Ga naar inhoud

Overgangswagen voor 1 jaar


Redfive

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Dacia Sandero Stepway  (maar er is nog niets beslist)

aangepast door Redfive
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Redfive zei:

Dacia Sandero Stepway  (maar er is nog niets beslist)

Oei, dan denk ik dat er menig stadswagentjes van 10 jaar oud beter zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Polygoon zei:

Oei, dan denk ik dat er menig stadswagentjes van 10 jaar oud beter zijn.

Motiveer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Redfive zei:

Motiveer

De bouwkwaliteit en rijeigenschappen van een deftige stadswagen moeten niet onderdoen voor de moderne Lada die een Dacia eigenlijk is.
Wagens van 10 jaar oud, die 12k max mogen kosten die volgens mij 10 keer beter rijden dan een Dacia:

  • Ford Focus
  • Ford Fiesta
  • VW Golf
  • VW Polo
  • Audi A1
  • ...
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Redfive zei:

Ik heb met een lokale verkoper een deal in potlood: hij wil mij een wagen verkopen en na een jaar terug kopen en wil dat zelfs zwart op wit zetten.

Het is wel een diesel, automaat en 6 jaar oud, maar hij maakt zich sterk dat hij die over een jaar terug kwijt kan in Wallonië. Ik zou dan 2500 euro moeten laten vallen.

Ik had ongeveer dat waardeverlies ingecalculeerd en zodoende heb ik geen last van 'geïnteresseerden' , proefritten die niet opbrengen, zelf naar autocontrole gaan, advertentie zetten en opvolgen. Het is de weg van de minste weerstand, weet ik wel,  maar een optie die we wel overwegen.

Het is dan wel een grotere inzet van bedrag (12,5K) en vandaar ook dat hij dat wil doen. Risico is wel als er iets aankomt, er een groter kapitaal in zit tegenover een goedkopere optie. Maar zoals ik al eerder zei, wil ik mijn vrouw nu ook niet in een klein bakje van ±10j duwen van een paar K.

7,5K aankoop en wegdoen voor 5K geeft me ook een verlies van 2,5K

Het is het waardeverlies voor mij na 1 jaar waar ik rekening mee hou, en met die terugkoop garantie lijkt het mij wel een faire deal.
 

Thoughts, anyone?

 

 

2 uren geleden, ir_fuel zei:

Is allemaal persoonlijk he. Je kan ook met een boekblik van 3500 gaan rondrijden en het verkopen voor 2500 na een jaar en je hebt minder verlies (en vast kapitaal), maar een auto van 12.5K zal wel aangenamer zijn om elke dag mee te rijden.

Moeilijk in iemand anders zijn plaats te beslissen.

Je hebt ook niet-koekenblikken van 3 500 eur. 't Is maar voor een jaar.

Ik heb zo eens een jaartje met die zwarte V70 2.5D gereden, had rond de 260 000 km bij aankoop, 290 000 bij verkoop. Amper verlies op gehad, in stijl en in alle comfort gereden, toch. Is dan nog verkocht geweest aan een Vlaams gezin, niet eens export. (en toen was een zware diesel nog geen misdrijf en fiscale afstraffing)

1 uur geleden, Redfive zei:

Dacia Sandero Stepway  (maar er is nog niets beslist)

Ik zou je aanraden: rijd er eens 10 km mee, en neem ook eens autosnelweg. Voor de rest moet ik niet veel zeggen want mijn eerste auto was een nieuwe Renault Clio 1.9D in 1996, dat rijdt hetzelfde. Alleen zat er toen nog een motor in. 't Is kwestie van geen verrassingen te hebben.

(sindsdien beslist om nooit meer een nieuwe auto te kopen, en tot op vandaag nog geen spijt van)

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Redfive zei:

Dacia Sandero Stepway  (maar er is nog niets beslist)

Wij hebben eentje in de familie, dat is geen auto waar je met plezier mee moet rijden.
Hij is zuinig in onderhoud maar de kwaliteit is echt erbarmelijk.

Nu goed, het is voor een jaar maar met de prijs dat ik hier lees kan je een beter alternatief kopen.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zeggen in het geval van die Dacia:

enkel aanvaarden als je 2500 euro kan aftikken om die een jaar te gebruiken. Dan rijd je voor 208 euro / maand. Daar 12.5K achter laten en er dan 10 terug krijgen zou ik niet doen voor die kar.

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je wilt je vrouw niet in iets ouds steken, maar die dacias zijn van bouwkwaliteit renaults van 10 jaar oud?

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden, Redfive zei:

Kan je weinig mee verkeerd doen denk ik. Atmo blok ipv die Ecoboost/"Ecoboom", 5-deurs en airco. Vind hem enkel net ietwat te duur om achteraf zelf te verkopen. Reken dat je daar binnen een jaar nog 4500€ voor krijgt.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Greg zei:

Kan je weinig mee verkeerd doen denk ik. Atmo blok ipv die Ecoboost/"Ecoboom", 5-deurs en airco. Vind hem enkel net ietwat te duur om achteraf zelf te verkopen. Reken dat je daar binnen een jaar nog 4500€ voor krijgt.

Maar nu heb je wel een jaar garantie en ik denk dat je nog wel meer dan 4500 krijgt binnen een jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in 1999 een Mazda 626 2.0d gekocht bij de Mazdadealer in Geraardsbergen. Had 91000km: 100’000,- bef betaald. In 1991 verkocht met 140000km voor 160’000,-bef.

Lexus GS430 gekocht in 2012. £1050 (ebay). Opgekuist, een jaar mee gereden, 15000km mee gedaan, voor €2600 verkocht.

Pajero gekocht met de Carlo in 2015. £3100. 2.5 jaar mee gereden, 70000km mee gereden, en voor €2800 verkocht. 

Ge kunt goedkoop rijden, @Redfive

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, The Swede zei:

Ik heb in 1999 een Mazda 626 2.0d gekocht

 

8 minuten geleden, The Swede zei:

In 1991 verkocht met 140000km voor 160’000,-bef.

Back To The Future GIF

  • Grappig 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, The Swede zei:

Ik heb in 1999 een Mazda 626 2.0d gekocht bij de Mazdadealer in Geraardsbergen. Had 91000km: 100’000,- bef betaald. In 1991 verkocht met 140000km voor 160’000,-bef.

 

Ge kunt goedkoop rijden, @Redfive

Ik ging nochtans zweren dat het een De Lorean was in Back to the Future

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, SB-01 zei:

Dat is een auto die je altijd kwijt geraakt aan gezinnen die een tweede auto zoeken.
 

Eventueel zou je deze ook eens kunnen bekijken:

https://www.2dehands.be/v/auto-s/ford/m2099419276-ford-fiesta-1-2i-garantie-airco-z-verw-pdc-cruisec

4 jaar jonger, 50.000km minder en euro 6. Verder nog parkeersensoren en getinte ruiten.
 

Wel 2000 euro duurder maar zeker een mooie aanbieding. Komt mee op de shortlist. Is nog niet dringend, pas begin mei terug concreter. Vraag is dan altijd of je nu zulke auto moeten laten staan of er toch voor gaan.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verkoopbaarheid stijgt indien automaat begin ik zo de indruk te krijgen, maar ik kan mis zijn.

Sowieso lijkt elke Focus benzine me een goede koop, en verkoopbaar.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanaf wanneer zijn die ecoboost 1.0 liter Fiesta's betrouwbaar(der)? Die zijn wel in de meerderheid kwa aanbod. 
Hangt ook af van onderhoud ws en driving style, maar daar is wel wat keuze in. Ben nu aan 't rondkijken wat er zoal rondrijdt, en het is opmerkelijk hoeveel kleine auto's je ziet als je er op let. Met het oog daarop mik ik dus nu eerder naar een Fiesta of Polo. Maar daar is het dan ook alweer oppassen voor die Tsi motors. Vanaf 2015 zou het wel ok moeten zijn had ik hier al als feedback gekregen.

En nee, nog steeds niets gekocht..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de Fiesta Mk7 / Mk7.5 die jij zit te bekijken zit volgens mij geen aangepaste / verbeterde versie.
Dat is pas het geval bij huidige model Mk8 / Mk8.5 en dan weet ik ook niet of dit vanaf het begin was.

Los daarvan: Voorzichtigheid is geboden, maar ik vind ook niet dat je daarom iets compleet moet afschrijven.
Een tweedehands Ecoboost onderhouden en verkocht door de dealer met garantie, dan zou ik gewoon durven kopen.
Niet dealer onderhouden, particulier verkocht, enz = laten staan. Probleem is dat je ze niet veel gaat vinden bij dealers.
Die zijn voor hun niet zo interessant wegens al wat te oud vrees ik.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid