Ga naar inhoud

Classic BMW's


Wouterr

Aanbevolen berichten

8 uren geleden, The Swede zei:

Ook ervaring met e38?

Kostprijzen zijn wat gelijkaardig.. Een propere E38 ga je misschien wat makkelijker vinden. Ze zijn ook wat beter qua koetswerk, al zal dat waarschijnlijk eerder aan het leeftijdsverschil liggen. 

 

@Ambi pm 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vraag hier ook eens stellen.

Hoe betrouwbaar is een E39 540i?

Van het model E39 weet ik het wel ongeveer, remmen/ophangingdelen/rubbers/abs-module.

Dat mag allemaal wel eens vervangen worden, zeker nu die auto’s niet meer van de jongste zijn.
Ik heb zelf 1 jaartje en 40.000km E39 523i gereden en dat was imo een toffe auto. Zat goed, drifte goed, en E39 blijft de knapste 5-reeks :inlove:

Eigenlijk wil ik mij liever een M5 aanschaffen, maar 5k taks aftikken per jaar, daar gaat mijn halve trouwboek niet mee akkoord gaan :lol:

En om toch een manuele V8 te kunnen rijden zou ik mij dan een 540i touring aanschaffen en naar LV ombouwen. De auto zou toch alleen maar gebruikt worden voor driftdagen, ringtripjes of om op zondagmorgend eens door de polders naar de winkel te rijden.

Zijn er bepaalde pijnpunten of punten om uit te kijken specifiek voor de 40i versie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 hours ago, Jan said:

Kostprijzen zijn wat gelijkaardig.. Een propere E38 ga je misschien wat makkelijker vinden. Ze zijn ook wat beter qua koetswerk, al zal dat waarschijnlijk eerder aan het leeftijdsverschil liggen. 

 

@Ambi pm 

Daar zit me ook wat de logica. Van taks heb ik geen last. Probleem is verzekering en een wagen van >25j oud valt makkelijk te verzekeren ook als er een jongere chauffeur mee rijdt.

De e32 en e34 zijn inderdaad moeilijker proper te vinden dan de e38. En een e32 is al een stuk ouder, dus ik veronderstel dat er al wat meer werk gaat moeten aan gebeuren.

Dat gezegd zijnde, als ik afga op de ervaring van onze pa zaliger met de E39, vrees ik wel voor dezelfde zwakke punten: snelle slijtage (bij hem bvb ophanging en stuurhuis versleten na 150000km terwijl de W124 van 200000km die ook op den hof stond nog helemaal fris was).

Op zich is rubbers vervangen en een stuurhuis niet zo een ramp. Enige waar ik niet happig op ben is remolie verversen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke auto heeft nog een fris onderstel aan 150k km tov nieuw? Akkoord, stuurhuis is te vroeg. Maar afgaande op de E39's die ik nog zie passeren is dat eerder uitzonderlijk..

Rubbers/draagarmen/schokdempers zijn slijtage onderdelen, en dat is bij ieder merk zo. Bij benz is dat niet anders, bekijk maar eens de onderzijde van de gemiddelde W202,203 of 211.. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 hours ago, Jan said:

Welke auto heeft nog een fris onderstel aan 150k km tov nieuw? Akkoord, stuurhuis is te vroeg. Maar afgaande op de E39's die ik nog zie passeren is dat eerder uitzonderlijk..

Rubbers/draagarmen/schokdempers zijn slijtage onderdelen, en dat is bij ieder merk zo. Bij benz is dat niet anders, bekijk maar eens de onderzijde van de gemiddelde W202,203 of 211.. :D

Ja, maar je noemt dan ook Benzen die geen Benzen meer zijn. 

En jawel, zelfs de 210 verouderde veel minder snel. Hij roestte wel, maar ophanging, stuur en versnellingsbak hadden veel minder speling op mijn E230 na 200000km dan op pa zijn e39 na 180000. Zijn auto voelde afgeleefd aan, de E230 bijlange niet.

Het was in die tijd echt zoals ze in de tijdschriften schreven: de Benz schakelt nieuw minder precies, stuurt minder precies, dan zijn BMW tegenhanger. Maar na 200k km doet de Benz dit allemaal nog steeds op dezelfde manier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 1 maand later...

Mijn vader zijn 323i van ‘78. Kwam toen van het zuiden van Frankrijk overgenomen van iemand uit Kortrijk. Compleet standaard die tijd en werd nog tot in 2000 dagelijks gereden door de Franse eigenaar.

Mijn vader had toen een setje 15 inch oz velgen op de kop getikt, ander stuurtje gestoken en half lederen stof interieur geplaatst :-)

Helaas werd deze perto verklaard toen er een dronken Pool in de flank is gereden :(

a4107fca41d39a95a2115ad13adc79e5.jpg

f22dc9d1ddc259518fc3980fa094e674.jpg

a9aaeb30403661869318598f6f4247d2.jpg

dc7ab58811a95af9742bc615f65927c1.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  • Vind ik leuk 1
  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 2 weken later...
  • 2 weken later...
  • 3 weken later...

This is what happens when you let your engineers get creative. In 1987 BMW started to develop a V16 engine under the codename “Goldfisch”, then fitted it into a BMW 7 Series (E32). The 6651 cc and 408 hp engine, an elongated version of a V12 block, is so big that the cooling system is placed in the back. After a year’s work the prototype was introduced to inner circles, but mass production was never on the agenda.

Image may contain: car and outdoor

Image may contain: car and outdoor

Image may contain: car, sky, tree and outdoor

Image may contain: car, sky and outdoor

Image may contain: car

No photo description available.

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die '7 met Goldfish V16 was echt een skunkworks done-in-a-shed materiaal. Technisch top, maar met die koeling achterin wel compleet ... belachelijk, in some way. En toch zo vet. (Maar wel lelijk :D ).

Veel vetter is dat BMW een V16 als vaste basismotor had bedoeld voor de eerste Phantom. Er zijn er enkele gebouwd (experimenteel, voor de 101EX concept car), maar alvast ééntje vond z'n weg naar een "serieproductie" Phantom, nl. de coupé voor de film Johhny English. Acteur Rowan Atkinson heeft die filmkar ook effectief gekocht en bezit dus een ultra rare Phantom met "OEM" V16. Wel niet gehomologeerd...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid