Ga naar inhoud

Tesla lovers


whispy

Aanbevolen berichten

En iedereen die roept "jamaar zonder geluid geen beweging"... Ik liet vandaag mijn broer met de Model X 100D rijden, en hij had al ervaring met de M2 maar vond het niet vergelijkbaar, in positieve zin voor de X :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

En iedereen die roept "jamaar zonder geluid geen beweging"... Ik liet vandaag mijn broer met de Model X 100D rijden, en hij had al ervaring met de M2 maar vond het niet vergelijkbaar, in positieve zin voor de X [emoji4]

En doe nu eens die test in de Eifel of op een circuit ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerlijk hoe snel ben je acceleratie gewoon ?

 

Ik heb best snelle wagens en ja wagens die 0-200 niet onderdoen voor je Model X maar ik doe zelden van dat acceleratie gedoe. Eens je dat gewoon bent geeft MIJ dat geen kick. En laten zien dat ik meer pk heb dan een ander heb ik ook niet echt nodig. Maar ieder zijn ding.

 

Ik zal morgen eens het verschil proberen uit te leggen tussen mijn ex 997 GT3RS en de 991GTS . Terwijl die laatste “sneller” is.

Misschien wordt het dan ergens duidelijk wat ik bedoel. Een[mention=517]salokin[/mention][mention=49]icm[/mention] herinneren zich dat zeker ook toen ik de 991GTS op circuit zette. Na een paar rondjes en het verbeteren van de rondetijd van de 997 GT3’s heb ik die auto geparkeerd en ook nooit meer op circuit gereden. En ja de GTS is “sneller” says it all imo.

 

Onze werelden liggen mijlen en mijlen ver uit mekaar en ik geef enkel tegenwind omdat je praat als een radicaal gelovige. Ben dus geen anti tesla man zoals je denkt maar wel een anti fanboy

 

  • Vind ik leuk 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik de acceleratie van mijn Model X ook zelden, maar dat wil niet zeggen dat het er niet op zit.

Likewise, hoeveel keer per week pak jij een traject aan volle snelheid?

Dat heeft niks met fanboyisme te maken... Meer nog, ik denk net dat er meer sprake is van een anti Tesla mentaliteit dan fanboyisme aan mijn kant... er worden gewoon losweg leugens verteld en feiten als leugens verdraaid om wat Tesla presenteert toch maar in een negatief daglicht te stellen, zonder dat er dezelfde kritiek wordt gegeven als een ander merk een auto presenteert, zelfs zonder testritten.

En wat kom je dat dan nog doen in een Tesla Lovers topic. Kom ik in een Porsche topic toch ook niet de hele tijd zeggen dat bepaalde Porsche concepts niet de geclaimde 0-100 tijden gaan halen, een Cayenne kut rijdt en een hybride Panamera zijn range niet haalt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minutes ago, wooter said:

zonder dat er dezelfde kritiek wordt gegeven als een ander merk een auto presenteert, zelfs zonder testritten.

Er is dan ook geen enkel ander merk dat er bij zijn sekteleden mee weggeraakt van een opvolger van een model of facelift van een model uit te brengen die minder kan dan de voorganger, met de belofte "maar we fixen dat binnenkort wel met een update" zonder zich vast te pinnen op een datum, terwijl de kudde dat slikt als zoete koek en "shut up and take my money" roept.

Ik wil het BMW eens zien doen met een 5 of een 7.

Dat is het absurde aan de zaak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minutes ago, wooter said:

 

Wat een rijplezier :lolz: 

Aan je stuur draaien = onderstuur 

gas geven = esp in overdrive

en na welgeteld 1 minuut en 22 seconden beperkt vermogen tot het einde van de lap:lolz: 

  • Vind ik leuk 3
  • Thanks Friendly 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik de acceleratie van mijn Model X ook zelden, maar dat wil niet zeggen dat het er niet op zit.
Likewise, hoeveel keer per week pak jij een traject aan volle snelheid?
Dat heeft niks met fanboyisme te maken... Meer nog, ik denk net dat er meer sprake is van een anti Tesla mentaliteit dan fanboyisme aan mijn kant... er worden gewoon losweg leugens verteld en feiten als leugens verdraaid om wat Tesla presenteert toch maar in een negatief daglicht te stellen, zonder dat er dezelfde kritiek wordt gegeven als een ander merk een auto presenteert, zelfs zonder testritten.
En wat kom je dat dan nog doen in een Tesla Lovers topic. Kom ik in een Porsche topic toch ook niet de hele tijd zeggen dat bepaalde Porsche concepts niet de geclaimde 0-100 tijden gaan halen, een Cayenne kut rijdt en een hybride Panamera zijn range niet haalt?

Moet ik echt nog reageren op deze fantasie. Je bent compleet gehersenspoeld en kent geen nuance meer.... echt man.

Nogmaals ik geef weerwerk en nuance aan je extreem fanboyisme.

Aja juist jij komt echt niet in andere topics Tesla verheerlijken juist ja. Echt man zelfs dat zie je niet :)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik de acceleratie van mijn Model X ook zelden, maar dat wil niet zeggen dat het er niet op zit.
Likewise, hoeveel keer per week pak jij een traject aan volle snelheid?
Dat heeft niks met fanboyisme te maken... Meer nog, ik denk net dat er meer sprake is van een anti Tesla mentaliteit dan fanboyisme aan mijn kant... er worden gewoon losweg leugens verteld en feiten als leugens verdraaid om wat Tesla presenteert toch maar in een negatief daglicht te stellen, zonder dat er dezelfde kritiek wordt gegeven als een ander merk een auto presenteert, zelfs zonder testritten.
En wat kom je dat dan nog doen in een Tesla Lovers topic. Kom ik in een Porsche topic toch ook niet de hele tijd zeggen dat bepaalde Porsche concepts niet de geclaimde 0-100 tijden gaan halen, een Cayenne kut rijdt en een hybride Panamera zijn range niet haalt?


Dat laatste moet je niet komen zeggen want ik ben de eerste om zoiets zelf te zeggen. Het zou me ook niet raken of zo. Ik ben geen fanboy en kan u van alle wagens die ik heb of had perfect negatieve eigenschappen geven. Wat lul je toch uit je nek man.
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 hours ago, Jokke_vlo said:

Ik ben geen fanboy en kan u van alle wagens die ik heb of had perfect negatieve eigenschappen geven. Wat lul je toch uit je nek man.

 

Dat kan ik ook van Tesla zeggen. Het gekke is dat niemand lijkt te geloven als ik vind dat een Tesla ook positieve eigenschappen heeft. De autopilot zou niet perfect zijn, het kan absoluut niet dat een Model X goed door bochten kan en acceleratie zal wel beperkt zijn. En dat terwijl ik elke dag met dat ding rij en absoluut vind dat autopilot verbazingwekkend goed werkt, ik vind dat mijn Model X goed door bochten kan en de acceleratie net is wat ik ervan verwacht. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 hours ago, ir_fuel said:

Er is dan ook geen enkel ander merk dat er bij zijn sekteleden mee weggeraakt van een opvolger van een model of facelift van een model uit te brengen die minder kan dan de voorganger, met de belofte "maar we fixen dat binnenkort wel met een update" zonder zich vast te pinnen op een datum, terwijl de kudde dat slikt als zoete koek en "shut up and take my money" roept.

Ik wil het BMW eens zien doen met een 5 of een 7.

Dat is het absurde aan de zaak.

Welke update heb je hier in gedachten? Enige wat ik me kan bedenken is dat de automatische noodrem voor 2 maanden niet voor 100% werkte met modellen die met zogenaamde hardware versie 2.5 werden geleverd.

En of de kudde dat als zoete koek slikt moet je maar eens checken op een Tesla forum. Neem maar van me aan dat dat een handicap was, maar in ruil krijg je wel een wagen die circa om de 2 weken beter wordt. Ik wil BMW dat ook wel eens zien doen met een 5 of 7. Het feit dat die updates er zijn en blijven komen is voor veel mensen - mij inclusief - ook een element geweest om voor Tesla te kiezen. Jij verkiest toch ook liever je iPhone die soms minder features heeft dan een Android, om daarna met iOS updates toch meer features te krijgen, ten nadele van een Android toestel dat geleverd wordt met een Android versie met bepaalde vooruitstrevende features, maar vervolgens geen updates meer krijgt? Ben je nu een fanboy van Apple? Slik je dat als zoete koek in?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is zeker waar. Een Cayenne gaat ook goed door de bochten en die is best in class. En toch vind ik die laatste ondanks dat nog steeds een lomp slagschip. De Wannes kreeg met zijn corvette de Panamera niet los gereden. En toch stuurt die Corvette een stuk beter en leuker.

 

Voor mij is dat een cava weggedrag rekening houdend met de auto en zijn gewicht. Maar jij doet alsof het sportwagen niveau is. Ik denk dat iedereen dat hier kan bevestigen dat jij het zo laat uitschijnen. En dat is gewoon pertinent onwaar. Ik heb nog geen meter gereden met de Panamera Hybride maar ik weet zo dat die nooit echt fijn gaat rijden in de bochten maar ook best in class is. Dat heet nuance .......

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, ir_fuel zei:

en na welgeteld 1 minuut en 22 seconden beperkt vermogen tot het einde van de lap:lolz: 

En waarom? Thermisch probleem door zoveel stroom te vragen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het spel is geen sportwaarde maar het is ook geen waardeloos ding. Ik vind dat het gewicht van een Model X er eerder door komt bij hard remmen dan bij het nemen van een bocht, maar ik heb dat ding nog niet op circuit gezet en heb er ook geen interesse in. Waar je dat gewicht helemaal niet in voelt is in accelereren, ook in hernemingen, en dat is logisch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minutes ago, wooter said:

maar ik heb dat ding nog niet op circuit gezet en heb er ook geen interesse in. 

Uiteindelijk kom je hier in de buurt van wat @Jokke_vlo zegt. Het kan het waarschijnlijk ook, maar het dient er niet voor. Misschien lukt dat wel goed of erg goed, maar er zullen domeinen zijn waar die kar niet in uitblinkt.

Na een Cayenne -comfort en gebruiksgemak met een vleugje sportiviteit- en een M4 -sportiviteit met een vleugje comfort en gebruiksgemak-, vind ik: er is geen 'one fits all' oplossing.

Iedere wagen heeft z'n sterktes, zwaktes en bijzonderheden, en iedere chauffeur z'n eigen (zelfs dagelijks afwisselende) behoefte en criteria. Hoe leg je die auto's dan naast elkaar??

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die twee laatste posts: dat is wat ik bedoel met nuance. 

Het is gewoon niet nodig om elk minpunt of minder punt onder de mat te vegen.

Zo een EV heeft voordelen maar ook veel nadelen. En tot slot, en dat weten we op enkele uitzonderingen na allemaal. DE grote motivator om dit vandaag te kopen is 

 

1. Fiscaal

2. Onderscheidend (Apple style) zijn en merkidentificatie.

 

Hoe erg dit ook de toekomst zou kunnen zijn, dat is gewoon de realiteit.  Schaf de fiscale voordelen af en de verkoop keldert. Als ik morgen een comfy auto, met imago zoek om alleen afstanden sub 300km te doen, van punt A naar B is dat een goede keuze, misschien zelfs de beste. Voor ander gebruik zijn er gewoon ook (heel) veel nadelen, die nu gecompenseerd en vergoeilijkt worden omwille van (zie punt 1 en punt 2)

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 11/20/2017 at 1:11 PM, BMWMB said:

Dit geeft aan dat je veel zotter moet zijn om een M4 te kopen dan een Tesla hier in dit natte België, waar je bijna nergens nog snel kan rijden, 

 

Wel, eigenlijk niet.

Ik heb het eerder al gezegd, het verschil tussen een M4 en een 435i, of mijn Ducati en een snellere Yamaha R1, is dat je van de eerste al geniet zelfs wanneer je traag rijdt.

Een M4 geeft me 'altijd' net dat specialere gevoel dan een 435i. Niet enkel op circuit of bij full pull.

Ik zie me nog niet glimlachen wanneer ik m'n Tesla koud start in de garage.

 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

zo veel mottiger dan een cayenne of een 4gt en dergelijke walvisachtige gevallen vind ik die niet.

Het is geen hoogvlieger, maar goed

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid