Ga naar inhoud

///M Lovers


Phil

Aanbevolen berichten

BMW M’s Iconic Colors are Making a Comeback

In a recent press release, mostly talking about special anniversary badges, BMW announced the comeback of these colors, on select M Division vehicles: Dakar Yellow, Fire Orange, Daytona Violet, Macao Blue, Imola Red or Frozen Marina Bay Blue.

https://www.bmwblog.com/2021/11/24/bmw-m-colors-comeback/

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor mij is dit al reden genoeg om mijn OG M2 lci te houden. En ik zie dat ook niet meteen veranderen met de nieuwe M2...Ding is ook veel te zwaar om te tracken met de remmen die eronder zitten (1765kg M240i xdrive)

2022 BMW 2 Series Coupe review: First drive | CarExpert

 

 

  • Grappig 2
  • Boos 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, ir_fuel zei:

Echt erg he, die achterlichten.

zeer benieuwd wat het met de verkoopscijfers gaat doen van de toekomstige M2 tov OGM2 en M2C.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Ice_Ken zei:

voor mij is dit al reden genoeg om mijn OG M2 lci te houden. En ik zie dat ook niet meteen veranderen met de nieuwe M2...Ding is ook veel te zwaar om te tracken met de remmen die eronder zitten (1765kg M240i xdrive)

2022 BMW 2 Series Coupe review: First drive | CarExpert

 

 

Daar is nu toch niets meer aan die het direct herkenbaar maakt als een BMW? Triest zeg... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 2 weken later...

Ik vind het vooral gek hoe een ///M eigenlijk geëvolueerd is van een comfy alleskunner met sportieve roots, naar een stel hardcore monsters.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, Rabbit zei:

Ik vind het vooral gek hoe een ///M eigenlijk geëvolueerd is van een comfy alleskunner met sportieve roots, naar een stel hardcore monsters.

Als ge er de evolutie in de sector bij neemt en kijkt hoe de modale auto as a whole veranderd is t.o.v. vroeger ...
... dan vind ik die ///M-modellen (de echte, niet de M Performance "sportpakketbakjes met een marketingsausje") nog altijd bijna identiek.

Alles (veel) zwaarder, dus krachtiger. Alles (veel) veiliger en comfortabeler en tjokvol gimmicks. Minder analoog gevoel, veel meer detached.
En alles moet vandaag de dag ook alles zijn en kunnen. Eigenheid en kiezen voor eea & tegen al de rest, dat kan/mag niet meer bij de grote merken.

Nog altijd is de ///M dan de gevoelig snellere, "sportiever" rijdende, een tik minder comfortabele "alleskunner".
Een M5 is nog altijd redelijk comfy (de Competition veel minder, maar da's een versie van het model) en kan alles.
Idem met de M3 t.o.v. de gewone '3 enz.

Toch? Of zie jij 't anders?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, gTa zei:

Als ge er de evolutie in de sector bij neemt en kijkt hoe de modale auto as a whole veranderd is t.o.v. vroeger ...
... dan vind ik die ///M-modellen (de echte, niet de M Performance "sportpakketbakjes met een marketingsausje") nog altijd bijna identiek.

Alles (veel) zwaarder, dus krachtiger. Alles (veel) veiliger en comfortabeler en tjokvol gimmicks. Minder analoog gevoel, veel meer detached.
En alles moet vandaag de dag ook alles zijn en kunnen. Eigenheid en kiezen voor eea & tegen al de rest, dat kan/mag niet meer bij de grote merken.

Nog altijd is de ///M dan de gevoelig snellere, "sportiever" rijdende, een tik minder comfortabele "alleskunner".
Een M5 is nog altijd redelijk comfy (de Competition veel minder, maar da's een versie van het model) en kan alles.
Idem met de M3 t.o.v. de gewone '3 enz.

Toch? Of zie jij 't anders?

Dat is waar. Daarin heb je gelijk. Het vergelijk gaat zeker ook op voor AMG.

Audi is nog het langste zichzelf gebleven eigenlijk ( voor zover ze eigenlijk niet probeerden sportief te zijn en daarin misschien faalden, zonder dat ik het weet )

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, gTa zei:


En alles moet vandaag de dag ook alles zijn en kunnen. Eigenheid en kiezen voor eea & tegen al de rest, dat kan/mag niet meer bij de grote merken.
 

Suzuki Jimny, Toyota Yaris GR, Benz G-klasse? 

En buiten de grote merken zijn er nog die voor eigenzinnige keuzes gaan én daarmee succes hebben:

Caterham met hun 470 series, Tesla met... alles, Hyundai met hun Ioniq reeks,... 

Kiezen voor eigenheid is geen enkel probleem, zoals het maar een compleet uitgewerkt pakket is waarbij de financiering op eenzelfde wijze gebeurt als bij de andere modellen. Maar te vaak moeten die speciale modellen geheel zelf instaan voor hun ontwikkelingskosten, waardoor ze te duur zijn en geen succes hebben, of ze bestaan uit een hoop halfslachtige beslissingen waardoor ze hun doel voorbij schieten. 

In de eerste categorie heb je bijvoorbeeld de i3. Die was duur in ontwikkeling en dus duur in aankoop. Maar wanneer ze een 1-reeks maken, moet die niet zelf instaan voor zijn volledige ontwikkelingskost. Nee, platform kan later ook voor de X1, x2, 2 reeks,... gebruikt worden, dus er wordt een deel van die kosten naar de toekomst verschoven. Dito met de motoren. Daar wordt de afschrijving veel verder vooruit gespreid. Bij de i3 niet. Die moet het in zijn uppie doen. Tja, dan krijg je eigenzinnige projecten die niet het verhoopte succes boeken. 
Bij Hyundai hebben ze wel verder vooruit gekeken en was de eerste Ioniq wel goedkoop (vanaf 29), gezien ze daar dan ook later nog twee kia's en een andere hyundai van gingen maken. Daar hebben ze wel eenzelfde investeringsspreiding gekozen, met gevolg dat die veel beter verkochten en het merk nu al in de volgende fase van het EV tijdperk zit (800V ipv 400V). 

Jimny en Yaris zijn dan ook weer twee voorbeelden van all the way te gaan, tegen de stroom in op ieder vlak. Dat werkt ook nog steeds. Halfslachtige zaken, zoals de Supra, dat werkt dan weer niet. En de grote merken hebben te vaak halfslachtige dingen gedaan (i8 en Z8 om twee BMW voorbeelden te geven) die niet werkten, waardoor ze nu dus het gevoel hebben dat alles mainstream moet zijn en wij keuze hebben uit tien keer hetzelfde. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tjeu zei:

Suzuki Jimny, Toyota Yaris GR, Benz G-klasse? 

En buiten de grote merken zijn er nog die voor eigenzinnige keuzes gaan én daarmee succes hebben:

Caterham met hun 470 series, Tesla met... alles, Hyundai met hun Ioniq reeks,... 

(1) De uitzonderingen die de regel bevestigen, maar vooral:
(2) Ik had het vooral op de merken op zichzelf, niet zozeer op specifieke modellen.

Het verwatert allemaal, omdat er zo veel niches zijn (die de merken ook zelf creëren), omdat men in bijna elke niche en op elke markt wil vertegenwoordigd zijn, omdat men kosten moet drukken, daarom platformstrategieën toepast en ontwikkelingskosten deelt, zodat heel veel modellen niet meer op zichzelf bestaan maar een variant van hetzelfde zijn met hooguit wat afstelling die verschilt en (uiteraard) het uiterlijk. En dat over merken en continenten heen, zelfs.

Ik ben blij dat je moeite doet om de uitzonderingen te zoeken die in het landschap nu nog wél op zichzelf staan, die niet onder die algemene regel te plaatsen zijn ... want er zijn er inderdaad nog, maar 't zijn er maar weinig, helaas.
Wat er nu wel uit springt op dat vlak, zijn de nieuwe merken die opkomen in het EV-segment.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid