Jump to content

2022 Porsche 911 GT3 RS (992)


Super95

Recommended Posts

2 minutes ago, Naish said:

Kan ik me voorstellen... De 992 GT3 voelde voor mij niet speciaal sneller aan dan mijn 992S

En helemaal niet als je die 992S dan nog eens gaat sjiepen.

  • Funny 1
Link to comment
Share on other sites

4 uren geleden, ir_fuel zei:

De "duw in de rug" (c) @BMWMB :D 

Het is wel zo... een turbo voelt sneller aan dan een GT3, wat voor bepaalde mensen belangrijker is dan scherper sturen.

Link to comment
Share on other sites

Op 26/10/2022 om 18:16, BMWMB zei:

Het is wel zo... een turbo voelt sneller aan dan een GT3, wat voor bepaalde mensen belangrijker is dan scherper sturen.

Ja, maar niet voor iemand die echt auto minded is.

Link to comment
Share on other sites

5 minuten geleden, The Swede zei:

Ja, maar niet voor iemand die echt auto minded is.

Niet akkoord, het is veel genuanceerder dan dat.

Laat de mensen die "echt auto minded" zijn kiezen tussen een Porsche Cayenne of Mercedes-Benz G-Klasse. Ik durf er voor wedden dat er veel voor die laatste kiezen ondanks dat die trager of slechter stuurt dan zijn tegenhanger.

Link to comment
Share on other sites

5 minuten geleden, Polygoon zei:

Niet akkoord, het is veel genuanceerder dan dat.

Laat de mensen die "echt auto minded" zijn kiezen tussen een Porsche Cayenne of Mercedes-Benz G-Klasse. Ik durf er voor wedden dat er veel voor die laatste kiezen ondanks dat die trager of slechter stuurt dan zijn tegenhanger.

Inderdaad. En dat zeg ik ook. Iemand die auto minded is trekt zich niks aan van het feit dat die turbo sneller is of dat je er meer op koppel kan mee rijden. 

Waar spreek ik je tegen?

Link to comment
Share on other sites

4 minuten geleden, The Swede zei:

Inderdaad. En dat zeg ik ook. Iemand die auto minded is trekt zich niks aan van het feit dat die turbo sneller is of dat je er meer op koppel kan mee rijden. 

Waar spreek ik je tegen?

Ik interpreteerde jouw comment als “scherper sturen” über alles. 

Link to comment
Share on other sites

2 uren geleden, Daggie zei:

Voor de liefhebbers:

 

Blijf op m'n honger zitten. Track conditions speelden natuurlijk zwaar in 't nadeel, maar ik had veel meer feedback willen zien over welke setting die welk gedrag veroorzaakt.
Nu is 't een beetje "ik ken er eigenlijk zelf niet veel van, maar kijk in dit boek ... en voilà even gereden en ja er is wel wat verschil". Too bad.

Link to comment
Share on other sites

16 hours ago, gTa said:

Blijf op m'n honger zitten. Track conditions speelden natuurlijk zwaar in 't nadeel, maar ik had veel meer feedback willen zien over welke setting die welk gedrag veroorzaakt.
Nu is 't een beetje "ik ken er eigenlijk zelf niet veel van, maar kijk in dit boek ... en voilà even gereden en ja er is wel wat verschil". Too bad.

Feit is:

- je moet al een goed piloot zijn om het verschil te kunnen maken/voelen in al die settings

- het is allemaal af te stellen binnen bepaalde veilige marges. Je zit niet met een pure racewagen die je zo slecht kan afstellen dat je bij wijze van spreken geen bocht meer ingestuurd krijgt, dus zeker voor een amateur gaat het voelen van die verschillende instellingen redelijk moeilijk zijn.

- Zo een omgebouwde startbaan kan je niet gaan vergelijken met een circuit zoals Spa.

En dan hebben we ook nog het volgende:

zelfs bij goeie coureurs speelt "tussen de oren" mee. Het zal niet de eerste zijn waar men de vering 4 klikken harder en 4 klikken zachter zet, hem dan terug buiten stuurt en "het is veel beter" terwijl er op de keper niks is aangepast. Je hebt echt toppers nodig om sommige dingen te kunnen voelen. Als je als piloot geen 10 ronden na mekaar kan draaien binnen de 0.5 seconden is er aan het manneke nog meer werk dan aan de vering :D 

 

Vergeet niet dat het hier gaat over demper instellingen, diff instellingen en wat aero. Die aero daar moet je al serieus hard voor gaan, en demper en diff is veel subtieler om te voelen dan bv een uitlijning of rijhoogte. Dat laatste gaat een amateur wel voelen want dat verandert veel harder het karakter van een auto.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

7 minuten geleden, ir_fuel zei:

of rijhoogte. Dat laatste gaat een amateur wel voelen want dat verandert veel harder het karakter van een auto.

@brjefs had dan toch gelijk

Link to comment
Share on other sites

23 uren geleden, Polygoon zei:

Ik interpreteerde jouw comment als “scherper sturen” über alles. 

Je probeert wat te vaak mijn woorden op je eigen manier te interpreteren.

Mijn mening is hier en elders nochtans duidelijk dat ik gevoel boven prestaties en cijfers zet. Ik ben de eerste om de gevoelloze prestaties van een EV, het artificiële van turbomotoren (zoals de Porsche flat 6 3.0 turbo) of het gebrek aan rijplezier van de PDK aan te kaarten… ook al is het allemaal “beter” op papier. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

6 uren geleden, ir_fuel zei:

Feit is:

- je moet al een goed piloot zijn om het verschil te kunnen maken/voelen in al die settings

- het is allemaal af te stellen binnen bepaalde veilige marges. Je zit niet met een pure racewagen die je zo slecht kan afstellen dat je bij wijze van spreken geen bocht meer ingestuurd krijgt, dus zeker voor een amateur gaat het voelen van die verschillende instellingen redelijk moeilijk zijn.

- Zo een omgebouwde startbaan kan je niet gaan vergelijken met een circuit zoals Spa.

En dan hebben we ook nog het volgende:

zelfs bij goeie coureurs speelt "tussen de oren" mee. Het zal niet de eerste zijn waar men de vering 4 klikken harder en 4 klikken zachter zet, hem dan terug buiten stuurt en "het is veel beter" terwijl er op de keper niks is aangepast. Je hebt echt toppers nodig om sommige dingen te kunnen voelen. Als je als piloot geen 10 ronden na mekaar kan draaien binnen de 0.5 seconden is er aan het manneke nog meer werk dan aan de vering :D 

 

Vergeet niet dat het hier gaat over demper instellingen, diff instellingen en wat aero. Die aero daar moet je al serieus hard voor gaan, en demper en diff is veel subtieler om te voelen dan bv een uitlijning of rijhoogte. Dat laatste gaat een amateur wel voelen want dat verandert veel harder het karakter van een auto.

Op de openbare weg, ben je al helemaal niks met die afstelbaarheid.

Hoeveel van deze GT3 RS’en gaan echt op circuit gebruikt worden door eigenaars die echt van die extra mogelijkheden gebruik kunnen maken? (rhetorische vraag).

Ik blijf het geheel een leuke ingenieurs oefening vinden, en een typische staaltje marketing. 

Maar er is een markt voor en mensen die er willen voor betalen. So why not?

Link to comment
Share on other sites

 

4 minutes ago, The Swede said:

Ik blijf het geheel een leuke ingenieurs oefening vinden, en een typische staaltje marketing. 

Ze moeten gewoon een auto bouwen die sneller is dan de vorige, en dat hebben ze gedaan.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Vond dit nog een interessante video van TheSmokingTire. Mooie productie ook. De finetuning die hier al vermeld werd, wordt ook besproken. Lijkt in mijn ogen meer alsof het instellingen zijn naar "smaak" van de bestuurder dan dat ze rechtstreeks invloed hebben op rondetijden.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions