Jump to content

Porsche 911 Sport Classic


Audi S8

Recommended Posts

Zojuist, William Blake zei:

is 't echt? op dealer-niveau toch niet?

Dat is het probleem juist.

Dealer X had Y aantal allocaties gezien de ingeleverde cases. Dan zijn er een paar die hem niet meer mochten afnemen, maar de aantallen per dealer zijn nooit veranderd, die dealers mochten zelf kiezen aan wie ze hem dan gingen afleveren.

Link to comment
Share on other sites

9 minuten geleden, Carlito zei:

Dat is het probleem juist.

Dealer X had Y aantal allocaties gezien de ingeleverde cases. Dan zijn er een paar die hem niet meer mochten afnemen, maar de aantallen per dealer zijn nooit veranderd, die dealers mochten zelf kiezen aan wie ze hem dan gingen afleveren.

@Carlito: Een paar klanten of een paar dealers? 
Ik moet toegeven dat ik hier de draad kwijt ben waar jullie over bezig zijn?

En begrijp ik uit je eerste zin juist dat een dealer een zeker aantal allocaties kreeg gebaseerd op het aantal kandidaten die hij op de lijst staan had? 

Link to comment
Share on other sites

20 minuten geleden, William Blake zei:

bij de allocaties van de GT R PRO en zéker de GT Black Series werd dat voorafgegaan aan een grondige screening, zowel op importeursniveau als dealerniveau.

je weet op voorhand dat je mensen gaat teleurstellen - maar m.i. werd dat proces eerlijk en chronologisch aangepakt 

voor de Black Series stonden er al klanten meer dan 3 jaar op de 'lijst'... 

De vraag is wat de criteria zijn voor die "screening". En het objectief van het merk en de dealer.

Willen ze echt die wagens op straat zien rijden? Of gaat het er hen eerder om hun rijke klanten eerst te dienen om ervoor te zorgen dat ze voor hun volgende aankoop hun vele centjes bij MB brengen en niet bij Porsche? 

Link to comment
Share on other sites

10 minuten geleden, Carlito zei:

Dat is het probleem juist.

Dealer X had Y aantal allocaties gezien de ingeleverde cases. Dan zijn er een paar die hem niet meer mochten afnemen, maar de aantallen per dealer zijn nooit veranderd, die dealers mochten zelf kiezen aan wie ze hem dan gingen afleveren.

dealer krijgt idd X aantal wagens die ze dan 'vrij' mogen alloceren idd

dit werd correct gedaan m.i.

 

Link to comment
Share on other sites

Zojuist, William Blake zei:

dealer krijgt idd X aantal wagens die ze dan 'vrij' mogen alloceren idd

dit werd correct gedaan m.i.

Wat is "correct" ?

De Porsche dealer in Monaco kent die eerdergenoemde klant, laten we hem Wim noemen, goed. Hij contacteert hem telkens er een dergelijk model uitkomt. Rijdt Wim ooit met zijn Porsches? Nope! Maar Wim wordt wel aanzien als goeie klant. 

Zo kan een dealer opnieuw de wagens alloceren aan klanten die gewoon willen speculeren. Terwijl dat net het onderwerp hier is: Hoe ga je dat tegen.

Tenzij jouw mening is dat de "correcte" allocatie door de dealer de allocatie aan de meest kopende klant is. 

Daarnaast stel ik me ook de vraag rond die "aanvragen". Als dealer is het niet zo moeilijk een aantal klanten extra op de lijst te zetten om dan wat meer allocatie vast te krijgen...

Link to comment
Share on other sites

ik ga de volledige procedure hier niet publiceren maar men kijkt in grote lijnen naar klantrelatie met merk/dealer, compleetheid (vans, trucks, etc), koopgeschiedenis, inzet wagen, etc...  speculanten/handelaren worden ten alle tijde geweigerd (daar is MB sowieso erg gevoelig aan)

 

Link to comment
Share on other sites

1 uur geleden, William Blake zei:

ik ga de volledige procedure hier niet publiceren maar men kijkt in grote lijnen naar klantrelatie met merk/dealer, compleetheid (vans, trucks, etc), koopgeschiedenis, inzet wagen, etc...  speculanten/handelaren worden ten alle tijde geweigerd (daar is MB sowieso erg gevoelig aan)

De vraag is hoe je weet dat de persoon de wagen koopt om te speculeren. Het is niet dat jullie gaan opvolgen of hij de wagen wel gebruikt. 

 

Link to comment
Share on other sites

5 uren geleden, William Blake zei:

dealer krijgt idd X aantal wagens die ze dan 'vrij' mogen alloceren idd

dit werd correct gedaan m.i.

 

Niet akkoord.

de kandidaten werden gerangschikt van 1 tot 15bvb ( geen idee hoeveel er naar België komen)

kandidaat 5 wordt nadien de wagen ontnomen “door omstandigheden “. Wagen gaat dan niet naar kandidaat 16, maar naar de eerstvolgende kandidaat van de dealer waar kandidaat 5 hem besteld heeft , ook al was dat oorspronkelijk kandidaat 378

Link to comment
Share on other sites

7 minuten geleden, Carlito zei:

Niet akkoord.

de kandidaten werden gerangschikt van 1 tot 15bvb ( geen idee hoeveel er naar België komen)

kandidaat 5 wordt nadien de wagen ontnomen “door omstandigheden “. Wagen gaat dan niet naar kandidaat 16, maar naar de eerstvolgende kandidaat van de dealer waar kandidaat 5 hem besteld heeft , ook al was dat oorspronkelijk kandidaat 378

Ok. Wat gij zegt is dat er niet nationaal gerangschikt werd. Eens een dealer een wagen had, dan kon hij die aan zijn volgende kandidaat geven ook al waren er belangrijker klanten van MB België bij andere dealers?

Link to comment
Share on other sites

2 minuten geleden, The Swede zei:

Ok. Wat gij zegt is dat er niet nationaal gerangschikt werd. Eens een dealer een wagen had, dan kon hij die aan zijn volgende kandidaat geven ook al waren er belangrijker klanten van MB België bij andere dealers?

Die indruk heb ik ja

Link to comment
Share on other sites

Is toch wel erg volledig 

 


Dat wiel met centrale bout, had ik niet herkend.

Link to comment
Share on other sites

On 4/28/2022 at 5:36 PM, Naish said:

de voorkant is weer sportdesign look,... 

Turbo bumpers. (toegegeven, ik had het ook niet onmiddellijk door)

Link to comment
Share on other sites

On 4/28/2022 at 10:38 AM, Audi S8 said:

Ik vind het vooral spijtig dat er geen aparte velg ontwikkeld werd voor deze Sport Classic. 
Deze velg kan je op elke 992 krijgen... Had wel iets specialer verwacht voor een auto van bijna 280k.

Zoals hierboven vermeld centerlocks. Dus technisch gezien wel een aparte velg?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 4/28/2022 at 10:38 AM, Audi S8 said:

Had wel iets specialer verwacht voor een auto van bijna 280k.

294K basis in België.

Link to comment
Share on other sites

43 minuten geleden, Phil zei:

Turbo bumpers. (toegegeven, ik had het ook niet onmiddellijk door)

Had ik niet gezien. Ik zei op de eerste blz reeds dat ik deze mooier vond dan de gewone 992 en minder “991” dan de sport design bumper. 

Link to comment
Share on other sites

Turbo-bumpers zijn logisch gezien de "turbo"-motor (bedoelende: de motor van de uitvoering "turbo", niet "turbo S", noch enige Carrera). Doordat die achteraan zo'n giveaway was had ik 't in 't snotje dat 't ook vooraan die was. Het "ontbreken" van de zijdelingse luchthappers vind ik wel frappant. Mooier, denk ik (moet nog wat wennen), maar gek dat die inlaten plots technisch niet meer nodig zijn.

Link to comment
Share on other sites

Just now, gTa said:

maar gek dat die inlaten plots technisch niet meer nodig zijn.

De Carrera (ook met turbo blok) heeft die ook niet he.

Link to comment
Share on other sites

1 minuut geleden, ir_fuel zei:

De Carrera (ook met turbo blok) heeft die ook niet he.

Nee, dat klopt, maar diens koelers zijn een heel stuk kleiner dacht ik. Heb me de bedenking hier eerder ook al gemaakt: Carrera's zijn TT net als de turbo's, dus mogelijks is het niet meer noodzakelijk om die zijdelingse luchthappers te hebben.

Link to comment
Share on other sites

in de nieuwste EVO staat een reeks met Stevens (ontwerper v/d koets van de McL F1), huidige episode gaat over 'koeling', er staat oa in dat de inlaten voor de koeling tegenwoordig vaak 'overdreven groot' zijn

Link to comment
Share on other sites

29 minuten geleden, flupke73 zei:

in de nieuwste EVO staat een reeks met Stevens (ontwerper v/d koets van de McL F1), huidige episode gaat over 'koeling', er staat oa in dat de inlaten voor de koeling tegenwoordig vaak 'overdreven groot' zijn

Gaat dat dan over de inlaten van sportauto's, of eerder algemeen? Want 't is iig een trend, de laatste pakweg 10 jaar, om de "roosters" voorin autobumpers e.d. gedeeltelijk/geheel dicht te maken. Omdat de winst inzake koeling niet opweegt tegen 't verlies aan aerodynamica, wat hard doorslaat in verbruik en dus co²-uitstoot.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, gTa said:

Gaat dat dan over de inlaten van sportauto's, of eerder algemeen? Want 't is iig een trend, de laatste pakweg 10 jaar, om de "roosters" voorin autobumpers e.d. gedeeltelijk/geheel dicht te maken. Omdat de winst inzake koeling niet opweegt tegen 't verlies aan aerodynamica, wat hard doorslaat in verbruik en dus co²-uitstoot.

De grille van een niet nader te noemen Duits merk? :D 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions