Ga naar inhoud

Tesla Model Y RWD vs BMW 320e


Ceke

Stemmen maar  

14 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke auto?

    • Tesla Model Y RWD
    • BMW 320e


Aanbevolen berichten

8 minuten geleden, Polygoon zei:

Ok, akkoord.  Ik zou geen van de drie moeten hebben. Kom van een 18d automaat voor deze. 

180D, da's niet hetzelfde als een 18d.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Tommie zei:

180D, da's niet hetzelfde als een 18d.

Het gaat om een instapdiesel van een premium merk.
Je kan me veel wijsmaken maar niet dat een 318d ineens de hemel op aarde is qua motorisatie t.o.v. zijn gesterde conculega 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, JanC zei:

Geen 1.5 vergelijken met een 2.0...

Ik zou hem in 2.0 ook niet moeten hebben, ik verkies sowieso EV-aandrijflijn boven een instapper.
Ik spreek ook zeer bewust over instappers e.d. ik weet niet of ik een EV-aandrijflijn boven een 330d oid zou nemen 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ir_fuel zei:

Als je puur objectief de aankoop bekijkt (dus het interesseert je geen hol hoe je voertuig eruit ziet en je gaat spec sheets lezen) dan is de Model Y gewoon niet te kloppen.

Alleen is dat niet het enige dat telt bij velen die een auto kopen.

Akkoord

55 minuten geleden, Polygoon zei:

Qua exterieur hoeft het geen discussie en zou ik los de 3 nemen.
Maar ik zou echt nooit nog een instapmotor in diesel of benzine moeten hebben.

Een instapper X1 moest ik ook niet hebben, die driecilinder 1.5 is echt geen greintje plezier. Dat doet zijn ding, en goed, maar geen fun.

Een instapper 318i is een 2.0 en die biedt wel wat.

Alles is relatief he. Destijds was een 2.0 benzine met turbo en 156 pk een sportkarre. Ondertussen is dat hier blijkbaar een instapper :D. Ik ben ermee akkoord mochten ze die driecilinder in de 3 stoppen, maar gelukkig hebben ze dat niet gedaan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minutes ago, Bompa said:

Destijds was een 2.0 benzine met turbo en 156 pk een sportkarre.

Destijds woog die de helft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Bompa zei:

Destijds was een 2.0 benzine met turbo en 156 pk een sportkarre. 

 

Idd!!

Groetjes van een halve 2.0 met 155pk :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

52 minuten geleden, Bompa zei:

Een instapper X1 moest ik ook niet hebben, die driecilinder 1.5 is echt geen greintje plezier. Dat doet zijn ding, en goed, maar geen fun.

Een instapper 318i is een 2.0 en die biedt wel wat.

Alles is relatief he. Destijds was een 2.0 benzine met turbo en 156 pk een sportkarre. Ondertussen is dat hier blijkbaar een instapper :D. Ik ben ermee akkoord mochten ze die driecilinder in de 3 stoppen, maar gelukkig hebben ze dat niet gedaan.

 

Lijkt me toch ook een zeer belangrijk verschil.  2l 4 cilinder vs 1,5l 3 cilinder.. 


Eerste heeft ook nog zeer veel tunepotentieel. Andere software en je rijdt met waarden van de 330i rond. 
Er zal ongetwijfeld nog wel vanalles verschillen (internals en externals). En als leaserijder heb je niets aan tunepotentieel gezien garantie en lease tout court. Voor mij als particuliere koper wel interessant :D 

image.png.714628e415b8371d7c2304fd84f4207e.png

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Polygoon zei:

Het gaat om een instapdiesel van een premium merk.
Je kan me veel wijsmaken maar niet dat een 318d ineens de hemel op aarde is qua motorisatie t.o.v. zijn gesterde conculega 😉

In het geval van jouw ex-180d is het dat wel eerlijk gezegd :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25/1/2024 om 14:16, SB-01 zei:

Idd!!

Groetjes van een halve 2.0 met 155pk :D 

das nog 1pk te weinig sorry.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24/1/2024 om 20:47, Fred zei:

Hoeveel keer ga jij per jaar met de auto op reis? 😁

Nooit maar Ceke sprak ervan in zijn openingspost. 

Op 24/1/2024 om 21:13, tuscani zei:

hoeveel keer is hij al op reis geweest met de ev, wil je zeggen...

Verste was Aalst of Brussel dacht ik . :D

 

Nee, nee, dat was Pukkelpop :D 

Op 24/1/2024 om 22:08, Polygoon zei:

Af en toe eens naar Brussel, een heel gedoe!!

Ik ga niet overdrijven, dat valt goed mee. 

Ik weet het niet voor de volgende, of ik EV blijf rijden maar met grotere batterij (maakt het meeste kans) of naar phev ga of hybrides die je niet moet opladen. Financieel heb ik de beste keuze gedaan voor zo'n EV, niet in aankoop maar qua runningcosts. En het rijdt verdomd goed, ook niet vergeten. 

Ik bekijk het misschien wat kritischer maar dat is normaal want ik ben eerder toevallig in een EV gerold omdat ze de beste voorwaarden gaven. Niet omdat het m'n eerste keuze was. Oogkleppen heb ik niet, evenmin heb ik de behoefte om een EV constant de hemel in te prijzen en zie ik nog de voordelen van een phev of andere aandrijflijnen. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem heeft zichzelf opgelost, enkel elektrisch is nog mogelijk, na consultatie van de boekhouder. 

Heb wel budget kunnen opkrikken naar een Model Y long range. 
Zit met een beetje twijfel voor de vernieuwde model 3 RWD, is min of meer hetzelfde budget. 

Maar iedereen die ik spreek zou voor de ruimte van een Y gaan. 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, BMWMB zei:

Heb je die extra ruimte nodig?

Waarschijnlijk 70% van de tijd niet, maar is altijd wel handig. Fiets in de koffer gooien etc, heb wagens gehad met trekhaak en uiteindelijk koos ik er altijd voor om de fiets gewoon achteraan in de wagen te gooien. 

Weekend met vrienden, als er een kleine komt,.. 

Conclusie -> tzal een Y worden 🙂

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Ceke zei:

Probleem heeft zichzelf opgelost, enkel elektrisch is nog mogelijk, na consultatie van de boekhouder. 

Heb wel budget kunnen opkrikken naar een Model Y long range. 
Zit met een beetje twijfel voor de vernieuwde model 3 RWD, is min of meer hetzelfde budget. 

Maar iedereen die ik spreek zou voor de ruimte van een Y gaan. 

Zou de long range nemen, ben je in de winter toch iets 'geruster'.

Tesla is prima keuze, kan je profiteren van het uitstekende laadnetwerk, zeker voor lange afstanden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ///NFSThunder zei:

polestar 2 RWD geen optie?

Te duur en niet beter volgens vele testen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 hours ago, Ceke said:

Probleem heeft zichzelf opgelost, enkel elektrisch is nog mogelijk, na consultatie van de boekhouder. 

Die moet je eens uitleggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 hours ago, Ceke said:

Maar iedereen die ik spreek zou voor de ruimte van een Y gaan. 

Heb je die ruimte nodig of niet. Anders zou ik wel weten wat kiezen, en het zal niet de Y zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid