Ga naar inhoud

Tesla lovers


whispy

Aanbevolen berichten

34 minutes ago, Jokke_vlo said:

Akkoord.

 

2017_tesla_model_x_sideview.jpg

Toch sportief met die spoiler en turbine velgen?

32 minutes ago, gewoon ik said:

zo veel mottiger dan een cayenne of een 4gt en dergelijke walvisachtige gevallen vind ik die niet.

Het is geen hoogvlieger, maar goed

Een Cayenne en een 4GT hebben niets met elkaar te maken qua look.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, Jokke_vlo said:

Die twee laatste posts: dat is wat ik bedoel met nuance. 

Het is gewoon niet nodig om elk minpunt of minder punt onder de mat te vegen.

Zo een EV heeft voordelen maar ook veel nadelen. En tot slot, en dat weten we op enkele uitzonderingen na allemaal. DE grote motivator om dit vandaag te kopen is 

 

1. Fiscaal

2. Onderscheidend (Apple style) zijn en merkidentificatie.

 

Hoe erg dit ook de toekomst zou kunnen zijn, dat is gewoon de realiteit.  Schaf de fiscale voordelen af en de verkoop keldert. Als ik morgen een comfy auto, met imago zoek om alleen afstanden sub 300km te doen, van punt A naar B is dat een goede keuze, misschien zelfs de beste. Voor ander gebruik zijn er gewoon ook (heel) veel nadelen, die nu gecompenseerd en vergoeilijkt worden omwille van (zie punt 1 en punt 2)

Voor de niet-kenners lijken dit inderdaad de enige twee motivatoren te zijn.

Ik heb de mijne gekocht omwille van zijn autopilot. Tesla was toen - en nu nog - het verst gevorderd in autonoom rijden in dagdagelijks gebruik.

Daarstraks nog mensen in een busje die grote ogen trokken toen ik handsfree van de E40 de E314 op reed :).

En ik denk niet dat Tesla zo 'onderscheidend' is door merkidentificatie... Heel weinig mensen weten dat Tesla een merk van auto is. Niet vergeten dat Tesla absoluut niet adverteert, dus als je geen autoliefhebber bent en in de gespecialiseerde pers het wat volgt, ga je quasi nooit van Tesla gehoord hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Polygoon said:

"Dikke" velgen. Zijn dat niet gewoon dezelfde maar dan een maatje groter? 

22" ipv 20" en zien er toch wat anders uit. De oppervlakken zijn minder uh... vlak. Het zorgt ervoor dat de velg nog groter, nog meer open lijkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, wooter zei:

Voor de niet-kenners lijken dit inderdaad de enige twee motivatoren te zijn.

Ik heb de mijne gekocht omwille van zijn autopilot. Tesla was toen - en nu nog - het verst gevorderd in autonoom rijden in dagdagelijks gebruik.

Daarstraks nog mensen in een busje die grote ogen trokken toen ik handsfree van de E40 de E314 op reed :).

En ik denk niet dat Tesla zo 'onderscheidend' is door merkidentificatie... Heel weinig mensen weten dat Tesla een merk van auto is. Niet vergeten dat Tesla absoluut niet adverteert, dus als je geen autoliefhebber bent en in de gespecialiseerde pers het wat volgt, ga je quasi nooit van Tesla gehoord hebben.

je zou er nog van verschieten denk ik.

Het kan ook zijn dat ze allemaal denken dat het een merk van huishoudtoestellen is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zien de Falcon Wing Doors open gaan...

- "Wat voor auto is dat?"

- "Dat is een Tesla"

- "Ja, maar van welk merk?"

- "Van Tesla. Een nieuw Amerikaans merk"

- "Ah, nog nooit van gehoord. En wat voor motor zit erin?".

- "Volledig elektrisch!"

Niet de eerste keer dat ik zo een gesprek heb gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, wooter zei:

22" ipv 20" en zien er toch wat anders uit. De oppervlakken zijn minder uh... vlak. Het zorgt ervoor dat de velg nog groter, nog meer open lijkt.

Akkoord, maar zet die met die "dikke" velgen ook eens in zijperspectief? Zoveel knapper wordt hij imo niet ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, wooter zei:

Ze zien de Falcon Wing Doors open gaan...

- "Wat voor auto is dat?"

- "Dat is een Tesla"

- "Ja, maar van welk merk?"

- "Van Tesla. Een nieuw Amerikaans merk"

- "Ah, nog nooit van gehoord. En wat voor motor zit erin?".

- "Volledig elektrisch!"

Niet de eerste keer dat ik zo een gesprek heb gehad.

 

Waar woon jij ergens? 

 

:D

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zien de Falcon Wing Doors open gaan...
- "Wat voor auto is dat?"
- "Dat is een Tesla"
- "Ja, maar van welk merk?"
- "Van Tesla. Een nieuw Amerikaans merk"
- "Ah, nog nooit van gehoord. En wat voor motor zit erin?".
- "Volledig elektrisch!"
Niet de eerste keer dat ik zo een gesprek heb gehad.
Krijg je daar dan ne stijven van? [emoji16]
  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, ir_fuel zei:

Wat een rijplezier :lolz: 

Aan je stuur draaien = onderstuur 

gas geven = esp in overdrive

en na welgeteld 1 minuut en 22 seconden beperkt vermogen tot het einde van de lap:lolz: 

:lolz: kerel moest al 10x in de vangrail gezeten hebben en die M3 rijdt er netjes van weg :inlove: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23-11-2017 om 00:03, Jokke_vlo zei:

Eerlijk hoe snel ben je acceleratie gewoon ?

 

Ik heb best snelle wagens en ja wagens die 0-200 niet onderdoen voor je Model X maar ik doe zelden van dat acceleratie gedoe. Eens je dat gewoon bent geeft MIJ dat geen kick. En laten zien dat ik meer pk heb dan een ander heb ik ook niet echt nodig. Maar ieder zijn ding.

 

Ik zal morgen eens het verschil proberen uit te leggen tussen mijn ex 997 GT3RS en de 991GTS . Terwijl die laatste “sneller” is.

Misschien wordt het dan ergens duidelijk wat ik bedoel. Een[mention=517]salokin[/mention][mention=49]icm[/mention] herinneren zich dat zeker ook toen ik de 991GTS op circuit zette. Na een paar rondjes en het verbeteren van de rondetijd van de 997 GT3’s heb ik die auto geparkeerd en ook nooit meer op circuit gereden. En ja de GTS is “sneller” says it all imo.

 

Onze werelden liggen mijlen en mijlen ver uit mekaar en ik geef enkel tegenwind omdat je praat als een radicaal gelovige. Ben dus geen anti tesla man zoals je denkt maar wel een anti fanboy

 

Het was inderdaad duidelijk dat ik met mijn M3 een pak sneller was.  :biggrin:

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minutes ago, Salokin said:

Los van mijn ludieke post, begrijp ik perfect wat je bedoelt.  ;)

Ik ook, maar toch duw ik met plezier jouw M3 in de gracht om in de plaats die 991 GTS in mijn garage te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 23/11/2017 at 7:43 AM, wooter said:

Welke update heb je hier in gedachten? Enige wat ik me kan bedenken is dat de automatische noodrem voor 2 maanden niet voor 100% werkte met modellen die met zogenaamde hardware versie 2.5 werden geleverd.

Automatische ruitenwissers is er al eentje?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 hours ago, Polygoon said:

"Dikke" velgen. Zijn dat niet gewoon dezelfde maar dan een maatje groter? 

Ja en de luchtvering op de laagste stand gezet.

 

Blijft erbij dat die foto in half vooraanzicht de verschrikkelijke kont van die auto idd niet toont.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 hours ago, wooter said:

Daarstraks nog mensen in een busje die grote ogen trokken toen ik handsfree van de E40 de E314 op reed :).

Hoe zien die dat?

Jij zit dan ostentatief te zwaaien ofzo?

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid