Ga naar inhoud

2022 Porsche 911 GT3 RS (992)


Super95

Aanbevolen berichten

10 minuten geleden, Daggie zei:

Dat lijkt me nog veel duurder en veel geregel, nee?

Lijkt me ook.

En ik vind de charme van 't tracken met je eigen auto die je uit je garage rijdt, naar circuit rijdt, daar helm op, tracken, en 's avonds met dezelfde weer naar huis, echt wijs.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minutes ago, Daggie said:

Dat lijkt me nog veel duurder en veel geregel, nee?

Nee, we zitten hier over zulk absurd dure auto's te spreken dat het effectief goedkoper is van met een raceauto te rijden als het op running cost aan komt. Met het tempo dat je met die nieuwe RS kan rijden zal die ook wel banden en remmen vreten, en dat is ook niet gratis.

Wat je ook niet mag vergeten: stukken (bv bumper, motorkap etc) zijn pakken goedkoper op de raceauto dan op de straatwagen.

 

Het enige waar je effectief verschil op kan maken op het einde van de rit (hehehe) is de restwaarde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar is trouwens weinig geregel aan hoor. Een trackday moet je ook boeken op voorhand. Gewoon aftikken en op tijd aan de juiste box staan 's morgens. Arrive and drive is veel minder geregel dan met je eigen auto tracken. Je moet je bandendrukken al niet goed zetten :D , en je geraakt altijd thuis 's avonds.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, gTa said:

Bedankt, ik geef het door aan Andreas, dat ze de productieband stilleggen.
Meer Spyder RS'jes voor iedereen \o/

Er zullen wel een deel kopers zijn die je liever niet op een circuit ziet, eerlijk gezegd :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, ir_fuel zei:

Er zullen wel een deel kopers zijn die je liever niet op een circuit ziet, eerlijk gezegd :D 

't Is van mij ook jaren geleden, zne. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18/9/2022 om 09:38, ir_fuel zei:

Een upgrade in rijplezier heb ik dat toch nooit gevonden.

Dat zijn mensen die niet goed manueel kunnen rijden. 

Soit tegenwoordig gaat dat niet meer op want we kunnen allemaal manueel rijden sinds automatisch tussengas 😑 geen reden meer om voor manueel te kiezen bij een nieuwe voiture. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minutes ago, PieterA said:

Kennis van me heeft afgelopen zomer op die manier een GT4 CS geregeld voor een volledige dag Spa, incl instructeur. Was iets van een 7k meen ik mij te herinneren. 

Het kost 9K om bij Porsche zelf een Cup te huren. Daar zit alles in qua support, benzine etc inclusief een set nieuwe slicks. Beter dan dat zal het niet worden (duurder ook niet :), zal je wel goedkoper vinden bij een "onafhankelijke").

Die banden alleen kosten je normaal 2K. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18/9/2022 om 20:48, Maverick zei:

Eigenlijk heb je beide nodig, vorige week nog eens met een PDK gereden van @ICM en dat is verdomd een tof en goed systeem.

Als ik voor mezelf spreek, voelt een PDK veel aangenamer in de hogere snelheden. De wagen hangt veel meer aan het gas en opbouwen gaat werkelijk vanzelf. Ook terugschakelen is maar een vingerknip veraf en voelt erg soepel. Ik zou durven zeggen meer genieten van het rijden, en als daily dan ook geen twijfel en neem ik de PDK.

Anderzijds, als extra wagen zou ik mijn manuele nooit omruilen tegenover een PDK. Je kan zeggen wat je wil, maar aan lagere snelheden (geen dagelijks gebruikà is een manuele zoveel leuker! Hier durfde men al eens zeggen dat een GT3 niet meer te rijden valt in België, wel ik kan niet anders dan dit tegenspreken. Ik kan perfect aan legale snelheden veel plezier halen uit die auto. Iets wat minder het geval is bij een PDK denk ik.

 

Hier kan ik mij dus ook in vinden. Ik kan genieten van mijn 992 met PDK, zeker nu ik ‘m als daily aan ‘t gebruiken ben. Maar tijdens plezierritten mis ik toch een manuele bak, om meer die betrokkenheid te hebben, en zeker als het op wegen is waar heel snel rijden niet mogelijk is, en dat is met de drukte en controles ook steeds meer. Om die reden doen we meer en meer rondritten met de 964, zelfs als er supercars meerijden. Op die ritten heb ik meer plezier met mijn 964, dan met zo’n modern pk-monster waar je je de ganse tijd moet mee inhouden.

290BEDFB-3C91-44EC-A7A2-7434CF93D835.thumb.jpeg.410515d5a8958334ec572eda5f2a9aa7.jpeg

Om die reden zou ik een 992 GT3 RS enkel kopen als ik veel trackdays zou doen.

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, 3000 zei:

Meer info hierover? @Alexanderr 

 

Is als optie aan te vinken op je RS, staat idd in de configurator maar “moeilijk zichtbaar”. Aangezien ik het nergens online zag passeren, even een postje over gemaakt 😉 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17/9/2022 om 17:24, PJH zei:

Voor mij hangt dat vooral af van het beoogde gebruik. Deze GT3RS is volgens mij geen auto meer om mee op straat te rijden in het grootste deel van de tijd dat je hem hebt. De segregatie tussen GT3 en GT3RS is volgens mij nog nooit zo groot geweest als bij deze iteratie van het 911 platform. Deze GT3RS lijkt snelheid te ademen, en dan snap ik de keuze voor splitters, PDK, enz enz maar al te goed. Het zijn gewoon dingen die je nodig hebt om zo snel mogelijk te gaan.

Wil je echter op straat rijden tijdens rondritten, of grotere reizen gaan doen met je sportkar, dan ben je denk ik fout om deze RS (eigenlijk elke RS na 991, ze zijn imo allemaal voor janetten) te gaan kopen. Als je op straat gaat rijden en de occasionele trackday wil doen, dan koop je beter de GT3. Bruikbaarder (kofferruimte), manueel te krijgen (betrokkenheid en technischer om mee te rijden), andere kwaliteiten die belangrijker zijn bij straatgebruik, enz enz. Ik vind dus dat ze bij Porsche eigenlijk heel goed bezig zijn, want ze hebben eindelijk iets voor beide types mensen in de stal staan.

Het gebruik van elektrische bekrachtiging zal sowieso wel een CO2-regelgeving ideetje geweest zijn, dus daar kun je ze vandaag de dag al moeilijker op afrekenen vind ik.

Maar inderdaad, als je graag met een auto rijdt en het gaat over gevoel en over sturen, koop dan een Lotus. Er is imo niks dat in de buurt komt waar nummerplaten op mogen.

Ik vind niet dat ze bij Porsche goed bezig zijn. Want het is niet zo dat er voor de liefhebbers van beide soorten wagens wat is.

Als je nog steeds betrokkenheid wil hebben bij het rijden, dan moet je zot veel geld neerleggen want enkel de topmodellen zijn op aanvraag nog met handbak beschikbaar. 
Je kan geen normale 911 met handbak en wat basisopties kopen , je moet direct 200k of meer neerleggen.

Bij het vorig model was er de T. Spijtig dat het enkel weer een uitboller was als model.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30/9/2022 om 00:24, ir_fuel zei:

"We would like to thank Thibaut for the big fat cheque he is going to write for all this" zeker :D 

Moet die zelf zijn Porsche betalen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid