Ga naar inhoud

F1 Nieuws


TCT

Aanbevolen berichten

Daar had Hamilton al geremd. Prachtige foto maar je moet de on-board beelden bekijken.
Wat Jokke zijn crash betreft, sorry maar dat is 50% ook zijn schuld. Gekende plaats dus je weet dat de helft die aan Pouhon wijd gaat en er gewoon terug op rijdt. Elk jaar is er wel een Fun Cup perto in die bocht. En 't was training dus gewoon liften om de zotten te ontzien... Anticiperen is zeer belangrijk, anders ga je de 25h ook niet uitrijden maar Jokke weet dat ook wel. Dit heeft trouwens niets te maken met VET vs HAM.

Nu ben ik niet mee zenne??? Dus als er in DL ene over de curbs gaat en ge zijt er voorbij en blijft nog eens uiterst links plakken waar het nog eens extreem breed is en er komt ene op u gevlamd ben je 50% in fout. Gij kunt soms toch ballen afgeven. Caprasse zat vlak achter mij en heeft me direct een bericht gestuurd dat die kerel compleet gaga was. Maar goed .......

Echt ........
Link naar reactie
Delen op andere sites

Betreft F1 de meningen zijn enorm verdeeld en het lijkt me dat deze eerder door sympathie en supportersharten komen dan feiten.

En je kan idd de zaken interpreteren. De beste oplossing had geweest dat Vettel zijn positie moest afgeven tijdens de race, de kans is groot dat hij dan nog wint.

Maar hij gaat er af en blokt, onbewust, Hamilton. De regel (niet alleen in F1) is dat je bij het verlaten van de piste terug gaat invoegen op een veilige manier zonder anderen te hinderen. Vettel kan niet anders dan hinderen voor zijn eigen veiligheid maar dat wil niet zeggen dat hij daarna zijn positie mag houden.

Zo zie ik het. Wij staan mooi aan de kant commentaar te geven en vinden het erg voor Vettel (Ik ook want ben absoluut geen Hamilton fan) maar de koersdirectie hun job is de regels hanteren en interpreteren. Ik denk dat die mensen dat naar eer en geweten doen op dat niveau.


Dat er veel discussie is lijkt me logisch zeker omdat Vettel hier onopzettelijk deze “fout” maakt. (Hij raakt wel door zijn fout de auto kwijt vergeet dat niet).

Dat Hamilton er nog voorbij kon is voor mijn part een fabeltje, trouwens die uitloop strook naast de curbs waar hij op dat moment zit zou de muur zijn op het moment dat hij er naast zit, Vettel was geen stilstaand voorwerp he. Echt eens goed kijken voor de believers van dat verhaal.

  • Vind ik leuk 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn mening is simpeler: F1 is gewoon onzin geworden. Het moet racen blijven. En daar mag je al eens in het heetst van de strijd een wiel verkeerd zetten.

Ze halen met al hun politieke correcte bullshit alle spirit uit het racen. 't Wordt godver een popcornsport voor simpele debielen. What's next? De race stoppen voor reclameblokken zodat de kudde hun iPhone kunnen checken, hun Tesla kunnen gaan inpluggen en een selfie op hun Instagram zetten? 

Als je als rijder in volle strijd efkes de lijnen van het circuit mist, dan moet ge uw voet mogen neerhouden en het parcours weer opmogen. Wat heb je nl gewonnen? Je hebt een immens risico ondergaan en het angstzweet is je uitgebroken. Als je dan nog voor den anderen erop kunt: kudos !

En dat die surfneger niet komt memmen want hij zou exact hetzelfde gedaan hebben. 

End of rant.

 

 

  • Vind ik leuk 4
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

HAHAHAH super geschreven, echter zonder regels heb je snel een destruction derby, en dat met F1 wagens: daar is zeker publiek voor. Iets zegt me dat gij dat de max zou vinden :D

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minutes ago, Jokke_vlo said:

HAHAHAH super geschreven, echter zonder regels heb je snel een destruction derby, en dat met F1 wagens: daar is zeker publiek voor. Iets zegt me dat gij dat de max zou vinden :D

In de jaren 70 en 80 was het geen destruction derby en toch werd er veel vinniger gestreden. Er zijn regels en regels. En tegenwoordig is de slinger doorgeslagen (onder druk van al die politiek correcte nuldenkers die denken dat ze iedereen de les moeten lezen omdat zij geen ballen aan hun lijf hebben om efkes de limieten van het leven op te zoeken).

Maak de F1 weer spannend door een nest regels af te schaffen. Zal wel weer lollig worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Surfneger plooit quasi nooit onder druk, dus veel succes om hem zulke escapades te zien maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, maar hij kan ook een fout maken en breed gaan. En dan zal hij de eerste zijn om weer de weg op te schieten. Concurrenten of niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minutes ago, The Swede said:

Nee, maar hij kan ook een fout maken en breed gaan. En dan zal hij de eerste zijn om weer de weg op te schieten. Concurrenten of niet.

Uiteraard, maar ik denk dat er dan ook geroepen zal worden om een straf, zoals er nu roepen dat ze onterecht is. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfs van iemand die Lewis kon doodwensen bij momenten... Strookt mijn mening.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Guenther had wel gelijk op dat moment. Hij plooit zijne auto in qualy in de muur en klaagt dan dat er niet mee te rijden valt. Hij mocht al blij zijn dat ze hem aan de start gekregen hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De opinies van de fans.... maar vooral van de piloten, spreekt boekdelen. Die penalty is verkeerd. tout court. Wat het echt onterecht maakt is de move van HAM op RIC in Monaco 2016. Zonder sanctie. ik denkl ook dat Ferrari hiermee gaat appeleren.

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Monterey Jack said:

Uiteraard, maar ik denk dat er dan ook geroepen zal worden om een straf, zoals er nu roepen dat ze onterecht is. 

Ik zie toch dat hij vaak het voordele krijgt met de regelgevers... Moet hij winnen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, Jokke_vlo said:

HAHAHAH super geschreven, echter zonder regels heb je snel een destruction derby, en dat met F1 wagens: daar is zeker publiek voor. Iets zegt me dat gij dat de max zou vinden :D

 

 

 

Dan moet je maar TCR kijken.

8 rondes :fp: 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

https://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/372361/button-straf-vettel-teleurstellend-voor-de-kijkers/

Quote

Wereldkampioen Jenson Button, in Montreal aanwezig als analist voor het Britse Sky TV, zegt dat de uitkomst van de Canadese Grand Prix, waar de snelste rijder Sebastian Vettel werd bestraft met vijf seconden, een schande is voor de televisiekijkers van de Formule 1 en "een zure smaak" heeft nagelaten.

Button, winnaar van de Canadese GP in 2011, nadat Vettel in de laatste ronde een fout maakte, werd onmiddellijk na de podiumceremonie gevraagd om zijn visie te geven op wat er zich had ontvouwd met de straf van de stewards voor het terugkomen op de baan door Vettel op een onveilige manier.

"Het is triest, het is teleurstellend als er een echt gevecht op het circuit plaatsvindt tussen twee grote, meervoudig wereldkampioenen, en de stewards vervolgens in staat zijn om er tussen te komen en dat van ons kijkers af te pakken", vertelt Button op Sky. "Het is een schande. Voor mij is het een race-incident."

"Ja, Seb heeft een fout gemaakt, maar je moet je realiseren dat hij hier met meer dan 160 kilometer per uur rijdt. Je kunt de auto niet zomaar stoppen en buiten de baan blijven. Hij heeft een momentje gehad, komt terug, en hij verdient voor mij geen straf. Maar het is een regel, en ze hebben besloten die toe te gebruiken."

Button zei dat de affaire "een zure smaak" heeft achtergelaten na een zenuwslopende race tussen de Ferrari- en Mercedes-kopmannen. "Op een circuit als dit is het zo smal, zoals een stratencircuit, waarop deze auto's enorm groot zijn", voegde hij eraan toe. "Je komt op die plek van het circuit terecht, je hebt er niet voor gekozen om daar te zijn. Seb wil ook niet tegen Lewis aan botsen. Het is een stoere jongen, en het is triest om Lewis op het podium te zien staan. Hij wil duidelijk winnen, maar niet op die manier. Hij reed een dijk van een race en duwde hem in een fout. Maar hij kon zijn positie op het circuit niet optimaal benutten, zoals ik denk dat het racen moet zijn. Dat is jammer. Het geeft eigenlijk een beetje een zure smaak in de mond, na zo'n geweldige race."

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Waky zei:

je kunt niet alles anticiperen he @dragonfly, anders kun je beter gaan vissen. Die fout in de dubbele linkse, jokke was er voorbij. Die kerel moet blind zijn! 

 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Racing incident.

Lewis heeft gelijk dat hij klaagt, want hij heeft moeten inhouden om een ongeval te vermijden. Maar hij zag hem wel de baan opkomen en gaf gas om hem in te halen zonder track limits te respecteren. Op de foto zie je duidelijk dat lewis buiten de lijn zit met alle vier de wielen. Dus al had vettel een halve meter meer plaats gelaten, dan nog kon hij er niet over en was zijn inhaalbeweging illegaal.

Vettel dan, die maakt zelf de fout dus hij is de aanleiding en dus moet hij enkel boos zijn op zichzelf. Dat hij met vuile banden niet kan EN optrekken EN naar links sturen zonder nog meer overstuur te hebben lijkt me evident (spin is reëel dan), dus dan moet hij maar wat minder hard optrekken en dus zijn plaats verliezen zou je kunnen argumenteren. Nu, wanneer hij zijn overstuur gecorrigeerd had zat hij al zo goed als op de racing line. Hij is de man die op kop rijdt, dus hij mag imo kiezen waar hij dan blijft rijden, hij is niet de man die opzij moet springen om iemand anders zomaar door te laten. De rest moet zich aanpassen (het is niet dat hij aan het zigzaggen was...). Hij mag van mij dus ook rechtdoor optrekken om zo tractie te hebben, ook als Lewis dan in de problemen komt. Het verschil voor mij is dat hij niet bewust scherp naar de muur stuurt, maar eerder rechtdoor optrekt en de baan daar wat draait. Bovendien zou Lewis zoals gezegd niet mogen inhalen langs rechts, want dan is hij off track gezien de witte lijn.

De sanctie is daarom een complete schande voor de F1, een jammerlijk feit voor de fans en een inconsistente beslissing als je terugkijkt naar het verleden.

Dat het gevaarlijk was, dat lijkt me evident. Maar er is imo een verschil tussen opzet en by mistake.

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minutes ago, PJH said:

Hij is de man die op kop rijdt, dus hij mag imo kiezen waar hij dan blijft rijden

Eh

Je vergeet er dan wel effe bij te zeggen dat hij van naast de piste kwam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎10‎/‎06‎/‎2019 om 00:22, TCT zei:

Vettel maakt een fout omdat die nog steeds niet kan dueleren. Vettel beslist om gelijk terug naar de racing line te gaan en zo Hamilton te hinderen. Al een geluk dat Lewis nog wel bij verstand was of ze hingen in elkaar. Straf is gwn terecht hoor, wat iedereen hier ook ligt te roepen. Moest Vettel geen fout hebben gemaakt in eerste instantie zou Lewis ook erover zijn gegaan...

En ook tof dat de grootste blijter op de grid ook eens gepakt wordt. Je zou de situatie eens moeten omdraaien, niet dat Lewis zulke fouten maakt, maar 't kot zou te klein zijn...

 

Op ‎10‎/‎06‎/‎2019 om 00:55, TCT zei:

Die trek naar rechts dat die krijgt, wanneer die terug op de baan komt, is door gas te geven. Dat is niet veilig, zo simpel is het. Eerst kar rechtzetten en dan gassen.

 

Op ‎10‎/‎06‎/‎2019 om 01:00, TCT zei:

En dan nog over de boordradio roepen dat het Lewis zijn fout is, hij had maar de binnenlijn moeten nemen... Die kerel... 

Soit, meer dan terecht die straf. Vettel kan niet dueleren episode 98...

 

Jouw blinde adoratie voor HAM steekt hier ferm tegen in deze. Geraak je dat zelf niet beu?

Die straf is volledig onterecht! 
Als men het pure racen tussen twee kampioenen begint te bestraffen, waar zijn ze dan in godsnaam mee bezig !?
Straks mag men enkel nog in DRS-straights inhalen omdat het veilig is. 
Belachelijk. 

Ik had Pirro véél hoger ingeschat.

 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

De rosse is de grootste kontenkruiper van Lewis die er rondloopt, kan je gewoon niet serieus nemen die man. Ik lees er tegenwoordig gewoon over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Maxime S zei:

 

 

 

Jouw blinde adoratie voor HAM steekt hier ferm tegen in deze. Geraak je dat zelf niet beu?

Die straf is volledig onterecht! 
Als men het pure racen tussen twee kampioenen begint te bestraffen, waar zijn ze dan in godsnaam mee bezig !?
Straks mag men enkel nog in DRS-straights inhalen omdat het veilig is. 
Belachelijk. 

Ik had Pirro véél hoger ingeschat.

 

Pure racen? Ene gaat van de baan en gaat er gelijk een torpedo terug op. Roep zoveel dat je wilt, straf is terecht, andersom had ik dat ook gevonden.

En ik heb een adoratie voor Lewis klopt. Maar nog een groter anti Vettel gevoel. Kerel is zo overroepen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat F1 meer als het WRC moet zijn die het asfalt eerder als suggestiestrook zien dan als verplichting.

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, TCT zei:

Pure racen? Ene gaat van de baan en gaat er gelijk een torpedo terug op. Roep zoveel dat je wilt, straf is terecht, andersom had ik dat ook gevonden.

En ik heb een adoratie voor Lewis klopt. Maar nog een groter anti Vettel gevoel. Kerel is zo overroepen...


Lees nu zelf wat je schrijft. Ik heb het nog eens in het rood gezet zodat het je zeker opvalt.
Moet ik nu echt geloven wat je zegt? 

 

edit: en ja puur racen. Als je dat niet in ziet, heb je er volgens mij niks van begrepen. 
Ken je een goede optieker voor een brilletje? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid