Ga naar inhoud

Overgangswagen voor 1 jaar


Redfive

Aanbevolen berichten

Als dat van het OHB correct is dan kan je dat overwegen, persoonlijk zou ik alsnog liever kopen bij een Ford dealer.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet alles gelezen, maar ik wil je gerust een golf 6 1.4i verkopen, waarmee je een pak comfortabeler gaat bollen en die na 1 jaar terug overnemen voor 2,5k minder. Aankoop gaat je +-8k kosten. Afhankelijk van km en opties.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Zojuist, SB-01 zei:

Bijna 10K voor auto's van 14 jaar oud. Ik zou het er niet aan kunnen geven.

Ik vind het ook wel aan de dure kant, maar als je ziet wat men vraagt voor tweedehandsen.. Het blijft vraagprijs natuurlijk..Maar zouden die lossen voor 6K? Betwijfel het..

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, SB-01 zei:

Bijna 10K voor auto's van 14 jaar oud. Ik zou het er niet aan kunnen geven.

Beetje kort door de bocht, toch? Nieuwprijs van deze wagen was nu ook geen 20 000 € veronderstel ik.

Bovendien ... voor 10 000 € heb je amper een Dacia, dan weet ik wel wat kiezen, niet dat dit nu meteen mijn keuze zou zijn. Bijna 10 000 uitgeven en 1 000 kosten incalculeren, nog altijd goedkoper dan nieuw. Die leeftijd op zich zegt niks meer. Idem km-aantal. Wel de manier waarop die tot stand gekomen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1000 kosten incalculeren? Ik zou liefst geen kosten hebben uiteraard. Maar het blijft een gok, occasie kopen, I know..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoel, je kan een nieuwe Dacia kopen voor 12 000 eur. Je kan voor 9 500 eur iets kopen met heeel wat meer comfort en zelfs ruimte, ook rijplezier, en als je 1 000 eur kosten inrekent, zit je safe. Het is al te zien waar je prio's liggen natuurlijk. 

 

https://www.autoscout24.be/nl/lst?atype=C&cy=B&damaged_listing=exclude&desc=0&fregfrom=2010&fregto=2015&page=5&powertype=kw&pricefrom=8000&priceto=10000&search_id=kxtkw4p2pp&sort=standard&source=listpage_pagination&ustate=N%2CU

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Mercedes B is echt wel overprijsd, vind ik. Als je een oude auto koopt, dan doe je dat omdat je echt ets leukers/beters vindt dan een recente auto. Zo een B is gewoon al even saai als een moderne auto (en niet echt betrouwbaarder).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hele goeie voorstellen. 
 

Al heb je met één puntje geen rekening gehouden. Een gemakkelijk herverkoopbaarheid. Iets die vrij belangrijk is voor de topic starter.

Euro5 diesels of auto’s met een hoge(re) kilometerstand zijn daar niet echt voorbeelden van in België. 
 

Ik zie de topic starter ook niet direct een auto halen in Italië. Zou ik trouwens zelf ook nooit doen.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan natuurlijk ook gewoon blijven zoeken, voor je het weet is dat jaar gepasseerd en heb je 0 kosten gehad. Nog 11 maandjes volhouden

  • Grappig 9
Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minuten geleden, Jonass zei:

Hele goeie voorstellen. 
 

Al heb je met één puntje geen rekening gehouden. Een gemakkelijk herverkoopbaarheid. Iets die vrij belangrijk is voor de topic starter.

Euro5 diesels of auto’s met een hoge(re) kilometerstand zijn daar niet echt voorbeelden van in België. 
 

Ik zie de topic starter ook niet direct een auto halen in Italië. Zou ik trouwens zelf ook nooit doen.

Ooit gekeken hoe groot België is? 

En Euro 5 valt nog mee, alzeker als hij binnen een jaar weg moet.

Italië is anders wel een goed land om autos te kopen. Wegens de transactietaks die Italianen meoten betalen bij het kopen van een auto, zijn ze daar doorgaans een stuk goedkoper. Ben er voor een aantal vrienden al een paar gaan halen. Enkel goede ervaringen tot hiertoe. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, The Swede zei:

Ooit gekeken hoe groot België is? 

 

Voor iemand (in België) die op zoek is voor een overgangswagen terwijl hij wacht op een nieuwe (Belgische) wagen en zijn vrouw (in België) niet zonder wagen wil zetten lijkt de grootte van het land irrelevant.

De Belgische fiscaliteit is daarentegen op en top relevant voor de (Belgische) OP. Als je die wagen in België te koop moet zetten en hoopt op ene die hem komt halen voor export, ga je er lang mee blijven zitten vrees ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Bompa zei:

Beetje kort door de bocht, toch? Nieuwprijs van deze wagen was nu ook geen 20 000 € veronderstel ik.

Bovendien ... voor 10 000 € heb je amper een Dacia, dan weet ik wel wat kiezen, niet dat dit nu meteen mijn keuze zou zijn. Bijna 10 000 uitgeven en 1 000 kosten incalculeren, nog altijd goedkoper dan nieuw. Die leeftijd op zich zegt niks meer. Idem km-aantal. Wel de manier waarop die tot stand gekomen is.

Je weet wel in welke context ik dat bedoel. Vroeger kon je nog goeie auto's vinden van ±10 jaar voor een paar duizend euro waar je nog enkele jaren mee verder kon. Dan is dat door de recyclagepremie gedaan geraakt. En dan is het nog eens erger geworden met Covid en de stijgende prijzen van nieuwe wagens en de lange wachttijden. En ondertussen betalen we grof geld voor oude prul.

In 2005 heb ik 10.950 euro betaald voor een Ford Mondeo 2.0 TDCi 130pk Ghia. Wagen was 3 jaar oud en had 109.000km en kwam met 1 jaar garantie.Heb die een jaar later met 130.000km overgelaten voor 10.500 euro. Nu betaal je bijna 26.000 euro voor een 4 jaar oude Mondeo diesel en dat terwijl een diesel nu totaal niet meer populair is. 

Screenshot_20240415_185237_Chrome.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, The Swede zei:

Ooit gekeken hoe groot België is? 

En Euro 5 valt nog mee, alzeker als hij binnen een jaar weg moet.

Italië is anders wel een goed land om autos te kopen. Wegens de transactietaks die Italianen meoten betalen bij het kopen van een auto, zijn ze daar doorgaans een stuk goedkoper. Ben er voor een aantal vrienden al een paar gaan halen. Enkel goede ervaringen tot hiertoe. 

Als er nu 1 land is waarvan ik default de verkoper niet betrouw, is het Italië. Die moet bewijzen dat hij te betrouwen is.

(en daarna NL :D )

13 uren geleden, SB-01 zei:

Je weet wel in welke context ik dat bedoel. Vroeger kon je nog goeie auto's vinden van ±10 jaar voor een paar duizend euro waar je nog enkele jaren mee verder kon. Dan is dat door de recyclagepremie gedaan geraakt. En dan is het nog eens erger geworden met Covid en de stijgende prijzen van nieuwe wagens en de lange wachttijden. En ondertussen betalen we grof geld voor oude prul.

In 2005 heb ik 10.950 euro betaald voor een Ford Mondeo 2.0 TDCi 130pk Ghia. Wagen was 3 jaar oud en had 109.000km en kwam met 1 jaar garantie.Heb die een jaar later met 130.000km overgelaten voor 10.500 euro. Nu betaal je bijna 26.000 euro voor een 4 jaar oude Mondeo diesel en dat terwijl een diesel nu totaal niet meer populair is. 

 

In 2010 kocht ik voor 23 000 eur een auto van 56 000 eur nieuw. 90 000 km, 5j oud. Ik heb daar geen noemenswaardige kosten aangehad, enorm veel plezier aan gehad en heel veel km's mee afgemaald, 4j later verkocht met 300 000 km, voor 6 500 eur. Prijs per km was heel laag, zeker gezien m'n kilometervergoeding werk-werk.

Dat bedoel ik: elk geval is in zijn situatie te bekijken, zo een absoluut bedrag zegt weinig.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden, Bompa zei:

(en daarna NL :D )

Hier twee keer goede ervaringen met NL. Vooraf kun je daar al veel opzoeken over een wagen via kentekencheck en de RDW. Ook platen en dergelijke gaat heel vlot. Je kunt daar echt koopjes doen in sommige segmenten. Van de geafficheerde prijs kun je voor export ook nog een hele lap BPM terugvorderen. Niet van toepassing voor dit topic maar mocht ik bvb. weer een zware diesel willen dan zou ik eerder naar NL kijken dan naar DE. Mijn schoonbroer zijn V8 Range komt ook uit NL. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit in een vergelijkbare situatie, alleen voor 2 jaar tijdelijk op te vangen ipv 1 jaar. Kijk naar de populaire modellen aka Golf, Mini, 1 reeks. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, Greg zei:

Ik heb binnenkort de Golf 7 van mijn neef te koop. 5-deurs 1.2tsi met 120k km

aub specifieer: binnenkort / versnellingsbak / prijs 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid