Audi S8 1,436 Posted April 25, 2022 Share Posted April 25, 2022 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
flupke73 8,453 Posted April 25, 2022 Share Posted April 25, 2022 Mja dan is 50th aniv 911 toch nog altyd de knapste LE Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede 5,200 Posted April 25, 2022 Share Posted April 25, 2022 RWD en manueel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martini Racing 2,402 Posted April 25, 2022 Share Posted April 25, 2022 Zonder nummer op de deur toch perfect Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Phil 10,725 Posted April 25, 2022 Share Posted April 25, 2022 Heerlijk!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BMWMB 8,599 Posted April 26, 2022 Share Posted April 26, 2022 Van de 997 Sport Classic kreeg ik het al niet warm, en dat is bij deze 992 niet anders. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niko80 5,118 Posted April 26, 2022 Share Posted April 26, 2022 3 minuten geleden, BMWMB zei: Van de 997 Sport Classic kreeg ik het al niet warm, en dat is bij deze 992 niet anders. Ik snap de hype ook niet. Zet daar een Touring naast en ik bekijk deze zelfs niet meer. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeroen_M5 1,209 Posted April 26, 2022 Share Posted April 26, 2022 Zo'n knap interieur Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexx 2,481 Posted April 26, 2022 Share Posted April 26, 2022 Zo op foto vond ik de vorige toch een stuk knapper precies. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Naish 6,925 Posted April 26, 2022 Share Posted April 26, 2022 Ik zie het ook niet meteen... Enige mooie eraan is de ducktail Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede 5,200 Posted April 26, 2022 Share Posted April 26, 2022 Het is eigenlijk de combinatie van de al de dingen die je op de andere 911's niet tesamen krijgt, die dit model aantrekkelijk maken. Als je een manuele wil maar met meer vermogen dan de Carrera S, dan kan je enkel bij de GT3 terecht. En da's een stricte tweezitter en redelijk "hard" als wagen (voor sommigen warschijnlijk iets té om lange reizen mee te doen). Deze is dus perfect voor degene die een echte GT zoekt, af en toe es een kleine petoet wil meenemen, en een zwak voor de jaren 80 looks heeft. Het pied-de-poule interieur, vind ik prachtig, en kan je op een 911 (althans niet af-catalogus) bestellen. Ook de voorbumper is een verbetering. Die van de gewone 911 is wat "gewoontjes" en het SportDesign pack heeft een neus die de 992 teveel op een 991 doet lijken. Ik veronderstel dat het weer een beperkte oplage wordt die nadien stervensduur gaat zijn? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gTa 22,626 Posted April 27, 2022 Share Posted April 27, 2022 Ja, alles wat je zegt klopt wel, maar wordt ongetwijfeld weer teniet gedaan door 't feit dat die 1.250 exemplaren in no time uitverkocht zullen zijn door vnl. verzamelaars en speculanten, waardoor heel je betoog de facto geen realiteit kan zijn. En toch heeft 't meerwaarde. De gelimiteerde 991 R heeft er b.v. (allez, denk ik toch) wel toe geleid dat er een GT3 touring is gekomen, in het reguliere gamma dan, dus vrijelijk beschikbaar (al is ook dat nog altijd zeer relatief, zeker op bepaalde markten). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gTa 22,626 Posted April 27, 2022 Share Posted April 27, 2022 Op 26/4/2022 om 08:13, BMWMB zei: Van de 997 Sport Classic kreeg ik het al niet warm, en dat is bij deze 992 niet anders. Idem. Het interieur vind ik wel erg tof. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede 5,200 Posted April 27, 2022 Share Posted April 27, 2022 5 uren geleden, gTa zei: Ja, alles wat je zegt klopt wel, maar wordt ongetwijfeld weer teniet gedaan door 't feit dat die 1.250 exemplaren in no time uitverkocht zullen zijn door vnl. verzamelaars en speculanten, waardoor heel je betoog de facto geen realiteit kan zijn. En toch heeft 't meerwaarde. De gelimiteerde 991 R heeft er b.v. (allez, denk ik toch) wel toe geleid dat er een GT3 touring is gekomen, in het reguliere gamma dan, dus vrijelijk beschikbaar (al is ook dat nog altijd zeer relatief, zeker op bepaalde markten). Ik hoop het. Want als er twee dingen zijn die leuk waren om te kunnen krijgen, dan is het dat retro pied de poule interieur en een krachtiger, handgeschakelde variant waar je ook nog een pagadder vanachter in kwijt kan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audi S8 1,436 Posted April 27, 2022 Author Share Posted April 27, 2022 Vergeet het maar dat je een quota op de kop kan tikken, veel van deze wagens zullen al een eindklant gevonden hebben. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gTa 22,626 Posted April 27, 2022 Share Posted April 27, 2022 't Is ondertussen de gewone gang van zaken geworden. Speciaaltjes zijn al uitverkocht op het moment van de 'lancering'. Onlangs nog met de Vantage V12, dacht ik. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PieterA 593 Posted April 27, 2022 Share Posted April 27, 2022 1 uur terug, The Swede zei: ...waar je ook nog een pagadder vanachter in kwijt kan. Idd. Een GT3 Touring zou gewoon de optie achterbank moeten kunnen hebben. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audi S8 1,436 Posted April 27, 2022 Author Share Posted April 27, 2022 56 minuten geleden, gTa zei: 't Is ondertussen de gewone gang van zaken geworden. Speciaaltjes zijn al uitverkocht op het moment van de 'lancering'. Onlangs nog met de Vantage V12, dacht ik. Spijtige zaak voor gepassioneerde potentiële kopers die geen buying history of de juiste connecties hebben, inderdaad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede 5,200 Posted April 27, 2022 Share Posted April 27, 2022 Op 26/4/2022 om 08:17, Niko80 zei: Ik snap de hype ook niet. Zet daar een Touring naast en ik bekijk deze zelfs niet meer. De twee zijn autos die zich richten tot een ander publiek. Een GT3 richt zich tot een jonger publiek dat een meer hardcore sportwagen wil. Deze SC richt zich duidelijk tot een publiek dat meer een GT wil en dat een zwak heeft voor een design dat naar het verleden verwijst. Of samengevat: Deze auto moet de oude koppige kwakkels aanspreken die in het verleden leven (zoals ik dus) en nog een antiek uitziende Porsche willen mét handbak. De GT3 meer de rijder die vandaag leeft. (En dan zijn er de oude kwakkels die een Porsche willen met historische looks maar met pdk, of zelfs EV aandrijving. Dat zijn senioren die niet koppig zijn, maar anderzijds aan zichzelf niet willen toegeven dat ze oud zijn). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niko80 5,118 Posted April 27, 2022 Share Posted April 27, 2022 Ik vind de 992 te modern voor deze retro look. De 997 kwam er beter mee weg. Ieder zijn cup of tea hé. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede 5,200 Posted April 27, 2022 Share Posted April 27, 2022 Ik vind deze beter geslaagd dan de 997. Iets strakker. Elk zijn smaak idd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
flupke73 8,453 Posted April 27, 2022 Share Posted April 27, 2022 2 uren geleden, Niko80 zei: Ik vind de 992 te modern voor deze retro look. De 997 kwam er beter mee weg. Ieder zijn cup of tea hé. +1 en joat: 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audi S8 1,436 Posted April 28, 2022 Author Share Posted April 28, 2022 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audi S8 1,436 Posted April 28, 2022 Author Share Posted April 28, 2022 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audi S8 1,436 Posted April 28, 2022 Author Share Posted April 28, 2022 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.