dragonfly 14.973 Geplaatst: 19 januari 2019 Geplaatst: 19 januari 2019 Jouw link was nog iets anders ivm rwd - 2017 Ofwel willen ze meer verdienen op een Model S - X of heeft het iets te maken met de batterijproductie. Quote
stijn82 117 Geplaatst: 19 januari 2019 Geplaatst: 19 januari 2019 (aangepast) Er zit ergens een lijn in, elke keer als er een nieuwe model of optie bijkomt schrappen ze er andere. Alsof het totaal aantal modelvarianten nooit een bepaald aantal mag overschrijden ofzo, omwille van productie, logistieke redenen, winstmarges... bij japanners zie je dat soms ook maar bij tesla is het extreem. vergeet ook niet dat de 'missie' van musk is, om zoveel mogelijk benzinewagens te vervangen door elektrische, misschien verkoopt hij uiteindelijk liever wat meer exemplaren (basis) model 3 dan model S'en met 75kwh, en voor klanten met geld genoeg is er de S/X 100d, die ziet hij ook graag komen natuurlijk, zij vullen de financiele putten . model 3 long range RWD werd ook al snel geschrapt, terwijl het een interessante versie is... P.S. je mag mijn speculatie compleet onzinnig vinden, het is namelijk wat het is, speculatie 19 januari 2019 aangepast door stijn82 Quote
ICM 24.869 Geplaatst: 19 januari 2019 Geplaatst: 19 januari 2019 3 hours ago, BMWMB said: Hoelang bestaat Porsche al? Had Porsche destijds geen Cayenne en Macan op de markt gebracht om meer volume te draaien, waren ze ook al failliet geweest. Heb je trouwens als eens bekeken hoeveel Musk de laatste 10 jaar heeft geïnvesteerd in fabrieken? Ik denk dat Porsche een Calimero is tegen de grootte van Tesla. Inderdaad. Idem met een diesel aanbieden. Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 20 januari 2019 Geplaatst: 20 januari 2019 Er moet toch iets aan de hand zijn met de cijfers --> cashflow https://electrek.co/2019/01/18/tesla-increases-supercharger-prices/ Supercharger wordt voor sommige mensen tot 30% duurder. https://www.cnbc.com/2019/01/18/tesla-has-920-million-in-debt-thats-coming-due-could-affect-cash.html Tegen 1 maart moeten ze schulden terugbetalen en de manier waarop is afhankelijk van de koers. https://www.independent.co.uk/voices/elon-musk-tesla-job-losses-electric-cars-profit-takeover-a8736441.html Lukt maar niet om goedkoper te gaan produceren. Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 20 januari 2019 Geplaatst: 20 januari 2019 On 1/19/2019 at 9:58 AM, BMWMB said: Hoelang bestaat Porsche al? Had Porsche destijds geen Cayenne en Macan op de markt gebracht om meer volume te draaien, waren ze ook al failliet geweest. How how. Het is jaren ervoor begonnen met den deze: Quote
Germinal 464 Geplaatst: 20 januari 2019 Geplaatst: 20 januari 2019 Inderdaad 28 cent per kw.. zijn volgens mij gewoon marktconforme prijzen. Zelfs nog veel goedkoper omdat het DC Charing is. Bij bluecorner is dat 70 cent per kW! Gewoon diefstal. Ik las dat in Nederland uitbaters van publieke palen hun tarieven niet zelf mogen bepalen, wat een goede zaak is. Nu zijn de publieke palen in ons land gedoemd om te mislukken wegens veel te hoge prijzen. Quote
Cyrano.ak 2.635 Geplaatst: 22 januari 2019 Geplaatst: 22 januari 2019 https://electrek.co/2019/01/22/tesla-cuts-supercharger-prices-back-down-customer-backlash/ Last week, we published a report about Tesla drastically increasing Supercharger prices around the world, but now the automaker is reducing the price hike after a backlash from customers. Tesla Supercharger Price Increase As we reported last week, Tesla is moving away from its per state/region pricing structure to implement a per station pricing structure in order to get more comprehensive prices based on local electricity rates and demand charges. But the change in the structure is also coming with an overall significant increase in price. At the time, we estimated that the prices are about 33% higher across most markets. For example, the price in New York used to be $0.24 per kWh state-wide after the last increase and now downtown New York City locations went up to $0.32/kWh. In California, prices went from $0.26 per kWh to ranging from $0.32 to $0.36 per kWh in the charging stations that we verified. All European markets also saw some important price increases with most markets paying between 0.28 and 0.32 euros per kWh. As we noted in our report, the cost of Supercharging was still less than gas, but Tesla’s prices were becoming less competitive than some third-party charging stations. It resulted in a customer backlash with 1191 Comments about the situation and several social media posts – many of them unhappy about the increase while others were defending the move. Tesla reduces Supercharger price hike Now Tesla told Electrek that it listened to customer feedback and decided to reduce the Supercharger price increase by 10% globally. After the price increase last week, the average price in the US was $0.31 per kWh. It is now down to $0.28 per kWh Norway was at 1,40 NOK per kWh before the increase. It went up to 1,86 NOK per kWh last week and it is now down to 1.70 NOK per kWh after Tesla adjusted the prices today. Quote
knight-rider 105 Geplaatst: 23 januari 2019 Geplaatst: 23 januari 2019 Eerst was het allemaal gratis, dan werd het betalend voor de nieuwe klanten en nu beginnen ze de prijzen op te drijven, maar omdat e te veel mensen lastig begonnen doen passen ze die prijzen weer aan .... Dat ze toch gewoon iedereen laten betalen, ook de mensen die tot nu toe gratis kunnen superchargen, iedereen gelijk. Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 23 januari 2019 Geplaatst: 23 januari 2019 44 minuten geleden, knight-rider zei: Dat ze toch gewoon iedereen laten betalen, ook de mensen die tot nu toe gratis kunnen superchargen, iedereen gelijk. En hun eerste sekteleden verraden Ergens mooi dat die mensen nog gratis kunnen laden maar is/was met de komst van de Model 3 inderdaad onhoudbaar. Quote
Bobby II 16 Geplaatst: 23 januari 2019 Geplaatst: 23 januari 2019 Tesla doet precies zoals de regering ... Quote
stijn82 117 Geplaatst: 23 januari 2019 Geplaatst: 23 januari 2019 tesla sukkelt nog steeds van de ene polemiek in de andere. om toch een lans te breken voor het merk: dankzij de model 3 is elektrisch rijden toch voor een grotere groep mensen bereikbaar geworden, in vergelijking met de oude situatie (enkel S/X met de 75kwh RWD versies als instapper). Quote
BMWMB 12.351 Geplaatst: 23 januari 2019 Geplaatst: 23 januari 2019 En hun eerste sekteleden verraden [emoji846] Ergens mooi dat die mensen nog gratis kunnen laden maar is/was met de komst van de Model 3 inderdaad onhoudbaar.Ik zou er geen problemen mee hebben om supercharging te betalen. In 25k km heb ik nog geen 400kW geladen, dus nog geen € 100. Daar deed ik vroeger met mijn C450 nog geen 700km mee. Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 23 januari 2019 Geplaatst: 23 januari 2019 34 minuten geleden, BMWMB zei: Ik zou er geen problemen mee hebben om supercharging te betalen. In 25k km heb ik nog geen 400kW geladen, dus nog geen € 100. Daar deed ik vroeger met mijn C450 nog geen 700km mee. Omdat je gratis kan laden op het bedrijf Thuis wil je niet betalen dus zou je deze wagen ook gekocht hebben ZONDER die zonnepanelen op het bedrijf? 't Is een serieuze vraag hé Quote
Germinal 464 Geplaatst: 23 januari 2019 Geplaatst: 23 januari 2019 Eerst was het allemaal gratis, dan werd het betalend voor de nieuwe klanten en nu beginnen ze de prijzen op te drijven, maar omdat e te veel mensen lastig begonnen doen passen ze die prijzen weer aan .... Dat ze toch gewoon iedereen laten betalen, ook de mensen die tot nu toe gratis kunnen superchargen, iedereen gelijk. Mmm je kan moeilijk een auto verkopen met de melding “gratis superchargen inbegrepen” om dat nadien te zeggen : “t was maar een graptjen eh” Ben het dus niet eens met u Quote
Daggie 482 Geplaatst: 24 januari 2019 Geplaatst: 24 januari 2019 https://www.dat.de/fileadmin/media/LeitfadenCO2/GuideCO2.pdf Quote
Marvin 250 Geplaatst: 24 januari 2019 Geplaatst: 24 januari 2019 (aangepast) 1 hour ago, Daggie said: https://www.dat.de/fileadmin/media/LeitfadenCO2/GuideCO2.pdf Context? Edit: de tabel achteraan op p. 74 is nog wel interessant: Top ten most efficient cars according to drive technology. Geen Tesla in top 10 bij de "strömers". Enkel jammer dat er geen uitleg wordt gegeven over hoe dat allemaal getest is. En het blijft de Duitse associatie van automobielconstructeurs (VDA), dus niet helemaal neutraal. 24 januari 2019 aangepast door Marvin Quote
stijn82 117 Geplaatst: 24 januari 2019 Geplaatst: 24 januari 2019 Ook geen duitser bij de top 10 benzines bij de diesels enkel ford en opel, als die als duits beschouwd mogen worden. Quote
BMWMB 12.351 Geplaatst: 24 januari 2019 Geplaatst: 24 januari 2019 Omdat je gratis kan laden op het bedrijf [emoji6] Thuis wil je niet betalen dus zou je deze wagen ook gekocht hebben ZONDER die zonnepanelen op het bedrijf? 't Is een serieuze vraag hé [emoji6] Ja, dan zou ik ‘m nog gekocht hebben. De TCO zou hoger worden, maar door de fiscale voordelen blijft ‘m veel goedkoper dan bijvoorbeeld een M550d die ik destijds heb overwogen. Maar nogmaals, ik heb de Tesla ook gekozen omdat ik het een ‘coole’ auto vind, en die ook heel aangenaam rijdt. Quote
Marvin 250 Geplaatst: 24 januari 2019 Geplaatst: 24 januari 2019 1 hour ago, stijn82 said: Ook geen duitser bij de top 10 benzines bij de diesels enkel ford en opel, als die als duits beschouwd mogen worden. Duits is een aspect, maar ik doelde nog meer op het feit dat het van de constructeurs zelf komt. Altijd toch een schijn van partijdigheid. De uitleg over hoe het getest is, is deze: Dus in een labo. Een beter alternatief om échte, onafhankelijke testresultaten te zien is Equa Index. Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 24 januari 2019 Geplaatst: 24 januari 2019 https://www.bloomberg.com/news/articles/2019-01-23/tesla-reduces-model-s-model-x-production-hours-shares-drop Tesla Reduces Model S and Model X Production; Shares Drop Quote
ICM 24.869 Geplaatst: 24 januari 2019 Geplaatst: 24 januari 2019 Volgt iemand Wooter's commentaren daarop op het Teslaforum? Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 24 januari 2019 Geplaatst: 24 januari 2019 17 minuten geleden, ICM zei: Volgt iemand Wooter's commentaren daarop op het Teslaforum? Vorige week even bijgelezen maar dan niet meer. De moeite? Quote
ICM 24.869 Geplaatst: 24 januari 2019 Geplaatst: 24 januari 2019 5 minutes ago, dragonfly said: Vorige week even bijgelezen maar dan niet meer. De moeite? Geen idee. Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 24 januari 2019 Geplaatst: 24 januari 2019 41 minuten geleden, ICM zei: Volgt iemand Wooter's commentaren daarop op het Teslaforum? Blij dat hij hier weg is. Z’n gezwets ginder gaan aanhoren zou pure zelfkastijding zijn. 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.