Ga naar inhoud

///M Lovers


Phil

Aanbevolen berichten

Interieur gepimpt met 2 nieuwe (waaronder 1 okkazie) items B)

 

IMG_2200.jpg

 

 

 

Om het te vieren maar eens over en 't weer naar DE gereden. :ninja:

  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, staat wel vrij laag precies of is dat normaal?

 

Volgens google zou dat vrij normaal moeten zijn, maar nog geen officiële BMW documenten hierover gevonden. :/

 

 

Aangezien 'k nog geen eigen topic hier heb ga'k dit hier even copy pasten. :ninja:

 

 

Update 1 is een Awron Displaysysteem E30DGA-Basic-M3 S14 (www.awron.de)

Toestel heeft een touchscreen om 4 verschillende schermen  op te roepen.

 

IMG_2252.JPG

 

IMG_2243.JPG

 

Op het hoofdscherm is de batterijspanning, oliedruk, diff temperatuur en versnellingsbaktemperatuur af te lezen. Optisch ziet het eruit als de “Alpina- digitalanzeige” die 20j geleden op diverse Alpina modellen zat. (http://wp1016621.server-he.de/fotost/f00591/f00591.htm)  Nu nog enkel te koop op de tweedehandsmarkt voor het dubbele als de Awron-prijs…

 

IMG_2207.JPG

 

Op het 2de scherm zijn dezelfde instrumenten weergegeven als balkjes (met uitzondering van de batterijspanning die er niet op staat)

 

IMG_2311.JPG

 

Scherm 3 is hoofdzakelijk een g-kracht meter die voor en zijdelingse krachten weergeeft in m/s² + grafiek

 

IMG_2308.JPG

 

Scherm 4 geeft software info weer en hier kan je de helderheid van het scherm aanpassen in 3 standen.

 

IMG_2260.JPG

 

Update 2 is een tweedehands BMW Bavaria C Business RDS. Dit type radio zou volgens de optielijst origineel geleverd zijn in mijn M3. De vorige eigenaar had een early 2000’s Blaupunkt ‘tjoenink’ radio gemonteerd die redelijk hard afstak tegenover de rest van het oranje verlicht interieur. (http://openroads.be/opendir/2011%201991%20BMW%20E30%20M3%20-%20Brillantrot/_MG_5398.jpg)  Op enkele dode pixels na is de radio in perfecte staat en werkt hij feilloos. Dit maakt het interieur volledig af. <3 (Al zou een verlichte versnellingspook ook nog leuk zijn :D)

 

IMG_2233.JPG

 

Nu we bezig nog wat pics:  :D

 

IMG_2295.JPG

 

IMG_2326.JPG

 

IMG_2334.JPG

 

IMG_2355.JPG

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je radio vind ik subliem, de andere update is mijn ding niet.

Verlichte pook is idd zo vet, zat standaard in een Cecotto :)

 

'k snap de niet-OEM-heid haat, maar 't was de volgens mij knapste oplossing om een oliedruksensor te hebben. (En dat wou'k persé)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vette updates. Kan ook de Awron smaken ... zeker in scherm 1.

 

Heeft 'n M3 altijd een bumper zonder nummerplaatuitsparing? (Die uitsparing zat in de stootlijst, zeker?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vette updates. Kan ook de Awron smaken ... zeker in scherm 1.

 

Heeft 'n M3 altijd een bumper zonder nummerplaatuitsparing? (Die uitsparing zat in de stootlijst, zeker?)

 

Yep, correct! :)

 

& thanks :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 2 weken later...

Leuke update @@Mayonaise!

Kan je daar ook olietemp van motor op binnenhalen? Werkt alleen op m3 ofzo omdat daar standaard sensors voorzien zijn of moet je zelf je bouten vervangen door sensorbouten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn uiteraard sensoren bijgeplaatst. Olietemp van de motor is compleet overbodig en dus niet voorzien in dat display, gezien een M3 reeds de olietemp heeft staan in zijn tellerpartij in plaats van de verbruiksmeter:

 

E30_M3_instruments.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar dat ding is niet alleen bruikbaar op M3's hé Ciske, dus de vraag is toch niet zo irrelevant? (al weet ik van geen kanten met wat Geertt rijdt, al zie ik een E30 in z'n avatar)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gezien het over de M3 gaat, is dat ding er niet op voorzien.

 

MAAR: datzelfde display wordt gemaakt voor verschillende auto's, zie website constructeur. En voor de gewone E30, is olietemp idd beschikbaar op het display :) de nodige sensoren zitten allemaal in het pakket die je koopt samen met de display

 

Ik had gedacht dat hij het louter vroeg omdat het er niet bij staat op mayo's display, maar toch wel een belangrijke waarde is om te kennen -> er dus vanuitgaande dat hij niet wist dat de M3 al een tempmeter had.

 

excuses voor het ongemak heerschap.

 

 

 

-> ik wil ook olietemp :( loop met het idee rond om de service interval led's om te bouwen naar een soort tempmeter... waarbij de blokjes oplichten/verdwijnen per 5 of 10°c meer of minder. Alleen kan ik enkel solderen en prutsen, van het ontwerp van een elektrische schakeling heb ik wat te weinig kaas gegeten om dat zomaar te kunnen bouwen :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

no stress, ik interpreteerde z'n vraag eerder als "cool dat wil ik ook maar ik zie geen motorolietemp en dat wil ik wel"; ik vind het hoe langer hoe retevetter, dat displayke

 

fak, jaloers als ge dat zo op uw eentje kunt ... ik zou de tijd willen hebben om me ook met zo'n dingen bezig te houden :inlove:

 

Edit: fak, te rap gelezen :lol: awel dus hetzelfde bij mij --> ideeën zat maar niet de technische bagage om ze uit te voeren ... ik zou dus gewoon ook zo'n dingske kopen gelijk Mayo en dat installeren, dat kannek wel en vind ik ook al beestig :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

-> ik wil ook olietemp :( loop met het idee rond om de service interval led's om te bouwen naar een soort tempmeter... waarbij de blokjes oplichten/verdwijnen per 5 of 10°c meer of minder. Alleen kan ik enkel solderen en prutsen, van het ontwerp van een elektrische schakeling heb ik wat te weinig kaas gegeten om dat zomaar te kunnen bouwen :(

 

http://wp1016621.server-he.de/fotost/f01585/f01585.htm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid