Ga naar inhoud

Tesla Model Y RWD vs BMW 320e


Ceke

Stemmen maar  

14 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke auto?

    • Tesla Model Y RWD
    • BMW 320e


Aanbevolen berichten

10 minuten geleden, Fred zei:

De Y een gedrocht. Sommigen hebben er hier toch een handje van weg om perse grote woorden te moeten gebruiken. Een basis 320e is ook niet om hoog van de toren te blazen op dat vlak toch?

 

IMG_0615.jpeg

Komkom we vergelijken met een 3reeks. Geen X2, dan was een Y plots een fotomodel geworden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessant topic. Je rijdt nu elektrisch en twijfelt voor de volgende tussen een phev en een BEV. Ik zou ook twijfelen voor de volgende, het elektrisch rijden is idd zalig en terug naar hybride gaan is een stap achteruit is mijn gevoel. Langs de andere kant is dat laden toch een gedoe, zeker bij lange afstanden zoals een reis. Moeilijk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Speedhunter zei:

Interessant topic. Je rijdt nu elektrisch en twijfelt voor de volgende tussen een phev en een BEV. Ik zou ook twijfelen voor de volgende, het elektrisch rijden is idd zalig en terug naar hybride gaan is een stap achteruit is mijn gevoel. Langs de andere kant is dat laden toch een gedoe, zeker bij lange afstanden zoals een reis. Moeilijk. 

Hoeveel keer ga jij per jaar met de auto op reis? 😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, Bompa zei:

Dakkoffer.

Kost een paar honderd euro, is handig, en de rest van het jaar zit je in iets wat je echt wil.

Ik heb ooit de fout begaan een Galaxy te nemen als firmawagen. Hele dagen tegen je goesting, voor de kindjes. En ja, daar kon veel in. Nadien alleen maar breaks gekocht, 3 kinderen, 2 honden, en alle bagage in de dakkoffer.

Bij een i is het ook zo hoor als je kickdownt :D  Is niet eigen aan hybride, is eigen aan die 2l 4-cil.

Een buggy en babybedje heffen in een dakkoffer, zie ik mijn vrouw niet rap met veel plezier doen (ze gaat ook dikwijls alleen naar zee met de kinderen, als ik een dagje enduro ga rijden in de ardennen).
Dakkoffer wordt volgens mij ook zéér nipt in de ondergrondse garagebox aan zee...
Nu, ik zou er zeker ook geen VW Sharan of Berlingo of andere 4wielers die eerder als een camionet rijden, voor nemen. Maar een Y rijdt imo zeker niet als zoiets.

Enfin, niet echt aan de orde voor de TS.

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, Fred zei:

Hoeveel keer ga jij per jaar met de auto op reis? 😁

hoeveel keer is hij al op reis geweest met de ev, wil je zeggen...

Verste was Aalst of Brussel dacht ik . :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, bud wijzer zei:

Zeker waar Mooseman maar zoals hij zelf zegt is het dan geen EV rijden meer he?

Zelf vond ik het bijna irritant om die combi motor te hebben. Maar mijn huwelijk met de CX60 was dan ook niet goed vanaf het begin. 😇

Doe je hem al weg?

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, korneeldebruyn zei:


Hier laat je een Model Y toch wel voor staan zeker 🤩

(ben wel biased 😁)

IMG_1449.thumb.jpeg.d3721d259a376e081a3899ec6e04ba6d.jpeg

Hoeveel kost deze? 😬

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Fred zei:

Hoeveel keer ga jij per jaar met de auto op reis? 😁

Af en toe eens naar Brussel, een heel gedoe!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Super95 zei:

Is een 320e niet een pak duurder?

In de beginpost gaat het over een tweedehands 😉. In dat geval wil je een vroege 330e

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Balleke zei:

Als de vrouw tegen dan nog niet weg gelopen is met zo'n gedrocht op de oprit 😄

 

Newsflash: de meeste geven geen moer om je auto. 

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Fred zei:

Hoeveel kost deze? 😬

Die van @Bompa en ook die van mij zijn zowat de basis (zeker van buitenaf) en dat is toch ook niet lelijk in vergelijking met een Y.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Imo is de lci langs buiten mooier zonder m-pack 👍. Mooi wiel eronder en mooi op zijn poten… ofwel moet je de zwarte inserts meespuiten in kleur à la Alpina

aangepast door -Fred-
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 hours ago, Fred said:

De Y een gedrocht. Sommigen hebben er hier toch een handje van weg om perse grote woorden te moeten gebruiken. Een basis 320e is ook niet om hoog van de toren te blazen op dat vlak toch?

 

IMG_0615.jpeg

Dat verschil is dag en nacht. De 3 is veel mooier langs buiten, omwille van de proporties.

En je zet hem dan nog eens in de kleur die 99% van de mensen pakt. Er ontbreekt enkel nog het witte interieur :D 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, -Fred- zei:

Imo is de lci langs buiten mooier zonder m-pack 👍. Mooi wiel eronder en mooi op zijn poten… ofwel moet je de zwarte inserts meespuiten in kleur à la Alpina

image.png.b04a2d2cae05093d0615c52b6988a1a8.png

 

Geen M-pack, standaard 17" velg, alu-raamomlijsting

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ir_fuel zei:

Lees ook: "geen budget maar de buren moeten toch zien dat er een BMW op de hof staat"

 

:D 

meerendeel van onze buren ziet het verschil niet tussen een Mercedes en een BMW.  Vandaar dat ik altijd zwarte auto's kies :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Fred zei:

Hoeveel keer ga jij per jaar met de auto op reis? 😁

Voor mij 1x grote reis in verlof (dit jaar zelfs 2 landen op 2 weken), 4 a 5x per jaar een weekend of midweek in B, NL of dergelijke. Dus ik ben enorm content met mijn 318i. Een EV zou toch wel een hele aanpassing zijn in gewoontes. Maar ooit moet het.

In sé ga ik elke week zelfs op reis :D (meer dan 300 km op 1d).

13 uren geleden, jan.van.gent zei:

Een buggy en babybedje heffen in een dakkoffer, zie ik mijn vrouw niet rap met veel plezier doen (ze gaat ook dikwijls alleen naar zee met de kinderen, als ik een dagje enduro ga rijden in de ardennen).
Dakkoffer wordt volgens mij ook zéér nipt in de ondergrondse garagebox aan zee...
Nu, ik zou er zeker ook geen VW Sharan of Berlingo of andere 4wielers die eerder als een camionet rijden, voor nemen. Maar een Y rijdt imo zeker niet als zoiets.

Enfin, niet echt aan de orde voor de TS.

Dat valt allemaal beter mee dan gedacht. De tijd van de zware buggy's is al 50j achter ons. Babybedjes heb je in reisvorm (wij hadden er zo 2) maar hebben ze ook vaak in hotels, huisjes, ... als je ernaar vraagt. En in parkeergagarages nooit miserie gehad, behalve met mijn XC60, maar zoals gezegd, een toffe break rijdt leuker.

1 uur geleden, msxx zei:

En benzine geen mogelijkheid meer? 318i stock valt binnen jouw budget, nieuw..

En daar kan je enorm van genieten, ik zeg het maar. Dat rijdt goed. Die 2.0 heeft genoeg punch om mee te zijn met het verkeer en menig ecokrel voor te zijn. De sound is niet altijd even wow, maar dat heb je bij alle versies van de 3-reeks met 4-cil. Ik betaal met plezier mijn VAA voor de benzineversie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, ir_fuel zei:

Lees ook: "geen budget maar de buren moeten toch zien dat er een BMW op de hof staat"

 

:D 

Dan pak je geen 3 he, maar een 1 of 2 :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had nu echt een lomp plooiende buggy, maar zelfs de megane hybride ging perfect als je een weekend weggaat met 2 kleine mannen.

Moet je ook fietsjes, handdoeken, beddengoed, ... meesleuren dan ging de dakkoffer erop. Voor het lichte spul. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor alle commentaren. Ik wou een poll toevoegen, maar ben deze precies vergeten. @dragonfly

Ik neig persoonlijk ook meer naar de 320e, mijn vriendin rijdt met een 318d en ik vind dat een heel aangename wagen.
Maar het EV rijden heeft iets heel rustgevend wat ik wel kan apprecieren. 

Aan de commentaren te zien zijn de meningen toch verdeeld. 🙂

Heb voorlopig een aanvraag gedaan voor een jonge 2de hands (directiewagen) 320e. 

Waarom geen 330e? -> ik wil een facelift en de 30e valt buiten budget. Verder heb ik niet per se de nood om met een zwaardere motor te rijden, 200pk volstaat voor mijn gebruik. Als ik wil doorrijden rij ik wel met mn mx-5 op circuit. 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid