Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik haal ongeveer 2k 😅

Maar elk gebruik is anders. Maar er is geen enkel gebruik waarbij dot code van 8j oud een goed idee is 🙂

Geplaatst:

De Brutale eet ongeveer een setje per 10.000km. Diablo Rosso 3.

Twijfel nu nog tussen de Rosso 4 en de Sport Smart 4 of es die Metzler proberen. Michelin ligt mij zo niet. Vond die op de VFR nie fijn en nooit vertrouwen in gekregen.

Eigenlijk is de Rosso 4 een no-brainer op mijn Italiaanse 🙂

Geplaatst:

De mijne is net niet sportief genoeg om daar een Diablo op te leggen, imo.
Maar zeg nooit nooit :D 

• Grappig 1
Geplaatst: (aangepast)

Banden... eindeloze discussies. 🤗

Ondertussen de Unit Garage uitlaat nog eens gemonteerd, spijtig dat dat ding zo'n herrie maakt. Door de minimalistische uitlaat en de single-sided swingarm komt de 'deep dish look' van het gietwiel echt wel mooi tot uiting. De gietwielen gaan echt wel blijvertjes zijn (denk ik), de 2 cm opgehoogde achterkant en het lagere Rizoma stuur, geeft 'm zo een wat meer 'racy roeping' en dan zijn zo'n gietwieltjes best wel oké. Bovendien vind ik de zwarte glanslak ook mooi matchen met het hoogglans zwart van de buddy seat cover en de benzinetank. ...Of ik moet ergens voor een prikje van die Option 719 spaakwielen vinden... maar die wil niemand kwijt... . Misschien eens uitkijken voor een bovenliggende en meer dempende uitlaat zodat het wiel gans zichtbaar wordt. Maar vrees dat zowat alles teveel lawaai maakt. De originele Euro 4 uitlaat vind ik perfect qua geluidsopbrengst, enkel net iets te log. Tja, luxeproblemen. 😄

AIH5QkL.jpeg

aangepast door Jantes
  • Vind ik leuk 3
Geplaatst:

Guzzi en BMW beiden in zelfde bedje ziek. Kiezen voor een enkelzijdige achterbrug, maar dan de blote kant van het wel volledig weg gaan steken achter de uitlaat... Nooit begrepen. En ook de brug zit gewoon aan de verkeerde kant. Bij Honda en ducatie hebben ze dat toch beter begrepen, dan je het mooie in het zicht moet zetten. 

image.png.007da5fb2b6d329d0dd83eaaeb832802.png

Blijft toch een van mijn favorietjes die ik gehad heb :inlove:  Man wat klonk die fantastisch (dan wel met zijn 4 Laser uitlaten die ik ervoor had, hier stond die geprept voor dagje Folembray). 

• Vind ik leuk 2
  • Taal izan 1
Geplaatst:
6 uren geleden, Jantes zei:

Banden... eindeloze discussies. 🤗

Ondertussen de Unit Garage uitlaat nog eens gemonteerd, spijtig dat dat ding zo'n herrie maakt. Door de minimalistische uitlaat en de single-sided swingarm komt de 'deep dish look' van het gietwiel echt wel mooi tot uiting. De gietwielen gaan echt wel blijvertjes zijn (denk ik), de 2 cm opgehoogde achterkant en het lagere Rizoma stuur, geeft 'm zo een wat meer 'racy roeping' en dan zijn zo'n gietwieltjes best wel oké. Bovendien vind ik de zwarte glanslak ook mooi matchen met het hoogglans zwart van de buddy seat cover en de benzinetank. ...Of ik moet ergens voor een prikje van die Option 719 spaakwielen vinden... maar die wil niemand kwijt... . Misschien eens uitkijken voor een bovenliggende en meer dempende uitlaat zodat het wiel gans zichtbaar wordt. Maar vrees dat zowat alles teveel lawaai maakt. De originele Euro 4 uitlaat vind ik perfect qua geluidsopbrengst, enkel net iets te log. Tja, luxeproblemen. 😄

AIH5QkL.jpeg

Precies zuskes :D 

PXL_20250314_162926910.thumb.jpg.c098fd065cf0166ae9d2d8755e6f9e2b.jpg

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ja, zo lijkt het wel. 😄

Geplaatst:
15 uren geleden, DDke zei:

Knap! Geen db killer beschikbaar?

Ja. Maar met die dB-killer trok het geluid totaal op niets (schel geluid). Volgens mij ook net iets teveel tegendruk... dus had die wat aangepast. Maar dan is ie nog veel te luid. Logisch, is eigenlijk gewoon een buis... 

Geplaatst:
11 uren geleden, Tjeu zei:

Guzzi en BMW beiden in zelfde bedje ziek. Kiezen voor een enkelzijdige achterbrug, maar dan de blote kant van het wel volledig weg gaan steken achter de uitlaat... Nooit begrepen. En ook de brug zit gewoon aan de verkeerde kant. Bij Honda en ducatie hebben ze dat toch beter begrepen, dan je het mooie in het zicht moet zetten. 

image.png.007da5fb2b6d329d0dd83eaaeb832802.png

Blijft toch een van mijn favorietjes die ik gehad heb :inlove:  Man wat klonk die fantastisch (dan wel met zijn 4 Laser uitlaten die ik ervoor had, hier stond die geprept voor dagje Folembray). 

Toch pas bij de vtec in t geval van Honda. de RC46-1 en RC36 hadden de uitlaat ook nog 'in de wegen zitten. 🫣

Was voor mij ook een van de redenen voor de MV te kiezen. 

Geplaatst:

Eergisteren met de R Nine T voor de laatste keer van het jaar een ritje gereden. En ja, de oude banden gaan er in de lente af. Met het koude weer presteren ze toch wat ondermaats... . En ja, de open uitlaat gaat er ook af, had ik na het wiel te plaatsen nog eens snel gemonteerd. Lekker geluid, maar toch net iets te asociaal naar mijn mening. 😐

• 4 weken later...
Geplaatst:

Gisteren eerste ritje van het jaar. Was gewoon wat rond de kerktoren. Er lag nog wel wat zout dus wat passende maatregelen genomen 😁

IMG_6911.thumb.jpeg.3546787be1ac235aaff26cbc87f2b4bc.jpeg

• Vind ik leuk 5
Geplaatst:

Gisteren ook het eerste ritje van 't jaar. Kwestie van de batterij terug wat aan te sterken, ongeveer een zestig kilometer, geen zout meer op de wegen hier in de Kempen. 

Geplaatst:

Ik ben morgen aan de beurt, met de Guzzi. De Valk blijft op stok, die moet eerstdaags op de motorlift om de wielen er af te halen voor een bandenwissel.

• 1 maand later...
Geplaatst: (aangepast)

Eergisteren, droge wegen, ideaal om die nieuwe banden even in te rijden. Thuis vertrokken, 300m verder 180° over de tarmac de graskant in geschoven, tegen amper een 30 per uur ofzo. Ik rijd al m'n halve leven met de moto, eerste keer dat ik er eentje op de kant leg. En hoe dan nog, als een complete noob. Koude en nieuwe banden = van die gas blijven! Al een geluk enkel wat kneuzingen en een linker wijsvinger die uit de kom kwam. En vooral heel belangrijk... nagenoeg niks aan de moto. Het ali valblokje aan de cardan en de cilinderbeschermer hebben hun ding gedaan. Bar end spiegeltje is ook wat verplooid. Enfin... een 80 euro kosten bij de Chinees en een ferme deuk in m'n ego. 🤣

3syQWHP.jpeg

e0W8qhU.jpeg

zvwXpJw.jpeg

aangepast door Jantes
  • Whut?! 3
  • Verdrietig 1
  • Omhelzing 4
Geplaatst:

Ben je goed van af gekomen! Hopelijk lichemalijk snel ook in orde.

Er zijn 2 soorten motorrijders: zij die er al eens ene op de kant gelegd hebben, en zij die dat nog moeten doen.
Anders gezegd (ook al is het geen troost): de meeste doorgewinterde motards hebben dit (of erger) al achter de rug.

Ik heb ooit exact hetzelfde gehad als jij, nog erger was dat 't bij mij bij het 90° rechtsaf wegdraaien was bij de dealer (in Latem).
Nieuwe banden gemonteerd, "moet er een stickertje LET OP NIEUWE BAND op?", "neen dat is niet nodig hahah ik weet het" en 2 minuten laten KRETS.
Grootste deuk in ego, idd. Ik had toen ook een motorpaneel dat vervangen moest worden, wat geschaafde asprotectoren en wat krassen op bar ends etc. Niks ergs.
En idd: nul grip, hé. Echt zot. Nauwelijks gas gegeven en toch ZWIEP.

De sporen ervan proper wegwerken (misschien behalve ééntje, quasi onzichtbaar maar goed voor jouzelf als reminder én als visuele "ach ze is al niet meer 100,00% perfect dus let's ride the damn thing") & weer genieten!

• Vind ik leuk 1
  • Taal izan 1
Geplaatst:

Beter als een complete noob en dit beperkte leed.... dan als een pro en de rest van je leven de gevolgen ervan moeten dragen. Dus ben blij te lezen dat dit het maar is! Sterkte met het afpoetsen van het ego 🙂 

Geplaatst:

Thanks allen. 

Ik heb 'm gans terug mooi opgepoetst. Er is buiten enkele super kleine krasjes op de buddy seat cover, maar dan moet je er al met je neus gaan tegenhangen om het te zien, niks meer aan te zien. Enkel die cilinderbeschermer, de rechter barend spiegel en dat valblokje aan de cardan zijn geschaafd. Maar dat kost bij de Chinees alles tesamen zo'n 80 euro. Echt wel een geluk dat de grasberm er heel zacht bijlag. En ja, die cilinder die er ver uitsteekt is nen dikke valblok op zich. 

Nu net wel goed weer en ik zit hier met ne gespalkte wijsvinger. 😒😪

Maandag op controle bij de orthopedist, hopelijk goed nieuws... 

• Omhelzing 1
Geplaatst:

Ai ai das niet fijn.

Maar komt wel goed. 

Geplaatst:

Hier momenteel ook nieuwe banden. Das rustig inrijden. Hout vasthouden.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Amai, geluk bij een ongeluk inderdaad! 

Ik heb dat al 2 keer voorgehad op de koersfiets 😅 Nieuwe banden gelegd en de eerste bocht gewoon onderuit alsof het op ijs was dat ik reed. 

De 2e keer dacht ik bij mezelf, HEEL GOED OPLETTEN, en toch, zo voorzichtig als het maar kon, opnieuw onderuit op de rotonde bij het einde van mijn straat..

Sindsdien wrijf ik nieuwe fietsbanden altijd even "schoon" met remmenreiniger. En de laatste keer nieuwe motobanden hebben ze ze ook een beetje proper gewreven in de garage. 

Geplaatst:

Ik rijd ze altijd rustig in... maar nu dus blijkbaar niet. 😏

Fietsbandjes rijd ik nooit in (ik rijd jaarlijks tussen de 18.000 en 20.000 km met de fiets)

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
2 uren geleden, binnenmuisarchitekt zei:

Hier momenteel ook nieuwe banden. Das rustig inrijden. Hout vasthouden.

Dat is na 30minuten toch geregeld? Na een minuut of tien pak je een doordraaiende bocht (oprit snelweg is daar ideaal voor) en even later nog een afrit (= doorgaans andere kant van de band) dan nog wat haakse bochten en wat remmen en het is geregeld?

Gewoon wat minder fluks met het gas en al zeker niet abrupt sturen of remmen. Als hij eenmaal in de bocht ligt hem voorzichtig iets dieper leggen.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Zo doe ik het ook. Droog weer kiezen en dan wat doordraaiers gaan rijden. Eerst traag (minder hellingshoek), daarna 't tempo zachtjes laten toenemen zodat je uiteindelijk het loopvlak dat je effectief zal gebruiken, hebt 'ingereden'.

• Vind ik leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid