Ga naar inhoud

///M Lovers


Phil

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...
  • 3 maanden later...
  • 1 maand later...
  • 3 weken later...

LCI voor M3 ... toch wel even volgen, dat. ❤️   Wie weet... krijgt hij een mooie snoet, waardoor-ie vooraan éindelijk ook te pruimen valt? *praytobabyjesus*

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, gTa zei:

LCI voor M3 ... toch wel even volgen, dat. ❤️   Wie weet... krijgt hij een mooie snoet, waardoor-ie vooraan éindelijk ook te pruimen valt? *praytobabyjesus*

Neen, nieren wijzigen niet. 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren met gans het M gamma kort kunnen rijden, dankzij Monserez.

- M2: vond ik echt een teleurstelling. Dat ding is zo kunstmatig brutaal, zelfs met alles in "comfort", je kunt daar voor mij echt niet normaal op het gemak mee rijden. Dat moest percies constant hard gaan. Ik bemerkte het al bij het traag wegrijden op de parking: hij "wipte" gelijk, alsof ie zo direct wilde vollegas gaan. Ook het constante zoeken naar tractie steekt gewoon effenaf tegen. De testrit begon met wat vochtig wegdek. Zelfs bij halfgas grijpt de tractiecontrole in. Als je die TC dan afzet is het meer patineren dan rijden. Op droog wegdek is uiteraard een pak beter, maar ook daar doseer je het gas best.   Ook het rijcomfort is gewoon nihil. Ik vind het een knappe auto, maar ik zou het niet kopen denk ik.

- M3: de meer afgeronde, afgelikte M2. Power bruikbaar, een tikkie comfortabelder. Eigenlijk hetzelfde als de M2, maar beter. En wat een spec: Verde Ermes met Tartufo. Wat een machtig speelgoed. Viel eigenlijk weinig van te zeggen: alle flaws van de M2 zijn hier weg.

- M8: was voor mij een onverwachte topauto. Ik kan vergelijken met zowat alle AMG GT 4 door versies, en vond een M8 toch een pak scherper rijden, minder lomp. Dat ding is zo AF. Kun je gewoon massa relaxt mee rijden, om dan de boel compleet om te slaan en te gaan zwijnen. En het zwijnen doet hij zeer geleidelijk, in tegenstelling tot een M2/M3 waar je echt vaak bij de les moet zijn. Ik vermoed dat dat laatste oa. door de langere wielbasis komt. Ik was meer "bang" van de M3 dan van die M8. Had ik t geld, ja dan zou dat wel wat kunnen zijn. Ook het kwaliteitsgevoel tov de rest van de auto's voelde zoveel hoger aan. Waardoor het juist komt weet ik niet, maar het werkt wel.

- XM: Beetje een bizarre auto. Dat rijdt ook constant gedempt hard. Je bent echt met een container onderweg. Maar steek dat ding in M2 stand en je kunt er echt harder mee dan goed voor je is. Dat ding blijft zo vlak ( waarschijnlijk dankzij de actieve stabilisatiestangen ), gaat zo vlot en makkelijk scheef 🤣 wtf. Ik snap je wel dat je dit zou willen: gewoon speelgoed voor de familie, alleen jammer van die gatlelijke achterkant. Die auto is trouwens achteraan massa's ruimer dan een X5.

 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, gTa zei:

That said: ik ben ook nog wel (zachtjes) fan van de '8.

Ik ook, maar voor dat geld “kies ik wel een leuke 911 uit, zoals de Nederlanders plachten te zeggen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Rare opmerking over de M2. Vroeger waren er overal reacties van ze zijn te zwaar, te lomp,te traag, het fungehalte van weleer is weg. Nu is het blijkbaar een snelle en is hij te bruut? :D

ouder aan het worden? :D

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, ICM zei:

Ik ook, maar voor dat geld “kies ik wel een leuke 911 uit, zoals de Nederlanders plachten te zeggen.

Ik denk dat ik dat ook zou doen.

Maar, de '8 heeft wel 4 deuren, een praktische koffer, een V8, meer dan 600pk...

Moeilijk te vergelijken. Een gemiddelde M8 rijder heeft er nog een 911 naast staan (en een 812 pakt, @Alexanderr).

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Tommie zei:

Ik denk dat ik dat ook zou doen.

Maar, de '8 heeft wel 4 deuren, een praktische koffer, een V8, meer dan 600pk...

Ik keek naar de coupé, maar inderdaad een ander (power-)concept.

6 minuten geleden, Tommie zei:

Moeilijk te vergelijken. Een gemiddelde M8 rijder heeft er nog een 911 naast staan (en een 812 pakt, @Alexanderr).

Ik geloof je.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spijtig te horen dat de M2 zo tegenvalt. Ik had een aantal jaar geleden een M2 meegekregen voor een tweetal weken en vond dat ding aangenaam rijden. Ware het niet dat je constant langs de pomp moest en de afwerking erg plastiekerig was voor een auto van dat soort geld. 

De M8 is voor mij mossel noch vis. Zoals alle dikke "sportieve" Duitsers heb je teveel gewicht om sportief te rijden en is het comfort verknoeid door kunstmatig vroemvroem effect. Doe maar een 7 en een 911 als het dan toch zo moet. 
(En die 8 is in 4 deurs echt niet mooi. Mijn mening ongetwijfeld maar ziet er uit als een veel te grote kwal die over een chassis met 4 wielen is gevallen)

Nieuwe auto ana het kiezen, @Rabbit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid