Maxime S 2.848 Geplaatst: 22 april 2025 Geplaatst: 22 april 2025 11 uren geleden, Lotuzzz zei: 't Was Max zijn enige kans gisteren. F1 (sport in 't algemeen) draait echt niet rond nationaliteit of sympathie, alle kenners appreciëren hem, de rest zijn zelf de bleiters. 10 uren geleden, Roger zei: En uw punt is? Is het dan zo abnormaal dat een klein land als Nederland (sowieso sportgek) los gaat als ze een rastalent in de F1 hebben? En wil dat dan automatisch zeggen dat hij enkel fans heeft in Nederland? Ge leest hier toch speciale dingen .. Mensen die het wel begrijpen! Quote
gTa 28.022 Geplaatst: 22 april 2025 Geplaatst: 22 april 2025 Race uitgekeken in een 6 à 7 minuten! Quote
Maxime S 2.848 Geplaatst: 22 april 2025 Geplaatst: 22 april 2025 3 minuten geleden, gTa zei: Race uitgekeken in een 6 à 7 minuten! heerlijk! wat heb je nog gedaan die avond? Quote
gTa 28.022 Geplaatst: 22 april 2025 Geplaatst: 22 april 2025 38 minuten geleden, Maxime S zei: heerlijk! wat heb je nog gedaan die avond? Kort eens gevloekt op en daarna vooral smalend geglimlacht om Max zijn gezeur. Quote
Maxime S 2.848 Geplaatst: 22 april 2025 Geplaatst: 22 april 2025 Terugkomend op de race: ik vond het wel een moeilijke die Verstappen vs Piastri in Turn 1. Piastri zegt dat hij de eerste was aan de bocht: klopt Verstappen zegt dat hij van het circuit geduwd werd: klopt ook Ik las ergens dat Verstappen de positie niet wou teruggeven (wat een makkelijkere oplossing had kunnen zijn volgens mij) omdat hij dan te veel negatieve gevolgen van de dirty air zou hebben. 1 Quote
mrbbs 2.790 Geplaatst: 22 april 2025 Geplaatst: 22 april 2025 4 minuten geleden, Maxime S zei: Terugkomend op de race: ik vond het wel een moeilijke die Verstappen vs Piastri in Turn 1. Piastri zegt dat hij de eerste was aan de bocht: klopt Verstappen zegt dat hij van het circuit geduwd werd: klopt ook Ik las ergens dat Verstappen de positie niet wou teruggeven (wat een makkelijkere oplossing had kunnen zijn volgens mij) omdat hij dan te veel negatieve gevolgen van de dirty air zou hebben. Clean air is inderdaad een groot voordeel. Je hoorde ook in het post-race interview met Piastri dat hij best wat last had. De Redbull lijkt in de handen van Verstappen toch wel redelijk competitief te zijn. Vooral op circuits met trage of heel snelle bochten én bij voorkeur bij lagere temperaturen. Ik vermoed dat de Redbull in Miami terug wat minder zal presteren wegens de heel warme temperaturen. Verstappen was gisteren vooral boos op zichzelf denk ik. Hij heeft zelf een slechte start gemaakt waardoor Piastri die eerst bocht voor zich kon claimen, ook al loste Verstappen op het laatste moment nog zijn rempedaal om voor de apex toch nog vóór Piastri te zitten. Het is een gemiste kans voor Redbull om met de overwinning te gaan lopen. Quote
Monterey Jack 6.499 Geplaatst: 22 april 2025 Geplaatst: 22 april 2025 5 minuten geleden, mrbbs zei: Verstappen was gisteren vooral boos op zichzelf denk ik. Hij heeft zelf een slechte start gemaakt waardoor Piastri die eerst bocht voor zich kon claimen, ook al loste Verstappen op het laatste moment nog zijn rempedaal om voor de apex toch nog vóór Piastri te zitten. Het is een gemiste kans voor Redbull om met de overwinning te gaan lopen. Dit, en dat trucje van de rem te lossen past hij meestal toe in situaties als deze. Piastri had de bocht, en Max heeft dan gegokt en verloren. Dat Horner dan met bewijs op papier de pers te woord staat maakt het nog veel grappiger Drama 1 Quote
mrbbs 2.790 Geplaatst: 22 april 2025 Geplaatst: 22 april 2025 4 minuten geleden, Monterey Jack zei: Dit, en dat trucje van de rem te lossen past hij meestal toe in situaties als deze. Piastri had de bocht, en Max heeft dan gegokt en verloren. Dat Horner dan met bewijs op papier de pers te woord staat maakt het nog veel grappiger Drama Hoe zou je zelf zijn? In hun situatie zou ik het ook proberen. Straffe move nog van Piastri op Hamilton, dat is al de tweede keer dat hij Hamilton buitenom pakt zonder dat hij het verwacht. In Australië deed hij ook al zo'n meesterlijke move. Piastri kan ook even een versnelling hoger schakelen als het er toe doet. Norris gaat tijdens het seizoen helemaal breken. 2 Quote
Monterey Jack 6.499 Geplaatst: 22 april 2025 Geplaatst: 22 april 2025 10 minuten geleden, mrbbs zei: Hoe zou je zelf zijn? In hun situatie zou ik het ook proberen. Straffe move nog van Piastri op Hamilton, dat is al de tweede keer dat hij Hamilton buitenom pakt zonder dat hij het verwacht. In Australië deed hij ook al zo'n meesterlijke move. Piastri kan ook even een versnelling hoger schakelen als het er toe doet. Norris gaat tijdens het seizoen helemaal breken. Als je weet dat je gokt en verliest? Als ze zeker zouden zijn hadden ze een dossier ingediend want dan hebben ze ‘right of review’. Quote
BelgianRally 105 Geplaatst: 22 april 2025 Geplaatst: 22 april 2025 3 uren geleden, Monterey Jack zei: Als je weet dat je gokt en verliest? Als ze zeker zouden zijn hadden ze een dossier ingediend want dan hebben ze ‘right of review’. Right to review telt toch enkel maar als er nieuwe data is die niet beschikbaar was? Ik weet niet welke nieuwe data er beschikbaar kan zijn. Volgens mij heeft Red Bull racing gegokt dat ze met de clean air/voldoende snelheid hadden om het verschil te maken met Oscar. Veder ook het feit dat er in de F2 een gelijkaardig incident was en er dan geen straf gegeven werd. Ook ergens gelezen dat Red Bull aan de FIA had gevraagd (voor de start van de race) hoe ze gingen oordelen bij zo'n situatie en dan als antwoord gekregen hebben dat er geen straffen gegeven gingen worden. Laat ons eerlijk zijn, de FIA is niet een goed voorbeeld van hoe Ik vermoed dat Max zijn gedrag tijdens de persconferentie niets met Oscar te maken had, maar eerder het feit dat MBS voor de persconferentie kort met Max gesproken heeft. Buiten de officiele persconferentie had Max lovende woorden voor Oscar: "Mensen vergeten het een beetje, maar vorig jaar was pas zijn tweede jaar [in F1]. Nu zit hij in zijn derde jaar en is hij heel solide. Hij is heel kalm in zijn aanpak en dat kan ik wel waarderen. Dat zie je ook op de baan. Hij presteert wanneer het moet, maakt nauwelijks fouten - en dat is precies wat je nodig hebt als je om een kampioenschap wil vechten". 1 Quote
Lotuzzz 17.062 Geplaatst: 22 april 2025 Geplaatst: 22 april 2025 4 uren geleden, mrbbs zei: Hoe zou je zelf zijn? In hun situatie zou ik het ook proberen. Straffe move nog van Piastri op Hamilton, dat is al de tweede keer dat hij Hamilton buitenom pakt zonder dat hij het verwacht. In Australië deed hij ook al zo'n meesterlijke move. Piastri kan ook even een versnelling hoger schakelen als het er toe doet. Norris gaat tijdens het seizoen helemaal breken. Norris zelfs 2 keer in de DRS-val getrapt bij het inhalen van diezelfde Hamilton. Heel amateuristisch imo. Quote
Monterey Jack 6.499 Geplaatst: 22 april 2025 Geplaatst: 22 april 2025 1 uur terug, BelgianRally zei: Right to review telt toch enkel maar als er nieuwe data is die niet beschikbaar was? Ik weet niet welke nieuwe data er beschikbaar kan zijn. Ja, dus net daarom houdt de hele show van Horner geen steek. Ofwel was die camera nieuw en gaf het heb gelijk, dus right to review, of de info was er wel en er werd door de FIA geoordeeld dat het niet ok was. De vraag van RedBull was er inderdaad, maar Max haalde toch gewoon voordeel? Zat direct buiten de DRS seconde en gaf dat ook niet terug. Hadden ze wiel aan wiel uit de chicane gekomen na het afsnijden, dan had er misschien geen straf gekomen. Quote
kwiekie 3.009 Geplaatst: 23 april 2025 Geplaatst: 23 april 2025 17 uren geleden, Lotuzzz zei: Norris zelfs 2 keer in de DRS-val getrapt bij het inhalen van diezelfde Hamilton. Heel amateuristisch imo. Inderdaad. Ik vind 'm een toffe knul maar hij lijkt toch niet sterk genoeg om voor het kampioenschap te gaan als je zo'n dingen ziet. Max gaat dat nooit voorhebben, dat hij een tragere auto 3 keer moet inhalen. En zoals gezegd Piastri z'n inhaalactie op Hamilton was ook geweldig. Quote
Bjorno 2.273 Geplaatst: 23 april 2025 Geplaatst: 23 april 2025 Op 22/4/2025 om 14:27, BelgianRally zei: Right to review telt toch enkel maar als er nieuwe data is die niet beschikbaar was? Ik weet niet welke nieuwe data er beschikbaar kan zijn. Volgens mij heeft Red Bull racing gegokt dat ze met de clean air/voldoende snelheid hadden om het verschil te maken met Oscar. Veder ook het feit dat er in de F2 een gelijkaardig incident was en er dan geen straf gegeven werd. Ook ergens gelezen dat Red Bull aan de FIA had gevraagd (voor de start van de race) hoe ze gingen oordelen bij zo'n situatie en dan als antwoord gekregen hebben dat er geen straffen gegeven gingen worden. Laat ons eerlijk zijn, de FIA is niet een goed voorbeeld van hoe Ik vermoed dat Max zijn gedrag tijdens de persconferentie niets met Oscar te maken had, maar eerder het feit dat MBS voor de persconferentie kort met Max gesproken heeft. Buiten de officiele persconferentie had Max lovende woorden voor Oscar: "Mensen vergeten het een beetje, maar vorig jaar was pas zijn tweede jaar [in F1]. Nu zit hij in zijn derde jaar en is hij heel solide. Hij is heel kalm in zijn aanpak en dat kan ik wel waarderen. Dat zie je ook op de baan. Hij presteert wanneer het moet, maakt nauwelijks fouten - en dat is precies wat je nodig hebt als je om een kampioenschap wil vechten". Je zag ook nadat ze waren uitgestapt dat Max niet kwaad was op Piastri. Hij had gewoon geen zin in het interview. Dat er ook al niet meer gevloekt mag worden helpt uiteraard ook niet. Enigste manier om te winnen was idd om eerste te zijn na bocht 1. Denk ook dat ze liever de 5 seconden kregen dan er terug achter aan te sluiten. De FIA had mogelijks eerst Max moeten verplichten om terug achter Piastri aan te schuiven. Quote
Bjorno 2.273 Geplaatst: 23 april 2025 Geplaatst: 23 april 2025 Op 22/4/2025 om 08:37, Maxime S zei: Wauw... erkenning van talent dat stopt aan één of andere landsgrens. Heerlijk die paardenbrillen! Nogmaals het bewijs dat de grootste (sport)talenten altijd de meeste kritiek vangen. Is Stroll dan een (sport) talent? Quote
Maxime S 2.848 Geplaatst: 24 april 2025 Geplaatst: 24 april 2025 17 uren geleden, Bjorno zei: Is Stroll dan een (sport) talent? Het ging over Verstappen en 'grootste sporttalenten' Dat laatste is nu het minste dat je kan zeggen over Stroll... De kritiek voor Stroll is alvast veel meer terecht toch? - permanent overklast door zijn 20 jaar (?) oudere teamgenoot - meeste uitschakelingen in Q1 uit F1 geschiedenis - vorig seizoen auteur van enkele bijzonder incidenten, denk maar aan de aanrijding met Ric in China (dacht ik?) waar hij zijn eigen schuld niet van inzag of de hallucinante DNF in Brazilië (meest belachelijke DNF in F1 geschiedenis) En zo zijn er nog wel wat dingen die je over hem kan zeggen en hem terecht kritiek opleveren... Quote
Bjorno 2.273 Geplaatst: 24 april 2025 Geplaatst: 24 april 2025 59 minuten geleden, Maxime S zei: Het ging over Verstappen en 'grootste sporttalenten' Dat laatste is nu het minste dat je kan zeggen over Stroll... De kritiek voor Stroll is alvast veel meer terecht toch? - permanent overklast door zijn 20 jaar (?) oudere teamgenoot - meeste uitschakelingen in Q1 uit F1 geschiedenis - vorig seizoen auteur van enkele bijzonder incidenten, denk maar aan de aanrijding met Ric in China (dacht ik?) waar hij zijn eigen schuld niet van inzag of de hallucinante DNF in Brazilië (meest belachelijke DNF in F1 geschiedenis) En zo zijn er nog wel wat dingen die je over hem kan zeggen en hem terecht kritiek opleveren... Ik vind gewoon niet dat je de eikel moet uithangen als sport talent. Mika Hakinen is voor mij 1 van de beste wereld kampioenen van de laatste 25...ah wacht 27 jaar. Wat een karisma had die kerel. Zelfde als Damon Hill ervoor. 2 voorbeelden dat het ook kan met respect. Ik vind dat je Max het meest kan vergelijken met Schumacher. Is constant met meer bezig dan racen alleen, en dus ook met hoe hij de regels kan buigen. Enkel heb ik meer respect voor Schumacher omdat hij ook echt met zijn team bezig was en nooit iets slechts over heeft gezegd. Dat hij een top talent is ga ik niet onder banken schuiven, maar de ego dat er aan hangt en hoe hij het soms speelt is niet iets waar ik fan van ben. Quote
vince522 2.493 Geplaatst: 24 april 2025 Geplaatst: 24 april 2025 Wat een scheve vergelijking met Schumacher, er was in die tijd belange niet zoveel belangstelling voor wat er achter de schermen gebeurde dan nu. De media speelt meer dan ooit een cruciale rol in profilering van teams en rijders en dus ook hoe jij ze percipieert. Alles wat kan helpen om een beetje controverse te veroorzaken wordt in het lang en breed uitgesmeerd. VER maakt daar even goed gebruik van om een psychologische oorlog te voeren die hem een extra voordeel kan opleveren op de baan. Als je nog steeds denkt dat dit een sport is waar het enkel om de wagen en rij skills gaat dan ben je echt blijven vasthangen in het verleden. 4 Quote
Maxime S 2.848 Geplaatst: 24 april 2025 Geplaatst: 24 april 2025 1 uur terug, Bjorno zei: Ik vind gewoon niet dat je de eikel moet uithangen als sport talent. Mika Hakinen is voor mij 1 van de beste wereld kampioenen van de laatste 25...ah wacht 27 jaar. Wat een karisma had die kerel. Zelfde als Damon Hill ervoor. 2 voorbeelden dat het ook kan met respect. Ik vind dat je Max het meest kan vergelijken met Schumacher. Is constant met meer bezig dan racen alleen, en dus ook met hoe hij de regels kan buigen. Enkel heb ik meer respect voor Schumacher omdat hij ook echt met zijn team bezig was en nooit iets slechts over heeft gezegd. Dat hij een top talent is ga ik niet onder banken schuiven, maar de ego dat er aan hangt en hoe hij het soms speelt is niet iets waar ik fan van ben. En hoeveel keer zijn Häkkinen en Hill wereldkampioen geweest? Samen 3 keer... En Schumacher en Verstappen? Samen 11 keer... Ik ontken uiteraard het talent niet van de eerste twee, want wereldkampioen word je nooit zo maar. Maar er is een verschil. En die verschillen zijn er niet toevallig: Veelvoudig wereldkampioen word je door bezig te zijn met alles dat met het racen te maken heeft dus ook de regels, het team, je teammaat, etc etc Quote
TCT 6.310 Geplaatst: 24 april 2025 Auteur Geplaatst: 24 april 2025 Al wie nog maar durft beweren dat er momenteel een betere coureur dan Verstappen is, is gatachterlijk. Ik ben die hard Hamilton fan nochtans. 2 Quote
msxx 7.823 Geplaatst: 25 april 2025 Geplaatst: 25 april 2025 21 uren geleden, Bjorno zei: Ik vind gewoon niet dat je de eikel moet uithangen als sport talent. Mika Hakinen is voor mij 1 van de beste wereld kampioenen van de laatste 25...ah wacht 27 jaar. Wat een karisma had die kerel. Zelfde als Damon Hill ervoor. 2 voorbeelden dat het ook kan met respect. Ik vind dat je Max het meest kan vergelijken met Schumacher. Is constant met meer bezig dan racen alleen, en dus ook met hoe hij de regels kan buigen. Enkel heb ik meer respect voor Schumacher omdat hij ook echt met zijn team bezig was en nooit iets slechts over heeft gezegd. Dat hij een top talent is ga ik niet onder banken schuiven, maar de ego dat er aan hangt en hoe hij het soms speelt is niet iets waar ik fan van ben. Alonso en Hamilton zijn ook verschrikkelijke mensen Je vergat Button in jouw lijstje. En mocht Leclerc ooit kampioen worden mag hij er ook bij. 1 Quote
Bjorno 2.273 Geplaatst: 25 april 2025 Geplaatst: 25 april 2025 1 uur terug, msxx zei: Alonso en Hamilton zijn ook verschrikkelijke mensen Je vergat Button in jouw lijstje. En mocht Leclerc ooit kampioen worden mag hij er ook bij. Juist ja Button ook. En Nico Rosberg? Niet echt fan van geweest maar vond dat eigenlijk wel knap dat hij na 1 wereld titel zei 'ok het is goed voor mij". Vettel....tja nu serieus veranderd maar toen.. Quote
Redfive 242 Geplaatst: 25 april 2025 Geplaatst: 25 april 2025 Rosberg is in 2016 nipt wereldkampioen geworden door motor problemen bij Hamilton. In die tijd waren de Mercedessen ongenaakbaar met amper tot geen engine failures maar uitgerekend in de GP van Maleisië, met nog 5 races te gaan, ging de motor van LH naar de filistijnen terwijl hij op kop reed. Daardoor won Rosberg en geen punten voor Hamilton. En zo waren en nog wel enkele issues doorheen dat jaar, die wonderwel niet tot amper Rosberg troffen. Het moest dat jaar waarschijnlijk een Duitser zijn die wereldkampioen werd met de Duitse racestal. Quote
Redfive 242 Geplaatst: 25 april 2025 Geplaatst: 25 april 2025 En Vettel komt nu inderdaad ook wel veel aangenamer over dan toen hij nog actief reed. 2 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.