Ga naar inhoud

///M Lovers


Phil

Aanbevolen berichten

Ik was overlaatst bij Frits (PSG) in Geel. We hadden het over nieuwe en oude BMW's. Hij zou geen nieuwe BMW meer moeten hebben zei hij, en de man heeft gelijk.

 

En dan kwam hij met het argument dat hij dacht dat er geen enkele atmo nieuwe BMW meer wordt verkocht op dit ogenblik. Ik begon na te denken en idd, kan wel kloppen? De wereld is omzeep  :(

 

bye bye intake sound, bye bye 6-in-lijn atmo, bye bye gasrespons, bye bye +8k toeren :down:

Ben ik het voor een gedeelte mee eens.

Een M product is nu niet meer het product waar het van afstampt.

Maar met de huidige Turbo techniek kan ik best leven, tijden veranderen nu eenmaal.

Mijn huidig n54 blok vind ik persoonlijk een super blok, spreek wel over een niet M product maar een 335i.

Dus met turbo techniek kan ik best leven, maar niet met 3 cilinders in een M product en geluid genereren door de luidsprekers en nog meer van die fantasieën  :cry: .

 

En natuurlijk is die metaal achtige rasp van een S54 blok met carbon air-intake schitterend :inlove: , maar turbo techniek mag van mij ook ... zolang ze maar van die 6 cilinders in lijn afblijven is het voor mij  :up: .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ik het voor een gedeelte mee eens.

Een M product is nu niet meer het product waar het van afstampt.

Maar met de huidige Turbo techniek kan ik best leven, tijden veranderen nu eenmaal.

Mijn huidig n54 blok vind ik persoonlijk een super blok, spreek wel over een niet M product maar een 335i.

Dus met turbo techniek kan ik best leven, maar niet met 3 cilinders in een M product en geluid genereren door de luidsprekers en nog meer van die fantasieën  :cry: .

 

En natuurlijk is die metaal achtige rasp van een S54 blok met carbon air-intake schitterend :inlove: , maar turbo techniek mag van mij ook ... zolang ze maar van die 6 cilinders in lijn afblijven is het voor mij  :up: .

 

Ik moet eens met een N54 blok aanvoelen om daar te kunnen over oordelen. Frits was er alleszins niet laaiend over, heeft met eentje gereden die zelfs 500pk had. Het gaat wel oerend hard, maar er mist iets.

 

En ik had hetzelfde idee toen ik met de 1M van dragon meereed. Het gaat hard, de sound is er, de BMWMB duw in de rug is er ook, maar ik mis dat echte ///M-gevoel. Moeilijk uit te leggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik had hetzelfde idee toen ik met de 1M van dragon meereed. Het gaat hard, de sound is er, de BMWMB duw in de rug is er ook, maar ik mis dat echte ///M-gevoel. Moeilijk uit te leggen.

 

het is gewoon geen 'sportieve/race' motor, zeker niet.. M-blokken hadden gewoon iets brutaals in hun respons en karakter. 

welke andere motoren hebben individuele gaskleppen per cilinder.. ? dat heeft me altijd gefrappeerd 

 

bye bye intake sound, bye bye 6-in-lijn atmo, bye bye gasrespons, bye bye +8k toeren :down:

 

al die zaken die je opsomt zijn nog perfect mogelijk met turbo's/supercharging hoor :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen BMW meer kopen omdat 't geen M-motoren meer zijn. Tjongejonge... Er worden hier toch wel serieuze beweringen gedaan, vind ik! :D

En ik stuur met plezier klanten naar Frits omdat hij de beste is, maar als je een N54 niet de moeite waard vindt, dan weet ik niet waar we nog over praten. Als @PJH dat hier kwam vertellen, zou ik 't nog kunnen kaderen. :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je dat tien jaar geleden zei aangevuld met dat ze namaak geluid door de boksen af gaan spelen werd ge gewoon uitgelachen

 

Dat komt er nog aan voor elektrische wagens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

't moet wel wat genuanceerd worden ja

 

maar het is wel een feit dat een N54/N55 totaal geen M-motor is zoals de S54 of S65 dat wél zijn

heb ook reeds duizenden km's kunnen malen met de S62, en dat is eigenlijk best een 'luie' en relaxte motor, ik denk dat een moderne BMW V8 (met of zonder turbo's) quasi hetzelfde karakter heeft

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb eens een stuk meegereden met bmwmb zijn m3 en de motor daarin is toch echt geen standaardmotor zoals een andere v8. Ik vind persoonlijk dat als die auto met pakweg een N54 kwam het totaal niet hetzelfde zou zijn en ook veel minder speciaal. Dat blok was echt een meesterwerk, beetje een vtec v8. Zou diezelfde auto niet hoeven met een N54, komt dan nog niet aan de hielen van een c63, nu is het een beetje een kwestie van voorkeur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was overlaatst bij Frits (PSG) in Geel. We hadden het over nieuwe en oude BMW's. Hij zou geen nieuwe BMW meer moeten hebben zei hij, en de man heeft gelijk.

 

En dan kwam hij met het argument dat hij dacht dat er geen enkele atmo nieuwe BMW meer wordt verkocht op dit ogenblik. Ik begon na te denken en idd, kan wel kloppen? De wereld is omzeep  :(

 

bye bye intake sound, bye bye 6-in-lijn atmo, bye bye gasrespons, bye bye +8k toeren :down:

 

is de motor in de 530i niet turboloos?

Link naar reactie
Delen op andere sites

al die zaken die je opsomt zijn nog perfect mogelijk met turbo's/supercharging hoor :)

Van supercharging ben ik wel voorstander, als atmo niet meer kan. Dan behoudt je nog die gasrespons. Daar zijn ze tot nu toe met turbo's nog niet in geslaagd imo..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van supercharging ben ik wel voorstander, als atmo niet meer kan. Dan behoudt je nog die gasrespons. Daar zijn ze tot nu toe met turbo's nog niet in geslaagd imo..

 

Ze voeren turbo's in voor het verbruik te verminderen.

 

Supercharging is niet echt gunstig voor het verbruik :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Van supercharging ben ik wel voorstander, als atmo niet meer kan. Dan behoudt je nog die gasrespons. Daar zijn ze tot nu toe met turbo's nog niet in geslaagd imo..

Nieuwe M5, 911 Turbo, enz .... Zijn anders wel al op de goede weg. Maar volledig verdwijnen kan volgens mij nooit, of ge moet al een antilag steken bij wijze van spreken.

En motoren met compressor hebben ook nog steeds minimaal lag. Die druk moet altijd eerst opgebouwd worden.

Ze voeren turbo's in voor het verbruik te verminderen.

 

Supercharging is niet echt gunstig voor het verbruik :D

Daar denken Audi en Jaguar toch anders over :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar ik me vooral aan erger bij de 1M is het doodvallen na het schakelen.

Als je dat ding zijn volledige rev-range gebruikt merk je dat dus echt fel, zo fel zelfs dat ik dacht dat er iets mis was :o

Als je schakelt bij pakweg 6000rpm, dan kom je uit bij 2800-3000rpm. Dat is dus net tussen het werkgebied van de kleine en de grote turbo. De kleine is op dat punt te klein om vermogen te leveren en de grote is net zijn druk kwijt door te schakelen. Dat zorgt er dus voor dat er gedurende 0.5-1sec geen turbodruk is -> blok valt compleet dood. Heel irritant

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lol. N54 heeft bij mijn weten 2 gelijke turbos.

En 3000 rpm toerenterugval? Zeker van? :P

Die 'pauze' waar jij over spreekt, kan dat niet de tractiecontrole zijn die even ingrijpt? (Lampje hoeft daarvoor niet altijd te flikkeren)

Het enige waar die motoren wel wat 'last' van hebben is het 'dood' vallen op erg hoge toeren, vlak voor de redline. Optimaal schakelpunt is rond 6500.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lol. N54 heeft bij mijn weten 2 gelijke turbos.

En 3000 rpm toerenterugval? Zeker van? :P

Die 'pauze' waar jij over spreekt, kan dat niet de tractiecontrole zijn die even ingrijpt? (Lampje hoeft daarvoor niet altijd te flikkeren)

Het enige waar die motoren wel wat 'last' van hebben is het 'dood' vallen op erg hoge toeren, vlak voor de redline. Optimaal schakelpunt is rond 6500.

 

Google leert me dat je gelijk hebt. Het zijn 2 gelijke turbo's. Tot zover de uitleg van een 1M eigenaar waarom die lag er soms is.

 

De DSC...je zou kunnen gelijk hebben. Ik weet alleen niet of ik het ook meemaak met alles uit. Ik zal er iig eens op letten :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid