Jump to content

2022 Porsche 911 GT3 RS (992)


Super95

Recommended Posts

58 minutes ago, Wutputt said:

los erover qua styling. 

Het is dan ook niet gemaakt om op restaurant mee te gaan. Als racewagen is dit 100% wat het moet zijn.

  • Thanks Friendly 1
Link to comment
Share on other sites

Op 19/8/2022 om 09:08, ir_fuel zei:

Een andere schokdemperset waar jij het verschil niet van gaat merken tov stock en andere velgen.

En dat voor slechts 50K.

20 seconden op de Nordschleife .. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Daggie said:

20 seconden op de Nordschleife .. 

LOL

Met de 992 GT3 zijn ze aan ocharme 4 seconden geraakt met hun hele tuning mikmak. Dat is volgens mij kleiner dan het verschil dat je kan hebben tussen de ene dag en de andere omwille van de trackstate.

Link to comment
Share on other sites

33 minuten geleden, ir_fuel zei:

LOL

Met de 992 GT3 zijn ze aan ocharme 4 seconden geraakt met hun hele tuning mikmak. Dat is volgens mij kleiner dan het verschil dat je kan hebben tussen de ene dag en de andere omwille van de trackstate.

Nu Porsche daar de plak zwaait zou het mij niet verbazen dat het verschil semi-bewust aan de kleine kant gehouden wordt.

Link to comment
Share on other sites

36 minuten geleden, ir_fuel zei:

LOL

Met de 992 GT3 zijn ze aan ocharme 4 seconden geraakt met hun hele tuning mikmak. Dat is volgens mij kleiner dan het verschil dat je kan hebben tussen de ene dag en de andere omwille van de trackstate.

op zo'n lang circuit is dat inderdaad 'weinig'

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, PieterA said:

Nu Porsche daar de plak zwaait zou het mij niet verbazen dat het verschil semi-bewust aan de kleine kant gehouden wordt.

Het grote verschil met vroeger is vooral dat ze niet meer aan de motor prullen.

Ten tijde van de 996 kon je een GT3 laten ombouwen naar 3.8 tot zelfs 4.1.

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, PieterA said:

Nu Porsche daar de plak zwaait zou het mij niet verbazen dat het verschil semi-bewust aan de kleine kant gehouden wordt.

Als ze willen dat het verkoopt niet.

Link to comment
Share on other sites

Op 19/8/2022 om 12:29, ir_fuel zei:

Zo is het.

Als je dan ziet wat ze bij AMG en bij M produceren de laatste jaren ....

DE M5CS en M2CS zijn anders echt goed. 

  • Thanks Friendly 2
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Op 18/8/2022 om 12:21, Lefty zei:

Hoeveel in EUR ?

278000 chf. 

Ik vind het eruitzien alsof een kleuter zijn versie heeft neergepend en de 63k extra die ze er hier voor vragen al even belachelijk.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 uur terug, The Swede zei:

278000 chf. 

Ik vind het eruitzien alsof een kleuter zijn versie heeft neergepend en de 63k extra die ze er hier voor vragen al even belachelijk.

 

50tiger aan het woord :D

Link to comment
Share on other sites

21 minuten geleden, Naish zei:

50tiger aan het woord :D

Er lopen hier 60 igers rond die denken dat ze 17 zijn :D 

Link to comment
Share on other sites

Ik ga me ook weer is er onpopulair maken maar iedereen is altijd vol ooh en aah en de essentie van circuit wagens gaat weer verloren: het sturen.

De recente GT3’s rijden in mijn ogen allemaal zeer artificieel. Er gebeuren allerlei dingetjes onder je billen en vingers waar je geen voeling mee hebt door de elektrische stuurbekrachtiging. Hoe kan het niet hebben van hydraulische stuurbekrachtiging voor niemand een minpunt zijn?

De GT3’s zijn bloedsnel maar ik vind ze in alle eerlijkheid enorm saai rijden. Tegen 200km/u beweegt het stuur nauwelijks en je kan het vasthouden met je pinkje. Doe mij dan maar een 997 GT3 RS. Laatste ‘echte’ meer pure sportwagen van Porsche in mijn opinie. Zoals een reviewer ooit eens zei (weet niet meer wie): eigenlijk moet elke sportwagenbouwer eens rijden met een Lotus om zich te herinneren hoeveel beter dat gewoon wel niet was.

  • Thanks Friendly 2
Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, TJRACING said:

Ik ga me ook weer is er onpopulair maken maar iedereen is altijd vol ooh en aah en de essentie van circuit wagens gaat weer verloren: het sturen.

De recente GT3’s rijden in mijn ogen allemaal zeer artificieel. Er gebeuren allerlei dingetjes onder je billen en vingers waar je geen voeling mee hebt door de elektrische stuurbekrachtiging. Hoe kan het niet hebben van hydraulische stuurbekrachtiging voor niemand een minpunt zijn?

De GT3’s zijn bloedsnel maar ik vind ze in alle eerlijkheid enorm saai rijden. Tegen 200km/u beweegt het stuur nauwelijks en je kan het vasthouden met je pinkje. Doe mij dan maar een 997 GT3 RS. Laatste ‘echte’ meer pure sportwagen van Porsche in mijn opinie. Zoals een reviewer ooit eens zei (weet niet meer wie): eigenlijk moet elke sportwagenbouwer eens rijden met een Lotus om zich te herinneren hoeveel beter dat gewoon wel niet was.

Even een bemerking:

Mijn 997.2 GT3 destijds die kon ik aan 300 km/h ook besturen met 1 vinger. En dat was hydraulisch bekrachtigd 🙂 

Link to comment
Share on other sites

27 minuten geleden, ir_fuel zei:

Even een bemerking:

Mijn 997.2 GT3 destijds die kon ik aan 300 km/h ook besturen met 1 vinger. En dat was hydraulisch bekrachtigd 🙂 

You get my point. Het gevoel tussen elektrisch, hydraulisch en unassisted is appelen, peren en appelsienen.

Link to comment
Share on other sites

Luchtgekoeld fanatici

anti-turbo fanatici (aanwezig)

anti-pdk’ers

anti electronische servo

op mijn eerste Morgan stond een verticaal ‘staand’ rempedaal: daar hoor ik bij de nieuwe niemand over mijmeren @PJH

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions