het gas. Dan is het mij toch duidelijk dat HAM er heel bewust niet voorbij wil gaan omwille van de DRS zone (en terecht).

En Verstappen heeft dat in tweede instantie willen afdwingen door een 2,4g vertraging, en dat mocht niet. Want gevaarlijk, QED.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

https://www.skysports.com/f1/news/24096/12488713/martin-brundle-max-verstappen-has-to-stop-these-tactics-vs-lewis-hamilton-but-what-a-title-showdown-well-have-in-abu-dhabi

Quote

Formula One's luckiest and sturdiest front wing would see further and more intense action yet. After another off-track adventure in turn one on lap 37 Max was instructed by race control via his team to hand the position, and so the lead, back to Lewis 'strategically'. This would have been a reference back to Bahrain where Max yielded to Lewis putting himself offline and then some way behind, and nowhere near the DRS zones thereby potentially costing himself victory to Lewis in race one of the season.

That was a 14-point swing in Lewis' favour, imagine how that would be playing out right now…

Max slowed and initially gave space in the curvy run down to the T27 hairpin. Lewis hadn't yet been informed but he must have been expecting something as his story of 'I didn't know what was happening so I didn't pass him' doesn't add up because if Max had technical issues and was dropping out of the race, Lewis would have normally just sailed past. He instinctively smelt tactics and danger.

I believe Max initially made a genuine effort to let Lewis through but when he realised that they were both planning to be second over the impending DRS detection line to gain advantage down the pit straight, and with Lewis now on his rear bumper, he angrily hit the brakes at 69 bar momentarily generating 2.4G deceleration, nearly half that normally generated into a heavy braking zone for a high speed approach to a hairpin, and then pinned the throttle.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, dragonfly zei:

Formula One's luckiest and sturdiest front wing

 

Sturdy.... flexibele dingen breken minder snel natuurlijk :ninja:

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, vince522 zei:

Dat weaven doet hij pas later, zowel VER als HAM gaan ettelijke seconden voor die fase al van het gas. Dan is het mij toch duidelijk dat HAM er heel bewust niet voorbij wil gaan omwille van de DRS zone (en terecht).

Maar WAAROM weaven en waarom in het midden van de baan gaan rijden en waarom dat brake checken.

Het zijn wat veel waaroms om te spreken van een duidelijke opening laten . En waarom beslist de wedstrijdleiding om het WK zo veel mogelijk open te laten maar wel Max 2 licentie punten af te nemen? Om hem te pesten of omdat Hamilton de clown uit hangt?

De wedstrijdleiding een bende nietsnutten verklaren vind ik toch wat kort door de bocht. Als je licentie punten aftrekt heeft dat toch te maken dat je de basis regels niet respecteert. En iemand doorlaten doe je niet met die trukendoos. Dat is doorlaten faken imo met de bedoeling een conflictsituatie te creëren. 
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Maxime S zei:

 

Niet volledig akkoord Jokke. Kijk nog eens naar de beelden:

 

Daar is toch meer dan plaats genoeg. Aanvankelijk rijdt hij zelfs helemaal rechts om dan wat naar het midden te gaan voor de linkse bocht (logisch lijkt me?)
Ik vind het bij die onboards echt duidelijk dat HAM er gewoon niet voorbij wilde...
 

Uhu. En net vóór de brakecheck nadert Hamilton al tot op minder dan een autolengte, pal in 't gat. Voor mij heeft dat niks te maken met 'uit de problemen blijven' maar alles met 'ook een spel spelen.' Met de nadruk op ook he.

 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat toch een moeilijke. Verstappen wil dat Hamilton voor de DRS voorbijgaat maar die wil dat uitstellen.

Dus wil Verstappen het forceren door te remmen maar slechte timing want net op dat moment kruist Hamilton?

Of zoekt Verstappen eigenlijk het incident? Uit de manier dat Hamilton naderde kon ge toch opmaken dat hij ging inhalen. Dan krijgt ge toch wat ge wilt?

Wat betekent dat weaven? Teken doen of onvoorspelbaar doen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, msxx zei:

https://nl.motorsport.com/f1/news/jacques-villeneuve-jeddah-frank-williams-draait-zich-om-in-graf/6859599/

Clown Villeneuve.... maar de keer dat ik het met hem eens ben moest een keer komen. Denk dat hij nu de vinger wel op de zere plek legt.

Quote

Als Lewis het doet, is er altijd twijfel of hij het bewust deed of niet.

Is belangrijk. De betere acteur, en dan heb ik het over in de auto. Bij Verstappen is het altijd meteen duidelijk wat 'ie van plan is/was met al z'n acties imo. Hamilton niet. Het incident in Monza is ook zoiets, was Ham daar onhandig of sluw...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 dagen discuteren vs 0.5" reactietijd ofzo... 

 

@Jokke_vlo : jouw referral naar Senna's quote brengt me in de war. Hamilton moet daar dan toch niet twijfelen? Het kon evengoed motorische pech zijn bij Verstappen. Wat had hij er dan bij gewonnen van zijn kant? En van de kant van Verstappen was het allicht tot op zekere hoogte een berekend risico? We'll never know.

Enige positieve is dat ik eindelijk tegen mijn vader kan zeggen: jaja Prost vs Senna was spannend, maar dat kennen wij nu ook wel hoor.

Na paar jaar hegemonie van Schumacher, Red Bull en Mercedes. Mag het ook wel eens spannend worden. :lol:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Maar WAAROM weaven en waarom in het midden van de baan gaan rijden en waarom dat brake checken.

Het zijn wat veel waaroms om te spreken van een duidelijke opening laten . En waarom beslist de wedstrijdleiding om het WK zo veel mogelijk open te laten maar wel Max 2 licentie punten af te nemen? Om hem te pesten of omdat Hamilton de clown uit hangt?

De wedstrijdleiding een bende nietsnutten verklaren vind ik toch wat kort door de bocht. Als je licentie punten aftrekt heeft dat toch te maken dat je de basis regels niet respecteert. En iemand doorlaten doe je niet met die trukendoos. Dat is doorlaten faken imo met de bedoeling een conflictsituatie te creëren. 
 

Zelfs bij de volgende race heeft Verstappen een voordeel bij iedere conflictsituatie omwille van de regels.

Ze hebben evenveel punten, VER een extra wedstrijd gewonnen. Als ze beiden DNF eindigen, wordt VER wereldkampioen.

Als VER dus in de eerste bocht HAM torpedeert, is het gedaan. Senna, Prost. Wat gaan ze doen, hem 10s penalty geven. Diskwalificeren?

Als VER dus in de eerste bocht zich in een gat gooit dat er niet (meer) is, zal HAM uitwijken en hem het voordeel geven. Net daarom. VER kan zich een zware aanrijding tussen de twee permitteren, HAM niet.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, ICM zei:

Zelfs bij de volgende race heeft Verstappen een voordeel bij iedere conflictsituatie omwille van de regels.

Ze hebben evenveel punten, VER een extra wedstrijd gewonnen. Als ze beiden DNF eindigen, wordt VER wereldkampioen.

Als VER dus in de eerste bocht HAM torpedeert, is het gedaan. Senna, Prost. Wat gaan ze doen, hem 10s penalty geven. Diskwalificeren?

Als VER dus in de eerste bocht zich in een gat gooit dat er niet (meer) is, zal HAM uitwijken en hem het voordeel geven. Net daarom. VER kan zich een zware aanrijding tussen de twee permitteren, HAM niet.

 

Wk-punten penalty? Kan dit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, ICM zei:

Zelfs bij de volgende race heeft Verstappen een voordeel bij iedere conflictsituatie omwille van de regels.

Ze hebben evenveel punten, VER een extra wedstrijd gewonnen. Als ze beiden DNF eindigen, wordt VER wereldkampioen.

Als VER dus in de eerste bocht HAM torpedeert, is het gedaan. Senna, Prost. Wat gaan ze doen, hem 10s penalty geven. Diskwalificeren?

Als VER dus in de eerste bocht zich in een gat gooit dat er niet (meer) is, zal HAM uitwijken en hem het voordeel geven. Net daarom. VER kan zich een zware aanrijding tussen de twee permitteren, HAM niet.

 

Wat ze gaan doen? Diskwalificeren is gebeurd bij Schumacher versus Villeneuve in Jerez in 1997 he...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Lotuzzz zei:

Wat ze gaan doen? Diskwalificeren is gebeurd bij Schumacher versus Villeneuve in Jerez in 1997 he...

Net nagekeken: geschrapt uit de volledige definitieve wk-stand...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Lotuzzz zei:

Wat ze gaan doen? Diskwalificeren is gebeurd bij Schumacher versus Villeneuve in Jerez in 1997 he...

Diskwalificeren van wat? De wedstrijd? En dan? Resultaat is hetzelfde. Beiden 0 punten.

Diskwalificeren van het kampioenschap??

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Subaru555 zei:

Optie D : ze kunnen erom onderhandelen?  :lol:

image.png.5950c1d2b7d10544a7108bcf8d76f90e.png

Zag ik ook. Maar "if this procedure fails to..". Je kan niet springen naar d)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, ICM zei:

Zag ik ook. Maar "if this procedure fails to..". Je kan niet springen naar d)

Inderdaad!

 

OK, ik zet 10 euro op nen crash in bocht 2 :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, ICM zei:

Zelfs bij de volgende race heeft Verstappen een voordeel bij iedere conflictsituatie omwille van de regels.

Ze hebben evenveel punten, VER een extra wedstrijd gewonnen. Als ze beiden DNF eindigen, wordt VER wereldkampioen.

Als VER dus in de eerste bocht HAM torpedeert, is het gedaan. Senna, Prost. Wat gaan ze doen, hem 10s penalty geven. Diskwalificeren?

Als VER dus in de eerste bocht zich in een gat gooit dat er niet (meer) is, zal HAM uitwijken en hem het voordeel geven. Net daarom. VER kan zich een zware aanrijding tussen de twee permitteren, HAM niet.

 

Prost versus Senna waren teamgenoten. Wordt/Werd dat door de FIA wel op dezelfde manier bestraft? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Subaru555 zei:

Inderdaad!

 

OK, ik zet 10 euro op nen crash in bocht 2 :lol:

In bocht 1 al :D.

Of Perez gaat net zoals Bottas in Hongarije de 2 mercedessen eruit tikken zodat Max kan doorrijden :lol:

REVEALED: The track changes aimed at improving overtaking at Abu Dhabi's  Yas Marina Circuit | Formula 1®

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Lotuzzz zei:

Prost versus Senna waren teamgenoten. Wordt/Werd dat door de FIA wel op dezelfde manier bestraft? 

En op basis van welk artikel zouden ze dat nu doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid