Jump to content
Wouterr

Classic BMW's

Recommended Posts

Denniske    4,771
Denniske

Vorig jaar een namiddagje met deze E9 3.0 CSL kunnen rondkarren - wat een ervaring! 😍 Heerlijke looks én heerlijke sound. Vooral tijd genomen voor foto's maar toch ook even het geluid vastgelegd. 

• Like 5

B3noît    2,727
B3noît
Vorig jaar een namiddagje met deze E9 3.0 CSL kunnen rondkarren - wat een ervaring!  Heerlijke looks én heerlijke sound. Vooral tijd genomen voor foto's maar toch ook even het geluid vastgelegd. 

Heerlijk ding, droom van mij is ook om keer zo'n 3.5 csl racekar te mogen rijden.
Moet echt heerlijk zijn.

Heb je hem ook boven de 3000 RPM gehaald? Want dan komt de M30 motor toch echt wel pas tot leven.

Denniske    4,771
Denniske
Op 22/1/2020 om 23:18, B3noît zei:

Heb je hem ook boven de 3000 RPM gehaald? Want dan komt de M30 motor toch echt wel pas tot leven.

Uiteraard! Maar grotendeels toch rustig gehouden, blijft een auto die je niet kent en wou ook niet de indruk wekken dat ik hem constant had afgeragd. :D

• Like 1

The Swede    3,805
The Swede

E38 staat ook al in de collectie

Soul    2,822
Soul
For Sale: 1968 BMW 1600 with cute matching Heinemann trailer

If you’re a fan of old BMW models that won’t require robbing a bank to afford them, this might just do the trick for you. What we have here is a 1968 BMW 1600, a car that’s part of the revival of the BMW brand and put in a lot of work to make sure things work out in the end. The 1600 was part of the Neue Klasse series of cars that helped BMW reach the status it has today. Sure, it may not be as cool as a 2000 CS but it’s still part of the story.
  • Like 1

Jenkins    1,497
Jenkins

E36 blijft toch het tsjoekenmodel onder de 3-Reeksen vind ik :). Lekkere velgen om proper te houden, ook.

Da's toch een I6 hé, dan?

The Swede    3,805
The Swede
2 hours ago, Jenkins said:

E36 blijft toch het tsjoekenmodel onder de 3-Reeksen vind ik :). Lekkere velgen om proper te houden, ook.

Da's toch een I6 hé, dan?

In die tijd maakten ze nog echte BMW's. Alles vanaf 2.0L was 6-in-lijn :inlove:

The Swede    3,805
The Swede
3 hours ago, CMon said:

Mijn laatste aanwinst, 325i van ‘91 in onverprutste originele staat

5ba0c1a2e0fac4c004335bdf701052d5.jpg
f85a6922c8013b80a11802334103b4c5.jpg

Helaas enkel 2 matige foto’s momenteel. Hopelijk krijg ik hem zo snel mogelijk ingeschreven om wat deftige foto’s te maken.

Gefeliciteerd, @CMon . Da's echt een mooie aanwinst. En staat mooi origineel. Zo zie je er niet veel meer. :)  

Mag ik bij deze op de lijst om es mee te rijden? Ooit met een 328i Touring E36 gereden destijds... Zalig !

CMon    436
CMon
6 uren geleden, The Swede zei:

Gefeliciteerd, @CMon . Da's echt een mooie aanwinst. En staat mooi origineel. Zo zie je er niet veel meer. :)  

Mag ik bij deze op de lijst om es mee te rijden? Ooit met een 328i Touring E36 gereden destijds... Zalig !

Ik was eigenlijk niet specifiek naar een E36 op zoek maar deze kruiste mijn pad. Gaan kijken en eenmaal daar zag ik een prachtig originele E36 met amper gebruikssporen, een zeldzaamheid. Ik was verkocht (en de auto ook 😁). Auto is afkomstig van 2e eigenaar, die hem in 2017 gaan halen is in Duitsland van een ouder echtpaar die de wagen nieuw gekocht hebben. Kist staat nu op 144.000km.

Rijdt inderdaad zalig. Ik heb er nog maar amper mee kunnen rijden maar vanaf de eerste meters wist ik het al. Heeft ook een originele M-sportophanging, sportstuur en pook. 

Verder nog een paar leuke zaken die er opzitten:

- Elektrisch schuif- en kanteldak

- Business radio

- CD-wisselaar voor 6 CD's in de koffer

- Boordcomputer (denk standaard voor de 6-cyl?)

En nu is het aftellen begonnen om te kunnen rijden. Ik had vandaag een afspraak keuring voor verkoop maar dat is helaas anders uitgedraaid... Nu is het afwachten totdat de keuringen weer opengaan. Ik schat niet dat hier nummerplaten gaan ophangen voor begin mei. :( Maar van zodra deze ingeschreven is, spreken we wel eens af!

Wouterr    608
Wouterr

Heerlijk zo in originele staat! Leuke opties ook, welk interieur zit erin?

• Like 1

CMon    436
CMon
Heerlijk zo in originele staat! Leuke opties ook, welk interieur zit erin?

Standaardstoelen met donkergrijze stof, naar mijn vermoeden de standaardbekleding.

Ian    509
Ian

Proficiat! Jaloers. Ik moet hier dringend eens wat auto's buitenzwieren want zou ook graag nog eens een 6-pitter willen 'voor het te laat is'. Heb al eens een stukje met een E36 320i gereden en vond dat ook al een leuke beleving (zeker vergeleken met de veel slomere E30 320i). Zo'n 325i zal natuurlijk nog een pak leuker zijn.

The Swede    3,805
The Swede
On 3/19/2020 at 8:03 PM, CMon said:

Ik was eigenlijk niet specifiek naar een E36 op zoek maar deze kruiste mijn pad. Gaan kijken en eenmaal daar zag ik een prachtig originele E36 met amper gebruikssporen, een zeldzaamheid. Ik was verkocht (en de auto ook 😁). Auto is afkomstig van 2e eigenaar, die hem in 2017 gaan halen is in Duitsland van een ouder echtpaar die de wagen nieuw gekocht hebben. Kist staat nu op 144.000km.

Rijdt inderdaad zalig. Ik heb er nog maar amper mee kunnen rijden maar vanaf de eerste meters wist ik het al. Heeft ook een originele M-sportophanging, sportstuur en pook. 

Verder nog een paar leuke zaken die er opzitten:

- Elektrisch schuif- en kanteldak

- Business radio

- CD-wisselaar voor 6 CD's in de koffer

- Boordcomputer (denk standaard voor de 6-cyl?)

En nu is het aftellen begonnen om te kunnen rijden. Ik had vandaag een afspraak keuring voor verkoop maar dat is helaas anders uitgedraaid... Nu is het afwachten totdat de keuringen weer opengaan. Ik schat niet dat hier nummerplaten gaan ophangen voor begin mei. :( Maar van zodra deze ingeschreven is, spreken we wel eens af!

Verdekke. Dik jaloers. Ik heb nooit zulk een kisten die mijn pad kruisen :(

Wil zeker afspreken eens er nummerplaten op hangen. Kan dan ook met de W124 komen 😇

Stancke    3,560
Stancke

Verschrikkelijk mooi of lelijk?

Verstuurd vanaf mijn Nokia 8.1 met Tapatalk

Soul    2,822
Soul
14 minuten geleden, Wouterr zei:

Dat interieur is toch verschrikkelijk? :huh:

Kenner @gTa zal daar zo snel mogelijk en zeer uitgebreid op reageren !

Hoop ik ! :D

Maar ik denk dat dit eenvoudig te verklaren is : da's ne cabrio, daar is een lichtkleurig interieur ingestoken omdat een zwart, blauw of donkerbruin interieur te warm zou worden bij topless rijden.

The Swede    3,805
The Swede

Kwam vandaag deze fotos tegen online over de V16 E32 die we eerder bespraken. 
‘k Weet niet of iemand die elders reeds zetten, maar best interessant in detail.

(op zich is het afzichtelijke met die kiewen).

A41314FB-55D4-43F0-8080-6E80055F9440.jpeg

17A82D1D-0FAE-4BE5-812F-588E3FCAF28A.jpeg

5136F278-7AA1-4096-BFD8-146BBD64E239.jpeg

BAD072F0-D3B4-441C-9C97-8CD472A5EC51.jpeg

The Swede    3,805
The Swede

Wat ik straf vond, is dat ze dit ook nog es met handbak wouden proberen :lol: 

10352AF9-620A-4802-B07E-8163CB032CFA.jpeg

3A985E84-1C5F-405F-9EA2-32D0B0CD432A.jpeg

gTa    19,050
gTa
3 uren geleden, Soul zei:

Kenner @gTa zal daar zo snel mogelijk en zeer uitgebreid op reageren !

Hoop ik ! :D

Maar ik denk dat dit eenvoudig te verklaren is : da's ne cabrio, daar is een lichtkleurig interieur ingestoken omdat een zwart, blauw of donkerbruin interieur te warm zou worden bij topless rijden.

"Probleem" bij de Z8 is dat de interieurpanelen (die geen leder, tapijt of kunststof zijn) in koetswerkkleur zitten.
Geen probleem bij een zwarte, een zilvergrijze of een stratusgrijze.
Het wordt wel moeilijk(er) bij de rode en de blauwe. Dat eerste heeft BMW zelf beseft, dat tweede helaas niet.

Het blauw waarin de Z8 verkrijgbaar was, topaasblauw, is m.i. een zéér ongelukkige keuze. 't Is noch-mossel-noch-vis blauw, veel te generiek qua tint, niks speciaals, weinig karakter. Duidelijk te fel en/of "sportief" ook, om dat in het interieur te gebruiken, toch zeker in combinatie met het crème interieur.
Een zachter en/of donkerder blauw had zich veel beter tot die auto (en diens interieur) geleend dan dat topaasblauw. (Ik heb topaz trouwens nooit kunnen smaken, niet op de '3 en de '5 in den tijd, en al helemaal niet op een Z8.)

De Z8 heeft (op de Individual-versies na) maar 3 beschikbare bekledingskleuren voor het interieur: zwart, crème en rood. Het crème kon je in 2 varianten krijgen (met of zonder zwart in de zetels), het rood is altijd met zwart in de zetels.

Met topaasblauw als exterieurkleur past eigenlijk enkel het zwart interieur echt goed:

RM Sotheby's - 2001 BMW Z8 | The Sáragga Collection

En dan nog is dat topaasblauw binnenin een doorn in 't oog (vind ik). Het crème is veel te klassiek om mooi te combineren met dat sportieve topaasblauw.

Moest een rode Z8 dus binnenin rode interieurpanelen gehad hebben, zou dat ook bijzonder pijnlijk geweest zijn om aan te zien.
Dat had BMW dus zelf ook door en daarom kregen rode Z8 dus uni zwarte interieurpanelen (net zoals de Z8 met uni zwart exterieurkleur).

Het crème interieur geniet wel mijn absolute voorkeur, 't is een subliem mooie tint (erg warm) en één van de zaligste details is dat alle tapijt ook beige wordt en dus ook dat van de kofferruimte (fantastisch om de koffer van een Z8 open te doen en dan een beige beklede ruimte aan te treffen):

$_57.jpg

Crema leent zich m.i. alleen maar goed met het zwart (uni) of met stratusgrijs:

2001 BMW Z8 Roadster - LHD - Exceptional Condition SOLD | Car And ...

2003 BMW Z8 ROADSTER 1 OF ONLY 62 EVER PRODUCED WORLDWIDE IN ...

2001 BMW Z8 | Classic Driver Market

Zelfs met titaniumzilver exterieur is het nog goed te doen:

Used 2001 BMW Z8 for sale in Scottsdale, AZ - WBAEJ13491AH60527

Overzichtje van de combo's en geproduceerde aantallen:

image.png.cfd72701322680a92eb3c7ec72353d4f.png

• Like 3

Krikkie    4,179
Krikkie
Op 19/3/2020 om 09:15, CMon zei:

Mijn laatste aanwinst, 325i van ‘91 in onverprutste originele staat

5ba0c1a2e0fac4c004335bdf701052d5.jpg
f85a6922c8013b80a11802334103b4c5.jpg

Helaas enkel 2 matige foto’s momenteel. Hopelijk krijg ik hem zo snel mogelijk ingeschreven om wat deftige foto’s te maken.

Inderdaad een zeldzaamheid in die staat! Ze roesten graag rond de wielbogen en onderkant van de voorste spatborden. 

Heb nog enkele stukken liggen, niets dat stuk is of beter kan?