Ga naar inhoud

F1 Nieuws


TCT

Aanbevolen berichten

17 hours ago, Fille said:

Volledig mee akkoord.

Vind toch ook dat de nieuwe wagens tov vorig jaar een pak beter zijn!

Wat Sainz en Verstappen de laatste 15 ronde deden gisteren in de GP, was vorig jaar absoluut niet waar geweest met de '21 auto.
Dan had ie na maximaal 2/3 ronde close volgen al moeten lossen, terwijl het nu 15 ronden lang spannend was en constant binnen de 1 seconde.

Ja ze kunnen dichter achter mekaar rijden, maar daarmee is alles gezegd.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ir_fuel zei:

Ja ze kunnen dichter achter mekaar rijden, maar daarmee is alles gezegd.

En dat op zich is al pakken beter en toffer om te zien dan de voorbije jaren io!

Nu kunnen ze elkaar rondenlang pushen, voorbije jaren was het mss 2 of 3 ronde proberen te overleven en de achtervolger moest sowieso lossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21/6/2022 om 10:30, ir_fuel zei:

Ja ze kunnen dichter achter mekaar rijden, maar daarmee is alles gezegd.

Klopt toch niet. Ferrari had gewoon geen goede tractie uit de hairpin. 0.5sec tot de hairpin en uit de hairpin was het meestal rond de 0.8sec. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21/6/2022 om 12:36, Fille zei:

Nu kunnen ze elkaar rondenlang pushen

Pushen precies... Sainz heeft geen enkele poging gedaan.

Ik versta echt niet wat iedereen hier zo spannend aan vond.

  • Thanks Friendly 1
  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22/6/2022 om 11:15, Scifo83 zei:

Klopt toch niet. Ferrari had gewoon geen goede tractie uit de hairpin. 0.5sec tot de hairpin en uit de hairpin was het meestal rond de 0.8sec. 

 

 

En de Ferrari heeft bijna 10 km/u minder topsnelheid

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Toch ook een straffe foto. Echt chapeau hoe Russell naar Zhou liep om te kijken of hij oke was.

2622FF90-6EFE-474C-B4A1-15B4EE7FED53.jpeg.3e570814147aaafbda77cfd6fecb6ffb.jpeg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Monterey Jack zei:

De eerste foto hier ook

Wat ik vooral opvallend vind, is dat die auto niet in brand is gevlogen...dan was hij alsnog een vogel voor de kat geweest.

Op dat vlak is er toch ook een énorme vooruitgang geboekt.

 

 

aangepast door bud wijzer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een race! 😍 Miljaar, zooo van genoten! 

Hoe komt het nu dat SAI ipv LEC is binnengekomen voor verse banden tijdens de safety car? 
Sowieso weer heel bizarre strategieën bij Ferrari. In mijn ogen hadden ze LEC maximaal moeten laten profiteren van VER zijn problemen, maar ze hebben te lang getwijfeld en geklungeld...

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Maxime S zei:

Wat een race! 😍 Miljaar, zooo van genoten! 

Hoe komt het nu dat SAI ipv LEC is binnengekomen voor verse banden tijdens de safety car? 
Sowieso weer heel bizarre strategieën bij Ferrari. In mijn ogen hadden ze LEC maximaal moeten laten profiteren van VER zijn problemen, maar ze hebben te lang getwijfeld en geklungeld...

Ferrari had schrik om positie te verliezen door te gaan double stacken. Dus gekozen voor track positie met Leclerc en gegokt met Sainz. 

Op zijn Italiaans dus weer :D Ipv Lec, Sainz en Ham aan de herstart zou het dan Sainz, Ham, Lec zijn in worst case, maar dan had hij nog een faire kans om te vechten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, Monterey Jack zei:

Ferrari had schrik om positie te verliezen door te gaan double stacken. Dus gekozen voor track positie met Leclerc en gegokt met Sainz. 

Op zijn Italiaans dus weer :D Ipv Lec, Sainz en Ham aan de herstart zou het dan Sainz, Ham, Lec zijn in worst case, maar dan had hij nog een faire kans om te vechten. 

Double stacken zou wachttijd voor Sainz betekenen, niet voor Leclerc 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Juist, zou dus LEC HAM SAI zijn in slechtste geval. Anyway, dat was toch de uitleg van Binotto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Monterey Jack zei:

Anyway, dat was toch de uitleg van Binotto.

Z'n uitleg hield geen steek 😄 

Ferrari heeft LEC alweer in de steek gelaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, dragonfly zei:

Z'n uitleg hield geen steek 😄 

Ferrari heeft LEC alweer in de steek gelaten.

Dat gevoel heb ik ook.

En ik snap niet waarom... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt, zo hard van genoten dat er eindelijk eens een echte race was!
Bizarre keuzes bij Ferrari zoals hier reeds aangegeven. Anderzijds heb ik het ook wel wat gehad met dat zagen op de teams rond voorlaten en dergelijke.
Alhoewel ik sympathie heb voor Norris, was dit vorige race ook zo neuten op Ricciardo, zonder dat ie beduidend sneller was toen.

Anderzijds is het hier dubbel; snap zeker ook niet waarom LEC niet binnen is gekomen voor nieuw rubber, anderzijds zit je met die kapotte voorspoiler, maar anderzijds was ie desondanks dat toch ook wel een pak sneller dan SAI. Nu, het feit dat Sainz ook wel al heel vaak naast de overwinning heeft gegrepen (cfr monza vorig jaar), zal er ook wel wat toe gedaan hebben... Vond dan ook dat ie gelijk had bij de herstart na SC dat ze gewoon hun mond moesten houden, ipv dan nog met drogredens te komen...
Maar verdiend hier, mja, maar half; zo'n fout in Maggotts & Becketts en dan nog voorop blijven rijden, mja...

Maar goed, ik heb er wel echt van genoten: duels tussen PER & HAM op 't einde na mooi verdedigwerk van LEC, zelfs SCH die probeerde bij VER, VER die Ocon weer op z'n plaats zette, tof tof 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid