Ga naar inhoud

Tesla lovers


whispy

Aanbevolen berichten

Quote

All customers who bought a Tesla before yesterday’s [1 March] price decrease will be able to buy the Autopilot or Full Self-Driving capability for half of what those features would normally cost after initial purchase.

Bron: Tesla Blog

Goed voor wie Autopilot ook effectief wou, maar hebben die het dan niet al direct meebesteld? En wie het nog niet had, zou die het nog nabestellen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Marvin zei:

Bron: Tesla Blog

Goed voor wie Autopilot ook effectief wou, maar hebben die het dan niet al direct meebesteld? En wie het nog niet had, zou die het nog nabestellen? 

Deze ochtend ook gelezen, hoe hard ben je dan genaaid zeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 3/5/2019 at 11:37 AM, dragonfly said:

Die full self driving optie die ze lang verkocht hebben, dat zou eigenlijk illegaal moeten zijn. Je vraagt gewoon geld voor iets dat niet bestaat, en waarvan je niet weet of en wanneer het zal bestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog over de prijswijzigingen, hilarisch, straatprotest: https://electrek.co/2019/03/04/tesla-owners-protest-price-cuts/

En Amerikanen zagen over een prijsverschil van een paar duizend dollar... / in Taiwan is een Model S zo'n 100.000 dollar goedkoper geworden. 🤪🤣

Als de Amerikanen hun 1st world problems nu nog niet kunnen relativeren weet ik het ook niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet toch om de zoveel seconden je stuur terug vastnemen.

 

Nooit gehoord van een gewichtje aan het stuur te bevestigen ??

 

Ik steek er mij gsm tussen

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Germinal zei:

 

Nooit gehoord van een gewichtje aan het stuur te bevestigen ??

 

Ik steek er mij gsm tussen

Jij hebt nogal een eerder objectieve kijk op je wagens en de plus- en minpunten ervan. :D

Ik ben eigenlijk wel eens benieuwd wat jij over de huidige AP denkt tijdens een gemiddelde rit op ons wegennet. Is dat een reden om absoluut bij Tesla te blijven los van de aandrijving?

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, de messias zei:

image.png.a5b2fddb77dca45d82bd0b2e39b5f8e1.png

Auto's van 80k+. "Bereikbaar voor iedereen" :inlove: 

als ik nu eentje samenstel zit ik wel gemakkelijk10K minder dan vorig jaar. positief dus, al stel ik mij wel direct de vraag met degene met hun vaste overnameprijs?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 hours ago, BMWMB said:

Fake! Zeker vrienden die naast ‘m rijden en het filmpje hebben gemaakt.

Hoe kun je zomaar fake roepen. Ben je soms de Belgische Donald Trump? Erg jij. 

https://electrek.co/2019/01/19/tesla-autopilot-driver-sleeping-video/

Quote

“Highlight of my day. Dude is passed out on the freeway in his Tesla and still driving better than 90% of SoCal, lol. I genuinely cannot wait for more self-driving cars to be on the road.”
 

In this case, it looks like the driver has at least one hand over the bottom half of the steering wheel, which could be enough to avoid any Autopilot alert – thought that’s not always the case.

Paschal said that the driver was like that for “several miles” and when asked why he didn’t honk to attempt to wake him or get him to pay attention, he wrote:

“I’m not sure the car would have cared. I wasn’t joking when I said it was still driving better than most of SoCal. Dude was perfectly centered in his lane the whole time and maintained a safe distance from all vehicles”

 

Dit was ook fake?

https://www.wired.com/story/tesla-sleeping-driver-dui-arrest-autopilot/

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik nu eentje samenstel zit ik wel gemakkelijk10K minder dan vorig jaar. positief dus, al stel ik mij wel direct de vraag met degene met hun vaste overnameprijs?
 
Gewoon naar een ander land versassen en bij de grensovergang de kilometerstand aanpassen. Zo moeilijk is dat toch allemaal niet. Het is ook niet toevallig dat de kilometerstand zo makkelijk softwarematig aangepast kan worden. De Elon kiest sowieso geld boven heiliger dan de paus zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij hebt nogal een eerder objectieve kijk op je wagens en de plus- en minpunten ervan. [emoji3] Ik ben eigenlijk wel eens benieuwd wat jij over de huidige AP denkt tijdens een gemiddelde rit op ons wegennet. Is dat een reden om absoluut bij Tesla te blijven los van de aandrijving?

 

 

Moest de tesla beter rijden volmondig ja [emoji23]

 

Maar serieus, de ideale EV is waarschijnlijk een kruising tussen de taycan en een tesla. het enige dat tesla mag leveren is de software/AP/bediening/infotainment en Porsche de auto zelf.

 

Dat de taycan geen AP gaat hebben is ook weer een reden om die niet te kopen, hoewel hij beter zal rijden.

 

Moest ik terug overstappen naar iets anders is AP wel het enige dat ik ga missen. Samen met het infotainment. Maar qua rijden ga ik niets missen.

 

Qua prijzen zitten ze nu wel goed.. alleen jammer dat ik niet een half jaar heb gewacht [emoji17]

 

In druk verkeer is AP in elk geval een zaligheid. Ik stuur ook graag maar s morgens of s avonds in de spits is er op de snelweg bitter weinig aan om zelf te sturen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er eigenlijk een vergelijking tussen die AP van Tesla en die van andere merken zoals Mercedes, Volvo, Audi ... Die hebben toch ook gelijkaardige systemen - zijn zelfs al gedeeltelijk getest door Euro NCAP (behalve de rijstrookwissel)?

Quote

Highway Assist systems support the driver in monotonous driving situations on motorways and may adapt the driving speed automatically according to curves in the road, speed limits and surrounding traffic. 

Ik begrijp echt niet waarom iedereen altijd doet alsof Tesla de enige is die dat aanbiedt en je daarvoor een Tesla moet kiezen. Maar misschien komt dat omdat ik iets essentieels mis. Dus, tell me.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tesla lanceert nieuwe snellader tot 250kw (120kw nu), dat is 1600km/uur !!! Een nieuwe watergekoelde kabel maakt dit mogelijk. model 3 en later de S en X krijgen software updates hiervoor. Eerste upgrade Q4 2019 in EU.

 

 

 

aangepast door iceblue
  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik vorig jaar mijn Tesla heb besteld, heb ik ook Mercedes en BMW testgereden, en uiteraard de 'AP' bij deze merken getest. Het grote verschil zat 'm toen in de tijd dat deze auto's dat kunnen, vooraleer je het stuur terug moet vastnemen. Bij BMW en Mercedes was dat telkens geen 10 seconden, terwijl bij Tesla bijna 1 minuut was, wat een wereld van verschil is. 

Ondertussen hoef je bij de Tesla op de snelweg enkel maar de richtingaanwijzer aan te tikken, dan gaat 'm kijken of de weg vrij is om veilig voorbij te steken, dan doet 'm deze beweging, en zet nadien zelf de richtingaanwijzer af. 

De auto kan nu ook Navigation on Autopilot met Ramp on- Ramp off doen op de snelweg, dus gaat zelf de snelweg op, en bij de afrit gaat 'm er zelf af. In Europa kan dit nog niet, maar gaat niet lang meer duren.

Ik weet niet in welke mate de andere merken geëvolueerd zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, iceblue zei:

Tesla lanceert nieuwe snellader tot 250kw (120kw nu), dat is 1600km/uur !!! Een nieuwe watergekoelde kabel maakt dit mogelijk. model 3 en later de S en X krijgen software updates hiervoor. Eerste upgrade Q4 2019 in EU

Wist ik zelfs nog niet. Toppie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid