Ga naar inhoud

Welke auto voor 18-jarige


d_s

Aanbevolen berichten

36 minuten geleden, Jochen zei:

Als je kan kiezen wil je toch iets dat er wat leuk uitziet? Heeft weinig met 'de standaard' te maken in mijn ogen. Er is keuze genoeg voor dat budget, ik zou dan nooit een duffe Corola kiezen. Maar ieder zijn ding hè. :) 

Mijn eerste auto kostte 40 000BEF :) 1200€ voor gekregen na een pertotal :D 

 

Mijn eerste zelf gekochte was 6.000 euro (Clio'tje III 1.2 16V) en na 6k km verkocht voor 6.000 euro om in te wisselen voor een E34 520i van 1.000 euro die ik na 16.000km verpatst heb voor 1.400 euro :D
en dan voor 4.600 euro een E39 523i gekocht (met garantie) die na 16.000km geswapt werd voor een ducati 748 die wat later voor 5.000 euro buiten is gegaan. 

Dat waren nog eens tijden van goedkoop rijden :D Kopen, rijden, keer olie verversen, nog wat rijden en buiten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Jochen zei:

Als je kan kiezen wil je toch iets dat er wat leuk uitziet? Heeft weinig met 'de standaard' te maken in mijn ogen. Er is keuze genoeg voor dat budget, ik zou dan nooit een duffe Corola kiezen. Maar ieder zijn ding hè. :) 

Mijn eerste auto kostte 40 000BEF :) 1200€ voor gekregen na een pertotal :D 

 

Als wij kiezen is iets anders dan als zij kiezen.

Mijn dochter heeft die Focus die hier wat verder voor 1800 eur te koop staat zien staan en wil daar onmiddellijk mee rijden: proper, verzorgd, eenvoudige lijnen, niet té klein en imagoloos. Zij heeft niets meer dan dat nodig. Is nu niet direct een auto die ik voor mezelf zou kiezen, maar als zij die zou willen kopen zou ik het niet eens afraden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Polygoon zei:

Mijn eerste auto kon zelfs geen 120 (en misschien maar goed) :lolz: 

Mijn 2de auto was een Renault 5 dacht 900cc ofzo. Met 5pers naar de Boccacio in Gent aan 70 km/ uur want rapper ging die niet zo zwaar geladen😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Hazen zei:

"Als je kan kiezen" =/= bij de oma centjes gaan vragen en je budget optrekken

Was verkeerd gedacht van mij, ze gaat wat bijlenen ervoor. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoor ze het allemaal graag zeggen met hun firmawagen [emoji28]
Ja, de duurste auto die ik kocht kostte 4000 euro en ben altijd wel fan van goedkoop rondrijden. Maar dat is altijd geweest met minstens 1 bedrijfswagen op de oprit.

Ik heb hier nu een dubbele cabine Vito als derde auto en die heeft het voorbije jaar zelfs 5000 km gedaan. Belachelijk goedkoop rijden en super voor in de vrije tijd. Maar of ik dat zou doen als enige wagen dat weet ik niet, simpelweg omdat ik nog niet in die situatie heb gezeten.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb niets tegen lenen voor een auto, integendeel. Als de % zo laag is vraag ik me af waarom je het niet zou doen.

Echter voor een 1ste autootje waarvan de kans groot is dat er ooit wel eens iets mee gebeurt...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Hazen zei:

 

Echter voor een 1ste autootje waarvan de kans groot is dat er ooit wel eens iets mee gebeurt...

Dochter van die vriendin is misschien haar 1ste eigen auto maar ze rijdt al 4jaar bijna brokkenloos rond met de auto van haar ma

( 1 keer gehaperd in een  ondergrondse parking tegen de muur) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minuten geleden, toere zei:

Dochter van die vriendin is misschien haar 1ste eigen auto maar ze rijdt al 4jaar bijna brokkenloos rond met de auto van haar ma

( 1 keer gehaperd in een  ondergrondse parking tegen de muur) 

onder de Schouwburg, 9 kansen op 10 ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is maar een denkpiste... Maar waarom geen 1e gen EV?

Het wel boven budget (9.000 euro) maar de 1e generatie Nissan Leaf kan wel interessant zijn. Er zijn goedkopere te vinden, maar die hebben wel lichte carroserieschade en schrammen.

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/nissan-leaf-30-kwh-tekna-elektrisch-grijs-d5658116-16d0-4a64-88eb-267c4d56922d?cldtidx=4&sort=standard&lastSeenGuidPresent=true&cldtsrc=listPage&searchId=-235569316

 

Daarnaast leren ze alvast de reflexen en gedragingen aan om EV te rijden. Iets wat ze in de toekomst sowieso gaan nodig hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, Parsifal zei:

Het is maar een denkpiste... Maar waarom geen 1e gen EV?

Het wel boven budget (9.000 euro) maar de 1e generatie Nissan Leaf kan wel interessant zijn. Er zijn goedkopere te vinden, maar die hebben wel lichte carroserieschade en schrammen.

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/nissan-leaf-30-kwh-tekna-elektrisch-grijs-d5658116-16d0-4a64-88eb-267c4d56922d?cldtidx=4&sort=standard&lastSeenGuidPresent=true&cldtsrc=listPage&searchId=-235569316

 

Daarnaast leren ze alvast de reflexen en gedragingen aan om EV te rijden. Iets wat ze in de toekomst sowieso gaan nodig hebben.

Range van die dingen valt wel tegen. Een vriendin heeft zo een eerste gen gekocht voor gelijkaardige prijs en raakt er nog 120km ver mee. Voor velen meer dan genoeg, maar wel iets om in het achterhoofd te houden. 
Denk dat meeste ouders ook graag hebben dat de kinderen met een manuele wagen overweg kunnen, maar wat je aanhaalt is terecht; ze hebben er mss wel meer baat mee om met een EV correct om te leren gaan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, Tjeu zei:

Range van die dingen valt wel tegen. Een vriendin heeft zo een eerste gen gekocht voor gelijkaardige prijs en raakt er nog 120km ver mee. Voor velen meer dan genoeg, maar wel iets om in het achterhoofd te houden. 
Denk dat meeste ouders ook graag hebben dat de kinderen met een manuele wagen overweg kunnen, maar wat je aanhaalt is terecht; ze hebben er mss wel meer baat mee om met een EV correct om te leren gaan. 

Ik vermoed dat je het over de 1e modellen met 24kWh batterij hebt? Die hadden inderdaad een range van 160km

Bovenstaande is een 30kw batterij met 250km range. Nog steeds niet fameus, maar meer dan genoeg lijkt me.

Met een EV leren ze meteen ook iets over laadfrequentie en de compleet andere manier van verbruik inschatten (laag verbruik krijgen bij een EV heeft een compleet andere mindset nodig dan weinig verbruiken met een conventionele wagen)

En laat ons eerlijk zijn. De manuele versnellingsbak gaat er ook uit. VW heeft net aangekondigd dat alles boven de golf enkel automaat zal zijn. En vanaf 2030 geen enkele manuele versnellingsbak meer... Dus zeggen dat ze met een manuele moeten kunnen werken, is hetzelfde als zeggen dat ze moeten leren om een kachel aan te steken wanneer elk huis al centrale verwarming heeft :D 

Mijn kinderen zijn nog een pak jonger (oudste is 7) maar ik ga er alvast van uit dat die nooit van hun leven met een manuele wagen met verbrandingsmotor zullen rijden... :( 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid