Jump to content

Porsche 911 Sport Classic


Audi S8

Recommended Posts

3 minuten geleden, BMWMB zei:

Van de 997 Sport Classic kreeg ik het al niet warm, en dat is bij deze 992 niet anders.

Ik snap de hype ook niet. Zet daar een Touring naast en ik bekijk deze zelfs niet meer.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Het is eigenlijk de combinatie van de al de dingen die je op de andere 911's niet tesamen krijgt, die dit model aantrekkelijk maken.

Als je een manuele wil maar met meer vermogen dan de Carrera S, dan kan je enkel bij de GT3 terecht. En da's een stricte tweezitter en redelijk "hard" als wagen (voor sommigen warschijnlijk iets té om lange reizen mee te doen).

Deze is dus perfect voor degene die een echte GT zoekt, af en toe es een kleine petoet wil meenemen, en een zwak voor de jaren 80 looks heeft. 

Het pied-de-poule interieur, vind ik prachtig, en kan je op een 911 (althans niet af-catalogus) bestellen. 

Ook de voorbumper is een verbetering. Die van de gewone 911 is wat "gewoontjes" en het SportDesign pack heeft een neus die de 992 teveel op een 991 doet lijken. 

Ik veronderstel dat het weer een beperkte oplage wordt die nadien stervensduur gaat zijn?

Link to comment
Share on other sites

Ja, alles wat je zegt klopt wel, maar wordt ongetwijfeld weer teniet gedaan door 't feit dat die 1.250 exemplaren in no time uitverkocht zullen zijn door vnl. verzamelaars en speculanten, waardoor heel je betoog de facto geen realiteit kan zijn.

En toch heeft 't meerwaarde. De gelimiteerde 991 R heeft er b.v. (allez, denk ik toch) wel toe geleid dat er een GT3 touring is gekomen, in het reguliere gamma dan, dus vrijelijk beschikbaar (al is ook dat nog altijd zeer relatief, zeker op bepaalde markten).

Link to comment
Share on other sites

Op 26/4/2022 om 08:13, BMWMB zei:

Van de 997 Sport Classic kreeg ik het al niet warm, en dat is bij deze 992 niet anders.

Idem.

Het interieur vind ik wel erg tof.

Link to comment
Share on other sites

5 uren geleden, gTa zei:

Ja, alles wat je zegt klopt wel, maar wordt ongetwijfeld weer teniet gedaan door 't feit dat die 1.250 exemplaren in no time uitverkocht zullen zijn door vnl. verzamelaars en speculanten, waardoor heel je betoog de facto geen realiteit kan zijn.

En toch heeft 't meerwaarde. De gelimiteerde 991 R heeft er b.v. (allez, denk ik toch) wel toe geleid dat er een GT3 touring is gekomen, in het reguliere gamma dan, dus vrijelijk beschikbaar (al is ook dat nog altijd zeer relatief, zeker op bepaalde markten).

Ik hoop het. Want als er twee dingen zijn die leuk waren om te kunnen krijgen, dan is het dat retro pied de poule interieur en een krachtiger, handgeschakelde variant waar je ook nog een pagadder vanachter in kwijt kan.

Link to comment
Share on other sites

Vergeet het maar dat je een quota op de kop kan tikken, veel van deze wagens zullen al een eindklant gevonden hebben.

Link to comment
Share on other sites

't Is ondertussen de gewone gang van zaken geworden. Speciaaltjes zijn al uitverkocht op het moment van de 'lancering'. Onlangs nog met de Vantage V12, dacht ik.

Link to comment
Share on other sites

1 uur terug, The Swede zei:

...waar je ook nog een pagadder vanachter in kwijt kan.

Idd. Een GT3 Touring zou gewoon de optie achterbank moeten kunnen hebben. 

Link to comment
Share on other sites

56 minuten geleden, gTa zei:

't Is ondertussen de gewone gang van zaken geworden. Speciaaltjes zijn al uitverkocht op het moment van de 'lancering'. Onlangs nog met de Vantage V12, dacht ik.

Spijtige zaak voor gepassioneerde potentiële kopers die geen buying history of de juiste connecties hebben, inderdaad.

Link to comment
Share on other sites

Op 26/4/2022 om 08:17, Niko80 zei:

Ik snap de hype ook niet. Zet daar een Touring naast en ik bekijk deze zelfs niet meer.

De twee zijn autos die zich richten tot een ander publiek. Een GT3 richt zich tot een jonger publiek dat een meer hardcore sportwagen wil. Deze SC richt zich duidelijk tot een publiek dat meer een GT wil en dat een zwak heeft voor een design dat naar het verleden verwijst. 

Of samengevat: Deze auto moet de oude koppige kwakkels aanspreken die in het verleden leven (zoals ik dus) en nog een antiek uitziende Porsche willen mét handbak. De GT3 meer de rijder die vandaag leeft.
(En dan zijn er de oude kwakkels die een Porsche willen met historische looks maar met pdk, of zelfs EV aandrijving. Dat zijn senioren die niet koppig zijn, maar anderzijds aan zichzelf niet willen toegeven dat ze oud zijn). 

Link to comment
Share on other sites

Ik vind de 992 te modern voor deze retro look. De 997 kwam er beter mee weg.

 

Ieder zijn cup of tea hé.

Link to comment
Share on other sites

Ik vind deze beter geslaagd dan de 997. Iets strakker. Elk zijn smaak idd. 

Link to comment
Share on other sites

2 uren geleden, Niko80 zei:

Ik vind de 992 te modern voor deze retro look. De 997 kwam er beter mee weg.

 

Ieder zijn cup of tea hé.

+1

en joat:

FFF9B66C-13EF-460B-88FA-D57F12EEBD67.jpeg

  • Funny 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions