Ga naar inhoud

F1 Nieuws


TCT

Aanbevolen berichten

1 minuut geleden, #166 zei:

dat de stewards toegang hadden tot camerabeelden die het gewone publiek niet te zien kreeg.

OK, maar telemetrie is nog iets helemaal anders he :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Le Capri Mauve zei:

dat is voor mij toch de weg weer oprijden en dan bewust afblokken.

Je moet die beelden wel koppelen aan de on-board om stuurpositie te zien

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, dragonfly zei:

Je moet die beelden wel koppelen aan de on-board om stuurpositie te zien

Ik niet. Ge ziet dat hij heel snel weer grip heeft als hij het asfalt oprijdt en gerust naar links kan draaien.Hij verraadt zichzelf door naar rechts te draaien (ik had overstuur meneer) maar het is duidelijk genoeg zonder dat dat hij naar de overkant wil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In bovenstaande link geven ze hem nog het voordeel van de twijfel over het tegenstuur maar pakken ze hem op het rechtdoorgaan nadien. Zo voel ik het niet aan. Hij wist al bij tegenstuur dat hij naar rechts moest,

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, ir_fuel zei:

De meeste ongevallen tijdens een race zijn ongewild. Dus dat kan dan maar allemaal ongestraft?

Nee

Duh, dat meeste ongevallen ongewild zijn.  Nog een poging, er is een verschil wanneer je een chicane afsnijdt en zo ‘winst’ behaalt dan over het gras glijden en zo terug op de baan belandt.  Ingeval van 2 moet interpretatie mogelijk zijn van het voordeel dat je behaalt.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

23 hours ago, ir_fuel said:

Oei nee, als dat de maatstaf moet zijn, dat loopt garanti mis.

Ze hebben 60 jaar F1 gereden met weinig regels. Sls er brokken van kwamen werd een schuldige aangewezen. 

Nu ineens kunnen die nichten niet meer zonder regeltjes?

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 6/11/2019 at 6:17 PM, Jokke_vlo said:

Ben niet mee . Alles mag zowat zolang er geen ongelukken gebeuren?

 

Natuurlijk zou het mooi en sensationeel zijn als je 3 keer van je lijn afwijkt om iemand te blokken, maar het mag niet.

 

Ik heb altijd geleerd dat de strijd zich afspeelt BINNEN de lijnen van het circuit. Je kan dat natuurlijk allemaal op losse schroeven zetten.

 

De vraag is of dat zo simpel wel is zoals jij wil aangeven

Waar zegt ik dat je buiten het circuit mag rijden?

Dat je niet van je lijn mag afwijken om te blokkeren is belachelijk. Dan mag je gewoon niet meer racen. 

Herinner je je de fameuze race in Monaco in 1992 waar Senna Mansell overal afblokte? Was toen simpelweg ‘racen’ genoemd. Nu mag dat niet meer?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11/6/2019 om 18:17, Jokke_vlo zei:

Ben niet mee . Alles mag zowat zolang er geen ongelukken gebeuren?

 

Natuurlijk zou het mooi en sensationeel zijn als je 3 keer van je lijn afwijkt om iemand te blokken, maar het mag niet.

 

Ik heb altijd geleerd dat de strijd zich afspeelt BINNEN de lijnen van het circuit. Je kan dat natuurlijk allemaal op losse schroeven zetten.

 

 

Dus terug over gras of gravel dat ge met 4 wielen binnen de lijntjes moet blijven. Die flauwe zever van 2 wielen over de witte lijn mag, t groen vlak mag nog wel, maar t blauwe of rode niet meer.

Helemaal op t circuit blijven en anders gelijk op de playstation 3 sec maar 50 kunnen rijden... 😎

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, The Swede zei:

Ze hebben 60 jaar F1 gereden met weinig regels. Sls er brokken van kwamen werd een schuldige aangewezen. 

Nu ineens kunnen die nichten niet meer zonder regeltjes?

Gij kunt toch zever verkopen soms... Ze hebben 60 jaar F1 gereden zonder garantie om het weekend te overleven, wil je dat dan?

Er wordt nog steeds geracet, maar je ziet het niet. Tof dat je alleszins nog kunt netwerken tijden de race!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap eigenlijk heel die controverse niet.

Ik dacht dat een van de regels was dat je op een veilige manier het circuit terug moest opkomen als je het verlaten had.

Vettel beweert dat hij geen controle had over zijn voertuig op dat moment => geen controle = niet veilig.

Voor het kampioenschap zou het beter zijn dat hij had gewonnen, absoluut. 

In mijn ogen: Als Vettel na de fout Hamilton had laten passeren, was er geen sprake geweest van "gaining an advantage" en had hij de volgende rondes in de rechte lijn hem gewoon voorbij geraakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De oplossing in de MotoGP vind ik wel een goeie. Dan kunnen ze de straf meteen ondergaan en kan er nadien weer geracet worden. Vanaf 5min20

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minutes ago, TCT said:

Gij kunt toch zever verkopen soms... Ze hebben 60 jaar F1 gereden zonder garantie om het weekend te overleven, wil je dat dan?

Er wordt nog steeds geracet, maar je ziet het niet. Tof dat je alleszins nog kunt netwerken tijden de race!

Op welke manier is dat zever? (Buiten het feit dat je blijkbaar de noodzaak hebt om de man te spelen en niet de bal). 

Mijn punt is heeft niks met overleven te maken. En als jij twee seconden je verstand aanzet, kan je dat ook lezen.

Of ze overleefden of niet had niets met regels, wel met veiligheid van de wagens te maken. 

Dat je tegenwoordig niet meer mag een tegenstander verhinderen voorbij te rijden, is er gewoon los over. Ga curlen of schaken. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, The Swede zei:

Op welke manier is dat zever? (Buiten het feit dat je blijkbaar de noodzaak hebt om de man te spelen en niet de bal). 

Mijn punt is heeft niks met overleven te maken. En als jij twee seconden je verstand aanzet, kan je dat ook lezen.

Of ze overleefden of niet had niets met regels, wel met veiligheid van de wagens te maken. 

Dat je tegenwoordig niet meer mag een tegenstander verhinderen voorbij te rijden, is er gewoon los over. Ga curlen of schaken. 

Geen regels of versoepelen zou de veiligheid niet ten goede komen. Daar zouden zware accidenten van komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 6/12/2019 at 12:24 AM, Salokin said:

 Ingeval van 2 moet interpretatie mogelijk zijn van het voordeel dat je behaalt.

Nee.

Je bent sowieso in fout want je bent van de baan gegaan zonder dat iemand anders de oorzaak was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 hours ago, The Swede said:

Dat je niet van je lijn mag afwijken om te blokkeren is belachelijk. Dan mag je gewoon niet meer racen.

Daar zijn nochtans ook regels over om het sportief te houden.

Maargoed, dat zal ook wel weer te belachelijk zijn voor het volk aan de toog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Bouncing Bullet zei:

goede analyse

En hij merkt op wat ik eerder zei: op het moment dat Vettel het gras afrijdt met voor kent hij de grip voor al, en die is goed. Hij kan helemaal links houden als hij wil maar kiest voor extra gas om met overstuur het asfalt op te komen .

Dat gezegd, hij vindt het ook heel normaal dat Vettel naar rechts wil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, ir_fuel zei:

Nee.

Je bent sowieso in fout want je bent van de baan gegaan zonder dat iemand anders de oorzaak was.

Nee.

Dan moet je sancties geven voor iedereen die van de baan gaat.  Vettel had niet getimed dat Hamilton daar op dat punt zou zijn toen hij door het gras reed.  Nogmaals hij stak geen chicane af om zo tijd te winnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 hours ago, Salokin said:

Nee.

Dan moet je sancties geven voor iedereen die van de baan gaat. 

Die heb je normaal automatisch want je verliest tijd.

En als je met je 4 wielen naast de piste gaat rijden zonder tijd te verliezen kan je een sanctie krijgen voor track limits.

Dus nee, je overtuigt me niet :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid