Ga naar inhoud

Tesla Model Y RWD vs BMW 320e


Ceke

Stemmen maar  

14 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke auto?

    • Tesla Model Y RWD
    • BMW 320e


Aanbevolen berichten

14 minutes ago, Bompa said:

De tijd van de zware buggy's is al 50j achter ons.

Dat is buiten moeder de vrouw gerekend die eoa hip ding gevonden heeft op Tiktok :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, ir_fuel zei:

Lees ook: "geen budget maar de buren moeten toch zien dat er een BMW op de hof staat"

 

:D 

Ik trek me dat niet meer aan. 90% van de wagens op de oprit zijn toch leasings van hun werkgever en geen eigen aankoop.

( sinds ik de Q7 weg gedaan heb voor de Y toch :D )

Vroeger was het "specialer" want dan was dat met eigen geld. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De buren zijn hier volgens mij al lang de tel kwijt:  in het afgelopen jaar reed ik een tijd met een Volvo V40, een Skoda Superb, nu de 3-reeks.  Daarnaast is er de Z4 bijgekomen, en staat de Mini nog op de oprit, en rijdt Madamoose nog altijd met C.  We lijken wel een Roma-familie die in auto's handelt.

  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die 200 pk kan ik inkomen bij een Ice dat je daar als daily overal vlot mee wegkomt. Bij een hybride ligt dat anders vind ik. 330e heeft 254 pk die overboost functie houden we geen rekening mee. In het geval van de 330e is de motor gedowntuned naar 180 pk. Komend van een ev denk ik dat een 320e zal tegenvallen… 

ik ben iig benieuwd naar je bevindingen bij een eventuele testrit

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

De buren zijn hier volgens mij al lang de tel kwijt:  in het afgelopen jaar reed ik een tijd met een Volvo V40, een Skoda Superb, nu de 3-reeks.  Daarnaast is er de Z4 bijgekomen, en staat de Mini nog op de oprit, en rijdt Madamoose nog altijd met C.  We lijken wel een Roma-familie die in auto's handelt.

Die chroom raamomlijsting klinkt plots minder aantrekkelijk 😀

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, -Fred- zei:

Die 200 pk kan ik inkomen bij een Ice dat je daar als daily overal vlot mee wegkomt. Bij een hybride ligt dat anders vind ik. 330e heeft 254 pk die overboost functie houden we geen rekening mee. In het geval van de 330e is de motor gedowntuned naar 180 pk. Komend van een ev denk ik dat een 320e zal tegenvallen… 

ik ben iig benieuwd naar je bevindingen bij een eventuele testrit

Mijn ID4 is een PRO, met 174pk en die weegt 2000kg leeg. 0-100 = 10 sec

Een 320e weegt 1750kg leeg en heeft gecombineerd meer vermogen, benzine enkel 163 pk.  0-100 = 7.5 sec

 

Dus denk dat dat wel meevalt. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, Ceke zei:


Maar het EV rijden heeft iets heel rustgevend wat ik wel kan apprecieren. 

 

In Eco Pro is een 318i / 320e / ... ook heel rustgevend, ik blijf het herhalen, ik kan sommige mensen doen geloven dat de mijne een hybride is en dat we elektrisch aan het rijden zijn. De banden worden soms storend :D

30 minuten geleden, ir_fuel zei:

Dat is buiten moeder de vrouw gerekend die eoa hip ding gevonden heeft op Tiktok :D 

Vrouw manieren leren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2022_tesla_model_y_rearview.jpg.4f3de65790968b48b22770761b55b67c.jpg

 

 

Wat me aan het design van een Y zo hard stoort is die achterruit die zo mottig van vorm is en veel te hoog stopt. Alsof het design van een klassieke auto wat opgeblazen werd met een rietje en uit zijn voegen gebarsten is.

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, Bompa said:

In Eco Pro is een 318i / 320e / ... ook heel rustgevend, ik blijf het herhalen, ik kan sommige mensen doen geloven dat de mijne een hybride is en dat we elektrisch aan het rijden zijn. De banden worden soms storend :D

Vrouw manieren leren.

Welke zot rijdt in eco pro met zijn BMW. Sorry, maar dan spoor je niet :lolz:

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind die 318i ook een heel knappe auto hé en ze mogen die hier direct komen zetten maar als ik snel eens op de configurator kijk start deze aan 42700 euro en dan heb ik letterlijk nog niks aangeklikt. Als ik dan een nieuwe Y zie staan voor 34900 euro scheelt het bijna 10000 euro (BIV en eerste taks bij die 42700 gerekend) ... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Fred zei:

Ik vind die 318i ook een heel knappe auto hé en ze mogen die hier direct komen zetten maar als ik snel eens op de configurator kijk start deze aan 42700 euro en dan heb ik letterlijk nog niks aangeklikt. Als ik dan een nieuwe Y zie staan voor 34900 euro scheelt het bijna 10000 euro (BIV en eerste taks bij die 42700 gerekend) ... 

Plus dan heb je een kale 318i, ik neem aan als je wat zelfde uitrusting wilt als een Y je nog wel een hoop opties moet aanvinken? (niet dat het allemaal broodnodige dingen zijn, maar appels met appels vergelijken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, jan.van.gent zei:

Plus dan heb je een kale 318i, ik neem aan als je wat zelfde uitrusting wilt als een Y je nog wel een hoop opties moet aanvinken? (niet dat het allemaal broodnodige dingen zijn, maar appels met appels vergelijken)

Idd. Ik heb het zopas eens gedaan. Metaalkleur, andere velg (niet de duurste), zetelverwarming, sensatec en nog wat kleine prullen. Geen panodak of wat dan ook. 50000 euro... Efkes serieus blijven toch?

Edit. Lap om de één of andere reden is plots het M pakket erbij gekomen. Opnieuw beginnen dus. 🙂

Edit 2. Als ik de sfeerverlichting aanklik heb ik direct het M pakket en ga ik vlot over de 50000. Zonder scheelt het ook niet bijster veel... Ik vind dat persoonlijk veel geld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, ir_fuel zei:

Welke zot rijdt in eco pro met zijn BMW. Sorry, maar dan spoor je niet :lolz:

Allee jong. Gij zit toch ook niet 100% van de tijd te planken en te scheuren?

Zijt gij gene rustige mens soms? 🙂 

Je doet toch ook relatief veel km, dan heb je soms toch ook eens baat bij een rustige rit? En ik zie niet in waarin BMW anders is dan een andere doorsnee wagen op dat vlak.

Vergelijk het een beetje met naar klassieke muziek luisteren, tot rust komen. A ja, wacht, dat kan je ook niet :D

3 minuten geleden, jan.van.gent zei:

Plus dan heb je een kale 318i, ik neem aan als je wat zelfde uitrusting wilt als een Y je nog wel een hoop opties moet aanvinken? (niet dat het allemaal broodnodige dingen zijn, maar appels met appels vergelijken)

Ik heb sensatec, audio upgrade, adaptieve CC genomen, dus niet zo heel veel extra. Ik heb toch niet het gevoel in een basismodel firmakrel te zitten.

Standaard heb je al parkeersensoren, gewone CC, regensensor, rijhulpsystemen bij de vleet, en alle andere dingen waarvoor je 10j geleden moest bijbetalen (airco, gps en al die trul).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Bompa zei:

Ik heb sensatec, audio upgrade, adaptieve CC genomen, dus niet zo heel veel extra. Ik heb toch niet het gevoel in een basismodel firmakrel te zitten.

Standaard heb je al parkeersensoren, gewone CC, regensensor, rijhulpsystemen bij de vleet, en alle andere dingen waarvoor je 10j geleden moest bijbetalen (airco, gps en al die trul).

Maar wat je daar op somt, en welke prijs kom je dan, vandaag? catalogusprijs, en hoeveel zou er daar nog van af kunnen, want ook daar moet je appels met appels vergelijken (bij een BMW kan er nog korting gegeven worden vermoed ik, bij Y is dat de prijs, geen € minder)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Metaalkleur moet je niet kiezen fred, op je y heb je die ook niet. Prijsverschil aan andere opties spenderen

Geen leder aanduiden, heb je ook niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier kwamen er sportzetels met sensatec, lendensteun en zetelverwarming , de betere audio als absoluut noodzakelijke opties bij en dan de zwarte dakhemel (because AM), een andere sierlijst en alu-afwerking van de knopjes en getint glas bij,  om het wat meer aan te kleden.  

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, gewoon ik zei:

Metaalkleur moet je niet kiezen fred, op je y heb je die ook niet. Prijsverschil aan andere opties spenderen

Geen leder aanduiden, heb je ook niet.

Ik heb geen leder gekozen. Enkel sensatec. Metaalkleur wel want op die Y zit het ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minutes ago, Bompa said:

Allee jong. Gij zit toch ook niet 100% van de tijd te planken en te scheuren?

Comfort is toch ok? In eco pro zit die kar je constant tegen te werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

Hier kwamen er sportzetels met sensatec, lendensteun en zetelverwarming , de betere audio als absoluut noodzakelijke opties bij en dan de zwarte dakhemel (because AM), een andere sierlijst en alu-afwerking van de knopjes en getint glas bij,  om het wat meer aan te kleden.  

Done. Plus 48k in 318i ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, gewoon ik zei:

Metaalkleur moet je niet kiezen fred, op je y heb je die ook niet. Prijsverschil aan andere opties spenderen

Geen leder aanduiden, heb je ook niet.

Fake leder heb je op een Y ook, dus sensatec aanduiden zou ik wel doen wil je vergelijken.
Metaalkleur idem, het wit is geen uni lak bij Tesla, maar wit+parelende laag+clearcoat. Ik ben zeker geen fan van wit, maar imo is het wel een stuk mooier dan niet-metallic lak van bmw bv. Als mijn schoonpa zijn witte X1 naast mijn Y staat, is het precies alsof zijne nog in de grondlak staat :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, jan.van.gent zei:

Maar wat je daar op somt, en welke prijs kom je dan, vandaag? catalogusprijs, en hoeveel zou er daar nog van af kunnen, want ook daar moet je appels met appels vergelijken (bij een BMW kan er nog korting gegeven worden vermoed ik, bij Y is dat de prijs, geen € minder)

31 731 excl BTW

38 394 incl BTW

Gratis: Dakrails en ext line in gesatineerd alu, automatisch dimmende binnenspiegel en buitenspiegel, aut kantelende buitenspiegel bij achteruitrijden, PDC voor en achter, aut airco met 3 zones (achteraan digitale display op middenconsole), neerklapbare kopsteunen achter, Live cockpit navigation plus, widescreen display.

Optie: sportzetels in sensatec (297,5 eur), ACC met stop&go (549,5 eur); Hifi upgrade (322,3 eur)

En dan wat korting en zo.

Voor foto's hoe het eruit ziet: zie mijn topic. Ik hoor van maten van me dat ie er niet slecht uit ziet, en mensen die er wat minder van kennen zoals onze poetshulp peizen dat dat een ferm uitgerust ding is (maar dat is klassiekerke met beige interieur op donker exterieur). Like I care, maar ik wil maar meegeven wat de perceptie is: zeker geen basismodel.

Stop die Y maar terug in de kast :D

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, ir_fuel zei:

Comfort is toch ok? In eco pro zit die kar je constant tegen te werken.

Tuurlijk zit die tegen te werken als je er normaal (zoals wij normaal vinden) wil mee rijden, dat is het hem net. Op die stand wil je coasten, op 't gemak cruisen. Rust, stilte.

Ik zou de percentages in de app moeten bekijken, maar de laatste 3 maand was het een mix van comfort en sport, sinds vorige week heb ik wat zen nodig, 't is er weer aan 't over gaan, en dan gebruik ik wel eens die eco pro. Juiste muziek erbij en laat alle klutsers maar dom doen rond mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Fred zei:

Done. Plus 48k in 318i ...

Doet er dus maar een schel af. En de dealer heeft dan nog niet eens alles weggegeven dat hij kon weggeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid