Ga naar inhoud

Nieuwe berekening voordeel allerlei aard personenwagens vanaf 2012


ir_fuel

Aanbevolen berichten

Tuurlijk, allemaal maar op papier. Gewoon kwestie van op het juiste moment, het juiste document boven te halen. :D

Jij hebt me begrepen ;)

Het voordeel in mijn systeem is dat je de algemene kosten van de venn. kan delen. In jouw voorstel (jij huurt, je vrouw huurt, jij huurt), heeft iedereen een vennootschap per eigen wagen(s) nodig.

Ik zou dat sowieso pro rata doen binnen dezelfde venn. Oprichting/beheer/boekhouding/domiciliekost verdelen. Ieder zijn eigen venn., dat wordt duur. Iemand die een Dacia wenst te huren mag wat mij betreft ook meedoen. Zo'n 4*4 naft heeft ook een hoge co2-uitstoot :) Vergt zoals je zegt wel wat vertrouwen, da's waar, maar dit lijkt me niet onoverkomelijk.

Bon, wie doet er nog mee? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit gewoon nog met de vraag: 'heb ik wel tijd genoeg om dit allemaal te regelen voor de nieuwe kar die ik heb besteld?'

:D

:lolz:

Bij mij is de vraag eerder of ik dat nog allemaal geregeld krijg voor mijn kar 6 maand oud is zodat ik hem kan exporteren, inschrijven en zo mijn BIV kan recupereren :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon melden dat de naam van de koper/lessee wijzigt van "icm" bvba (BE) naar "icm" sarl (LU)?

Is het die UK Cayenne (refresh my memory)?

Ja, die wannabe diesel pauperbak.

Brengt ons bij stap 2. Voor bestaande karren is dat een inbreng in natura. Nieuwe kunnen we misschien beter met die SARL renten?

Je verliest natuurlijk wel een interessante verhoogde-huur-factuur in BE.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, die wannabe diesel pauperbak.

Brengt ons bij stap 2. Voor bestaande karren is dat een inbreng in natura. Nieuwe kunnen we misschien beter met die SARL renten?

Je verliest natuurlijk wel een interessante verhoogde-huur-factuur in BE.

Zou het niet mogelijk zijn om mijn lopende rentingcontract over te zetten op die andere firma???

Hij wordt nu gerent door mijn vennootschap aan KBC, maar ingeschreven op mijn eigen vennootschap... Dus overdragen rentingcontract, naar nieuwe huurder die hem dan zelf inschrijft in LU...

Ik recupereer mijn BIV, huur dat ding 4 maand en dan mag madam hem eens huren...

Trouwens, is dat een probleem als je na 6 maand gewoon een nieuw contract opstelt aan dezelfde huurder???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk het ook :-)

:lolz:

Mijn madam gaat me zot verklaren...

Kar kopen in UK, bedrijf starten in LU, auto verkopen aan dat nieuwe bedrijf, diezelfde auto huren van LU bedrijf, met LU platen rondrijden...

Best een goei moment uitzoeken om dat uit te leggen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

:lolz:

Mijn madam gaat me zot verklaren...

Kar kopen in UK, bedrijf starten in LU, auto verkopen aan dat nieuwe bedrijf, diezelfde auto huren van LU bedrijf, met LU platen rondrijden...

Best een goei moment uitzoeken om dat uit te leggen...

Meld dat ze 1 nieuwe outfit kan kopen met 't geld dat ge uitspaart per jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou het niet mogelijk zijn om mijn lopende rentingcontract over te zetten op die andere firma???

Hij wordt nu gerent door mijn vennootschap aan KBC, maar ingeschreven op mijn eigen vennootschap... Dus overdragen rentingcontract, naar nieuwe huurder die hem dan zelf inschrijft in LU...

Ik recupereer mijn BIV, huur dat ding 4 maand en dan mag madam hem eens huren...

Trouwens, is dat een probleem als je na 6 maand gewoon een nieuw contract opstelt aan dezelfde huurder???

Overdragen rentingcontract kan, ja.

Die 12 maand cyclus kan je onderbreken door echt een third party te betrekken. Jij, je vrouw, ik, mijn huurder die in collectieve schuldbemiddeling zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meld dat ze 1 nieuwe outfit kan kopen met 't geld dat ge uitspaart per jaar.

Dat maakt de oplossing niet meer interessant voor mij... Als die nog meer kleren en schoenen koopt dan nu, dan moet ik een hangar in de tuin zetten met een automatisch dressing-systeem :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, die wannabe diesel pauperbak.

Brengt ons bij stap 2. Voor bestaande karren is dat een inbreng in natura. Nieuwe kunnen we misschien beter met die SARL renten?

Je verliest natuurlijk wel een interessante verhoogde-huur-factuur in BE.

Gewoon zorgen dat je voldoende andere kosten hebt dat jaar:D

Renten, idd. , cash flow optimalisatie

Venn. kan trouwens ook voor andere activiteiten dienen die op hun beurt de renting en kosten kunnen dekken

Interessanter dan factureren/verdienen in B. en daarna doorsluizen naar L.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overdragen rentingcontract kan, ja.

Die 12 maand cyclus kan je onderbreken door echt een third party te betrekken. Jij, je vrouw, ik, mijn huurder die in collectieve schuldbemiddeling zit.

:lolz:

Maar idd, oplossingen zijn er zeker te vinden...

Kopen?

Voordelen in natura, ja!

Zwijg me daarvan... Mogen wij dus ook betalen hoor: VAA op kledij...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat maakt de oplossing niet meer interessant voor mij... Als die nog meer kleren en schoenen koopt dan nu, dan moet ik een hangar in de tuin zetten met een automatisch dressing-systeem :D

Ik wil wel eens nadenken hoe dit aan te passen naar je noden: http://www.parkeersysteem.be/nl/vol_automatisch/levelparker_590/algemeen.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook al!

:lolz:

Kan tellen als eerste post! M3 problems? :D

Momenteel nog niet... we zullen wel afwachten hoe ze het gaan uitwerken he. Ergens hoop ik op een overgansmaatregel voor reeds ingeschreven wagens... The future will tell...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon zorgen dat je voldoende andere kosten hebt dat jaar:D

Renten, idd. , cash flow optimalisatie

Venn. kan trouwens ook voor andere activiteiten dienen die op hun beurt de renting en kosten kunnen dekken

Interessanter dan factureren/verdienen in B. en daarna doorsluizen naar L.

Ik zou het moeten bekijken, maar ik vermoed dat ik een deel van mijn werk ook vanuit die LU vennootschap kan factureren om zo de kosten te dekken voor mijn karren die erin zitten hoor...

Dan is het gewoon kwestie van zo een basis bedrag uit te werken per maand en eventuele extra kosten te regelen via extra facturen. Maar idd zoveel mogelijk vermijden dat er veel facturen lopen tussen de LU verhuurvennootschap en de combinatie huurder/vennootschappen hier in BE...

Efkes nadenken over een uitleg naar de buitenwereld toe voor die rare LU platen op mijn kar... Ah ze kennen me wel een beetje: is om rijbewijsintrekking te vermijden :lolz:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat jij daar niet kan aan meedoen, Naish, want in Luxemburg spreken ze overwegend Frans.

Ik spreek ook Frans, alleen anders dan de meeste fransen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

:lolz:

Mijn madam gaat me zot verklaren...

Kar kopen in UK, bedrijf starten in LU, auto verkopen aan dat nieuwe bedrijf, diezelfde auto huren van LU bedrijf, met LU platen rondrijden...

Best een goei moment uitzoeken om dat uit te leggen...

Er is daar niets zot aan.

Da's gewoon zelfverdediging.

Ik ben nog geen 2 maanden terug in België en Strikmans en co hebben me al bij m'n kl*

Dat zal nu eens geen waar zijn zie...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat jij daar niet kan aan meedoen, Naish, want in Luxemburg spreken ze overwegend Frans.
Ik spreek ook Frans, alleen anders dan de meeste fransen :D

Daar valt een mouw aan te passen.

Mij vroegen ze in het begin of ik uit Québec kwam.

Lang niet geweten of dat was om met mij te lachen of niet:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid