Ugeken 7,725 Posted January 20 Share Posted January 20 Looking good https://www.autobild.de/artikel/mercedes-e-klasse-2023-w-214-s-214-t-modell-neu-preis-kombi-amg-21147045.html?fbclid=IwAR2-PhD-eYGPzFWf0hhZs4iu3Ep7wXYd5iUCE0p-5lEtWOhPypAlRNeuYYo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BMWMB 7,860 Posted January 20 Share Posted January 20 Zonde dat ook deze niet als EV zal komen, maar dat je verplicht bent een lelijke EQE te kopen als je mee wil gaan met de tijd. BMW is dan veel slimmer bezig, want de nieuwe 7 en 5 gaan er ook als EV komen. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede 4,683 Posted January 20 Share Posted January 20 Prachtig en goed te zien dat ze niet meegaan in die EV zever. De neus is een stuk evenwichtiger dan de huidige. 5m begint echt wel wat groot te worden voor een ‘middenklasser’. Waar gaat dat eindigen? Hebben we echt steeds meer binnenruimte nodig? Parkeren wordt steeds moeilijker. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BMWMB 7,860 Posted January 20 Share Posted January 20 EV zever? Waarom zou een comfortabele wagen als een E-klasse niet elektrisch mogen zijn? Dat past toch net perfect bij dit concept van auto. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede 4,683 Posted January 20 Share Posted January 20 Bij het concept van de auto past ook nog steeds een verbrandingsmotor. De auto rijdt zo al 136 jaar rond. Ik vind het mooi dat Mercedes nog steeds inzet om efficiënte verbrandingsmotoren erin te steken ipv deze modellen stiefmoederlijk te behandelen en alles op electriciteit te zetten. Het verschil met BMW is wel dat Mercedessen nog steeds overal ter wereld worden ingezet terwijl BMW nooit het merk van de Afrikaanse, Arabische of Zuid Amerikaanse markten is geweest. En op die markten gaan er nog een tijd gewone motoren nodig zijn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elwood 256 Posted January 20 Share Posted January 20 6 minuten geleden, BMWMB zei: EV zever? Waarom zou een comfortabele wagen als een E-klasse niet elektrisch mogen zijn? Dat past toch net perfect bij dit concept van auto. EV’s zijn goed om rond de toren te rijden… 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BMWMB 7,860 Posted January 20 Share Posted January 20 Wat een onzin alweer. Ik doe 40k km per jaar met mijn EV, dus ik wil niks anders meer. Ik blijf erbij dat ik het onbegrijpelijk vind dat Mercedes van deze E-klasse, die hoogstwaarschijnlijk weer zeer knap gaat zijn, geen EV maakt. Dat ze daarnaast ook nog hybrides/diesels/benzines maken, dat vind ik zeker ok. Maar bij Mercedes ben je gewoon verplicht zo'n lelijk EQ-ding te kopen als je mee wil met de tijd, en je elektrisch wil rijden. Spijtig. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ex-Mooseman 6,433 Posted January 20 Share Posted January 20 15 minuten geleden, The Swede zei: Bij het concept van de auto past ook nog steeds een verbrandingsmotor. De auto rijdt zo al 136 jaar rond. Ik vind het mooi dat Mercedes nog steeds inzet om efficiënte verbrandingsmotoren erin te steken ipv deze modellen stiefmoederlijk te behandelen en alles op electriciteit te zetten. Het verschil met BMW is wel dat Mercedessen nog steeds overal ter wereld worden ingezet terwijl BMW nooit het merk van de Afrikaanse, Arabische of Zuid Amerikaanse markten is geweest. En op die markten gaan er nog een tijd gewone motoren nodig zijn. Ze hebben nog veel langer met paard en kar gereden, en toch is de auto er door gekomen 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ex-Mooseman 6,433 Posted January 20 Share Posted January 20 6 minuten geleden, BMWMB zei: Wat een onzin alweer. Ik doe 40k km per jaar met mijn EV, dus ik wil niks anders meer. Ik blijf erbij dat ik het onbegrijpelijk vind dat Mercedes van deze E-klasse, die hoogstwaarschijnlijk weer zeer knap gaat zijn, geen EV maakt. Dat ze daarnaast ook nog hybrides/diesels/benzines maken, dat vind ik zeker ok. Maar bij Mercedes ben je gewoon verplicht zo'n lelijk EQ-ding te kopen als je mee wil met de tijd, en je elektrisch wil rijden. Spijtig. Hetzelfde betoog die je afstak bij de S/EQS Elk zijn eigen smaak en goesting, zeker? (Al vind ik de ICE—modellen ook een pak mooier en eleganter) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elwood 256 Posted January 20 Share Posted January 20 (edited) 31 minuten geleden, BMWMB zei: Wat een onzin alweer. Ik doe 40k km per jaar met mijn EV, dus ik wil niks anders meer. Je kan 40k km rond de toren rijden ook he… 110km/dag… Edited January 20 by Elwood Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede 4,683 Posted January 20 Share Posted January 20 11 minuten geleden, BMWMB zei: Wat een onzin alweer. Ik doe 40k km per jaar met mijn EV, dus ik wil niks anders meer. Ik blijf erbij dat ik het onbegrijpelijk vind dat Mercedes van deze E-klasse, die hoogstwaarschijnlijk weer zeer knap gaat zijn, geen EV maakt. Dat ze daarnaast ook nog hybrides/diesels/benzines maken, dat vind ik zeker ok. Maar bij Mercedes ben je gewoon verplicht zo'n lelijk EQ-ding te kopen als je mee wil met de tijd, en je elektrisch wil rijden. Spijtig. Je rijdt 40k per jaar... maar rond je toren, zoals Elwood zei. Itt voor BMW, is België geen belangrijke markt voor Mercedes. In Zuid Afrika, Indië, de Emiraten, Brazilië of zelfs de VS zijn EV's belange nog niet zo populair (of practisch). De E blijft één van de pijlers van hun gamma en ik begrijp dat ze een auto willen die klassieker is en het overal goed doet. Je beter dan gelijk wie dat een gewone auto en een EV eigenlijk een totaal andere structuur nodig hebben. Mercedes kiest er duidelijk voor hun gewoon model zo optimaal te houden dat het in gelijk welk werelddeel betrouwbaar en performant is en voor hun EV's maken ze dan een ander, helemaal specifiek model. Ik vind dat zelfs een veel betere oplossing dan één model te proberen maken dat alles probeert goed te doen. Dan de electrische E of S lelijk als de nacht is vergeleken met de klassieke... tja, da's hun keuze. Ik veronderstel dat er hen niets tegenhoudt om de electrische S er morgen ongeveer hetzelfde te laten uitzien als de gewone. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BMWMB 7,860 Posted January 20 Share Posted January 20 Ze gaan er nog spijt van krijgen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede 4,683 Posted January 20 Share Posted January 20 1 minuut geleden, BMWMB zei: Ze gaan er nog spijt van krijgen. Waarom? Ze hebben de EQE als een mens een electrische E wil. Die is zonder twijfel beter als EV dan een E klasse die je aangepast hebt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BMWMB 7,860 Posted January 20 Share Posted January 20 Time will tell. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jules_W 1,817 Posted January 20 Share Posted January 20 6 uren geleden, The Swede zei: Het verschil met BMW is wel dat Mercedessen nog steeds overal ter wereld worden ingezet terwijl BMW nooit het merk van de Afrikaanse, Arabische of Zuid Amerikaanse markten is geweest. De marokkaanse gemeenschap laat weten dat ze zich geschoffeerd voelen door deze comment 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rabbit 2,198 Posted January 20 Share Posted January 20 5 uren geleden, BMWMB zei: Ze gaan er nog spijt van krijgen. Ik denk dat je moet stoppen met hopen dat Benz de strategie van BMW gaat overnemen:hun zelfde modellen met benzine en ev aanbieden. Helaas kiezen ze voor een apart Ev gamma. Ik rij nu een week met de nieuwe c en ik vind hem echt goed. Maar wederom denk ik niet dat die ooit in EV komt, wel weer onder de vorm van zo een EQ DING Als de E zo komt dan wordt dat echt de parel van het gamma 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede 4,683 Posted January 21 Share Posted January 21 Men vergeet soms ook dat het voor veel merken nog onzeker was welke strategie te kiezen: 1 model dat alles moet doen? (met de compromissen vandien), of 2 modellen? Die beslissing moest ook enkele jaren terug al genomen worden toen er minder zekerheid was over welke richting de EV's gingen nemen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiep 2,858 Posted January 26 Share Posted January 26 Op 20/1/2022 om 17:10, The Swede zei: Waarom? Ze hebben de EQE als een mens een electrische E wil. Die is zonder twijfel beter als EV dan een E klasse die je aangepast hebt. Kan ik me in vinden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiep 2,858 Posted January 26 Share Posted January 26 Op 20/1/2022 om 22:52, Rabbit zei: Ik denk dat je moet stoppen met hopen dat Benz de strategie van BMW gaat overnemen:hun zelfde modellen met benzine en ev aanbieden. Helaas kiezen ze voor een apart Ev gamma. Ik rij nu een week met de nieuwe c en ik vind hem echt goed. Maar wederom denk ik niet dat die ooit in EV komt, wel weer onder de vorm van zo een EQ DING Als de E zo komt dan wordt dat echt de parel van het gamma Vooral het T-Modell. Achterkant zou ganz geil zijn zo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede 4,683 Posted January 26 Share Posted January 26 Hopelijk ook nog te krijgen zoals de S klasse: met echte Mercedes grille. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.