Ga naar inhoud

Tesla Model Y RWD vs BMW 320e


Ceke

Stemmen maar  

14 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke auto?

    • Tesla Model Y RWD
    • BMW 320e


Aanbevolen berichten

34 minuten geleden, ir_fuel zei:

Heb je die ruimte nodig of niet. Anders zou ik wel weten wat kiezen, en het zal niet de Y zijn.

Is er een reden buiten de looks waarom je een 3 zou nemen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Super95 said:

Is er een reden buiten de looks waarom je een 3 zou nemen?

Ipv een Y?

Is toch de enige reden? Het zijn dezelfde auto's, alleen is de Y ruimer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je er niks op tegen hebt om met een auto te rijden die als koffer de opening van een brievenbus heeft moet je idd de Model 3 kiezen. Ik zou er niet mee kunnen leven. Grootste deel van het jaar wel maar er zijn teveel momenten waar het een probleem zou worden (hobby’s, reizen, uitstapjes, hond meenemen, …)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De voornaamste reden om voor een Model 3 te kiezen is de recente facelift, is naar ‘t schijnt toch de moeite? 

ivm de kofferklep, vind ik wel meevallen en niet zo beperkend bij de mijne. De hond kan op de achterbank, de koersfiets gemakkelijk in de nog kleinere brievenbus van een E-Tron GT (moet enkel de wielen eruit halen, easy). 
En met toevoeging van een frunk, krijg je best veel in de wagen. 🤷‍♂️

Als ik iets groters dan dat wil meezeulen, dan liever in een slechtere auto of camionette dan mijne daily. 

aangepast door Logic
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, ir_fuel zei:

Die moet je eens uitleggen.

Firma zal niet geweten hebben dat de aftrekbaarheid gewijzigd werd zeker. 

Zou dan ook voor de Y LR gaan. 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24/1/2024 om 20:30, Fred zei:

De Y een gedrocht. Sommigen hebben er hier toch een handje van weg om perse grote woorden te moeten gebruiken. Een basis 320e is ook niet om hoog van de toren te blazen op dat vlak toch?

 

IMG_0615.jpeg

Inderdaad. Prachtig design ! 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Fred zei:

Als je er niks op tegen hebt om met een auto te rijden die als koffer de opening van een brievenbus heeft moet je idd de Model 3 kiezen. Ik zou er niet mee kunnen leven. Grootste deel van het jaar wel maar er zijn teveel momenten waar het een probleem zou worden (hobby’s, reizen, uitstapjes, hond meenemen, …)

Tiens, bij mij lukt dat wel allemaal :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Bompa zei:

Tiens, bij mij lukt dat wel allemaal :D

Weet ik … weet ik 😋 Anders had ik deze al lang geschrapt. Heb ik even geluk dat het niet dringend is/was.

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Challazer said:

Firma zal niet geweten hebben dat de aftrekbaarheid gewijzigd werd zeker. 

Zou dan ook voor de Y LR gaan. 

Maar dan nog. Precies of dat is een financieel drama. Daar zou ik me toch niet door laten tegen houden als dat echt uw goesting is. Zolang de VAA ok is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, ir_fuel zei:

Maar dan nog. Precies of dat is een financieel drama. Daar zou ik me toch niet door laten tegen houden als dat echt uw goesting is. Zolang de VAA ok is.

Als zelfstandige akkoord, maar als uw werkgever dat zegt kan je toch moeilijk zeggen dat ze de Y in hun gat moeten steken. 

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, Super95 zei:

Is er een reden buiten de looks waarom je een 3 zou nemen?

Meer range met dezelfde batterij. Maar dat gaat uiteraard niet op als je een 3 SR overweegt in plaats van een Y LR. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minutes ago, Challazer said:

Als zelfstandige akkoord, maar als uw werkgever dat zegt kan je toch moeilijk zeggen dat ze de Y in hun gat moeten steken. 

Dat is wat anders. Geen idee waaronder het hier allemaal valt 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30/1/2024 om 11:04, Challazer zei:

Als zelfstandige akkoord, maar als uw werkgever dat zegt kan je toch moeilijk zeggen dat ze de Y in hun gat moeten steken. 

Nog nooit zo over nagedacht, maar: als 't over in uw gat steken gaat, is het frontaal oppervlak en de Cx, dus eigenlijk de SCx, zéér bepalend inzake de "vlotheid" waarmee dat zal gaan.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30/1/2024 om 11:04, Challazer zei:

Als zelfstandige akkoord, maar als uw werkgever dat zegt kan je toch moeilijk zeggen dat ze de Y in hun gat moeten steken. 

Ah nee? Ik doe hetzelfde met een i4 :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid