Ga naar inhoud

Mazda CX-60


Geertt

Aanbevolen berichten

16 minuten geleden, bud wijzer zei:

Over de dealer mag ik ook allesbehalve klagen. Maar het liefst zie ik hem toch amper op een jaar.

Ik heb nog tot vrijdag bedenktijd gevraagd om alsnog de id4 te nemen.  Wordt vervolgd 

Moeilijke keuze. Ik zou doorbijten en de CX-60 houden. Wat is zo'n ID3/ID4 een lelijk ding zeg. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Mazdastruction zei:

 

Gelukkig zijn de problemen op een internetforum altijd erger dan in het echt.

Dat durf ik zelf niet meer beweren in deze 🙈

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Alexis zei:

Moeilijke keuze. Ik zou doorbijten en de CX-60 houden. Wat is zo'n ID3/ID4 een lelijk ding zeg. 

Qua software en bediening is de ID-lijn nu ook niet echt het neusje van de zalm maar het betert stilaan wel (mag ook wel na al die jaren). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, stradge zei:

Qua software en bediening is de ID-lijn nu ook niet echt het neusje van de zalm maar het betert stilaan wel (mag ook wel na al die jaren). 

Ik weet het. Beetje kiezen tussen de pest en de Cholera.

Probleem bij de Mazda is ook niet alleen deze perikelen. Ik vind er ook ergens mijn draai niet in. 

Vraag is natuurlijk of het bij de id4 veel beter zal zijn. 

Ff paar nachtjes over slapen. 

Ondertussen bol ik met een 3 cilinder Ibiza tot morgen alvast 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou dat stuurhuis precies afwachten, eens dat dat in orde is kan je je gevoel vermoedelijk beter beoordelen, de overige bugs gaan er stilaan wel uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

CX-60 is te vroeg uitgebracht ifv productontwikkelingen - niemand gaat dat ontkennen.
Maar de manier waarop Mazda vanuit Japan aangestuurd zeer gedegen elk probleem aan het oplossen is, is opvallend. 
Komt goed - als je nog geduld en tijd hebt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het vertrouwen is momenteel wel ff zoek moet ik bekennen. Met bijna 50k per jaar zit ik niet echt te wachten op een maandag auto. 

Buiten al deze toestanden maakt de auto bij EV rijden eigenlijk ook teveel lawaai (bij koudstart zelfs een resonerende brom) en is de ophanging toch ook aan de harde kant.

Ik ga nog even de comments van de garage afwachten morgen en daarna beslissen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27/12/2023 om 18:40, bud wijzer zei:

https://www.cx70forum.com/threads/sticky-steering.352/

Probleem van het sticky steering is blijkbaar wereldwijd bekend.

Hopelijk wordt dit geen horror verhaal 🙄

Vandaag met eentje gaan rijden en die had er volgens mij ook last van. Ervaar je dat enkel bij rechtdoor sturen met minimale stuurcorrecties, dat 'ie wat blijft plakken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Jeroen_M5 zei:

Vandaag met eentje gaan rijden en die had er volgens mij ook last van. Ervaar je dat enkel bij rechtdoor sturen met minimale stuurcorrecties, dat 'ie wat blijft plakken?

Ja zo kan je het omschrijven idd. In mijn geval komt het stuur bv ook niet terug naar de rechtuit stand als je een lange bocht neemt. Zoals bv op een afrit. Je kan dan gewoon je stuur loslaten. Het blijft in de gedraaide positie staan. Tot het dan opeens toch los schiet. Heel bizar.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden, bud wijzer zei:

Ja zo kan je het omschrijven idd. In mijn geval komt het stuur bv ook niet terug naar de rechtuit stand als je een lange bocht neemt. Zoals bv op een afrit. Je kan dan gewoon je stuur loslaten. Het blijft in de gedraaide positie staan. Tot het dan opeens toch los schiet. Heel bizar.

 

 

Dan was het dat. Geeft weinig vertrouwen in het rijden zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben heel tevreden van mijn id4 broertje, nog geen enkel probleem gehad 😉 

Maar in jouw geval zou ik ook zwaar twijfelen gezien de lange afstanden, blijft toch altijd een beetje een gedoe hoe je het draait of keert. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijne zou wel de 77kw batterij hebben wat ook nog een pak scheelt natuurlijk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, bud wijzer zei:

Mijne zou wel de 77kw batterij hebben wat ook nog een pak scheelt natuurlijk. 

Ja dat is zeker waar!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuws van Mazda. Volgende week woensdag zouden zowel het stuurhuis als de waterpomp vervangen zijn. Qua service en opvolging mag ik dus echt niet klagen. 

Let's wait and see.🤞

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4/1/2024 om 14:10, bud wijzer zei:

Mijne zou wel de 77kw batterij hebben wat ook nog een pak scheelt natuurlijk. 

kWh

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6/1/2024 om 09:59, Tommie zei:

kWh

Ik zal't  voortaan onthouden Tommie 😁

  • Omhelzing 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er met mijn bmw ook terug last van. Ik had het in het begin, en toen werd het euvel opgelost door een software-update. Nu zijn we anderhalf jaar later en heb ik het terug. Erg vervelend inderdaad, vooral omdat het bij mij niet constant is. Heb jij ook lane-assist?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet dat je niet teveel naar Dr Google moet luisteren, maar er staan legio gevallen op internet, waar het probleem idd terugkeert.

Daarom heb ik ook besloten om deze te laten voor wat hij is, en voor mijn eerder bestelde ID4 te kiezen.

Hij heeft idd ook lane assist, die naar mijn mening ook heel onnatuurlijk ingrijpt.

Zelfs de Seat Ibiza die ik nu rijd als vervanger doet een stuk beter op dat gebied.

 

Nog 6 weken terug met de X1 rijden en dan switch ik naar EV.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, bud wijzer zei:

Ik weet dat je niet teveel naar Dr Google moet luisteren, maar er staan legio gevallen op internet, waar het probleem idd terugkeert.

Daarom heb ik ook besloten om deze te laten voor wat hij is, en voor mijn eerder bestelde ID4 te kiezen.

Hij heeft idd ook lane assist, die naar mijn mening ook heel onnatuurlijk ingrijpt.

Zelfs de Seat Ibiza die ik nu rijd als vervanger doet een stuk beter op dat gebied.

 

Nog 6 weken terug met de X1 rijden en dan switch ik naar EV.

CX-60 is zoveel meer wagen dan ID4.

Maar snap de keuze ook.

Ik rij met een ID4 en verdorie dat is toch een goedkoop afkooksel van een Passat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid