Jump to content

Tesla Model Y RWD vs BMW 320e


Ceke

Stemmen maar  

14 members have voted

  1. 1. Welke auto?

    • Tesla Model Y RWD
    • BMW 320e


Recommended Posts

Zojuist, ex-Mooseman zei:

Hier kwamen er sportzetels met sensatec, lendensteun en zetelverwarming , de betere audio als absoluut noodzakelijke opties bij en dan de zwarte dakhemel (because AM), een andere sierlijst en alu-afwerking van de knopjes en getint glas bij,  om het wat meer aan te kleden.  

Door de fleetkorting en dan nog een specifieke actie kwam ik op een factuurprijs (50.038) die lager lag dan de catalogusprijs zonder opties (53.680 euro BTWi)

 

Link to comment
Share on other sites

1 minuut geleden, Bompa zei:

31 731 excl BTW

38 394 incl BTW

Gratis: Dakrails en ext line in gesatineerd alu, automatisch dimmende binnenspiegel en buitenspiegel, aut kantelende buitenspiegel bij achteruitrijden, PDC voor en achter, aut airco met 3 zones (achteraan digitale display op middenconsole), neerklapbare kopsteunen achter, Live cockpit navigation plus, widescreen display.

Optie: sportzetels in sensatec (297,5 eur), ACC met stop&go (549,5 eur); Hifi upgrade (322,3 eur)

En dan wat korting en zo.

 

Stop die Y maar terug in de kast :D

Ik kom als particulier 10000 euro duurder uit. Hoeveel keer ik ook opnieuw begin 🙂

42700

Metaalkleur: 985

Sensatec: 785

Zonwerend glas: 460

Sportzetels: 360

Lendensteun: 255

Verwarmde zetels: 390

Bedieningselement gegalvaniseerd: 105

Donkere dakhemel: 310

Hifi: 390

46737 euro. Goedkoper dan dit geraak ik echt niet en dan heb ik toch hier en daar bewust nog dingen uitgelaten. 

Link to comment
Share on other sites

"Bedieningselement gegalvaniseerd" wat moet ik mij daarbij voorstellen

Link to comment
Share on other sites

Just now, gewoon ik said:

"Bedieningselement gegalvaniseerd" wat moet ik mij daarbij voorstellen

Knoppen voor uw vensters in het zilver ipv in het zwart.

Ik heb dat niet gepakt, vond dat nul meerwaarde.

Link to comment
Share on other sites

3 minuten geleden, gewoon ik zei:

"Bedieningselement gegalvaniseerd" wat moet ik mij daarbij voorstellen

Ik heb dat erbij gezet omdat het in de configuratie van ex-Mooseman zat. Ik wil die 105 euro er nog af halen 🙂

Bovenstaande config met een 18 inch velg in plaats van 17 inch blijf ik aan 48k zitten. Willen of niet. 

Ik breek die auto helemaal niet af, integendeel, ik zou die met grote trots en plezier op de oprit parkeren ... maar ik vind het een pak geld voor een 18i ...

Link to comment
Share on other sites

1 minuut geleden, ir_fuel zei:

Knoppen voor uw vensters in het zilver ipv in het zwart.

Ik heb dat niet gepakt, vond dat nul meerwaarde.

Dure zilverkleurige plastiek.

En sinds wanneer is gegalvaniseerd een fancier woord dan zilver?

Link to comment
Share on other sites

1 minuut geleden, ir_fuel zei:

Knoppen voor uw vensters in het zilver ipv in het zwart.

Ik heb dat niet gepakt, vond dat nul meerwaarde.

en op het stuur 😉

zonder:

image.png.b783629190ff9f36d0c9ec1479eb164c.png

 

met:

image.png.4262070f19e1b4f5c7fcbebd53fcc211.png

 

Ik geef toe:  geen groot verschil, maar de knopjes op het stuur voelen kwalitatiever aan.

 

Link to comment
Share on other sites

Dat laatste zit tussen je oren denk ik. Lijkt mij gewoon ander kleurke plastiek.

Tenzij ze effectief een betere plastieksoort gebruiken

Link to comment
Share on other sites

Zal wel plastiek met een coating/laagje verf op zijn, wat die "metalic" feel geeft.
 

Link to comment
Share on other sites

2 minuten geleden, jan.van.gent zei:

Zal wel plastiek met een coating/laagje verf op zijn, wat die "metalic" feel geeft.
 

Ahja, zodat de 3e eigenaar  zwarte knoppen met wat zilver aan de zijkant heeft.

  • Funny 1
Link to comment
Share on other sites

1 minuut geleden, gewoon ik zei:

Ahja, zodat de 3e eigenaar  zwarte knoppen met wat zilver aan de zijkant heeft.

I couldn't care less.

5 jaar, 180.000 km, andere job of perte-totale,  whatever comes first.

Link to comment
Share on other sites

50 minuten geleden, Fred zei:

Idd. Ik heb het zopas eens gedaan. Metaalkleur, andere velg (niet de duurste), zetelverwarming, sensatec en nog wat kleine prullen. Geen panodak of wat dan ook. 50000 euro... Efkes serieus blijven toch?

Edit. Lap om de één of andere reden is plots het M pakket erbij gekomen. Opnieuw beginnen dus. 🙂

Edit 2. Als ik de sfeerverlichting aanklik heb ik direct het M pakket en ga ik vlot over de 50000. Zonder scheelt het ook niet bijster veel... Ik vind dat persoonlijk veel geld.

Gaat nu in 't Salon give or take 6k af

Link to comment
Share on other sites

1 uur terug, Bompa zei:

2022_tesla_model_y_rearview.jpg.4f3de65790968b48b22770761b55b67c.jpg

 

 

Wat me aan het design van een Y zo hard stoort is die achterruit die zo mottig van vorm is en veel te hoog stopt. Alsof het design van een klassieke auto wat opgeblazen werd met een rietje en uit zijn voegen gebarsten is.

Vreemd, voor mij is zijn achterste net het mooiste? Alles loop toch mooi door? Nergens geen verspringing zoals sommigen opmerken bij Posche bv.

De brede heupen geven hem net iets sportiever. Zo zie je maar dat smaken verschillen. Want Waar ik de Q7 het leijkst vond achteraan en knap vooraan, heb ik dat met de Y net omgekeerd. Achteraan best sportief gelijnd (ja ik weet het :D ) en vooraan eerder het opgeblazen gevoel. ( te hoog voor zijn breedte, omdat de snuit platter is)

 

Link to comment
Share on other sites

Hij is gewoon te hoog voor zijn lengte. Wat de logische keuze is als je veel binnenruimte wil. Je kan dat subtieler doen bij een veel langere auto, maar hier moet je "snel" omhoog en omlaag, anders verlies je te veel vooraan/achteraan (c.f. al die SUV coupés met geen hol ruimte achteraan voor passagiers of koffer, in de hoogte).

Praktisch is het wel, mooi niet.

Link to comment
Share on other sites

Hier zie ik af en toe een verlaagde Performance met één of andere aftermarket velg erop in grijs metallic.
Z'n minpunten blijven uiteraard, maar het valt stukken beter mee in die combinatie.

Link to comment
Share on other sites

45 minuten geleden, Fred zei:

Ik kom als particulier 10000 euro duurder uit. Hoeveel keer ik ook opnieuw begin 🙂

42700

Metaalkleur: 985

Sensatec: 785

Zonwerend glas: 460

Sportzetels: 360

Lendensteun: 255

Verwarmde zetels: 390

Bedieningselement gegalvaniseerd: 105

Donkere dakhemel: 310

Hifi: 390

46737 euro. Goedkoper dan dit geraak ik echt niet en dan heb ik toch hier en daar bewust nog dingen uitgelaten. 

Korting he man.

Zie post van Tommie.

Ik weet niet of "en anders ga ik naar Tesla" iets zou kunnen helpen voor extra korting :D

Link to comment
Share on other sites

Als je puur objectief de aankoop bekijkt (dus het interesseert je geen hol hoe je voertuig eruit ziet en je gaat spec sheets lezen) dan is de Model Y gewoon niet te kloppen.

Alleen is dat niet het enige dat telt bij velen die een auto kopen.

Link to comment
Share on other sites

Qua exterieur hoeft het geen discussie en zou ik los de 3 nemen.
Maar ik zou echt nooit nog een instapmotor in diesel of benzine moeten hebben.

Link to comment
Share on other sites

1 minuut geleden, JanC zei:

Da's toch ook wat kort door de bocht? Er zijn zoveel gradaties qua 'instapmotoren'...

Welke gradaties bedoel je dan?

Link to comment
Share on other sites

een 318d automaat rijdt een pak beter en voelt niet astmatisch aan ivgl met een 3008 met 1.5 diesel of passat 120pk.. 

  • Thanks Friendly 1
Link to comment
Share on other sites

7 minuten geleden, Ceke zei:

een 318d automaat rijdt een pak beter en voelt niet astmatisch aan ivgl met een 3008 met 1.5 diesel of passat 120pk.. 

Ok, akkoord.  Ik zou geen van de drie moeten hebben. Kom van een 18d automaat voor deze. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions