Ga naar inhoud

RC & modelbouw


MMVV

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, Naish zei:

2 uur effectief rijden is echt wel veel ook hoor... Denk als je een uur effectief hebt gereden dat je het al wat beu gaat zijn... 

Nope. 

Elk zijn rekening, mijne vriend! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, manneke zei:

2 uur effectief rijden is niet realistisch.  Je breekt zeker iets voor die tijd 😂

Nope. Soms, maar ter plekke herstellen met spares gaat vaak. 

Ik heb vaak rijsessies van meerdere uren gedaan. Gaat perfect, is superfun ook. 

Hoeveel minuten rijd jij je flux op 1 pack? (en welke pack?) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Naish zei:

Nu ja, volgens de info die ik kreeg zou dat willen zeggen dat ik 3 stuks 3s 5000 mah lipo zou moeten kopen... Dus dat is 75 eur aan batterijen, dan wil ik gerust er nog 1 tje in reserve kopen om zeker te zijn...

Da's idd dik ok, te doen. 

Bigscale is dus andere koek. Ik las zonet nog van FG Electric dat je 5 tot 6 accupack van 6k mAh nodig hebt om dezelfde rijtijd te scoren als 1 tankje naft. 

Wetende dat ik vaker 2 keer dan 1 keer moest bijtanken in den tijd... zou ik voor 500 euro (of meer) aan accupacks moeten halen. Da's toch niet weinig. (Bovenop auto van 1,5 a 2k, electronics van 500 euro, enz) 

Ik ga bij mijn 1:10 Sand Scorchertjes blijven peizek. :D

Maar zou zeer graag Bigscale (met 2takt dan) weer oppikken. Is beestig. Ook onroad, ben vorige zomer mee met een collega (is Europees en vice wereldkampioen geweest) mee gaan trainen en een uurtje met zijn trainingsauto mogen rijden... fuuuuck zo beestig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, gTa zei:

Nope. Soms, maar ter plekke herstellen met spares gaat vaak. 

Ik heb vaak rijsessies van meerdere uren gedaan. Gaat perfect, is superfun ook. 

Hoeveel minuten rijd jij je flux op 1 pack? (en welke pack?) 

Met mijn baja heb ik eigenlijk ook nog maar 1x breuk gehad. Slecht neergekomen na een sprong in de duinen. 

Met een pack ben ik wel een 15min bezig schat ik. Afhankelijk wat je doet natuurlijk. Op 5min zou ik die ook wel leeg krijgen denk ik.

Ik heb 3 6s 5000mah packs en 2x 4s 4000mah

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op het strand voluit peren (continu) trekt die 6000 mAh packs leeg in minder dan 5 minuten, las ik zelfs... Boy! :shock: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Strand is natuurlijk een ramp op dat gebied...

Remember ons mtb ritje paar jaar terug :lolz:

Nu ja, vanaf volgende week zal ik je mijn ervaring kunnen delen... Is natuurlijk wel 1:10 in mijn geval maar dat zijn toch al serieus auto's zulle...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Naast R/C hou ik me ook nog eens bezig met modelbouw. 1/12 moto modellen van Tamiya. De laatste keer dat ik iets gemaakt heb is al 2 jaar geleden. Ik heb nog 3 dozen liggen en wou er nog eens aan beginnen.
Het zal deze worden:
ce10aae5086b0242f487592e5375a913.jpg

Ik heb mn kast voor mn RC wagens omgetoverd tot spuitcabine:
3ae2be16b686519e4b973e60ccb41334.jpg
fdb7fc4f67278c8f820e763ac5d0fa19.jpg
Met de feestdagen zal ik tijd hebben om me er mee bezig te houden [emoji39]

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 11/29/2018 at 12:47 AM, gTa said:

Nope. Soms, maar ter plekke herstellen met spares gaat vaak. 

Ik heb vaak rijsessies van meerdere uren gedaan. Gaat perfect, is superfun ook. 

Hoeveel minuten rijd jij je flux op 1 pack? (en welke pack?) 

 

On 11/29/2018 at 8:04 AM, manneke said:

Met mijn baja heb ik eigenlijk ook nog maar 1x breuk gehad. Slecht neergekomen na een sprong in de duinen. 

Met een pack ben ik wel een 15min bezig schat ik. Afhankelijk wat je doet natuurlijk. Op 5min zou ik die ook wel leeg krijgen denk ik.

Ik heb 3 6s 5000mah packs en 2x 4s 4000mah

 

Kunnen jullie niet field chargen?

Je kan die dingen toch opladen aan de accu van je auto?

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minutes ago, ir_fuel said:

 

 

Kunnen jullie niet field chargen?

Je kan die dingen toch opladen aan de accu van je auto?

Je kan ook een pack laden met een ander. Ik gebruik dat als ik een pack niet gebruikt heb. Gaat sneller dan via de lader ontladen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, DDke said:

Je kan ook een pack laden met een ander. Ik gebruik dat als ik een pack niet gebruikt heb. Gaat sneller dan via de lader ontladen.

Eh ja, maar dat is een beetje zinloos als de bedoeling is van ermee te rijden he :lol: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minutes ago, ir_fuel said:

Eh ja, maar dat is een beetje zinloos als de bedoeling is van ermee te rijden he :lol: 

Hangt ervan af. Ik heb al een batterij van Max geladen met een van de mijne omdat hij leeg was, en ik niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, DDke said:

Hangt ervan af. Ik heb al een batterij van Max geladen met een van de mijne omdat hij leeg was, en ik niet.

Jaja, ik doe niks anders, maar dat gaat ook enkel als het capaciteitsverschil groot genoeg is eh.

Het gaat hier over rijden met 4 5000mAh batterijen. Wat gaat ge meesleuren? Een batterij van 60Ah? :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, manneke zei:

 


Er zitten 2 sets in. Ik weet nog niet wat ik zal doen. Wil wel dat de motor (deels) zichtbaar blijft.

je kan ook een deel vd clear spuiten.

Of 1 kant vd moto van een clearkuip voorzien, de andere kant gespoten. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kan ook een deel vd clear spuiten.

Of 1 kant vd moto van een clearkuip voorzien, de andere kant gespoten. [emoji4]

Ja, ik had ook zoiets in gedachten. Zal het eens bekijken als ik zover ben.

Het was geen goedkope doos (dacht €60) en ik heb de ‘upgrade stukken’ van 25€ gekocht, maar ik merk toch verschil als ik vergelijk een goedkopere doos (honda cb750 bv). 

Ik heb deze al eens zien staan op die beurs in Jabbeke en die was prachtig gemaakt, die uitlaatbochten onder de tank...

 

Edit: zo dus:

7ce8b7c19f3c32db98e9ed28cd4ca199.jpg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 4 weken later...

Begin deze maand ben ik nog eens begonnen aan een modelbouwdoos van Tamyia, een 1/12 moto (Honda NSR500). Doos heb ik al meer dan 2 jaar liggen. Het was een duurdere maar ook meer gedetailleerd (en moeilijker), en ik heb een pakketje optionele stukken erbij gekocht.

e469ebf7d0aaf8a5d1dc0e80867f0d14.jpg

Mn kast waar mn RC autos in staan heb ik eventjes omgebouwd naar ‘spuitcabine’ met led lichtjes errond voor de show en om te zien of het wat deftig gespoten is:
de5b8a0ccdc8d5c519779df90068e140.jpg
f1e144773d3d327604cd69d27899b845.jpg

Ik werk er meestal eens aan in het weekend en wil me niet overhaasten want dan gebeuren er fouten of slordigheden. Ik heb al gevloekt, maar vanavond heb ik de motor in het frame gekregen en alles past mooi.
0ba5616f1ede48ab3523265511372c89.jpg

1326368ee84f9f05033d2580c1aee554.jpg

a38ed552328fc158a0f6f1e4acc9654d.jpg




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Nog een mooie maquette precies. Revell? Ben enkele maanden ook nog eens begonnen aan een lancia 037 om in bastos livrei te maken... helaas geen tijd gehad om eraan verder te werken....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid