Ga naar inhoud

Nieuwe berekening voordeel allerlei aard personenwagens vanaf 2012


ir_fuel

Aanbevolen berichten

Ik ben vandaag bij de boekhouder geweest. Hij bevestigde dat er vandaag nog niets gestemd is, maar dat hetgene er nu voorligt wel degelijk zal doorgevoerd worden. Hij zei dat we niet mochten vergeten dat de overheid €200.000.000,- extra wil incasseren van bedrijfswagens. Iedereen begint nu massaal de dure wagens te verkopen en te vervangen door goedkopere wagens. Hier loopt de overheid BTW-inkomsten mis. Onze boekhouder zegt dat ze daar niet van wakker liggen. Aan het einde van het jaar maken ze een calculatie. Komen ze niet aan die 200 miljoen, dan zal de rijtax navenant aangepast worden, en zullen vanaf dan de tweedehands wagens aan catalogusprijs getaxeerd worden. Zo zou het al effectief in het parlement besproken zijn.

Het is dus nog niet gedaan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben vandaag bij de boekhouder geweest. Hij bevestigde dat er vandaag nog niets gestemd is, maar dat hetgene er nu voorligt wel degelijk zal doorgevoerd worden. Hij zei dat we niet mochten vergeten dat de overheid €200.000.000,- extra wil incasseren van bedrijfswagens. Iedereen begint nu massaal de dure wagens te verkopen en te vervangen door goedkopere wagens. Hier loopt de overheid BTW-inkomsten mis. Onze boekhouder zegt dat ze daar niet van wakker liggen. Aan het einde van het jaar maken ze een calculatie. Komen ze niet aan die 200 miljoen, dan zal de rijtax navenant aangepast worden, en zullen vanaf dan de tweedehands wagens aan catalogusprijs getaxeerd worden. Zo zou het al effectief in het parlement besproken zijn.

Het is dus nog niet gedaan...

Ik zeg u dat uwe boekhouder serieus uit zijne nek kletst.

Ten eerste:

Alles is gestemd door kamer en senaat vorig jaar. Op 23 december 2011 's avonds door de Senaat om precies te zijn. De laatste dag voor het winterverlof van het parlement.

Ten tweede:

Die zogezegde extra taks waarbij tweedehands ook aan nieuwwaarde wordt belast voor VAA is nog niet besproken in het parlement, het enige wat gezegd is door onze minister van financiën is dat wanneer er te veel achterpoortjes gebruikt worden "ten koste van mensen met een zuinige en milieuvriendelijke wagen" (geen idee wat em daar mee bedoelt!) dat ze dan de wet gaan moeten herbespreken, maar hoe en wat daar is nog met geen woord over gerept.

Ik vraag mij echt af waar die boekhouders hunne mosterd halen soms. Als ik hoor wat die soms uitkramen, .....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben vandaag bij de boekhouder geweest. Hij bevestigde dat er vandaag nog niets gestemd is, maar dat hetgene er nu voorligt wel degelijk zal doorgevoerd worden. Hij zei dat we niet mochten vergeten dat de overheid €200.000.000,- extra wil incasseren van bedrijfswagens. Iedereen begint nu massaal de dure wagens te verkopen en te vervangen door goedkopere wagens. Hier loopt de overheid BTW-inkomsten mis. Onze boekhouder zegt dat ze daar niet van wakker liggen. Aan het einde van het jaar maken ze een calculatie. Komen ze niet aan die 200 miljoen, dan zal de rijtax navenant aangepast worden, en zullen vanaf dan de tweedehands wagens aan catalogusprijs getaxeerd worden. Zo zou het al effectief in het parlement besproken zijn.

Het is dus nog niet gedaan...

Zoals Fuel zegt, uw boekhouder moet zijn huiswerk serieus herdoen. En hij is niet alleen, ik heb de indruk dat de gemiddelde forummer meer op de hoogte is dan zij..

Nog een complete onjuistheid: hier is de BIV en rijtaks een Vlaamse aangelegenheid. Dus de rijtaks aanpassen, dat kunnen zij niet, en dat geld gaat niet eens naar de federale kas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een complete onjuistheid: hier is de BIV en rijtaks een Vlaamse aangelegenheid. Dus de rijtaks aanpassen, dat kunnen zij niet, en dat geld gaat niet eens naar de federale kas.

Ben daar niet op in willen gaan daar hij "rijtax" gelijk stelt aan VAA in die zin( ".. en zullen vanaf dan tweedehands wagens ...") dus ik dacht niet dat hij het over de wegentaks had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals Fuel zegt, uw boekhouder moet zijn huiswerk serieus herdoen. En hij is niet alleen, ik heb de indruk dat de gemiddelde forummer meer op de hoogte is dan zij..

Nog een complete onjuistheid: hier is de BIV en rijtaks een Vlaamse aangelegenheid. Dus de rijtaks aanpassen, dat kunnen zij niet, en dat geld gaat niet eens naar de federale kas.

Mooi maar je kan niet ontkennen dat er nog altijd wat onenigheid is over cataloguswaarde & factuurwaarde voor nieuwe wagens hé.

Daar al zekerheid over want die ene zin maakt een groot verschil :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi maar je kan niet ontkennen dat er nog altijd wat onenigheid is over cataloguswaarde & factuurwaarde voor nieuwe wagens hé.

Da begint hier op da "Europese nummerplaat" topic te lijken op autoforum. Daar kwam ook elke 3 pagina's dezelfde vraag terug, met hetzelfde antwoord onder

"jama moet ge nu opnieuw betalen als ge al een perso plaat hebt? blijkbaar moet ge dan 1000 euro dokken als ge die wilt houden!"

:fp:

De enigen die er nog niet uit zijn wat er met cataloguswaarde wordt bedoeld mogen ze hunne bedrijfswagen afpakken want die zijn duidelijk te achterlijk om te snappen waar het over gaat en om dus een job te hebben die een bedrijfswagen verantwoordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De enigen die er nog niet uit zijn wat er met cataloguswaarde wordt bedoeld mogen ze hunne bedrijfswagen afpakken want die zijn duidelijk te achterlijk om te snappen waar het over gaat en om dus een job te hebben die een bedrijfswagen verantwoordt.

Waar moet ik hem inleveren? ;)

Dat heeft niets met achterlijk te maken, ze zijn gewoon niet duidelijk dus dat kan ook nog voor problemen zorgen net zoals jij denkt dat ze het afkopen van de Leasing niet gaan aanvaarden!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar moet ik hem inleveren? ;)

Dat heeft niets met achterlijk te maken, ze zijn gewoon niet duidelijk

Lees de wettekst. Als dat niet duidelijk genoeg is weet ik het ook niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

onze boekhouder snapt ook niet dat er nog mensen "twijfelen"

als de soc.secretariaten al de nodige instructies rondsturen

en als ze het "veranderen"

denkt ge dan echt dat het in "ons" voordeel zal zijn

ikke niet

en 't ergste moet nog komen (allé, ze kondigen het al aan: aftrek leningen...etc.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah aftrek lening kost mij niet zoveel als die VAA!!!

Nu ja, dat ze maar aan die leningen zitten... Daarmee treffen ze veel meer mensen en zullen er veel meer denken bij de volgende verkiezingen :D

Met VAA op bedrijfswagens treffen ze zelfstandigen die geen tijd hebben om te protesteren of mensen met een redelijke job die de pil slikken en er naar de toekomst rekening mee gaan houden en meestal ook mensen in minder stakingsgevoelige sectoren...

Dat belooft wel wat met als ze die hypotheekaftrek gaan afschaffen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah aftrek lening kost mij niet zoveel als die VAA!!!

Nu ja, dat ze maar aan die leningen zitten... Daarmee treffen ze veel meer mensen en zullen er veel meer denken bij de volgende verkiezingen :D

Met VAA op bedrijfswagens treffen ze zelfstandigen die geen tijd hebben om te protesteren of mensen met een redelijke job die de pil slikken en er naar de toekomst rekening mee gaan houden en meestal ook mensen in minder stakingsgevoelige sectoren...

Dat belooft wel wat met als ze die hypotheekaftrek gaan afschaffen :D

Ze schaffen het niet af, ze brengen het over naar de deelstaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze schaffen het niet af, ze brengen het over naar de deelstaten.

Die dat op hun eigen manier gaan moeten herinvoeren, want het hetzelfde te houden is ONMOGELIJK daar ze niet rechtstreeks op de federale belastingen kunnen beslissingen nemen.

Lees dus: de arme sukkelaars die geen kot kunnen kopen blijven aftrek houden, en voor de rest wordt het plafond naar beneden getrokken of afgeschaft.

Ge zult wel zien ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die dat op hun eigen manier gaan moeten herinvoeren, want het hetzelfde te houden is ONMOGELIJK daar ze niet rechtstreeks op de federale belastingen kunnen beslissingen nemen.

Lees dus: de arme sukkelaars die geen kot kunnen kopen blijven aftrek houden, en voor de rest wordt het plafond naar beneden getrokken of afgeschaft.

Ge zult wel zien ;)

Ik twijfel er zelfs niet aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lol, de michel. Kerel heeft een groot wagenpark, maar serieus saai. Gallardo, F430, R8, X6M, ... allemaal in het matzwart. Een deel van zijn wagens staan te koop omdat ze hem teveel zouden kosten en nu bolt hij rond met een Dodge Ram SRT10.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lol, de michel. Kerel heeft een groot wagenpark, maar serieus saai. Gallardo, F430, R8, X6M, ... allemaal in het matzwart. Een deel van zijn wagens staan te koop omdat ze hem teveel zouden kosten en nu bolt hij rond met een Dodge Ram SRT10.

Briljant.

Schoolvoorbeeld van redenen waarom de VAA opgetrokken wordt. Waarom zou de beste man al zijn speeltjes met bruto geld mogen betalen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Briljant.

Schoolvoorbeeld van redenen waarom de VAA opgetrokken wordt. Waarom zou de beste man al zijn speeltjes met bruto geld mogen betalen?

Bruto? 50% zal hij alvast met netto geld moeten betalen. Zijn enige voordeel is laten we zeggen 34% van de helft van zijn autobudget wat als belastingsvermindering geldt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bruto? 50% zal hij alvast met netto geld moeten betalen. Zijn enige voordeel is laten we zeggen 34% van de helft van zijn autobudget wat als belastingsvermindering geldt.

Je snapt wat ik bedoel...

Al heeft een zaakvoerder een Bugatti Veyron, mij een zorg. Maar een hele vloot speeltjes op de firma, dan heeft dat niets meer met de firma te maken. Idem voor wagens die voor madam zijn, madam heeft niets met de zaak te maken maar rijdt wel 'op de firma'.

Al met al heeft em het goed opgelost, oversturend het bedrijfsterrein afrijdend in die bak met te weinig gewicht op de achteras :-) Hij heeft toch nog altijd fun

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20120123_00113168

Filmpje niet bekeken. Als 'k op de tekst af ga, dan zie 'k niet in waar het woord kruistocht vandaan komt. :)

Achterpoortje :lol:

Voor LV bestaat er geen forfaitaire VAA regel zoals voor personenwagens.

Resultaat: zijn VAA dient bepaald te worden adhv zijn werkelijk privé-gebruik. Ik wens hem (allez, zijn boekhouder) veel rekenplezier. Want VAA niet correct aangegeven kan resulteren in aanslag 309%. En als ze in form zijn bij de administratie passen ze gewoon het VAA toe alsof het een personenwagen is, opnieuw, ik wens hem (allez, zijn boekhouder) veel procedeerplezier.

Naish, welk ideetje? desnoods via pm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid