Ga naar inhoud

RC & modelbouw


MMVV

Aanbevolen berichten

Nadeel met die bigscales is dus wel dat je daar nog bijna nergens mee kan komen. Zeker niet met 2-takt. Dat is in de beleving van de mensen te groot om nog speelgoed te zijn (is het ook niet meer) en gaat te hard. Zelfs op 't strand bij eb ga je wel wat omstaanders krijgen, maar joggers spraken me toen al aan dat ik er mee moest stoppen wegens te snel / luid / groot. En het is ook gevaarlijk. Een 1:5 offroad bigscale van 1m lang en 11-12 kilo die aan 70 per uur aan 't stuiteren gaat... (Maar dan is een 6 kg wegende Nero even dodelijk, maakt geen verschil.)

Met electro scheelt dat een hoop. Heb echt de indruk dat dat voor het overgrote deel van de mensen het verschil maakt tussen acceptabel en niet acceptabel. Zoemende electro-motor? OK. Benzine 2-takt: ho maar! Nochtans zijn electro's zeker even snel en wegen ze niet minder. Misschien kan @manneke nog eens melden of hij nog zonder troubles met zijn Flux aan de slag kan hier te lande?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ook 1 van de redenen dat ik de mijne verkocht heb. (heb wel de body gehouden van de abarth :D )

door "het lawaai" gingen we enkel nog rijden op de parking van de ikea vroeger in ternat.

hier in de buurt zelf, was het moeilijker.

al pikt het soms toch om weer eentje te kopen al was het maar voor het sleutelen en het kuisen, zoals je zo mooi schreef

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, gTa said:

Laatste keren dat ik daar over las (denk makkelijk een paar jaar geleden) scoorde je daar met 1 accupack geen 15 minuten rijtijd mee en 1 zo'n accu kost makkelijk 75, soms 100, de echte goeie (met veel capaciteit) richting de 150 euro. Dan vind ik dat toch echt een nadeel. ... Maar 't is lang geleden, dus ondertussen zijn er mogelijks grote updates in de accuwereld waardoor ook large scale RC's echt OK rijtijden scoren.

 

 

Zou het kunnen dat jij bij NiMh bent blijven steken?
Want LiPo is een enorm verschil.

3 hours ago, gTa said:

Nadeel met die bigscales is dus wel dat je daar nog bijna nergens mee kan komen. Zeker niet met 2-takt. Dat is in de beleving van de mensen te groot om nog speelgoed te zijn (is het ook niet meer) en gaat te hard. Zelfs op 't strand bij eb ga je wel wat omstaanders krijgen, maar joggers spraken me toen al aan dat ik er mee moest stoppen wegens te snel / luid / groot. En het is ook gevaarlijk. Een 1:5 offroad bigscale van 1m lang en 11-12 kilo die aan 70 per uur aan 't stuiteren gaat... (Maar dan is een 6 kg wegende Nero even dodelijk, maakt geen verschil.)

Met electro scheelt dat een hoop. Heb echt de indruk dat dat voor het overgrote deel van de mensen het verschil maakt tussen acceptabel en niet acceptabel. Zoemende electro-motor? OK. Benzine 2-takt: ho maar! Nochtans zijn electro's zeker even snel en wegen ze niet minder. Misschien kan @manneke nog eens melden of hij nog zonder troubles met zijn Flux aan de slag kan hier te lande?

Als ik met mijn Nero rijdt, dan komen er ook altijd mensen kijken/babbelen.

Nog nooit een negatieve opmerking gekregen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, gTa said:

Laatste keren dat ik daar over las (denk makkelijk een paar jaar geleden) scoorde je daar met 1 accupack geen 15 minuten rijtijd mee en 1 zo'n accu kost makkelijk 75, soms 100, de echte goeie (met veel capaciteit) richting de 150 euro. Dan vind ik dat toch echt een nadeel. ...

Voor 150 euro heb je dit:

https://hobbyking.com/nl_nl/turnigy-graphene-professional-12000mah-6s-15c-lipo-pack-w-xt90.html

 

12000mAh 6S :lol: 

  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch straf die verschillen hier. Ik lees hier van wagens die rijden met 2S 5000mAh, en die van u rijdt op 6S. Zijn toch gans andere configuraties dan, ook qua motoren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, ir_fuel said:

Toch straf die verschillen hier. Ik lees hier van wagens die rijden met 2S 5000mAh, en die van u rijdt op 6S. Zijn toch gans andere configuraties dan, ook qua motoren.

De mijne is maximum 6S. Ik kan rijden op 2x1S, 2x2S of 2x3S.

2x3S is wel idioot snel trouwens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, ir_fuel said:

Toch straf die verschillen hier. Ik lees hier van wagens die rijden met 2S 5000mAh, en die van u rijdt op 6S. Zijn toch gans andere configuraties dan, ook qua motoren.

Klopt trouwens. Die van Maxim is maximum 1x2S denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, DDke zei:

Zou het kunnen dat jij bij NiMh bent blijven steken?
Want LiPo is een enorm verschil.

Als ik met mijn Nero rijdt, dan komen er ook altijd mensen kijken/babbelen.

Nog nooit een negatieve opmerking gekregen.

Ik heb sinds m'n 12 jaar niet meer met electro's gereden.

En zo'n bigscale electro op NiMh, seriously? :D  Neenee, LiPo van 150 euro en daar geen 15 minuten rijtijd mee scoren: ik vind dat not amusing. Zou mij tegenhouden om dat te kopen.

Electro bigscales krijgen naar verluidt ook geen opmerkingen. (Tweetakt is iets anders.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, ir_fuel zei:

Nu nog in een auto laten passen. :D 

Prijzen voor LiPo zijn wel gezakt, maar de packs die passen voor b.v. de HPI Baja 5B Flux toch niet meteen, als ik dat zo bekijk. 199 USD voor ene (6500 mAh, 4S, wel 150C). Pfjoe...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn baja 5b flux gebruik ik enkel voor op het strand.
Ik zal wel 15min bezig kunnen zijn met mn 6s, maar niet constant op de gas natuurlijk.
Op 8s (2x4) is dat echt wel snel.

b82de92fba7bf374c1f018ce0960c83b.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minutes ago, gTa said:

Nu nog in een auto laten passen. :D 

Prijzen voor LiPo zijn wel gezakt, maar de packs die passen voor b.v. de HPI Baja 5B Flux toch niet meteen, als ik dat zo bekijk. 199 USD voor ene (6500 mAh, 4S, wel 150C). Pfjoe...

Kan me niet voorstellen dat je die 150C haalt of nodig hebt.

Nuja, batterijen en C ratings, dat is zoals speakers en Watt. 150C op 6.5A  = 975A :lolz: Welke draad heb je daar voor nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minutes ago, gTa said:

Prijzen voor LiPo zijn wel gezakt, maar de packs die passen voor b.v. de HPI Baja 5B Flux toch niet meteen, als ik dat zo bekijk. 199 USD voor ene (6500 mAh, 4S, wel 150C). Pfjoe...

Is dat nodig? Is dit niet voldoende?

https://hobbyking.com/nl_nl/turnigy-graphene-5000mah-4s-75c-lipo-pack-w-xt90.html

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27/11/2018 om 14:38, Naish zei:

Voila net een Traxxas Slash VXL 2wd gehaald daar in Brugge.

Zitten kijken naar die dessert Stormer ook... Dat is echt wel een epic auto hoor, vooraan en achteraan dubbele suspension, 4wd,.. als je dat beweegt merk je dat het bijna als een echte stadium truck aanvoelt...

Welk merk is die desert stormer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minuten geleden, ir_fuel zei:

Geen idee maar 't zou verwonderen mocht dat niet goed werken op zo'n electro bigscale.

Nadeel is wel dat zo'n pack maar 10 tot 12 minuten rijtijd (strand) geeft, een kwartiertje op een bigscale offroad track.
Dat is niet veel. Als je een namiddagje wil gaan rijden (pakt 2 uur rijtijd) heb je toch wel wat exzmplaren nodig dan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, DDke zei:

De mijne is maximum 6S. Ik kan rijden op 2x1S, 2x2S of 2x3S.

2x3S is wel idioot snel trouwens.

Die van jou is ook 4wd zeker? Maakt ook wel wat natuurlijk en dat ding van jou is veel zwaarder, veel dikkere banden,... Is normaal dat het meer nodig heeft...

Slash zou op 1 3s 60mph halen met aangepaste overbrenging, maar realistisch denk ik een 80 kmh...

met een 2s zou hij maar een kleine 10 kmh trager zijn in topsnelheid, maar acceleratie scheelt niets... Vooral ook omdat je ook weer wat gewicht spaart...

1 uur terug, manneke zei:

Welk merk is die desert stormer?

Traxxas en het is desert racer :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, gTa zei:

Geen idee maar 't zou verwonderen mocht dat niet goed werken op zo'n electro bigscale.

Nadeel is wel dat zo'n pack maar 10 tot 12 minuten rijtijd (strand) geeft, een kwartiertje op een bigscale offroad track.
Dat is niet veel. Als je een namiddagje wil gaan rijden (pakt 2 uur rijtijd) heb je toch wel wat exzmplaren nodig dan...

Altijd racen dichbij een tesla snellader.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur effectief rijden is echt wel veel ook hoor... Denk als je een uur effectief hebt gereden dat je het al wat beu gaat zijn...

Nu ja, volgens de info die ik kreeg zou dat willen zeggen dat ik 3 stuks 3s 5000 mah lipo zou moeten kopen... Dus dat is 75 eur aan batterijen, dan wil ik gerust er nog 1 tje in reserve kopen om zeker te zijn...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur effectief rijden is niet realistisch.  Je breekt zeker iets voor die tijd 😂

Hier recreatief met RC bezighouden is eigenlijk niet evident. Je koopt een wagen van een merk maar het is niet zeker als (of wanneer) je aan stukken geraakt. Met nitro moet je al zeker niet meer afkomen of ze bellen de politie. Er zijn praktisch geen (deftige) circuits te vinden, en ook al zeer weinig winkels waar je info en materiaal kan krijgen. 

Ik heb chance gehad dat ik overeenkom met de technieker van Neverland, hij heeft me al een aantal keer goed geholpen, maar dan nog... 

Prijzen en merken vergelijken is soms aan te raden. Toen ik mn Thunder Tiger buggy ging kopen was ik wat prijzen aan het vergelijken. Er was toen een winkel in Knokke (Tipo), die 1000€ ervoor vroeg. In Maastricht vond ik die voor €600...  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid