Ga naar inhoud

Winterbanden... Opgelegd?


The Swede

Aanbevolen berichten

Heb je in u streek winterbanden nodig? Kom er nooit in de winter, dus geen idee.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk



Waar ik woon is het ‘s morgens nu 3-4 graden en het is hier nu ook warm voor de tijd vh jaar. ‘s avonds zelfde. In de streek heb je het misschien 3 dagen echt nodig op een jaar, dus dat is het niet waard.

Maar wij gaan normaalgezien elk weekend skiën en dat is natuurlijk een andere quelque chose
+ kerst meestal in BE dus langs centraal massief op en af + 1 skitrip naar FR/CH.




Sent from my iPhone using Tapatalk
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, ir_fuel zei:

Ik heb jaren met Michelin Pilot Alpin gereden. Ik vond dat echt geen goede band. Het eerste seizoen cava nog, maar als die een jaar "gekuurd" hadden, miljaar. Onderstuur in het kwadraat, op het gevaarlijke af. "Maar dat is normaal want de baan ligt vettig". Toch vreemd dat bij mijn Pirelli's de baan minder vettig ligt ...

Vergelijkbare ervaring heb ik met Michelin PS3 zomerbanden. Ze hebben hier nu wel 3 jaar gelegen, dat moet ik toegeven.
Maar ik vind dat geen hoogvliegers inzake grip, ik was contenter van mijn Uniroyal Rainsport 3 setje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe lang is dat geleden? Want als je onlangs nog MPS3 reed, dan reed je rond met banden van ... wat ... 10 jaar oud? What did you expect?

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, gTa said:

Ik vond alle eerdere generaties winterbanden daar ook fel last van hebben. Vier jaar oud en 3-4 mm profiel weg = precies op glijdende naaldhakken ronddobberen. Vreselijk.

Conti heeft dat naar mijn gevoel zelfs bij zomerbanden ook heel sterk. Met half versleten Conti's Sport Contact 3 op een nat circuit tracken was b.v. "schaatsen/glijden", daar waar de half versleten (oudere!) Michelin Pilot Sports nog veel betere grip gaven.

Winterbanden zijn sowieso "op" van zodra ze 4 mm restprofiel hebben. De lamellen die de profielblokken doorsnijden (en toelaten dat een band kammetjes vormt om te grippen op sneeuw en ijs + ook de 'zelfreiniging' toelaat) zijn dan zga op, dan heb je geen voordeel meer.

Ik heb nooit langer dan 2 seizoenen gereden met een set winterbanden, en het was echt het verschil tussen nieuw en een jaar liggen. Ik had er nu ook schrik voor maar de Pirelli zit nu aan seizoen 2 op deze auto (fuck, ga dus in 2019 weer een nieuwe auto moeten kopen of ze riskeren een 3e te moeten doen :D ) en daar heb je dat dus totaal niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, gTa zei:

Hoe lang is dat geleden? Want als je onlangs nog MPS3 reed, dan reed je rond met banden van ... wat ... 10 jaar oud? What did you expect?

Banden hebben dot XX14. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎17‎/‎12‎/‎2018 om 17:58, B3noît zei:

Wow dat is hoog (voor een winterband)

Je doet me nu twijfelen, maar ik heb genomen wat er op die sticker staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎17‎/‎12‎/‎2018 om 11:04, dragonfly zei:

🙄 en glijdt goed zeker? 😄 

Eigenlijk niet. Ik was ontgoocheld. Auto heeft een stuk meer grip dan met de Michelins. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Maxime S zei:

Eigenlijk niet. Ik was ontgoocheld. Auto heeft een stuk meer grip dan met de Michelins. 

 

Ewel, Ik heb die ervaring dus ook.

Maar vond het net een tikske hard rijden, heb ze iets verlaagd, maar raar maar waar hij glijdt veel sneller over zijn voorbanden.

Btw, Bert Neels ( die met de blauwe Alpina van recent ) heeft nu een Model3 Performance gekocht voor ernaast 😅. Geen idee wat daar de bedoeling van is.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 12/17/2018 at 6:58 PM, gTa said:

 Vier jaar oud en 3-4 mm profiel weg = precies op glijdende naaldhakken ronddobberen

Is er een kant van jou die we niet kennen? :D 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, janvkn zei:

Is er een kant van jou die we niet kennen? :D 

Massa's!

Maar een kant die op glijdende naaldhakken ronddobbert, heb ik niet.

Teleurgesteld? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

feitelijk overweeg ik all seasons te gebruiken in de winter. Met mijn zomerbanden op de sneeuw is ondoenbaar. Ik heb het een keer gehad, het was belachelijk. Terwijl echte winterbanden overkill zijn en sletig  . All-seasons zijn dan weer 'te doen' in de sneeuw .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Vooruit dan maar, nog eens winterbanden besteld. Continentals deze keer. De andere winterbanden zouden niet meer door de keuring raken en de zomerbanden pakken niet op sneeuw. Ik hoop dat deze niet te snel slijten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Le Capri MauveMijn 16" set stalen wielen op Hankook I*cept RS2 (DOT 3318) 195/45R16 staat hier te koop, maar weet niet of het wat voor je is? Mag weg voor 450 all in.

Er komt normaal iets anders op mijn oprit :)

aangepast door lancer-evo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik probeer mijn aantal wielen in te perken :) Is hij weg ja, de BRZ? Op het eind kon hij u precies niks meer bijbrengen maar ge hebt er precies wel veel aan gehad. Benieuwd wat ge in de plaats gaat zetten. De Supra werd hier nogal afgebroken maar ik zou hem niet uitsluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid