flupke73 10.959 Geplaatst: 2 december 2017 Geplaatst: 2 december 2017 Op 1-12-2017 om 00:22, BMWMB zei: Morgen gaan we een Tesla 100d afhalen voor een gans weekend. Ik kijk er naar uit! dat van uw madame Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 2 december 2017 Geplaatst: 2 december 2017 Net aangekomen aan de snellader in Zolder. Deze keer staan er 3 andere Tesla’s, dus eerst kijken dat we geen lader moeten delen.Ik had nog 106km over, en 238,4 km gereden. Dat accelereren eist z’n tol...Ik merk wel dat de eerste 100km bijladen zeer snel gaat, nl. 5 minuten! Laadsnelheid 115kW.Na goed 10 minuten heb ik al terug 300km. Met de dagdagelijkse verplaatsingen die ik doe, en de weinige dagen dat ik +350km moet doen in 1 dag, ga ik zelden langer aan zo’n supercharger moeten staan. Maar, als ik tijd heb, ga ik wel wachten, want het is gratis!!! Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 2 december 2017 Geplaatst: 2 december 2017 Welke actieradius kan ik nu halen met mijn rijstijl? Als ik normaal rustig rijd, 130 op de cruisecontrol, en op andere wegen max. +20km/u boven de wettelijke snelheid, en af en toe eens wat genieten van de power, niet overdreven, dan kom ik op 280kW, wat neerkomt op slechts 350km! Uiteraard ga je niet rijden tot 'm volledig leeg is, dus is het eerder 300km! Op de snelweg aan 130 op de cc, geraak je niet onder de 250kW, dus kan je nooit 400km halen. Nu begrijp ik waarom die Tesla's allemaal tegen 90-100 rechts rijden. Als ik sportief ga rijden, met forse acceleraties, en op de snelweg 150-160 km/u, dan haal ik geen 250km. Duitse Autobahnen zijn dus niet de geliefde habitat van Tesla. Dit is voor mij toch wel een teleurstelling. Ik had echt gehoopt met een, voor mij, normale rustige rijstijl 450km te halen. Het is wel dat zo'n Tesla je gaat verplichten rustiger en dus zuiniger te rijden. Maar, heb ik daar wel zin in? Het is toch wennen zo'n elektrische auto, want het is retesnel, maar je mag er niet snel mee rijden om de batterij te sparen. Quote
Gast wooter Geplaatst: 2 december 2017 Geplaatst: 2 december 2017 Vergeet niet dat de temperatuur nu ook in je nadeel speelt. Boven de 10 graden is het verbruik toch wat lager. 280Wh/km is atypisch voor rustig rijden Quote
Gast wooter Geplaatst: 2 december 2017 Geplaatst: 2 december 2017 En binnenkort staan er overal trajectcontroles en kan je niks anders dan max 120 doen. Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 2 december 2017 Geplaatst: 2 december 2017 1 minuut geleden, wooter zei: Vergeet niet dat de temperatuur nu ook in je nadeel speelt. Boven de 10 graden is het verbruik toch wat lager. 280Wh/km is atypisch voor rustig rijden Dat zeiden de andere Tesla-rijders, die ik ontmoet heb aan de supercharger, ook. Hoeveel verschil zou het zijn? Hoeveel verbruikt een Tesla, bij normale temperaturen, aan 130 op de cc? Quote
Gast wooter Geplaatst: 2 december 2017 Geplaatst: 2 december 2017 Zelfs wat minder. Bij normale temperatuur zou ik 300Wh moeten halen maar ik zit tussen 260 en 280 Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 2 december 2017 Geplaatst: 2 december 2017 450km actieradius is niet te halen met deze Tesla als je veel lange vlotte snelwegritten doet. Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 2 december 2017 Geplaatst: 2 december 2017 Ritje van de supercharger in Zolder tot in Dilsen, waar ik even gestopt ben, en daarna naar huis als een bompa. 271 gemiddeld. Laat dat bij hogere temperaturen 250 of nog iets minder zijn, dan is inderdaad 400km net mogelijk. Tussen 40 en 25km heb ik snelweg gedaan, met de laatste 5km aan 100 km/u. Dat merk je duidelijk aan het lagere verbruik. Tussen 25 en 15km expressweg met een paar stoplichtsprintjes, niet full pull. Tussen 15 en 10 gewoon baan tegen 50 -70. Quote
Gast wooter Geplaatst: 2 december 2017 Geplaatst: 2 december 2017 Anderzijds... ik doe een weekendje Manchester en Londen, en lig niet wakker van range. Zelfs met autopilot doet het goed om na 2,5 uur even te stoppen en naar toilet te gaan en 60% bij te laden. Quote
William Blake 2.844 Geplaatst: 2 december 2017 Geplaatst: 2 december 2017 36 minuten geleden, BMWMB zei: Welke actieradius kan ik nu halen met mijn rijstijl? Als ik normaal rustig rijd, 130 op de cruisecontrol, en op andere wegen max. +20km/u boven de wettelijke snelheid, en af en toe eens wat genieten van de power, niet overdreven, dan kom ik op 280kW, wat neerkomt op slechts 350km! Uiteraard ga je niet rijden tot 'm volledig leeg is, dus is het eerder 300km! Op de snelweg aan 130 op de cc, geraak je niet onder de 250kW, dus kan je nooit 400km halen. Nu begrijp ik waarom die Tesla's allemaal tegen 90-100 rechts rijden. Als ik sportief ga rijden, met forse acceleraties, en op de snelweg 150-160 km/u, dan haal ik geen 250km. Duitse Autobahnen zijn dus niet de geliefde habitat van Tesla. Dit is voor mij toch wel een teleurstelling. Ik had echt gehoopt met een, voor mij, normale rustige rijstijl 450km te halen. Het is wel dat zo'n Tesla je gaat verplichten rustiger en dus zuiniger te rijden. Maar, heb ik daar wel zin in? Het is toch wennen zo'n elektrische auto, want het is retesnel, maar je mag er niet snel mee rijden om de batterij te sparen. Daar sta je dan met je 700 pk. Voorlopig toch nog niet ideaal dus voor de sportievere veelrijder. S400d! Quote
William Blake 2.844 Geplaatst: 2 december 2017 Geplaatst: 2 december 2017 1 minuut geleden, wooter zei: Diesel We zijn er nog niet vanaf. De vraag is er zeker, anders zou Daimler geen nagelnieuw 2.9 R6 blok ontwikkelen. Volgend jaar komen er ook diesel hybrids. Quote
ICM 24.973 Geplaatst: 2 december 2017 Geplaatst: 2 december 2017 4 minutes ago, wooter said: Het blijft stinken. Absoluut. Ik ben alleszins overtuigd van de voordelen van elektrisch rijden. Behalve één ding: Het blijft stil. Quote
Gast wooter Geplaatst: 2 december 2017 Geplaatst: 2 december 2017 En dat het stil blijft - buiten het opspoelen van de motoren bij accelereren - vind ik goed zo Quote
Gast wooter Geplaatst: 2 december 2017 Geplaatst: 2 december 2017 Waar ik ook niet meer aan gewoon ben is de stank van uitlaatgassen. In de Tesla worden die gefilterd en merk je die nooit, in een gewone auto of op de motorfiets ruik je ze in alle geuren en kleuren. Quote
ICM 24.973 Geplaatst: 2 december 2017 Geplaatst: 2 december 2017 Just now, wooter said: En dat het stil blijft - buiten het opspoelen van de motoren bij accelereren - vind ik goed zo Je weet toch waarover ik praat? Je hebt toch ergens nog een herinnering aan een zingende Ferrari motor, een diepe AMG? Die zaken waar je als kind al naar uitkeek? Waar ik mij nu nog voor omdraai? Je bent wel heel erg 'voor' om dat nu al oldskool te noemen, maar vind je dat geen verlies? 2 Quote
Gast wooter Geplaatst: 2 december 2017 Geplaatst: 2 december 2017 AMG is geen verlies, dat is allemaal fake. En Ferrari, dat is zoals David nu ook nog paarden heeft terwijl iedereen met auto’s rondrijd. Ik heb recent nog tegen iemand gezegd dat als het tijdperk van autonome huurwagens aanbreekt, er ruimte komt in mijn garage voor een 911. Quote
ICM 24.973 Geplaatst: 2 december 2017 Geplaatst: 2 december 2017 Just now, wooter said: En Ferrari, dat is zoals David nu ook nog paarden heeft. Ja, ik weet al dat je het passé vind. (daarop zeg ik dat je wel heel erg vooruit denkt). Je antwoord terzake? Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 2 december 2017 Geplaatst: 2 december 2017 De kids vinden het een supercoole auto. Quote
Gast wooter Geplaatst: 2 december 2017 Geplaatst: 2 december 2017 Ja, ik weet al dat je het passé vind. (daarop zeg ik dat je wel heel erg vooruit denkt). Je antwoord terzake?Mijn antwoord terzake? Ik rij met een Model X en denk sterk dat autonoom rijdende autohuurdiensten gaan doorbreken en vind dat helemaal niet erg.Ik zit momenteel in een Uber in Londen. Super gemakkkelijk. Quote
toere 17.049 Geplaatst: 2 december 2017 Geplaatst: 2 december 2017 Dat zeiden de andere Tesla-rijders, die ik ontmoet heb aan de supercharger, ook.Tis precies wel een apart volk he die Tesla rijders[emoji16] Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.