Ga naar inhoud

RC & modelbouw

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

bigscales moet je op naft rijden :inlove: de geur alleen al, mmmm

gewone 2takt naft (dus met wat olie in), ja, zo simpel als wat

als die deftig afgesteld staat is dat een eitje om in gang te krijgen

bijkomend voordeel: namiddagje rijden met een jerrycan van enkele liters --> no problem

imo leuker dan op jus

maar! geluidsoverlast is er wel ... en ik kan me inbeelden dat in de intolerante en jaloerse en misnoegde maatschappij van vandaag véél mensen op je af zullen stappen en je zullen vragen te stoppen met dat lawaaierig en stinkend gedoe

Geplaatst:

Ik zou eerlijk gezegd electro kopen met Lipo tegenwoordig...

Onlangs dus gereden met dat ding van mijn pa (hier hoger gepost) en dat gaat dus als een gek... Je kan daarmee bijna geen volgas geven want dan slaat dat gewoon over. Gezien achterwieltrekker in een draai gas geven en dat gaat op de achterwielen en dus gewoon rechtdoor. Eindsnelheid bereiken is zo goed onmogelijk of moet je heel veel plaats hebben.

Aan de andere kant is dat cheap ding van mijn pa ook wel iets waar je regelmatig aan moet knutselen :D

Maar alles die stuk gaat kost bijna niets om te vervangen en voor de meeste dingen zijn alu upgrades mogelijk die ook niet zoveel kosten.

Ik heb er wel zin in zoiets, maar twijfel of je niet beter de extra prijs betaald voor zo'n traxxas en zo minder miserie zal hebben. Of is dat hetzelfde en moet je daar ook alles op upgraden...

Ik wil een bigscale en dat moet gewoon op naft <3

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ik wil een bigscale en dat moet gewoon op naft <3

Is wel de moment om te kopen nu op de tweedehandsmarkt. Dingen zijn niet meer zo gewild en de basismodellen kan je al voor weinig mee naar huis nemen ;)

Geplaatst:

Mocht ik mee tijd hebben... meteen. :inlove:  't Zou waarschijnlijk wel weer een FG worden. Parts exchange is best makkelijk. Een Leopard sowieso, geen idee 2WD of 4WD (ik denk het eerste).

Geplaatst:

Is wel de moment om te kopen nu op de tweedehandsmarkt. Dingen zijn niet meer zo gewild en de basismodellen kan je al voor weinig mee naar huis nemen ;)

Toon eens wat je zou moeten kopen :)

Geplaatst:

@@BlackFox staat die Marder van u niet in uw weg? Ik wil terug een bigscale :D

Nee, en ik denk ook niet dat ik over mijn hart kan krijgen om die weg te doen :D

Hoewel het diff al 6j kapot is :(

En nu helemaal niet meer :D

Geplaatst:

gewone 2takt naft (dus met wat olie in), ja, zo simpel als wat

als die deftig afgesteld staat is dat een eitje om in gang te krijgen

Oppassen eh, zit gene gewone melange in, dan rij je alles naar de zeik :)

Moet je zelf mengen door Super 98 (Of V-power eh Gilles :D) en 2 takt olie samen te gooien. Done. 

Zit meer olie in dan in melange van de pomp, voor de koeling en smering van de motor.

Geplaatst:

Toon eens wat je zou moeten kopen :)

Als ik op zoek zou zijn naar één zou ik alvast deze overwegen, 39cc motor bestaat wel niet dus kerel kent er niet al te veel van. Ideaal om nog wat van de prijs af te doen.

http://nl.kapaza.be/limburg/fg-baja-1-jaar-oud---bijna-niet-gebruikt-76836722.htm

In Nederland kan je wel meer vinden dan in België, maar als je goed zoekt kan je in beide landen wel een marder/beetle/baja/... vinden voor +/- 400 euro waarbij al de kwetsbare plastiek onderdelen al vervangen zijn door aluminium.

http://www.marktplaats.nl/a/hobby-en-vrije-tijd/modelauto-s-1-5-tot-1-12/m719755443-fg-marder-rtr-baja-hpi.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

http://www.marktplaats.nl/a/hobby-en-vrije-tijd/modelauto-s-1-5-tot-1-12/m719677015-fg-monstertruck-26cc-rtr.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

http://www.marktplaats.nl/a/hobby-en-vrije-tijd/modelbouw-radiografisch-auto-s/m721963757-fg-marder.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Voor en nieuwe die je rijklaar wil hebben met de kwetsbare delen in alu en goede elektronica ben je al snel +€1200 kwijt. ;)

Geplaatst:

Nee, en ik denk ook niet dat ik over mijn hart kan krijgen om die weg te doen :D

Hoewel het diff al 6j kapot is :(

En nu helemaal niet meer :D

Heb mijzelf in 't zak gezet :(

Diff ombouwsetje kopen hé, voor 50euro bouw je die om naar alu. Ik weet nog dat mijn auto echt stukken leuker reed met alu diff.

Heimwee naar mijn Technokit :inlove: Was een zware auto maar heel robuust, en qua bouw was die echt veel mooier dan mijn evo geweest :inlove:

http://www.marktplaats.nl/a/hobby-en-vrije-tijd/modelauto-s-1-5-tot-1-12/m712192533-technokit-rtr-1-5-onroad-fg-evo-competition.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Geplaatst:

Oppassen eh, zit gene gewone melange in, dan rij je alles naar de zeik :)

Moet je zelf mengen door Super 98 (Of V-power eh Gilles :D) en 2 takt olie samen te gooien. Done. 

Zit meer olie in dan in melange van de pomp, voor de koeling en smering van de motor.

Ja zelf mengen is 't beste! Zeker met Duiste V-Power met 101 octaan! :inlove:

Zo gek, efkens van Izegem naar 't verre Limburg knallen om te gaan bigscale rijden, met nog een détourke langs Duitsland om een jerrycan V-Power van 101 octaan. :D  Tijd teveel hebben :inlove:

Geplaatst:

Heb mijzelf in 't zak gezet :(

Diff ombouwsetje kopen hé, voor 50euro bouw je die om naar alu. Ik weet nog dat mijn auto echt stukken leuker reed met alu diff.

Extern is het al alu, alleen de internals zijn nog plastic, dacht dat ik dat niet voor 50 euro gefixed zou hebben? Allez, vroeger toch niet.

Zou wel ideaal zijn, ons appartement ligt op een industrieterrein :D

Geplaatst:

De laatste keer toen ik met mn Baja op het strand reed heb ik moeten stoppen omdat ik ineens een 'ratel' hoorde toen ik reed.  Zou dat mn diff kunnen zijn?  Ik heb daar niet veel verstand van en heb hem nog niet open gedaan...

Geplaatst:

De laatste keer toen ik met mn Baja op het strand reed heb ik moeten stoppen omdat ik ineens een 'ratel' hoorde toen ik reed.  Zou dat mn diff kunnen zijn?  Ik heb daar niet veel verstand van en heb hem nog niet open gedaan...

Zou kunnen, of tandwielen die niet mooi tov elkaar gepositioneerd zijn. Moeilijk te zeggen op afstand ;)

Extern is het al alu, alleen de internals zijn nog plastic, dacht dat ik dat niet voor 50 euro gefixed zou hebben? Allez, vroeger toch niet.

Zou wel ideaal zijn, ons appartement ligt op een industrieterrein :D

Iets meer dan ik dacht, maar dit heb je nodig, ofwel een okkasie diff die al compleet is scoren :P

http://rc-car-online.de/shop/en/products/alu_diff_umbau-aluminum-differential-case-conversion-kit-for-fg-carson-conrads-and-many-more-2wd-models.html

Geplaatst:

Valt nog mee. Maar dan moet ik mijn huidige tandwielen herbruiken? Zullen nog wel oké zijn schat ik. Nu bolt 'ie gewoon extreem moeilijk... vermoed dus plastic van diff gebogen ofzo.

Ik wil een sper :D

Geplaatst:

Valt nog mee. Maar dan moet ik mijn huidige tandwielen herbruiken? Zullen nog wel oké zijn schat ik. Nu bolt 'ie gewoon extreem moeilijk... vermoed dus plastic van diff gebogen ofzo.

Ik wil een sper :D

Tandwielen zijn normaal herbruikbaar ja, sperdiff gaat heel snel kapot als je gaat offroaden ;)

• 3 weken later...
Geplaatst:

Nieuwe aanwinst! :)

Mijn eerste vliegtuigje.  Een carbon cub ss van horizon hobby.

Een maat heeft een paar toestellen 2e hands kunnen kopen en deze zat erbij, ik heb die gekregen.

Gisteren even kort ermee gevlogen, het was mn eerste keer met een vliegtuig en dat vliegt nog leuk.  Wel licht, dus gevoelig voor wind.  Direct een mooie looping getrokken en mooi kunnen landen.  Ik heb mn pa ook laten vliegen en na 2 minuten heeft hij hem keihard de grond ingeboord, perte totale...  :fp:

Ik heb dan maar dezelfde gekocht, kost 117 euro, dat is de wereld niet.

http://www.youtube.com/watch?v=KwignirXY4I

1377210_10202181723160072_1484414098_n.j

Geplaatst:

Ondertussen al 2x gevlogen met dat vliegtugje.  Vandaag leuk gevlogen, echt ontspannen, nog heel rustig gebleven, beetje geoefend op landen.  Een tip gekregen van een maat om mn expo aan te passen in mn zender, zodat hij wat minder gevoelig is rond het centrum van mn sticks.  Dan zal hij minder schokkerig reageren.

• 3 weken later...
Geplaatst:

Hel vliegtuigje!

Ik heb bij mijn ouders nog zo een balsa geval van in mijn tienerjaren met naftmotortje, maar dat ding heeft minder functionaliteit en is duurder dan zo een Carbon Cub.

Waar heb je hem vandaan?

Geplaatst:

Hel vliegtuigje!

Ik heb bij mijn ouders nog zo een balsa geval van in mijn tienerjaren met naftmotortje, maar dat ding heeft minder functionaliteit en is duurder dan zo een Carbon Cub.

Waar heb je hem vandaan?

Aerobertics in Sint Kruis.  Alles dat vliegt komt van daar.  Vroeger was dat inderdaad altijd in balsa hout en super teer en duur, nu valt dat wel mee.  117 euro, zonder zender.

• 3 weken later...
Geplaatst:

@@manneke Heb je soms een idee of Shamrock ondertussen al VISA/Mastercard/Bancontact accepteert?

btw: het is vandaag daar opendeurdag. 

Geplaatst:

Het is lang geleden dat ik daar nog geweest ben, maar vorig jaar heb ik daar gewoon met bancontact betaald hoor.

Geplaatst:

Het is lang geleden dat ik daar nog geweest ben, maar vorig jaar heb ik daar gewoon met bancontact betaald hoor.

Blijkbaar hebben ze dat tegenwoordig inderdaad.

Een zender van Spektrum, de DX3R gekocht. Volgende week ergens de Kyosho MP9e gaan halen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in