Ga naar inhoud

Nürburgring lovers


Jupke

Aanbevolen berichten

22 minuten geleden, bud wijzer zei:

zijn totaal voor eigen rekening of hoe zit dat precies?

nee, er is een speciaal potje van de Duitse overheid om het toerisme in de regio te stimuleren dat deze schades dekt ........... 🙈

 

Bij mijn weten is de Ring een openbare tolweg en zou uw verzekering dus moeten uitbetalen (mits uiteraard correct verzekerd). Steeds meer maatschappijen sluiten de Ring / dit soort situaties echter uit (zeker als je al eens een claim hebt ingediend); rechtstreeks (vermelding Ring) of onrechtstreeks middels het niet naleven van verkeersregels (rechts ingehaald etc.) etc. etc.

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden, bud wijzer zei:

Topic is hier misschien al eens aan bod geweest, maar blijkbaar ben je dus niet verzekerd als je op de ring rijdt, met je eigen auto.

Al die ongevallen die je daar dan ziet, zijn totaal voor eigen rekening of hoe zit dat precies?

Veel verzekeringsmaatschappijen hebben in hun polis een uitsluiting staan voor eenrichtingstolwegen zonder snelheidsbeperking. Wanneer puntje bij paaltje komt ga ik er van uit dat je dus zelf voor de kosten in zal mogen staan. Aangezien het tijdens Touristenfahrten gewoon openbare weg is zal in veel gevallen na een ongeval ook de politie ter plaatse moeten komen om de nodige vaststellingen te doen. Buiten de schade aan voertuig(en) moet je bijkomend ook nog eens betalen voor de vangrail, takeldienst, stallingsgeld,... Zelfs een kleine tik kan op die manier een stevige cent gaan kosten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

20j geleden gooide een collega van me in't weekend gewoon slicks op zijn BMW3 bedrijfswagen en ging er mee racen op Zolder.

Those were the days 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed dat alle maatschappijen tegenwoordig wel een uitsluiting hebben voor de de Nurburgring. 

KBC in hun algemene voorwaarden onder niet verzekerde gevallen:

Quote

  de deelname aan en het oefenen voor snelheids-, regelmatigheids- of behendigheidswedstrijden met motorrijtuigen, alsook met ritten op een gesloten circuit (zoals het circuit Zolder en de Nürburgring) die niet in wedstrijdverband gebeuren en 4x4 offroad-gebruik van het voertuig; geschillen die verband houden met toeristische rondritten en oriëntatieritten vallen niet onder deze uitsluiting;  

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, bud wijzer zei:

 

20j geleden gooide een collega van me in't weekend gewoon slicks op zijn BMW3 bedrijfswagen en ging er mee racen op Zolder.

Those were the days 😉

Ik ken zo iemand die het met een 997 Porsche GT3 RS deed 😬 those were the days idd

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ir_fuel zei:

Dat heeft nu nekeer niks met ballen te maken :D Dan win je geen 24-uurs races.

Rap rondgaan op de ring heeft altijd een factor ballen en =/= een 24u race winnen 😛

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, brjefs zei:

 

Op de XboX rijd ik ook zo, weliswaar met meerdere offtrack momentjes per uur :D 

Hoe doet die gast dat, geweldig!

Het mooiste vind ik de manier waarop hij het stuur 'bespeelt' en de voorwielen hun eigen weg laat zoeken waar het kan. Zo losjes als hij het stuur vast heeft.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Waky zei:

Ik vermoed dat alle maatschappijen tegenwoordig wel een uitsluiting hebben voor de de Nurburgring. 

KBC in hun algemene voorwaarden onder niet verzekerde gevallen:

 

BIJNA alle 🙂

image.thumb.png.a5f53940230b66d6f73153cd60b8fa05.png

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, WoKe zei:

Verzekering BA, what about omnium?
Ik weet natuurlijk niet wat ge specifiek gevraagd hebt he 😉

Ik heb een mini-omnium op de Exige, dus een steentje in de voorruit, een overlopend hertje of brandje gaan ze wel dekken.

Full omnium heb ik niet, dus ook niet gevraagd 🙂. Een omnium kan wel, maar niet zo simpel op een kist van 15 jaar oud.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, WoKe zei:

Verzekering BA, what about omnium?
Ik weet natuurlijk niet wat ge specifiek gevraagd hebt he 😉

Als puntje bij paaltje komt, dan is de BA plicht op de NS, aangezien openbare weg. Voor de rest gaat ge met gelijke welke verzekering omnium slecht wegkomen, wegens niet aangepaste snelheid. Plus, van het moment dat je een claim gaat maken, zal de verzekering uw contract annuleren/niet verlengen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 2 weken later...

Laatste week I-Pool was een topper. Als benchmark Aventador SVJ, huracan STO, M2CS, M4 bij gehad. Wegens ontbrekende cursussen mag ik zelf niet tijdens i-pool ringen, maar heb toch het een en ander op straat mogen testen en de passagierszetel een paar rondjes meegedaan. De M2CS is hyper nerveus en ik heb bijna in mijn broek gedaan opt straat. Gelukkig de piloot naast mij ook bij de ronde ring. Wel een top sensatie auto. Daar moet je voor wakker zijn en minstens 2 espresso op hebben. M4 was een teleurstelling, klinkt bagger, rijdt meh. SVJ = luid :lolz:STO is ook meermaals van het circuit gehaald wegens te luid. 132db gemeten aan alle 3 meedpunten :lolz:

De STO is een wereld van verschil met de R8. Chapeau aan de collega's in Sant Agatha.

Top tip: als je ooit met een RS e-tron GT in Schwalbenschwanz op 0 km landt, dan geraak je in turtle mode nog tot de Sabine Schmitz Kurve en van daar naar meuspath. :oops:

  • Vind ik leuk 5
  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

De trackdays beginnen terug online te komen voor 2022. Ik heb Circuit Days op 1 juli al geboekt, terug met een RingFreaks e90 325i. Jammer dat ze bij RF de unlimited km package niet meer doen, dat kan met onze dag van 34 rondjes te maken hebben vorig jaar 😅

't is nu in promo en met code "BTG" voor £479 https://circuit-days.co.uk/nurburgring-view-event-274

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Balleke zei:

De trackdays beginnen terug online te komen voor 2022. Ik heb Circuit Days op 1 juli al geboekt, terug met een RingFreaks e90 325i. Jammer dat ze bij RF de unlimited km package niet meer doen, dat kan met onze dag van 34 rondjes te maken hebben vorig jaar 😅

't is nu in promo en met code "BTG" voor £479 https://circuit-days.co.uk/nurburgring-view-event-274

Zou dat ook graag eens doen eigenlijk. Drukte valt waarschijnlijk veel beter mee in vergelijking met de toeristenritten? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, OlivierV zei:

Zou dat ook graag eens doen eigenlijk. Drukte valt waarschijnlijk veel beter mee in vergelijking met de toeristenritten? 

Ja dat is echt helemaal anders dan TF. Inschrijvingen gelimiteerd tot 150 auto’s, gemiddeld 70-tal tegelijk op de baan, geen race teams toegelaten en enkel links inhalen... Met CircuitDays is het een beetje braver dan vele andere organisaties waar race teams ook mogen testen. Het is nu het 3e jaar op rij dat ik ga rijden met die organisatie, ‘t zit goed in elkaar en blijft betaalbaar als je vroeg boekt. De gratis foto’s nadien zijn mooi meegenomen. Zie mijn post hier boven van deze zomer.

Op topsnelheid Döttinger Höhe doorknallen ipv stoppen om je kaartje te tonen is toch iets speciaal ook. Zeker aan te raden!

Deze zomer na lang nog eens TF geprobeerd, maar ik wist direct terug waarom ik alleen nog trackdays ga doen daar. De 5 rondjes die nog op mijn kaartje staan ga ik wel eens gaan opdoen als het eens een weekend goed regent en de kamikazes thuis blijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 hours ago, Balleke said:

Op topsnelheid Döttinger Höhe doorknallen ipv stoppen om je kaartje te tonen is toch iets speciaal ook. Zeker aan te raden!

Da is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Balleke zei:

Deze zomer na lang nog eens TF geprobeerd, maar ik wist direct terug waarom ik alleen nog trackdays ga doen daar. De 5 rondjes die nog op mijn kaartje staan ga ik wel eens gaan opdoen als het eens een weekend goed regent en de kamikazes thuis blijven.

🖐️

Ging ook net boeken, is te lang geleden met de Exige. Maar toch maar de regels erbij gehaald en 'OVERTAKING is on the LEFT ONLY' is no-go. Zal eerder skylimit worden dan. En zoals gewoonlijk à la minute want geen zin in een dagje regen ginder. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid