ir_fuel 47,870 Posted October 26, 2022 Share Posted October 26, 2022 2 minutes ago, Naish said: Kan ik me voorstellen... De 992 GT3 voelde voor mij niet speciaal sneller aan dan mijn 992S En helemaal niet als je die 992S dan nog eens gaat sjiepen. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Naish 7,031 Posted October 26, 2022 Share Posted October 26, 2022 Allebei stock vergeleken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BMWMB 8,711 Posted October 26, 2022 Share Posted October 26, 2022 4 uren geleden, ir_fuel zei: De "duw in de rug" (c) @BMWMB Het is wel zo... een turbo voelt sneller aan dan een GT3, wat voor bepaalde mensen belangrijker is dan scherper sturen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daggie 471 Posted November 2, 2022 Share Posted November 2, 2022 Voor de liefhebbers: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede 5,302 Posted November 2, 2022 Share Posted November 2, 2022 Op 26/10/2022 om 18:16, BMWMB zei: Het is wel zo... een turbo voelt sneller aan dan een GT3, wat voor bepaalde mensen belangrijker is dan scherper sturen. Ja, maar niet voor iemand die echt auto minded is. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Polygoon 10,517 Posted November 2, 2022 Share Posted November 2, 2022 5 minuten geleden, The Swede zei: Ja, maar niet voor iemand die echt auto minded is. Niet akkoord, het is veel genuanceerder dan dat. Laat de mensen die "echt auto minded" zijn kiezen tussen een Porsche Cayenne of Mercedes-Benz G-Klasse. Ik durf er voor wedden dat er veel voor die laatste kiezen ondanks dat die trager of slechter stuurt dan zijn tegenhanger. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede 5,302 Posted November 2, 2022 Share Posted November 2, 2022 5 minuten geleden, Polygoon zei: Niet akkoord, het is veel genuanceerder dan dat. Laat de mensen die "echt auto minded" zijn kiezen tussen een Porsche Cayenne of Mercedes-Benz G-Klasse. Ik durf er voor wedden dat er veel voor die laatste kiezen ondanks dat die trager of slechter stuurt dan zijn tegenhanger. Inderdaad. En dat zeg ik ook. Iemand die auto minded is trekt zich niks aan van het feit dat die turbo sneller is of dat je er meer op koppel kan mee rijden. Waar spreek ik je tegen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Polygoon 10,517 Posted November 2, 2022 Share Posted November 2, 2022 4 minuten geleden, The Swede zei: Inderdaad. En dat zeg ik ook. Iemand die auto minded is trekt zich niks aan van het feit dat die turbo sneller is of dat je er meer op koppel kan mee rijden. Waar spreek ik je tegen? Ik interpreteerde jouw comment als “scherper sturen” über alles. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gTa 22,943 Posted November 2, 2022 Share Posted November 2, 2022 2 uren geleden, Daggie zei: Voor de liefhebbers: Blijf op m'n honger zitten. Track conditions speelden natuurlijk zwaar in 't nadeel, maar ik had veel meer feedback willen zien over welke setting die welk gedrag veroorzaakt. Nu is 't een beetje "ik ken er eigenlijk zelf niet veel van, maar kijk in dit boek ... en voilà even gereden en ja er is wel wat verschil". Too bad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ir_fuel 47,870 Posted November 3, 2022 Share Posted November 3, 2022 16 hours ago, gTa said: Blijf op m'n honger zitten. Track conditions speelden natuurlijk zwaar in 't nadeel, maar ik had veel meer feedback willen zien over welke setting die welk gedrag veroorzaakt. Nu is 't een beetje "ik ken er eigenlijk zelf niet veel van, maar kijk in dit boek ... en voilà even gereden en ja er is wel wat verschil". Too bad. Feit is: - je moet al een goed piloot zijn om het verschil te kunnen maken/voelen in al die settings - het is allemaal af te stellen binnen bepaalde veilige marges. Je zit niet met een pure racewagen die je zo slecht kan afstellen dat je bij wijze van spreken geen bocht meer ingestuurd krijgt, dus zeker voor een amateur gaat het voelen van die verschillende instellingen redelijk moeilijk zijn. - Zo een omgebouwde startbaan kan je niet gaan vergelijken met een circuit zoals Spa. En dan hebben we ook nog het volgende: zelfs bij goeie coureurs speelt "tussen de oren" mee. Het zal niet de eerste zijn waar men de vering 4 klikken harder en 4 klikken zachter zet, hem dan terug buiten stuurt en "het is veel beter" terwijl er op de keper niks is aangepast. Je hebt echt toppers nodig om sommige dingen te kunnen voelen. Als je als piloot geen 10 ronden na mekaar kan draaien binnen de 0.5 seconden is er aan het manneke nog meer werk dan aan de vering Vergeet niet dat het hier gaat over demper instellingen, diff instellingen en wat aero. Die aero daar moet je al serieus hard voor gaan, en demper en diff is veel subtieler om te voelen dan bv een uitlijning of rijhoogte. Dat laatste gaat een amateur wel voelen want dat verandert veel harder het karakter van een auto. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ICM 20,874 Posted November 3, 2022 Share Posted November 3, 2022 7 minuten geleden, ir_fuel zei: of rijhoogte. Dat laatste gaat een amateur wel voelen want dat verandert veel harder het karakter van een auto. @brjefs had dan toch gelijk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
brjefs 13,922 Posted November 3, 2022 Share Posted November 3, 2022 2 uren geleden, ICM zei: @brjefs had dan toch gelijk Plat tegen de grond, vriend. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede 5,302 Posted November 3, 2022 Share Posted November 3, 2022 23 uren geleden, Polygoon zei: Ik interpreteerde jouw comment als “scherper sturen” über alles. Je probeert wat te vaak mijn woorden op je eigen manier te interpreteren. Mijn mening is hier en elders nochtans duidelijk dat ik gevoel boven prestaties en cijfers zet. Ik ben de eerste om de gevoelloze prestaties van een EV, het artificiële van turbomotoren (zoals de Porsche flat 6 3.0 turbo) of het gebrek aan rijplezier van de PDK aan te kaarten… ook al is het allemaal “beter” op papier. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede 5,302 Posted November 3, 2022 Share Posted November 3, 2022 6 uren geleden, ir_fuel zei: Feit is: - je moet al een goed piloot zijn om het verschil te kunnen maken/voelen in al die settings - het is allemaal af te stellen binnen bepaalde veilige marges. Je zit niet met een pure racewagen die je zo slecht kan afstellen dat je bij wijze van spreken geen bocht meer ingestuurd krijgt, dus zeker voor een amateur gaat het voelen van die verschillende instellingen redelijk moeilijk zijn. - Zo een omgebouwde startbaan kan je niet gaan vergelijken met een circuit zoals Spa. En dan hebben we ook nog het volgende: zelfs bij goeie coureurs speelt "tussen de oren" mee. Het zal niet de eerste zijn waar men de vering 4 klikken harder en 4 klikken zachter zet, hem dan terug buiten stuurt en "het is veel beter" terwijl er op de keper niks is aangepast. Je hebt echt toppers nodig om sommige dingen te kunnen voelen. Als je als piloot geen 10 ronden na mekaar kan draaien binnen de 0.5 seconden is er aan het manneke nog meer werk dan aan de vering Vergeet niet dat het hier gaat over demper instellingen, diff instellingen en wat aero. Die aero daar moet je al serieus hard voor gaan, en demper en diff is veel subtieler om te voelen dan bv een uitlijning of rijhoogte. Dat laatste gaat een amateur wel voelen want dat verandert veel harder het karakter van een auto. Op de openbare weg, ben je al helemaal niks met die afstelbaarheid. Hoeveel van deze GT3 RS’en gaan echt op circuit gebruikt worden door eigenaars die echt van die extra mogelijkheden gebruik kunnen maken? (rhetorische vraag). Ik blijf het geheel een leuke ingenieurs oefening vinden, en een typische staaltje marketing. Maar er is een markt voor en mensen die er willen voor betalen. So why not? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ir_fuel 47,870 Posted November 3, 2022 Share Posted November 3, 2022 4 minutes ago, The Swede said: Ik blijf het geheel een leuke ingenieurs oefening vinden, en een typische staaltje marketing. Ze moeten gewoon een auto bouwen die sneller is dan de vorige, en dat hebben ze gedaan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede 5,302 Posted November 3, 2022 Share Posted November 3, 2022 Klopt. En het blijft echt wel een lelijke auto. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
3000 939 Posted November 9, 2022 Share Posted November 9, 2022 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daggie 471 Posted November 13, 2022 Share Posted November 13, 2022 Op 9/11/2022 om 19:06, 3000 zei: "Journalist" roept niet genoeg ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuscani 9,100 Posted February 26 Share Posted February 26 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audi S8 1,496 Posted February 27 Share Posted February 27 Ik ben altijd fan geweest van de 997 GT3 RS zwart/oranje kleurstelling en het staat de 992 eigenlijk ook goed. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gTa 22,943 Posted February 28 Share Posted February 28 Idem. Ik vind het machtig! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bouncing Bullet 2,774 Posted February 28 Share Posted February 28 Ik heb toch al veel schoner configs gezien. En de xpel voor de deuren moeten ze nog uitvinden denk ik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SG_F21 5 Posted March 1 Share Posted March 1 Vond dit nog een interessante video van TheSmokingTire. Mooie productie ook. De finetuning die hier al vermeld werd, wordt ook besproken. Lijkt in mijn ogen meer alsof het instellingen zijn naar "smaak" van de bestuurder dan dat ze rechtstreeks invloed hebben op rondetijden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
3000 939 Posted March 31 Share Posted March 31 (edited) Edited March 31 by 3000 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
3000 939 Posted March 31 Share Posted March 31 (edited) Shitty screengrab Edited March 31 by 3000 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.