Ga naar inhoud

F1 Nieuws


TCT

Aanbevolen berichten

8 minuten geleden, Monterey Jack zei:

Moet je er nu over gaan? Vroeger mocht je die toch niet aanraken? 

Blijkbaar. 

link naar bron : 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, msxx zei:

Noem eens een generatie welke daar wel thuis hoorde?

Dertig jaar geleden was het al 'interessant' tussen Mansell en Senna, oftewel onmogelijk om in te halen als er een slimme verdediger voor je rijdt. Zie ook vandaag met Alonso en Hamilton ... bewust drie seconden trager rijden, zonder een inhaalpoging toe te hoeven staan. Tjah.

Wel een mooie 'show', maar geen mooie race.

Huidige generatie (hybrids) sowieso voor geen %. Toen de auto's nog kleiner (korter en smaller) waren, hoorden ze er nog beter thuis.
De huidige generatie zijn monsters die nog veel meer dan vroeger tot hun recht komen op ultrahoge snelheden.

Ik hoorde tijdens de coverage van SkySportsF1HD (gisteren qualif) dat de deal tussen de FIA en Monaco eindigt in 2022 (dus dit was de laatste race volgens de huidige deal) en dat er best wel wat issues zijn om tot een nieuwe deal te komen...?

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Fille zei:

Blijkbaar. 

link naar bron : 

 

Je moet dan maar eens beginnen lezen in die comments :lolz: 

image.png.2d0d4bf3914be466ccd20f131586e619.png

Dus eigenlijk mag je er niet over gaan, tenzij 'Force majeure', dan vervalt de regel. Dus een beetje regen als je op slicks buiten gaat is dan Force Majeure

Of verder lees je dat ze die regel vergeten aanpassen zijn op papier en dat het geldt als gewone track limits :fp: 

Lekker duidelijk weer :D 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, msxx zei:

Noem eens een generatie welke daar wel thuis hoorde?

Dertig jaar geleden was het al 'interessant' tussen Mansell en Senna, oftewel onmogelijk om in te halen als er een slimme verdediger voor je rijdt. Zie ook vandaag met Alonso en Hamilton ... bewust drie seconden trager rijden, zonder een inhaalpoging toe te hoeven staan. Tjah.

Wel een mooie 'show', maar geen mooie race.

De sigaren. En zonder de chicane.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, gTa zei:

Huidige generatie (hybrids) sowieso voor geen %. Toen de auto's nog kleiner (korter en smaller) waren, hoorden ze er nog beter thuis.
De huidige generatie zijn monsters die nog veel meer dan vroeger tot hun recht komen op ultrahoge snelheden.

Ik hoorde tijdens de coverage van SkySportsF1HD (gisteren qualif) dat de deal tussen de FIA en Monaco eindigt in 2022 (dus dit was de laatste race volgens de huidige deal) en dat er best wel wat issues zijn om tot een nieuwe deal te komen...?

De laatste 15 minuten, onze Gaetan bijna buiten zichzelf: “de vier eerste, in hetzelfde beeld, alles kan nog, wat gaat dat geven!!”

Niets tiens. 

En dat heeft niets gegeven. In dezelfde volgorde geëindigd.

Als niemand crasht, haalt niemand in.

Ze kunnen dichter rijden, ja, het lijkt spannender. Maar dat is het niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn medeleven. 't Was al ne kak-GP genoeg, dan ook nog eens diene ninconpoop met zijn incompetente gewauwel, phoe! :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, gTa zei:

Mijn medeleven. 't Was al ne kak-GP genoeg, dan ook nog eens diene ninconpoop met zijn incompetente gewauwel, phoe! :D 

En met Jacky Ickx als 'consultant', die man was best wel hilarisch 🤣

  • Vind ik leuk 2
  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Lotuzzz zei:

En met Jacky Ickx als 'consultant', die man was best wel hilarisch 🤣

“Il ne faut pas exagérer”

😂

  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23/5/2022 om 10:45, Maxime S zei:

...

Vond het een vreemde GP gisteren.
Ferrari slaagt er andermaal niet in te verzilveren. Ze beginnen daar echt te morsen met de kansen. 

...

 

Mijn post van vorige week, jammer genoeg nog maar eens actueel.

LEC had met de vingers in de neus naar de overwinning moeten rijden. Heel jammer! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En al zeker voor thuispubliek...

En wat een saves van Sainz, toch 2 keer hem volledig scheef gezet op cruciale momenten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sainz maakte ook al snel zelf duidelijk dat 'ie zodra het opportuun was meteen van wets naar slicks wou, niet? LEC hebben ze te fel op de RB strategie georienteerd. Nu ja, in Monaco kan je het kampioenschap sowieso niet winnen, enkel verliezen (door DNF dan).

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Maxime S zei:

Mijn post van vorige week, jammer genoeg nog maar eens actueel.

LEC had met de vingers in de neus naar de overwinning moeten rijden. Heel jammer! 

Ik bijf het inderdaad waanzin vinden dat nu ze eindelijk een kampioenwaardige auto hebben ze het telkens zelf verknallen, ondanks al die ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, ICM zei:

De laatste 15 minuten, onze Gaetan bijna buiten zichzelf: “de vier eerste, in hetzelfde beeld, alles kan nog, wat gaat dat geven!!”

Niets tiens.

Idd. Op Monaco kun je gerust 1 sec per lap gaan cruisen, en nog raken ze niet over u. Dus je kunt echt op veilig spelen met de andere in je kielzog en 't is verdorie beter voor de motor ook nog :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Lotuzzz zei:

Sainz maakte ook al snel zelf duidelijk dat 'ie zodra het opportuun was meteen van wets naar slicks wou, niet? LEC hebben ze te fel op de RB strategie georienteerd. Nu ja, in Monaco kan je het kampioenschap sowieso niet winnen, enkel verliezen (door DNF dan).

Ja ok... maar wat was die bedoeling om hem 2 keer zo kort na elkaar binnen te roepen. En zeker met Sainz die nog voor hem binnen was. Ik snap er echt niks van. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, Maxime S zei:

Ja ok... maar wat was die bedoeling om hem 2 keer zo kort na elkaar binnen te roepen. En zeker met Sainz die nog voor hem binnen was. Ik snap er echt niks van. 

Blind Red Bull volgen. Had Leclerc nagedacht zoals Sainz deed, en ingegaan tegen zijn ingenieur, hij had gewonnen. Dat 2e is wel iets, dat is gelijk de 2 kanten van die pitmuur niet overleggen :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Monterey Jack zei:

Blind Red Bull volgen. Had Leclerc nagedacht zoals Sainz deed, en ingegaan tegen zijn ingenieur, hij had gewonnen. Dat 2e is wel iets, dat is gelijk de 2 kanten van die pitmuur niet overleggen :D 

Dat bedoel ik. Maar 't is ook wel weer de vloek van eerst rijden. Je kan enkel maar verliezen, Perez reed vierde (achter hem denk ik een gat, want Russell was misschien al binnen geweest?) en die kon harder gokken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, Monterey Jack zei:

Blind Red Bull volgen. Had Leclerc nagedacht zoals Sainz deed, en ingegaan tegen zijn ingenieur, hij had gewonnen. Dat 2e is wel iets, dat is gelijk de 2 kanten van die pitmuur niet overleggen :D 

Split strategy is op zich wel slim. Gewoon slechte timing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29/5/2022 om 22:01, gTa zei:

Ik hoop dat dit de laatste GP van Monaco was (tenzij er serieuze wijzigingen aan de layout komen). Deze generatie auto's hoort daar toch echt niet thuis. Bijna een aanfluiting van de sport...

 

Op 29/5/2022 om 22:10, msxx zei:

Noem eens een generatie welke daar wel thuis hoorde?

Dertig jaar geleden was het al 'interessant' tussen Mansell en Senna, oftewel onmogelijk om in te halen als er een slimme verdediger voor je rijdt. Zie ook vandaag met Alonso en Hamilton ... bewust drie seconden trager rijden, zonder een inhaalpoging toe te hoeven staan. Tjah.

Wel een mooie 'show', maar geen mooie race.

Monaco is zoals fietsen in je living. Race value? Nul.

Maar die GP komt nooit van de kalender. Het ganse circus errond is gigantisch. Dit is geen race maar een globaal networking event. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk vind ik gewoon dat Monaco thuishoort op de kalender. Iedereen weet dat de race op zondag een optocht is maar toch is daar een speciale sfeer die me aantrekt om toch te kijken. Ook het mentale aspect dat er gewoon geen ruimte voor errors is maakt het toch interessant.

Eigenlijk is de race ook op zaterdag want de qualy is 200% bepalend voor de uitkomst op zondag. Een F1 wagen in qualy trim op de limiet zien rijden rond Monaco is toch iets speciaals 😍

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat Alonso daar heeft uitgezet vat dat hele circus mooi samen.

Als je een piloot die 3s trager is niet kan inhalen ... tja ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De commentaren op F1 TV waren ook heerlijk. Zoveel voorwaardelijke wijs heb ik nog nooit gehoord. "we zouden wel eens", "dit kan wel eens leiden tot", "misschien gaat dit nog", "dit kan nog", "als dat zo is dan zullen we".

JUST NIKS :lolz: 

 

Heb een stuk van de race gezien en daarna maar een motogp race die ik nog niet gezien had gekeken, terwijl ik op de fiets zat binnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid