The Swede 5.779 Geplaatst: 14 oktober 2022 Delen Geplaatst: 14 oktober 2022 Blijft de 911 die ik zeker zou willen in het huidige gamma, en zonder budgetrestrictie. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.779 Geplaatst: 16 oktober 2022 Delen Geplaatst: 16 oktober 2022 Die dingen staan al zot geprijsd: er staan er 3 te koop in DE et AT voor >500k Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Alexanderr 34.239 Geplaatst: 16 oktober 2022 Delen Geplaatst: 16 oktober 2022 Op 14/10/2022 om 15:25, -Fred- zei: Ik ben ervan overtuigd dat een GTS met PTS kleur en de juiste opties op termijn meer waard is dan de zoveelste "limited" edition. Hangt er van af wat je bedoelt met “limited” edition. Meer dan een Black Edition: absoluut. Meer dan een (bv) Heritage design edition of Belgien Legend Edition: zou ik geen geld op durven zetten. Meer dan een genummerde mondiale uitvoering zoals een SC? No way. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jules_W 3.534 Geplaatst: 16 oktober 2022 Delen Geplaatst: 16 oktober 2022 Op 12/10/2022 om 14:56, ir_fuel zei: Je wil echt die centerlocks niet als je ook gewoon 5 bouten kunt krijgen. mvg een ervaringsdeskundige. Waarom? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.779 Geplaatst: 16 oktober 2022 Delen Geplaatst: 16 oktober 2022 1 uur terug, Jules_W zei: Waarom? Omdat hij een deskundige is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.095 Geplaatst: 16 oktober 2022 Delen Geplaatst: 16 oktober 2022 1 uur terug, Jules_W zei: Waarom? Hij heeft nog een 997 Mk.II GT3 gehad met de eerste CL, die je nog extreem zwaar moest aanhalen, ik dacht 600 of 800 Nm, zoiets. Dus een knoert van een momentsleutel nodig met een buis er nog op, om dat op je eentje vast te kunnen zetten. En dan zat je nog met 't risico dat je je enige wielmoer scheef op den draad stak en zo alles naar de vaantjes trok ook. Ondertussen zijn de CL wel geëvolueerd naar een al wat aanvaardbaarder aanhaalmoment (als ik me niet vergis) maar nog altijd blijft het eigenlijk voor wegtoepassingen nutteloos. Sommigen van ons wisselen zelf al graag eens de wielen en dan ben je eigenlijk véél makkelijker gesteld als je een gewone 5-lug oplossing hebt. De enige plaats waar zo'n centerlock een voordeel heeft, is in de racerij, waar men zeer snel de wielen moet kunnen wisselen in een wedstrijd. Voor gebruik op de openbare weg is er nul komma nul (objectief) voordeel. Dus: als je de keuze hebt (b.v. op een 992 turbo) dan raadt hij de gewone 5-lug aan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.779 Geplaatst: 16 oktober 2022 Delen Geplaatst: 16 oktober 2022 Als je winterwielen wil steken, ben je ook erg beperkt in je keuze. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.095 Geplaatst: 16 oktober 2022 Delen Geplaatst: 16 oktober 2022 1 uur geleden, The Swede zei: Als je winterwielen wil steken, ben je ook erg beperkt in je keuze. Gewoon Porsche-velgen steken. Doe je toch bij een Porsche met 5-lug ook? Je gaat toch geen setje Auto5-velgjes monteren in de winter? Porsche eist trouwens Porsche-velgen en N-spec banden als je je garantie wil houden. En ze bieden wintersets aan voor elk model. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Challazer 3.528 Geplaatst: 17 oktober 2022 Delen Geplaatst: 17 oktober 2022 22 uren geleden, gTa zei: Hij heeft nog een 997 Mk.II GT3 gehad met de eerste CL, die je nog extreem zwaar moest aanhalen, ik dacht 600 of 800 Nm, zoiets. Dus een knoert van een momentsleutel nodig met een buis er nog op, om dat op je eentje vast te kunnen zetten. En dan zat je nog met 't risico dat je je enige wielmoer scheef op den draad stak en zo alles naar de vaantjes trok ook. Ondertussen zijn de CL wel geëvolueerd naar een al wat aanvaardbaarder aanhaalmoment (als ik me niet vergis) maar nog altijd blijft het eigenlijk voor wegtoepassingen nutteloos. Sommigen van ons wisselen zelf al graag eens de wielen en dan ben je eigenlijk véél makkelijker gesteld als je een gewone 5-lug oplossing hebt. De enige plaats waar zo'n centerlock een voordeel heeft, is in de racerij, waar men zeer snel de wielen moet kunnen wisselen in een wedstrijd. Voor gebruik op de openbare weg is er nul komma nul (objectief) voordeel. Dus: als je de keuze hebt (b.v. op een 992 turbo) dan raadt hij de gewone 5-lug aan. Plus dat als je naar een bandencentrale gaat voor je winterbanden, je het risico loopt dat ze niet correct aangespannen zijn en je je wiel kan kwijtraken. Meerdere klanten gehad die het voor hadden, wielen zaten allemaal los. Wel geen enkel die ze kwijt geraakt is gelukkig. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ICM 22.293 Geplaatst: 17 oktober 2022 Delen Geplaatst: 17 oktober 2022 22 uren geleden, gTa zei: Voor gebruik op de openbare weg is er nul komma nul (objectief) voordeel. ??? Dat is wel zot cool hé. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ICM 22.293 Geplaatst: 17 oktober 2022 Delen Geplaatst: 17 oktober 2022 En ja, dat is objectief meetbaar! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dragonfly 12.933 Geplaatst: 17 oktober 2022 Delen Geplaatst: 17 oktober 2022 6 minuten geleden, Challazer zei: Plus dat als je naar een bandencentrale gaat voor je winterbanden, je het risico loopt dat ze niet correct aangespannen zijn en je je wiel kan kwijtraken. Meerdere klanten gehad die het voor hadden, wielen zaten allemaal los. Wel geen enkel die ze kwijt geraakt is gelukkig. Bouten te weinig of bandendruk op 3 bar. Allemaal meegemaakt Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PJH 17.468 Geplaatst: 17 oktober 2022 Delen Geplaatst: 17 oktober 2022 Weegt een center lock systeem niet meer ook, dan gewoon 5 boutjes? Maw: 't is een groot nadeel in onafgeveerde massa.... Lang leve 5 studs Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.961 Geplaatst: 17 oktober 2022 Delen Geplaatst: 17 oktober 2022 On 10/16/2022 at 11:26 AM, Jules_W said: Waarom? Het heeft NUL voordelen, en een hele hoop nadelen. @gTa heeft er een deel opgesomd. Een ander probleem is ook dat als de beunhaas van de bandencentrale (of de depannage in een achterlijk gat zoals Frankrijk) er niks van kent hij die speciale dop gewoon op zijn slagmoersleutel gooit met alle gevolgen. Het systeem zoals het bij Porsche bestaat doet niks beter dan een systeem met 5 bouten, behalve "de looks". Ik heb op mijn GT3 Cup echte centerlocks gehad. Dat is zoals het hoort te zijn. Gewoon een moer erop knallen met de slagmoersleutel (op minder koppel dan die straatdingen trouwens!), en dan een borgpin door de as en klaar. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.095 Geplaatst: 17 oktober 2022 Delen Geplaatst: 17 oktober 2022 2 uren geleden, ICM zei: En ja, dat is objectief meetbaar! De gewichtsbesparing zal mogelijks ook wel meetbaar zijn. En in theorie heeft dat dus wél voordelen, o.a. qua veer-/dempingscomfort, evt. qua wegligging, enz. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.095 Geplaatst: 17 oktober 2022 Delen Geplaatst: 17 oktober 2022 1 uur terug, PJH zei: Weegt een center lock systeem niet meer ook, dan gewoon 5 boutjes? Maw: 't is een groot nadeel in onafgeveerde massa.... Lang leve 5 studs Ah kijk, zelfs officieel nádeel dan naar comfort en wegligging toe, ook. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.961 Geplaatst: 17 oktober 2022 Delen Geplaatst: 17 oktober 2022 Trouwens, het begint al met de doppen die erop zitten. Haal die center caps er eens af zonder de moer te beschadigen Die spullen zitten door de warmte muurvast (zit een dichtingsring op), en het minste dat je wat hard materiaal gebruikt om eronder te prullen heb je schade in de zachte alu van de moer. Heb er zelf al een aantal gesloopt ook die gewoon plooiden ipv er mooi uit te komen. Had er destijds 4 in reserve liggen "just in case". Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.779 Geplaatst: 17 oktober 2022 Delen Geplaatst: 17 oktober 2022 22 uren geleden, gTa zei: Gewoon Porsche-velgen steken. Doe je toch bij een Porsche met 5-lug ook? Je gaat toch geen setje Auto5-velgjes monteren in de winter? Porsche eist trouwens Porsche-velgen en N-spec banden als je je garantie wil houden. En ze bieden wintersets aan voor elk model. Nee, je gaat inderdaad geen aftermarket velgen steken op een Porsche (al kan ik je wel idioten noemen die dat wel zouden doen). Het beperkt wel je keuze serieus. Want er zijn niet zoveel modellen van velgen met central lock. (En de meeste zijn niet echt mooi). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.095 Geplaatst: 17 oktober 2022 Delen Geplaatst: 17 oktober 2022 37 minuten geleden, The Swede zei: Nee, je gaat inderdaad geen aftermarket velgen steken op een Porsche (al kan ik je wel idioten noemen die dat wel zouden doen). Niet altijd idioten. Er is ook deftig aftermarket materiaal. Niet alles wat niet OEM is, is brol. Maar ik snap waar je op doelt. 37 minuten geleden, The Swede zei: Het beperkt wel je keuze serieus. Want er zijn niet zoveel modellen van velgen met central lock. (En de meeste zijn niet echt mooi). Vind ik niet. Gewoon de standaardvelg alleen al, zowel op turbo als op GT3 b.v. zijn die toch maf mooi? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.961 Geplaatst: 17 oktober 2022 Delen Geplaatst: 17 oktober 2022 52 minutes ago, The Swede said: Nee, je gaat inderdaad geen aftermarket velgen steken op een Porsche (al kan ik je wel idioten noemen die dat wel zouden doen). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Naish 7.984 Geplaatst: 17 oktober 2022 Delen Geplaatst: 17 oktober 2022 Op 14/10/2022 om 15:51, The Swede zei: Ik denk dat je voorbijgaat aan de filosofie van deze wagen. Dit is een klassieke 911 voor de begoede fijnproever die iets speciaals, smaakvol en discreet wil. Niet een GT3 of GT2 voor de meer hardcore (of m'as-tu vu) klant. Vergeet jij niet gewoon dan een manuele GT3 touring perfect hetgeen is jij zoekt... Ofwel ga je voor dat en heb je wat je wil, ofwel ga je voor een mauele S met je opties. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
-Fred- 555 Geplaatst: 17 oktober 2022 Delen Geplaatst: 17 oktober 2022 Ik zou dan toch de idioot zijn die GT3 wielen onder zijn GTS steekt www.augmentwheels.com maakt sublieme "replica's". 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.666 Geplaatst: 17 oktober 2022 Delen Geplaatst: 17 oktober 2022 2 uren geleden, The Swede zei: Nee, je gaat inderdaad geen aftermarket velgen steken op een Porsche (al kan ik je wel idioten noemen die dat wel zouden doen). Ik ben zo'n idioot. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.779 Geplaatst: 17 oktober 2022 Delen Geplaatst: 17 oktober 2022 2 uren geleden, gTa zei: Niet altijd idioten. Er is ook deftig aftermarket materiaal. Niet alles wat niet OEM is, is brol. Maar ik snap waar je op doelt. Vind ik niet. Gewoon de standaardvelg alleen al, zowel op turbo als op GT3 b.v. zijn die toch maf mooi? Nee, klopt. Als ik het over aftermarket heb, dan heb ik het over velgen die afbreuk doen aan de wagen. Een BMW met Alpina velgen is geen probleem. Maar ik heb het over maroeftoestanden (zoals ik er op AF destijds en hier wel nog es zie. Gelukkig minder en minder). De velg van de GT3 valt idd wel mee. De zwarte dubbele vijfspaaks van de Turbo S en de GTS, vind ik spuuglelijk. Maar da's een kwestie van smaak. Feit blijft dat je met je center lock erg beperkt bent in je keuze. Dat was eigenlijk mijn punt. (plus het feit dat je inderdaad niet overal een mechanieker kan vinden die ermee omgaat) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.779 Geplaatst: 17 oktober 2022 Delen Geplaatst: 17 oktober 2022 6 minuten geleden, BMWMB zei: Ik ben zo'n idioot. Je bent al veel gebeterd. Er steken onder je 992 geen aftermarkets Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.