Ga naar inhoud

///M Lovers


Phil

Aanbevolen berichten

Op 27/1/2021 om 07:59, gTa zei:

40i Excellence in dravitgrijs metallic, met de 22" Styling 756

image.thumb.png.2f796d96415f2a3467d272502db38f07.png

maar die laatste niet in het donkere bicolor, wel in de lichtgekleurde versie:

s-l1600.jpg

Reden om die velgen te kiezen: vind ze (in lichte versie) zeer knap en worden bijna nooit gekozen.
Mochten ze niet meer beschikbaar zijn (je vindt ze bv ook niet in de onderdelencatalogus) dan mogen 't de 22" Individual 758 zijn.

 

Binnenin de gewone 7-zitter, bekleding full Merino ... maar twijfel tussen coffee of tartufo. Interieurlijsten bij beide sowieso mat antracietbruin populierenhout.

image.thumb.png.1928fbfb87a16b457b4df01efa5d662e.png

Populierenhout! Is een superzachte houtsoort 🤯 De vernislaag zal dat waarschijnlijk wel teniet doen... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Pappel" (D) ofte "Poplar" (ENG) :inlove:   Heerlijk mooi.

't Is een 'acquired taste', maar ik ben vooral zot van het "Pappel natur" uit de beste BMW-tijden (jaren '90 en '00):

Image00007.jpg

a6aee8b700ac2d970d02886de7f4eae5.jpg

370+BMW+3+Cabrio_03.jpg

$_59.JPG

11061-dsc01048-jpg

 

 

Ook in de eerste Z4 was er poplar te krijgen, in een minder gele versie: "Pappel hell" (light poplar):

full?d=1209835299

 

 

Nog veel andere versies gemaakt ook.

"Pappel maser"

e90-e91-e92-e93_Interior_Interior_trim_s

in anthrazit ook

e92-e93_Interior_Interior_trim_strips_in_grey_Grain_poplar_p.jpg

Pappel maser graubeige

BMW-7er-G12-LCI-Interieur-Zagorabeige-Pappel-Maser-Beige-Metallic-01-1024x768.jpg

 

 

Er zit een (vind ik) heerlijk mooie, levendige tekening in, krullen en noten, in plaats van die meer lineaire (= moderner aandoende) houtsoorten.

  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Krikkie zei:

Populierenhout! Is een superzachte houtsoort 🤯 De vernislaag zal dat waarschijnlijk wel teniet doen... 

Niet vergeten dat het om "houtfineer" gaat. Met andere woorden, áls het al om écht hout gaat (bij steeds minder automerken is dat het geval, ook bij BMW komt het faux bois op...), is het een pelleke van nog geen mm dik dat op een drager wordt gelegd/gevormd/gelijmd. Vroeger lag dat op geëxtrudeerd alu (redelijk dik) owv de stevigheid maar door heavy cost cutting is zelfs dat al niet meer het geval en ligt het gewoon op een plastic drager. En daar dan enkele lagen lak over, yep.

Denk dus niet dat je enig verschil voelt tussen een hardere of een zachtere houtsoort als 't 'm om houtfineer gaat in een auto. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk niet. (As far as I know.)

De term "wortelnotenhout" is misleidend: dat hout komt meestal niet uit de effectieve wortels (roots) van de boom, maar effectief uit de stam, wel vaak onderaan of van op splitsingen (takken) of vanuit deformaties.

Er zijn dan ook (afaik) véél meer dergelijke decoratieve houtfineers die niet uit "wortel"-hout gemaakt zijn, dan wel. Hangt gewoon af van hoe je 't hout snijdt. Cross cut, crown cut, curl cut, burr, enz. Ge moet maar ne keer opzoeken.

Onze term "wortelnotenhout" zou eigenlijk beter "walnotenhout" genoemd worden, dat stemt meer met de realiteit overeen (walnootboom is nogal gevoelig aan deformaties in groeipatroon en groeiringen, wat net leidt tot die mooie tekeningen. Maar dan nog zijn de looks van het fineer vooral afhankelijk van hoe je snijdt.)

Dat populierenhout "Pappel natur" en "Pappel hell" hoger is, voor zover ik weet, géén hout uit de wortels maar effectief uit de boom(stam).
De versies waarbij "maser" in de benaming erbij komt, is (afaik) dan weer wel van onderaan de stam (overgang stam naar wortel).

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, gTa said:

Eigenlijk niet. (As far as I know.)

De term "wortelnotenhout" is misleidend: dat hout komt meestal niet uit de effectieve wortels (roots) van de boom, maar effectief uit de stam, wel vaak onderaan of van op splitsingen (takken) of vanuit deformaties.

Er zijn dan ook (afaik) véél meer dergelijke decoratieve houtfineers die niet uit "wortel"-hout gemaakt zijn, dan wel. Hangt gewoon af van hoe je 't hout snijdt. Cross cut, crown cut, curl cut, burr, enz. Ge moet maar ne keer opzoeken.

Onze term "wortelnotenhout" zou eigenlijk beter "walnotenhout" genoemd worden, dat stemt meer met de realiteit overeen (walnootboom is nogal gevoelig aan deformaties in groeipatroon en groeiringen, wat net leidt tot die mooie tekeningen. Maar dan nog zijn de looks van het fineer vooral afhankelijk van hoe je snijdt.)

Dat populierenhout "Pappel natur" en "Pappel hell" hoger is, voor zover ik weet, géén hout uit de wortels maar effectief uit de boom(stam).
De versies waarbij "maser" in de benaming erbij komt, is (afaik) dan weer wel van onderaan de stam (overgang stam naar wortel).

Je weet best veel van hout.

Logisch voor iemand die wel eens een boompje opzet, en daar graag stevig op doorboomt.

  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, gTa zei:

Eigenlijk niet. (As far as I know.)

Is waar. Het meeste dat ik weet is van een lange avond met een houtexpert die op emigreren stond :) Die wees er mij op hoe elk eik patroon gezaagd werd. Sindsdien let ik er wel meer op.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ICM zei:

Je weet best veel van hout.

Logisch voor iemand die wel eens een boompje opzet, en daar graag stevig op doorboomt.

Oké, maar het hout (sic) wel steek! 't Is een steekhoutende uitleg, als het ware.

Niet te verwarren met de steakhoudende uitleg mbt pesto-saus oid!

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, gTa zei:

"Pappel" (D) ofte "Poplar" (ENG) :inlove:   Heerlijk mooi.

't Is een 'acquired taste', maar ik ben vooral zot van het "Pappel natur" uit de beste BMW-tijden (jaren '90 en '00):

Image00007.jpg

 

Acquired taste oftewel jij sloeg ons daar 10-15j geleden zo mee om de oren in het Individual topic dat ik het volledig kan smaken :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, gTa zei:

"Pappel" (D) ofte "Poplar" (ENG) :inlove:   Heerlijk mooi.

't Is een 'acquired taste', maar ik ben vooral zot van het "Pappel natur" uit de beste BMW-tijden (jaren '90 en '00):

Image00007.jpg

a6aee8b700ac2d970d02886de7f4eae5.jpg

370+BMW+3+Cabrio_03.jpg

$_59.JPG

11061-dsc01048-jpg

 

Wat een auto tijden waren me dat!

Kan me dat PRE-FL E39 interieur nog zeer goed voorstellen in de folder. ❤️ 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Kleurtjes zijn wel leuk, maar toch iets te burgerlijk voor een sportieve wagen. Perfect voor een Alpina bvb. Zelf doe ik al helemaal geen optische wijzigingen zoals een aftermarket carbon lip of zelfs een (wel of niet OEM) csl koffer. Ik hou dat OEM, het is geen csl en carbon toestanden zijn slechts optisch, voor mij tjoenink downgrades. Zaken die het rijden upgraden, zoals een goede regelbare ophanging, de Recaro’s (de OEM zitpositie van een E46 M3 is echt te hoog) dan wel weer. Onlangs zelfs de OEM sidegrills gekocht, zaten carbon exemplaren op, buiten. Enige zonde is een ander wiel, maar dat moet dan ook iets klassiek zijn met pedigree (de OEM 18” heb ik ook). En vooral: alles moet omkeerbaar zijn naar OEM. Is allemaal persoonlijk natuurlijk, ik kan een smaakvol optisch getunede wagen wel waarderen, maar zou het zelf nooit doen.

aangepast door Order66
  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

't Is een raar ding. Ben al eens benieuwd voor de LCI. Zal wel zoals bij de F20 zijn denk ik, total overhaul.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, 3000 zei:

En nog:

 

Heb nog niet gekeken maar QV in a heartbeat.

Al is het maar omdat ik niet in de positie ben om echt voor die keuze te staan, iemand die echt de poen neerlegt zal twee keer nadenken :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid