Ga naar inhoud

BMW F06 Gran Coupe


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

Schitterende auto, zo'n 640d GC. Zonder iemand op de tenen te willen trappen ... Maar in de vergelijkende proefrit met een A7 viel de Audi toch gauw door de mand.

En van waar dat fabeltje komt over de beter afgewerkte interieurs uit Ingolstadt is me toch een raadsel! Harde plastic, brede naden, GPS niet te bedienen zonder ingenieursdiploma, ..

A7 in kwestie kostte 62k, 640d GC 125k. Begrijpelijk verschil uiteindelijk. Degene die zegt dat die auto's in 't zelfde segment spelen zijn niet goed wijs .. Het enige wat je kunt stellen is dat Audi een heel exclusief model brengt aan een heel toegankelijke prijs ... Maar tis niet moeilijk, een 3.0TDI en dan nog volledig manueel verstelbare zetels? Op een 520d heb je al half-elektrische zetels :)

De consclusie van vandaag is dat een GC geen M pack nodig heeft, een setje 50i uitlaten doet wat nodig is :)

Je verward heel exclusief met heel lelijk(waardoor ze waarschijnlijk ook vrij exclusief blijven).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat de Zweed dit al gelezen heeft. :D Da's wel absurd veel...

Pff, wat een prijsverschil... Hoe zit dat met die platformen, op wat is zo'n GC gebaseerd?

F10.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je verward heel exclusief met heel lelijk(waardoor ze waarschijnlijk ook vrij exclusief blijven).

Dat denk ik niet. ;) A7 is een verkoopstopper!

Link naar reactie
Delen op andere sites

En verwart is met een t.

Wel straf eigenlijk, dat er dan zo'n prijsverschil kan worden 'opgebouwd', eigenlijk puur via marketing. Of zie ik dat verkeerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, ik ga ze eens in het echt moeten vergelijken om goed te kunnen oordelen.

Ik vraag me gewoon af op welke manier de F06 zich zoveel hoger positioneert dan een A7.

Het prijsverschil op een basisversie is zo'n 20000 euro (640i vs 3.0 TFSI en 640d vs 3.0 TDI biturbo).

Dat het een knappe kar is staat buiten kijf, ik zag gisteren m'n eerste in de showroom staan, ferme lijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schitterende auto, zo'n 640d GC. Zonder iemand op de tenen te willen trappen ... Maar in de vergelijkende proefrit met een A7 viel de Audi toch gauw door de mand.

En van waar dat fabeltje komt over de beter afgewerkte interieurs uit Ingolstadt is me toch een raadsel! Harde plastic, brede naden, GPS niet te bedienen zonder ingenieursdiploma, ..

A7 in kwestie kostte 62k, 640d GC 125k. Begrijpelijk verschil uiteindelijk. Degene die zegt dat die auto's in 't zelfde segment spelen zijn niet goed wijs .. Het enige wat je kunt stellen is dat Audi een heel exclusief model brengt aan een heel toegankelijke prijs ... Maar tis niet moeilijk, een 3.0TDI en dan nog volledig manueel verstelbare zetels? Op een 520d heb je al half-elektrische zetels :)

De consclusie van vandaag is dat een GC geen M pack nodig heeft, een setje 50i uitlaten doet wat nodig is :)

Ik kan niet oordelen over deze twee specifieke modellen, maar bekijk mijn F30 tegenover mijn ex-B7 & B8. En laat ik maar zeggen dat het niet allemaal in het voordeel is van de beemer...

Btw, geef mij maar zeker de GC want de A7 blijft voor mij maar zozo...

Link naar reactie
Delen op andere sites

En nu is het wachten op Naish.

Kan je nog lang wachten...

Trouwens, onlangs met een nieuwe 330d gereden en de dacia duster was in vergelijking toch een stuk minder afgewerkt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik las net dat hij die Juke-R ook vet vindt, verklaart veel :D

Een kleine beest gelijk dat met een twin-turbo 3.8V6 van 550pk en 4WD is ook vet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En verwart is met een t.

Wel straf eigenlijk, dat er dan zo'n prijsverschil kan worden 'opgebouwd', eigenlijk puur via marketing. Of zie ik dat verkeerd?

Jup, zuiver marketing. Zoals je met al die logobrol hier kan zien: Value is what a damn fool will pay for it.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb bij deze auto altijd een beetje het gevoel van "dit is de 7-serie zoals hij van in het begin had moeten zijn". Ook al zijn de wagens echt wel verschillend qua opzet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb bij deze auto altijd een beetje het gevoel van "dit is de 7-serie zoals hij van in het begin had moeten zijn". Ook al zijn de wagens echt wel verschillend qua opzet.

Mijn vader heeft net hetzelfde gevoel en gaat dus waarschijnlijk de F01 verkopen en dit in de plaats halen.

6GC :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Inderdaad, geen M-pack op de F06 aub...

Zoveel stijlvoller.

Magistrale wagen, telkens ik er mee rij ben ik de koning te rijk. Oh, en de 640d rijdt absoluut beter dan de 640i...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zaterdag eentje gezien in Gent, zwart met m-pakket.

Vomd het maar niks, uitstraling viel zwaar tegen.

Ik vimd hem ook tegenvallen irl, niet dat het een lelijke kar is verre van maar ik mis dat wauw gevoel. VTM mode off

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid