Ga naar inhoud

RC & modelbouw


MMVV

Aanbevolen berichten

59 minuten geleden, saabi zei:

Nog een mooie maquette precies. Revell? Ben enkele maanden ook nog eens begonnen aan een lancia 037 om in bastos livrei te maken... helaas geen tijd gehad om eraan verder te werken....

Inderdaad, revell,  en zeer goed gedetailleerd. Elke ruit apart te lijmen, mooi gedetailleerd interieur en motor, ... veel keuzes in stickers, sturen, accessoires,.... altijd al tevreden geweest van revell.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook nog wat verder gedaan. Mn uitlaten hangen te drogen. Kleur is zelf gemengd. Ze zijn nog niet af. Zal nog wat weathering opkomen om het effect van de hitte weer te geven en wat ‘smoke’ evtl.

1a558ccc82b1732496639b076244e135.jpg


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Uitlaten zitten er op. Ik heb 40min zitten sukkelen, ik krijg de vijsjes niet erin. Uiteindelijk had ik door dat ik die van 4mm ipv die van 2,5mm moest gebruiken [emoji2357].

Weathering is goed gelukt vind ik. Je zou niet zeggen dat het plastic is.

 

aece924a40c7f306ca7cb3c76c38d8d1.jpg&key=16f1fc9fee843959cb852c3d16022e7625f6f79f791585fe98d86c7bfe773c4e

 

ccd9155c05d9239a84e030fc741fc683.jpg&key=e82c837fe6cf6852af200767f59b1f7eb0c05d48306da5117f371b0a5f2564d3

 

 

Voor en na

 

3cda40089a996c5ecf497e4b7d684bd1.jpg

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 

  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik krijg ook weer goesting als ik julie bezig zie :inlove:

hier een blog van mij, van een paar van mijn modellen die ik gemaakt heb, bijna uitsluitend 1/12de motoren

https://motorcyclemodelkit.wordpress.com/author/daviddekeukeleire/

ik lig al veel te lang stil

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Polygoon zei:

@Bompa het leest als zen vlot verhaaltje dat je op minder dan 5 minuten leest maar over hoeveel tijd spreken we voor die kever. Fantastisch resultaat :) 

Moeilijk te zeggen.

Ik denk toch makkelijk een 30-tal uur. Maar wel op 't gemakje en inclusief alle aanpassingen aan het origineel model, en ook het maken van mistlicht, en deurslotjes met houten kopje zoals bij zijn model.

 

1 uur geleden, Vanni zei:

@Bompa welke decal softener had je ook alweer? MicroSol of  Daco?

Daco.

 

7 minuten geleden, binnenmuisarchitekt zei:

ik krijg ook weer goesting als ik julie bezig zie :inlove:

hier een blog van mij, van een paar van mijn modellen die ik gemaakt heb, bijna uitsluitend 1/12de motoren

https://motorcyclemodelkit.wordpress.com/author/daviddekeukeleire/

ik lig al veel te lang stil

Doen!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, binnenmuisarchitekt zei:

ik lig al veel te lang stil

Idem hier. Ondertussen al 3j dat ik me nog aan de modelbouwtafel zette.:shock: Shame on me...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zoek nog een T2-busje.... maar voorlopig niet te vinden op 1/24 modelbouwkit met enig detail. Straf eigenlijk, zo een klassieker. T3 wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel mooi gedaan, maar ik blijf voorlopig nog bij motos. En liefst naked bikes. Ik werk graag aan de motor en de techniek. Bij een auto zie je dat minder. 

Jammer dat Tamiya een beperkt aanbod heeft op dat vlak. 

Dat aanpassen en zelf stukken maken vind ik fantastisch, maar daar heb ik te weinig technisch inzicht voor 😊

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, manneke zei:

Heel mooi gedaan, maar ik blijf voorlopig nog bij motos. En liefst naked bikes. Ik werk graag aan de motor en de techniek. Bij een auto zie je dat minder. 

Jammer dat Tamiya een beperkt aanbod heeft op dat vlak. 

Dat aanpassen en zelf stukken maken vind ik fantastisch, maar daar heb ik te weinig technisch inzicht voor 😊

 

Heb vroeger nog veel meer (en met beperktere mogelijkheden) dingen aangepast. Post straks misschien nog een paar foto's van vroeger.

Die motor en de detaillering bij de moto's vind ik ook heerlijk, maar bij mij moet het minstens 4 wielen hebben om m'n interesse te krijgen :)

Heb er echt geen interesse in, in moto's.

13 minuten geleden, binnenmuisarchitekt zei:

dienen toyota is de max!

Ik koop voor mezelf alleen modelletjes met betekenis.

Deze was m'n jongensdroom in de jaren '70. En ik wou eentje die de sfeer van toen uitstraalde, oranje of donkerbruin, maar ik heb al die donkerbruine Datsun Cedric als modelletje.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Knapwerk hoor @Bompa , ik wist niet da je er al zo veel gebouwd hebt.

Ik merk ook  dat je vaak kopspelden gebruikt als antenne.

Misschien dat je het al weet: maar gewoon een sprue  verwarmen, wat uitrekken en je hebt je antenne.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minuten geleden, Vanni zei:

Knapwerk hoor @Bompa , ik wist niet da je er al zo veel gebouwd hebt.

Ik merk ook  dat je vaak kopspelden gebruikt als antenne.

Misschien dat je het al weet: maar gewoon een sprue  verwarmen, wat uitrekken en je hebt je antenne.

Slechts 1x, de andere zijn metaaldraad.

Maar die tip had ik nog niet gezien, merci.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid