Ga naar inhoud

Porsche 911 Sport Classic


Audi S8

Aanbevolen berichten

Prachtige video 🙂

Trouwens gefilmd in de parochie waar ik 8 jaar woonde. Ideal auto voor die plek. :inlove: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Audi S8 zei:

2023-porsche-911-sport-classic-exterior-

 

 

 

Die velgen mochten echt een maatje kleiner.  Iets meer bandvlees zou de retro-look ten goede komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, The Swede zei:

Prachtige video 🙂

Trouwens gefilmd in de parochie waar ik 8 jaar woonde. Ideal auto voor die plek. :inlove: 

Vind de video ook enorm geslaagd en heeft een enorm goeie vibe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

Die velgen mochten echt een maatje kleiner.  Iets meer bandvlees zou de retro-look ten goede komen.

Ik vind het vooral spijtig dat er geen aparte velg ontwikkeld werd voor deze Sport Classic. 
Deze velg kan je op elke 992 krijgen... Had wel iets specialer verwacht voor een auto van bijna 280k.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die velg die ze proberen op een oude "Fuchs" te laten lijken, is inderdaad wat té. Ze proberen van een te gladde en te grote vijfspaaksvelg iets te maken met een retro look. 

Of de velg kleiner kan, is misschien moeilijk want dan zit de ganse wangen met een totaal andere set-up voor de wegligging en ik denk niet dat Porsche daar wil aan morrelen.

Maar ze zouden aan het design kunnen werken en de spaken wat minder lang maken met dan een wat hogere velgrand (beke zoals Mercedes doet met hun "AMG velg" tegenwoordig of BMW met bepaalde velgen voor de hybrides... zonder daarom het zo extreem te maken). Zo kan je optisch de indruk wekken meer bandhoogte te hebben.   

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Audi S8 zei:

Vind de video ook enorm geslaagd en heeft een enorm goeie vibe.

Beaulieu en Villefranche zijn ook echt de twee dorpen waar "oud geld" zit dat reeds begin vorige eeuw naar de Côte d'Azur ging ten tijde dat enkel de royalty en rijke bourgeoisie dat kon. 
Je ziet er veel oldtimers (of youngtimers) staan, maar dan niet de gerestaureerde liefhebbersauto zoals wij die hier kennen, maar dat zijn eerste eigenaars die dat 20-30 jaar terug kochten en dat daar dan enkel es gebruiken als ze er zijn. (veel van die wagens missen spijtig genoeg onderhoud)

Ik kan het me zo voorstellen dat er iemand daar een oude ducktail staan heeft van "goh ja, vergeten. Dienen ouwen bak staat hier ook nog" en met dergelijk nieuw stuk speelgoed aankomt. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Audi S8 zei:

Ik vind het vooral spijtig dat er geen aparte velg ontwikkeld werd voor deze Sport Classic. 
Deze velg kan je op elke 992 krijgen... Had wel iets specialer verwacht voor een auto van bijna 280k.

Als ik die prijs en de auto bekijk, hoe zie ik die? Als een speciale versie van de Carrera S? Of als een speciale versie van de Turbo? (550pk ligt nl erg dicht bij die turbo)

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, The Swede zei:

Die velg die ze proberen op een oude "Fuchs" te laten lijken, is inderdaad wat té. Ze proberen van een te gladde en te grote vijfspaaksvelg iets te maken met een retro look. 

Of de velg kleiner kan, is misschien moeilijk want dan zit de ganse wangen met een totaal andere set-up voor de wegligging en ik denk niet dat Porsche daar wil aan morrelen.

Maar ze zouden aan het design kunnen werken en de spaken wat minder lang maken met dan een wat hogere velgrand (beke zoals Mercedes doet met hun "AMG velg" tegenwoordig of BMW met bepaalde velgen voor de hybrides... zonder daarom het zo extreem te maken). Zo kan je optisch de indruk wekken meer bandhoogte te hebben.   

Ik volg je volledig.

Maar off-topic:  ik heb ook gemerkt dat Mercedes de vijfspaak AMG-velg (zoals ik die ook liggen heb), aangepast heeft.  Ik dacht eerst dat het enkel voor de hybrids was (omwille van hun hogere gewicht), maar blijkbaar niet.  Waar ik dit een mooie, eenvoudige en slanke 18" vond, is het nu een lomp bi-color obees ding geworden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt. De velgen werden er niet mooier op.

Ik was gisteren net bij de Porsche dealer en da's waar ik net nog es keek en vond dat deze velg voor de SC echt wel teveel een simpele vijfspaaks was met verf aan de randen om het er anders doen uit te zien. 

En ik volg je dat ze wat meer inspanning hadden mogen doen voor deze prijs. Hier staat de SC in de configurator voor 340000,chf 😕 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Super95 zei:

Dit is misschien wel de meest aantrekkelijke 992? 

Moet prachtig zijn in een diep donkerblauw zonder decals.

Je kan vanaf september (ten vroegste) dat interieur bestellen op een gewone, zag ik.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Photoshop of is die in BE zonder stickers verkrijgbaar? (hier op de configurator enkel mét).

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, The Swede zei:

Als ik die prijs en de auto bekijk, hoe zie ik die? Als een speciale versie van de Carrera S? Of als een speciale versie van de Turbo? (550pk ligt nl erg dicht bij die turbo)

Ik zie het als een speciale versie die unieke features combineert van bestaande modellen. Motor uit de Turbo, maar zonder the zijdelingse intakes.
Turbo heeft standaard 4WD, deze is RWD. 
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uniek is het zeker. Maar als je het prijsmatig bekijkt, kan je ofwel zeggen dat dit een erg dure Carrera S is, of een "zachtere" Turbo (iets minder vermogen) met een historische toets. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, The Swede zei:

Uniek is het zeker. Maar als je het prijsmatig bekijkt, kan je ofwel zeggen dat dit een erg dure Carrera S is, of een "zachtere" Turbo (iets minder vermogen) met een historische toets. 

 

Voor mij gaat het dan in de richting van "zachtere" Turbo met een historische toets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, Audi S8 said:

Ik vind het vooral spijtig dat er geen aparte velg ontwikkeld werd voor deze Sport Classic. 
Deze velg kan je op elke 992 krijgen... Had wel iets specialer verwacht voor een auto van bijna 280k.

Akkoord. Anderzijds wel enorm fan van deze velg, zeker icm (@ICM) chromé raamomlijsting.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, BMWMB zei:

Knap in dat blauw. 

Ik moet toegeven dat, daar waar ik krijt een “non kleur” vind op de andere, ik het hier erg passend vind bij de retro look.

Het enige wat me richting blauw zou sturen is dat metaalblauw tijdloos is. Binnen 10 of 20 jaar is dat nog knap. Krijt lijkt meer een mode-kleur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid